آموزش فعال کردن ابزار کنترل موزیک در گوگل کروم

آموزش فعال کردن ابزار کنترل موزیک در گوگل کروم

گاهی چند Tab در مرورگر گوگل کروم باز می‌کنید و ممکن است یکی از آن‌ها صوتی را پخش کند. ▶️ با ابزار جدید کنترل آهنگ کروم دیگر نیازی نیست وارد همان تب شوید و صدا را کنترل کنید. با اضافه کردن دکمه Play/Pause در نوار ابزار Google Chrome می‌توانید صدای هر تبی را به راحتی کنترل کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش فعال کردن ابزار کنترل موزیک در گوگل کروم می‌پردازیم.

فعال کردن دکمه پلی و توقف موزیک کروم

?How to Enable a Play/Pause Button on Chrome’s Toolbar

در نسخه جدید Chrome قابلیت جدیدی ایجاد شده است که کاربران با آن می‌توانند پخش ویدئو و صوت را در تب‌های مختلف کنترل کنند. برای فعال کردن این قابلیت باید از Flag مخفی استفاده کنید. پیشتر در مطلب فعال کردن ۵ قابلیت مخفی مرورگر گوگل کروم با استفاده از Flags برخی دیگر از فلگ‌های خوب را معرفی کردیم. در این مطلب از انزل وب نحوه فعال کردن بخش موزیک کروم کامپیوتر را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه فعال سازی دکمه Play/Pause مرورگر کروم

برای فعال کردن بخش کنترل موزیک در گوگل کروم، این مرورگر را باز کنید.

سپس در نوار آدرس، chrome://flags/ را وارد کنید. حال Enter را بزنید. در بخش جستجوی صفحه باز شده، Global Media را وارد کنید.

به جای این کار می‌توانید آدرس زیر را جستجو کنید:

chrome://flags/#global-media-controls

فعال کردن بخش موزیک کروم کامپیوتر

روی دکمه جلوی Global Media Controls کلیک کنید و Enabled را انتخاب کنید. حال گوگل کروم از شما می‌خواهد تا مرورگر خود را دوباره اجرا کنید. روی Relaunch Now کلیک کنید. قبل از این کار هر چیز مهمی را که در سایر تب‌ها باز کرده بودید، ذخیره کنید. کروم دوباره باز می‌شود و تمامی تب‌های بسته شده هم باز خواهند شد.

فعال سازی دکمه Play/Pause مرورگر کروم

حال وقتی در یکی از تب‌ها ویدئو یا صوتی پخش شود، دکمه پخش و توقف نمایان خواهد شد. به عنوان مثال، وقتی ویدئویی را در Youtube یا موزیکی را در Spotify پخش کنید، این علامت نمایان خواهد شد.

برای استفاده از این دکمه کافی است روی آن کلیک کنید. سپس می‌توانید نام چیزی که در حال پخش شدن است، مشاهده کنید. دکمه جلو و عقب زدن هم در کنار دکمه Play/Pause دیده می‌شود.

فعال سازی دکمه Play/Pause مرورگر کروم

اگر چند تب در حال پخش چیزی باشند، بخش کنترل هر تب نیز باز خواهد شد.

فعال سازی دکمه Play/Pause مرورگر کروم

این دکمه حتی در زمانی که پنجره دیگری از مرورگر کروم باز باشد هم فعال خواهد شد و شما می‌توانید آن را کنترل کنید.

برای یادگیری نحوه استفاده از قابلیت Read Later، مطلب چگونه از Read Later گوگل کروم استفاده کنیم را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه فعال سازی بخش کنترل آهنگ مرورگر گوگل کروم را آموزش دادیم. آیا موفق شدید این قابلیت را در گوگل کروم خود فعال کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تبدیل اشیا به ریموت کنترلر (Remote Control)
با ضربه زدن به میز یا دیوار،در اینستاگرام پست بگذارید یا چراغ ها را خاموش کنید!

نظرات