بهترین روش های قایم کردن و جاسازی اشیا مهم و وسایل قیمتی در خانه

بهترین روش های قایم کردن و جاسازی اشیا مهم و وسایل قیمتی در خانه

اگر جز افرادی هستید که لوازم و اشیای قیمتی و مهمی 💍 دارید، باید به فکر پنهان کردن آن‌ها در مکانی مناسب باشید. گاهی نیازی نیست وسیله‌ای قیمتی باشد تا بخواهید آن را پنهان کنید، لوازم کوچک مانند مودم، سه راهی‌ها، سیم‌ها و… نیز موجب بهم ریختگی دکوراسیون خانه می‌شوند. شما می‌توانید این وسایل را به سادگی مخفی کنید. در این مطلب از انزل وب بهترین روش های قایم کردن و جاسازی اشیا مهم و وسایل قیمتی در خانه را معرفی می‌کنیم.

جاسازی پول ، طلا ، مدارک و… در خانه

Best Places to Hide Things at Home

برای این که بتوانید از اشیای مهم و قیمتی خود حفاظت کنید، بهتر است آنان را در جایی مخفی کنید که به ذهن کسی خطور نکند. فضاهای مختلفی در خانه وجود دارند که بسیار مناسب پنهان کردن لوازم هستند. چه بسا شی شما قیمتی نیست اما ظاهر خانه را بهم ریخته می‌کند و می‌خواهید آن را پنهان کنید تا ظاهر منظمی به منزل خود بدهید. روش‌های مختلفی برای جاسازی اشیا مهم و سایر لوازم وجود دارد. در این مطلب از انزل وب روش‌های پنهان کردن وسایل مختلف را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نکاتی درباره جاسازی در خانه

برای جاسازی در خانه و پنهان کردن اشیای مهم، فضایی را انتخاب نکنید که بسیار ساده باشد و هر کسی در اولین فرصت به سراغ آن برود. زیر تخت، زیر بالش، درون کمد و امثال این موارد بسیار ساده هستند و هر کسی برای پنهان کردن وسایل از این بخش‌ها استفاده می‌کند.

بهترین جاساز در منزل

بخشی را انتخاب کنید که خانواده شما کمتر به آنجا می‌روند. به عنوان مثال، اگر کسی تمایل ندارد از کمد درون زیرزمین استفاده کند، می‌توانید وسایل خود را در آن بگذارید. فرض کنید بخواهید فلشی را درون ظرف کرم بگذارید و یکی از اعضای خانواده نیز هر روز برای برداشتن کرم به اتاق شما بیاید. در این حالت، انتخاب ظرف خالی کرم برای پنهان کردن فلش مموری، گزینه مناسبی نیست.

حتما بخشی را انتخاب کنید که خودتان بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. وقتی قرار است شی مخفی خود را بردارید، نباید سر و صدای زیادی ایجاد شود، توجه بقیه جلب شود یا دستتان به سادگی به آن نرسد و مجبور باشید برای برداشتن آن، وسایل زیادی را کنار بزنید.

بهترین جاساز در منزل

اگر فراموشکار هستید بهتر است مکان مخفی خود را در کاغذی یادداشت کنید یا در گوشی و کامپیوتر خود در فایلی بنویسید. این کاغذ یا فایل را مخفی کنید. از جملات واضح استفاده نکنید و برای خود کد ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر پول خود را در ظرف سبز رنگ حبوبات قرار دادید، در یادداشت خود جمله‌ ای مانند «پول سبز است» بنویسید. در صورتی که متن شما را شخص دیگری مشاهده کند، نمی‌تواند به سادگی حدس بزند که منظور شما چیست. می‌توانید کاغذ خود را در میان برگه‌های کتابی که خوانده نمی‌شود، قرار دهید.

بهترین جاساز در منزل

ساخت جاهای مخفی در خانه: کشوهای زیر تخت و در کف زمین

ساخت جاهای مخفی در خانه

برای جاسازی در خانه می‌توانید از کشوهای پنهان زیر تخت یا ایجاد قفسه‌ای مخفی در کف زمین استفاده کنید. اکثر تخت‌ها دارای کشو هستند. این کشوها مکانی مناسب برای جاسازی لباس، کیف و… هستند. حتی می‌توانید قفسه یا کمدی در کف زمین ایجاد کنید و با استفاده از پارکت، پوششی برای آن ایجاد کنید. می‌توانید این ایده را در تصویر زیر مشاهده کنید.

جاسازی در کفش و لباس

صندوق مخفی در منزل: پنهان کردن اشیا در شلف

صندوق مخفی در منزل

برای ساخت صندوق مخفی در منزل می‌توانید از شلف‌های دیواری قطور استفاده کنید. کافی است به جای استفاده از چوب‌های نازک برای شلف، جعبه‌ای بسازید که درب آن مانند تصویر زیر، از پایین شلف باز می‌شود. به سادگی می‌توانید مدارک و اسناد، پول و جواهرات خود را در این شلف جاسازی کنید.

صندوق مخفی در منزل

شلف‌ها و قفسه‌های کتاب نیز گزینه مناسب دیگری برای پنهان کردن اشیا هستند. می توانید چوب‌های قفسه‌ها را همانند کشویی مخفی بسازید و لوازم خود را درون آن‌ها قرار دهید.

بهترین جاساز در منزل

جاسازی طلا در منزل در شانه

برای جاسازی طلا در منزل می‌توانید از شانه‌های پیچ استفاده کنید. برخی از این شانه‌های بزرگ هستند. می‌توانید بخش میانی آن را باز کنید و پول و طلاهای کوچک مثل انگشتر و گوشواره را در آن قرار دهید.

جاسازی طلا در منزل

بهترین جاساز در منزل: پشت محفظه هواکش

در بسیاری از منازل هواکش‌هایی برای ورود و خروج هوا وجود دارد که درب فلزی یا پلاستیکی آن‌ها به سادگی باز می‌شود. شما می‌توانید برخی لوازم خود را در این بخش پنهان کنید. درب را کنار بزنید و سپس وسایل خود را در آنجا بگذارید. وسایل به اندازه‌ای نباشند که راه خروجی را ببندند. وسایل کوچک را در این بخش پنهان کنید. سپس درب را سرجایش بگذارید.

فضاهای مخفی خانه

جاسازی در کفش و لباس

برای جاسازی در کفش و لباس هم می‌توانید لوازم قیمتی خود را درون لباس بگذارید و لباس را دور آن‌ها بپیچید. حتی تا کردن ساده لباس هم می‌تواند لوازم را پنهان کند. کافی است لباس‌ها را مرتب در کشو بچینید و اشیای قیمتی کوچک را درون جیب برخی از آن‌ها بگذارید یا در میان لایه‌های تا شده لباس قرار دهید.

همچنین می‌توانید کفی کفش را کنار بزنید و پول و کلید را درون آن قرار دهید. این ایده بیشتر برای زمانی مناسب است که می‌خواهید کلید درب را پنهان کنید و اما نمی‌دانید آن را کجا بگذارید. کافی است کفی را در جایش قرار دهید و کفش را در جاکفشی یا در کنار سایر کفش‌ها قرار دهید.

جاسازی در کفش و لباس

بهترین جاساز در منزل: گلدان‌ها

دیگر بهترین جاساز در منزل، گلدان است. می‌توانید در گلدانی با گل مصنوعی لوازم مهم و قیمتی خود را پنهان کنید. کافی است گل مصنوعی و بخش خاک آن شبیه به درب محفظه پنهان گلدان عمل کنند و هر زمان که خواستید درب را باز کنید و به لوازم خود دسترسی داشته باشید.

بهترین جاساز در منزل

جعبه‌های تزیینی زیر گلدان که گاهی به عنوان پایه از آن‌ها استفاده می‌شود هم گزینه مناسبی برای پنهان کردن سیم‌ها و مرتب کردن آن‌ها هستند. اصولا در پشت میز تلویزیون و جایی که لوازم برقی زیادی وجود دارد، سیم‌های زیادی دیده می‌شوند که ظاهری خوبی ندارند. می‌توانید این گلدان‌ها یا پایه‌های گلدان را در این محل قرار دهید و سیم‌ها، سه‌راهی‌ها و… را درون آن‌ها پنهان کنید.

بهترین جاساز در منزل

ساخت جای مخفی برای پول، اسناد و مدارک در قاب عکس، تابلو و ساعت دیواری

ساخت جای مخفی برای پول

شاید ساخت جای مخفی برای پول و… در قاب عکس و تابلو مخصوص فیلم‌ها باشد و کلیشه‌ای به نظر برسد اما باید بگوییم که این روش بسیار خوب است. این قاب‌ها اصولا قطورتر هستند و با دستگیره‌ای باز می‌شوند. بهتر است در ساخت این قاب‌ها بسیار دقت کنید زیرا ممکن آن را طوری بسازید که به سادگی باز نشود. بهتر است قاب حالت کشویی داشته باشد و از بغل یا بالا باز شود.

پشت ساعت دیواری هم همانند پشت تابلو، گزینه مناسبی برای جاسازی اشیا مهم و کوچک است.

جاسازی اشیا مهم

ساخت جاساز در کتاب

ساخت جاساز در کتاب

جاسازی در کتاب هم گزینه مناسبی برای پنهان کردن اشیای مهم و قیمتی است.

ساخت جاساز در کتاب

حتی می‌توانید از کتاب‌های تزیینی برای پنهان کردن برخی اشیا مثل مودم استفاده کنید.

ساخت جاساز در کتاب

در بسیاری از فروشگاه‌ها این کتاب‌های تزیینی به فروش می‌رسد. شما می‌توانید در پشت این کتاب‌ها لوازم خود را پنهان کنید و آن‌ها را در میان کتاب‌های قفسه کتاب بگذارید.

ساخت جاساز در کتاب

روش دیگر این این است که در کتابی قدیمی برشی ایجاد کنید. از کاتر برای ایجاد برش استفاده کنید. سپس پول، جواهرات قیمتی و لوازمی را که ارزشمند و کوچک هستند، در میان آن کتاب پنهان کنید.

ساخت جاساز در کتاب

جاسازی اشیا مهم در شیشه غذا

جاسازی اشیا مهم

محل دیگر برای جاسازی در خانه استفاده از شیشه‌های بانکه، سس و… است. اگر پول، جواهرات ارزشمند، فلش حاوی اطلاعات مهم و… دارید، می‌توانید شیشه بانکه یا شیشه و ظرف نگه دارنده خوراکی را بردارید و در وسط آن لوله دستمال لوله‌ای را قرار دهید. سپس پول، انگشتر و… را درون آن بگذارید. حال دور لوله کاغذی را با خوراکی یا حبوبات پر کنید. درب شیشه را ببندید و آن را در میان سایر خوراکی‌ها قرار دهید.

جاسازی اشیا مهم

ظرف برنج و حبوبات هم گزینه مناسبی برای این کار است. وسایل خود را درون نایلون زیپ دار یا ظرفی قرار دهید. سپس مقداری برنج در ظرف نگهدارنده بریزید. حال وسایل را درون ظرف بگذارید و سپس باقی برنج را روی آن بریزید.

جاسازی طلا در منزل

قوطی کنسرو خالی، قوطی های رنگ و امثال این لوازم هم جای خوبی برای پنهان کردن پول و جواهرات کوچک هستند.

بهترین جاساز در منزل

اگر می‌خواهید دوربین مداربسته را پنهان کنید، مطلب ایده‌های هوشمندانه برای مخفی کردن دوربین مداربسته در خانه و بیرون را مطالعه کنید.

جاسازی گاوصندوق در منزل

برای جاسازی گاوصندوق در منزل پیشنهاد می‌کنیم آن را در دیوار یا کف زمین پنهان کنید. سپس روی آن را با فرش، قالیچه، پارکت، یا تابلو بپوشانید. اکثر گاوصندوق‌ها دارای پیچ‌های مختلف برای نصب شدن در دیوار و… هستند و به سادگی می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.

 

 

 

جاسازی گاوصندوق در منزل

ساخت دیوار مخفی و پله پنهان در منزل

ساخت دیوار مخفی نیز برای پنهان کردن لوازم قیمتی و بزرگ مناسب است. پله‌ها بهترین مکان برای ساخت فضایی امن و پنهان هستند. کافی است در زمان ساخت پله پشت آن را خالی بگذارید و ورودی پنهانی برای آن بسازید. از این بخش به عنوان انباری و برای نگه داری لوازمی مثل جارو برقی، مواد شوینده و… هم می‌توانید استفاده کنید.

ساخت دیوار مخفی

ساخت جعبه مخفی در عروسک و جاسازی اشیا مهم در اسباب بازی

برای ساخت جعبه مخفی نیاز به عروسکی پولیشی دارید. می‌توانید داخل عروسک را کمی خالی کنید. سپس جعبه یا شیشه حاوی لوازم ارزشمند و مهم را درون آن قرار دهید. سپس درب جعبه یا شیشه را درون سر عروسک قرار دهید. حال درب را به جعبه یا شیشه وصل کنید.

ساخت جعبه مخفی

همچنین می‌توانید عروسکی را باز کنید و وسایل کوچک و مهم را درون آن بگذارید. سپس آن را با نخ و سوزن بدوزید.

روش دیگر این است که لایه رویی یک توپ چهل تکه را کمی باز کنید. سپس پول تا شده، فلش و… را درون آن قرار دهید. میتوانید روی آن را بدوزید یا توپ را به عنوان وسیله‌ای تزیینی در اتاق بگذارید. حتما حواس خود را جمع کنید که کدام توپ را برای این کار انتخاب کرده بودید تا برای بازی آن را برندارید.

جاسازی اشیا مهم

ساخت جای مخفی برای پول در لوازمی ساده

برای ساخت جاهای مخفی مناسب پول، می‌توانید از وسایل و فضاهایی استفاده کنید که همیشه پیش روی شما هستند اما به چشم نمی‌آیند. به عنوان مثال، پول را رول کنید و درون بخش لوله‌ای و نگه دارند دستمال قرار دهید. سپس آن را سر جایش بگذارید و دستمال را هم به آن وصل کنید.

ساخت جای مخفی برای پول

روش دیگر این است که از باتری کتابی بزرگ و خالی استفاده کنید. باتری استفاده شده را باز کنید و درون آن را خالی کنید. پول را تا کنید و درون آن قرار دهید. حال اجزای باتری را به هم وصل کنید و آن را در کنار سایر باتری‌ها و لوازم این چنینی قرار دهید تا جدا بودن آن به چشم نیاید.

ساخت جای مخفی برای پول

راه دیگر ساخت بخشی مخفی در کشو است. در بخش جلویی بسیاری از کشوها قسمتی فلزی وجود دارد که می‌توانید آن را به حالت ریلی بسازید و پول خود را در آن قرار دهید.

فضاهای مخفی خانه

روش دیگر این است که پول را در ظرفی بگذارید و سپس آن را در خاک گلدان قرار دهید. روی آن مقداری سنگ تزیینی رنگی یا میوه کاج و… بگذارید تا پنهان شود.

ساخت جاهای مخفی

ظرف خالی ماژیک بزرگ یا چسب ماتیکی نیز برای پنهان کردن پول مناسب است. پول‌ها را لوله کنید و درون ظرف خالی قرار دهید. سپس درب ظرف را بگذارید و این لوازم را در کنار سایر لوازم تحریری که در خانه دارید، قرار دهید.

جاسازی در منزل

جاسازی اشیا مهم: استفاده از پشت کشوها

فضاهای مخفی خانه

از بهترین فضاها برای جاسازی در منزل، پشت کشوها است. می‌توانید با چسب لوازم کوچک خود را به پشت کشو بچسبانید و هر زمان که خواستید لوازم خود را بردارید. این گونه می توانید برای جاسازی در کمد دیواری هم استفاده کنید و پشت کشوهای کمد نیز لوازم مهم خود را با چسب بچسبانید.

فضاهای مخفی خانه: استفاده از سنگ و چوب برای نگه داری کلید و لوازم کوچک

فضاهای مخفی خانه

می‌توانید از طبیعت برای ساخت فضاهای مخفی خانه استفاده کنید. بسیاری از افراد کلید خانه را در جایی پنهان می‌کنند و با خود به جاهای مختلف نمی‌برند. ممکن است یک کلید داشته باشید و سایر اعضای منزل نیز باید از آن استفاده کنند. در این حالت می‌توانید قوطی کوچکی را به سنگی بچسبانید. سپس سنگ را در باغچه و در کنار سایر سنگ‌ها قرار دهید. این کار را با آجر هم می‌توانید انجام دهید. کافی است آن سنگ و آجر را به گونه‌ای در کنار باقی آن‌ها قرار دهید که مشخص نباشد زیرش چیزی چسبیده است.

فضاهای مخفی خانه

حتی می توانید از سنگ های مصنوعی و زینتی برای این کار استفاده کنید. پشت سنگ را به اندازه شی مورد نظرتان سوراخ کنید و سپس آن را درون بخش خالی قرار دهید. حال سنگ را در محل مناسب مانند درون باغچه قرار دهید. این سنگ‌ها اصولا از فوم یا موادی نرم و پلاستیکی ساخته می‌شوند و سوراخ کردن آن‌ها کار دشواری نیست.

جاسازی اشیا مهم

از چوب‌هایی که شبیه به کنده درخت هستند هم می توانید استفاده کنید. لوازم خود را درون آن جای دهید و سپس چوب را در کنار باغچه یا جلوی درب و… بگذارید.

ساخت جعبه مخفی

اگر در بیرون از خانه گلدان دارید، میتوانید کلید را در گلدان هم پنهان کنید و روی آن سنگ، تکه چوب کوچک، میوه کاج و… بگذارید.

فویل آلومینیومی با وجود ظاهر ساده‌اش، کاربردهای بسیار زیادی دارد. برای آشنایی با این کاربردها مطلب روش‌های خلاقانه و جالب و برای استفاده از فویل آلومینیومی را مطالعه کنید.

جاسازی اشیا مهم در بخش‌های خالی لوازم چوبی

روش دیگر برای جاسازی اشیا مهم این است که مدارک، پول و… را در بخش‌های خالی لوازم چوبی قرار دهید. به عنوان مثال، مدارک خود را با چسب به تخته چوبی بچسبانید و آن را زیر صندلی وصل کنید.

بهترین جاساز در منزل

بسیاری از لوازم چوبی دارای بخش‌های خالی هستند که می‌توانید مدارک، پول و چنین چیزهایی را درون آن‌ها پنهان کنید. البته به این نکته توجه کنید که این لوازم را در جایی بگذارید که بتوانید هر زمان که خواستید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بهترین جاساز در منزل

بسیاری از افراد زیر کابینت‌ها را با چوب‌هایی می‌پوشانند. فضای پشت این نوارهای چوبی خالی است. در نتیجه، می‌توانید برخی لوازم مهم خود را در این بخش از خانه پنهان کنید.

بهترین جاساز در منزل

ساخت جاهای مخفی برای کلید

از بهترین قسمت‌های جاسازی در منزل، خروجی تهویه و هواکش است. این خروجی در قسمت بیرونی منزل قرار دارد. آهن ربای کوچکی را به کلید بچسبانید. سپس آن را درون خروجی هواکش بچسبانید. اگر این خروجی جنس آلومینیومی یا پلاستیکی دارد، باید درون آن هم آهن ربای کوچکی بچسبانید تا کلید به آن بچسبد.

ساخت جاهای مخفی

به سایر لوازمی که بیرون از منزل شما قرار دارد، توجه کنید. چه چیزهای دیگری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به عنوان مکانی برای مخفی کردن کلید خانه استفاده کنید؟ به عنوان مثال، ممکن است جلوی درب خانه خود، لانه پرنده چوبی آویزان کرده باشید یا حتی می‌توانید به عنوان تزیین خانه یکی از این لانه‌ها وصل کنید. سپس کلید خود را درون آن پنهان کنید.

ساخت جاهای مخفی

به همه چیز دقت کنید تا بتوانید جای خوبی را پیدا کنید که خیلی ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد اما از چشم‌ها دور می‌ماند.

ساخت جاهای مخفی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب بهترین جا برای قایم کردن پول و مدارک در خانه را معرفی کردیم. شما چه راهکارهای دیگری را پیشنهاد می‌دهید؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • ناشناس says:

    توصیه میکنم که هیچ کدوم از این جاهایی که توو اینترنت میبینید اشیا با ارزشتون رو قایم نکنید چون سارقان هم میان تو اینترنت سرچ میکنن و میفهمن کجاهارو باید بگردن