آموزش 7 روش پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین ، ATM و..

آموزش ۷ روش پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین ، ATM و..

هر مسافر پیش از خروج از کشور ✈️ باید مدارکی را تهیه کند و مبالغی را برای سفر خود پرداخت کند. یکی از این موارد، پرداخت عوارض خروج از کشور است. عوارض خروج از کشور را هر مسافری باید پرداخت کند، فرقی ندارد چند ساله باشید یا چگونه می خواهید به خارج از کشور سفر کنید. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف این عوارض را پرداخت کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین ، ATM و.. می‌پردازیم.

آموزش روش پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین ، ATM و..

?How to Pay the Departure Tax‎

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، باید در کنار دریافت گذرنامه، باید کارهای دیگری از جمله پرداخت عوارض خروج از کشور زمینی و هوایی بپردازید. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. در این مطلب از انزل وب چگونگی پرداخت عوارض خروج از کشور را توضیح می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چگونگی پرداخت عوارض خروج از کشور و قوانین آن

در ابتدا قوانین پرداخت عوارض خروج از کشور را به صورت خلاصه مرور می کنیم.

وقتی عوارض خروج از کشور را پرداخت کردید و موفق نشدید به خارج از کشور سفر کنید، رسید و کد پیگیری را نزد خود نگه دارید زیرا از آن می‌توانید تا پایان همان سال و برای سفری دیگر استفاده کنید.

شما باید حداقل سی دقیقه پیش از سفر خود به پرداخت عوارض خروج از کشور بپردازید.

پرداخت عوارض محدودیت سنی ندارد و همه باید پرداخت کنند.

نرخ عوارض خروج از کشور با توجه به تورم تغییر پیدا می‌کند و ثابت نیست.

نرخ عوارض سفر اول با سفر دوم و سوم متفاوت است.

برخی از افراد از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند:

  • دانشجویانی که از طریق مجوز تحصیل در کشورهای دیگر اشتغال دارند و بین سفرهای آن‌ها بیش از ۳ ماه فاصله باشد.
  • جانبازان و بیمارانی که با داشتن مجوز برای درمان به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. همراه بیمار هم شامل تخفیف ۴۰ تا ۶۰ درصدی برای پرداخت عوارض است.
  • خدمه پرواز، کشتی‌های تجاری و مسافربری.
  • ایرانیان مقیم کشورهای خارجی که مشغول به کار هستند و  از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارنامه شغلی دارند.
  • افراد دارای گذرنامه سیاسی

عوارض خروج از کشور پرداخت آنلاین و از طریق سایت بانک ملی

برای پرداخت عوارض خروج از کشور بانک ملی، وارد سامانه بانک ملی یا سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور سداد شوید. (در صورت استفاده از لینک سداد مراحل انتخاب منو در سایت بانک ملی نیاز نیست و مستقیم به صفحه پرداخت میروید)

پرداخت عوارض خروج از کشور بانک ملی

حال روی سربرگ خدمات الکترونیک کلیک کنید.

پرداخت عوارض خروج از کشور بانک ملی

در صفحه بعد روی پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور بزنید.

سپس اطلاعات خود اعم از  کد ملی، ایمیل و شماره تلفن همراه را وارد کنید. نوع خروج را هم انتخاب کنید. سپس مبلغ محاسبه می‌شود. روی پرداخت بزنید.

عوارض خروج از کشور سداد

اکنون می‌توانید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید. سپس به پرداخت عوارض بپردازید. پس از پرداخت کد پیگیری، کد عبور و رسید آن برایتان نمایش داده می شود که می‌توانید از آن اسکرین شات بگیرید یا آن را ذخیره کنید.

عوارض خروج از کشور سداد

به همین سادگی در هر زمان و در هر مکان می‌توانید از عوارض خروج از کشور سداد استفاده کنید و وقت خود را تلف نکنید.

پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق کارت خوان های سداد

امکان پرداخت عوارض با دستگاه‌های کارتخوان سداد هم وجود دارد. این سامانه دارای دستگاه‌های کارتخوانی است که با آن دستگاه ها می‌توانید عوارض خروج از کشور را به سادگی پرداخت کنید. این دستگاه‌های مخصوص دارای آرم سداد هستند و در فرودگاه‌ها تعبیه شده‌اند.

سایت پرداخت عوارض خروج از کشور

اپلیکیشن پرداخت عوارض خروج از کشور ایوا

اپلیکیشن پرداخت عوارض خروج از کشور

روش دیگر پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت آنلاین، استفاده از برنامه Iva یا ایوا است. این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. این اپلیکیشن با همکاری پرداخت الکترونیک سداد، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مالیاتی کشور ساخته شده است . کاملا معتبر است. برای دریافت این برنامه می‌توانید عدد ۱ را به شماره ۲۰۰۰۴۴ ارسال کنید یا *۷۳۷# را شماره‌گیری کنید تا لینک دانلود برنامه برایتان ارسال شود.

پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین با پیام رسان بله

روش دیگر برای عوارض خروج از کشور اینترنتی استفاده از پیام رسان بله است. این پیام رسان را روی گوشی خود نصب کنید. سپس وارد بخش بانک من شوید. حال روی گزینه «پرداخت عوارض» بزنید. پس از آن نوع سفر را انتخاب کنید. کد کلی مسافر را وارد کنید و روی پرداخت بزنید.

عوارض خروج از کشور پرداخت آنلاین

پس از پرداخت عوارض، پیامکی برایتان ارسال می‌شود که شامل کد پیگیری است. علاوه بر این، می‌توانید از بخش رسید تراکنش نیز این کد را مشاهده کنید.

نکته: این نرم افزار نیز تحت نظر بانک ملی است.

عوارض خروج از کشور به آمریکا و… با استفاده از کانترهای فرودگاه‌ها

دیگر روش پرداخت عوارض خروج از کشور، استفاده از کانترهای تعبیه شده در فرودگاه است. برای این کار باید به فرودگاه بروید و از آن‌ها استفاده کنید. اطلاعات لازم را وارد کنید و عوارض را پرداخت کنید. اصولا این روش وقت‌ گیر است و آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

برنامه‌های مختلفی برای پرداخت بانکی وجود دارد. با مراجعه به مطلب دانلود بهترین برنامه‌های پرداخت بانکی گوشی می‌توانید با این نرم‌افزارها آشنا شوید.

پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق ATM

پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق ATM

برای پرداخت عوارض خروج از کشور اولین بار یا چندمین بار، می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز GSS استفاده کنید. این دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی (Cashless ATM) در اکثر فرودگاه‌های کشور تعبیه شده‌اند و مسافران می‌توانند از آ‌ن‌ها استفاده کنند.

برای یادگیری استعلام رجیستری گوشی، مطلب آموزش کامل استعلام و ثبت سامانه رجیستر گوشی موبایل معمولی و مسافری را مطالعه کنید.

پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق بانک ملی و مراجعه به شعب

عوارض خروج از کشور بانک ملی

برای پرداخت عوارض خروج از کشور کودکان و بزرگسالان می‌توانید به شعب بانک ملی نیز مراجعه کنید. برای این کار باید به شعبه‌ای از بانک ملی بروید و فرم مربوطه را پر کنید. سپس مبلغ موردنظر را پرداخت کنید. فرودگاه‌ها نیز دارای شعب بانک ملی هستند.

اگر قصد پرداخت قبض تلفن خود را دارید، می‌توانید مطلب نحوه پرداخت و دریافت قبض تلفن ثابت را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور و روش‌های مختلف آن را توضیح دادیم. شما ترجیح می‌دهید از کدام روش برای این کار استفاده کنید؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 20 روش رفع مشکل برنامه بام بانک ملی
آموزش ۲۰ روش رفع مشکل برنامه بام بانک ملی
آموزش گرفتن رمز دوم کارت بانکی و تغییر رمز از طریق اینترنت
آموزش کامل گرفتن رمز دوم کارت بانکی و تغییر رمز از طریق اینترنت

نظرات