آموزش 6 روش ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ

آموزش ۶ روش ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ

مدیران و مسئولین شبکه‌ های اجتماعی در تلاش هستند تا جایی که می‌توانند فضای امنی برای کاربران خود ایجاد کنند. واتساپ نیز از این امر مستثنی نیست. کاربران این پیام رسان می‌توانند برای جلوگیری از سخنان نفرت‌انگیز، اطلاعات غلط، اسپم و پیام‌های مشکوک را Report 🚩 کنند. علاوه بر این، امکان ریپورت کانتکت در واتساپ و گزارش دادن گروه نیز وجود دارد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۶ روش ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ می‌پردازیم.

ریپورت واتساپ چگونه است؟

?How to Report a Message, Contact or Group on Whatsapp

اگر از خود می‌پرسید که ریپورت واتساپ به چه معناست، باید بگوییم که این عمل به شما کمک می‌کند تا از تعاملات ناخواسته جلوگیری کنید. پیامی را که دارای ماهیت توهین، نفرت، اسپم و… است، می‌توان ریپورت یا گزارش کرد. وقتی گزارشی ارسال کنید، ناظران واتساپ آن را بررسی می‌کنند و در صورت نقض قوانین این پیام رسان، آن کاربر مسدود می‌شود. در این مطلب از انزل وب به آموزش ریپورت کردن و گزارش و مسدود در واتساپ می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

با ریپورت واتساپ چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی ریپورت واتساپ را انجام می‌دهید، گزارشی به ناظرین ارسال می‌شود. پرونده‌ای برای آن شخص باز می‌شود. اگر ریپورت دیگری هم وجود داشته باشد، اکانت آن شخص تا ۲۴ ساعت مسدود می‌شود. بعد از این ۲۴ ساعت، اگر ریپورت‌های بیشتری وجود داشته باشد، معمولا کاربر به صورت دائم مسدود می‌شود.

به همین دلیل، اگر همچنان آن اکانت وجود دارد و مسدود نشده است، بهتر است خودتان وی را بلاک کنید. وقتی فردی را ریپورت یا بلاک کنید، آن شخص متوجه نخواهد شد. تنها زمانی متوجه بلاک شدن از جانب شما می‌شود که امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری را با شما نداشته باشد. پیام‌های او به جای دو تیک تنها یک تیک بخوردند. علاوه بر این، امکان دیدن وضعیت یا آخرین زمان آنلاین شدن شما برای آن شخص قابل مشاهده نباشد.

۷ روش فهمیدن بلاک شدن توسط دیگران در واتساپ را قبلا به صورت کامل در انزل وب بررسی کردیم.

نحوه ریپورت اند بلاک در واتساپ: گزارش دادن یک پیام

شما می‌توانید پیام یک مخاطب را در واتساپ ریپورت کنید. برای ریپورت کردن در واتساپ، وارد این پیام رسان شوید. سپس وارد چتی شوید که دارای پیام‌های توهین‌آمیز و… است. روی آن پیام فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. سپس از بالا و سمت راست، منوی سه نقطه‌ای را انتخاب کنید.

ریپورت اند بلاک در واتساپ

حال گزینه Report را انتخاب کنید.

نکته: گزینه ریپورت واتساپ تنها زمانی نمایان می‌شود که شما یک پیام را انتخاب کنید. امکان ریپورت کردن چند پیام به صورت همزمان وجود ندارد.

ریپورت اند بلاک در واتساپ

حال پیامی برایتان نمایان خواهد شد که می‌گوید درخواست شما برای WhatsApp ارسال شده است. روی Report بزنید.

ریپورت اند بلاک در واتساپ

نکته: آن فرد متوجه نمی‌شود که شما پیام او را ریپورت کرده‌اید.

اگر می‌خواهید همزمان با Report در واتساپ، آن شخص را بلاک کنید، تیک Block contact را بزنید.

روش ریپورت در واتساپ: گزارش دادن عکس یا ویدئوی View once

یکی از قابلیت‌های واتساپ این است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تصویر و ویدئویی ارسال کنند که پس از مشاهده، ناپدید شود. کاربران می‌توانند این مورد را هم در واتس آپ گزارش دهند. برای ریپورت در واتساپ، وارد چت شوید و روی آن پیام View once فشار دهید و نگه دارید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای که در بالا و سمت راست قرار دارد، بزنید. سپس Report را انتخاب کنید.

ریپورت در واتساپ

پیامی باز خواهد شد. در آن هم Report را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید آن فرد را بلاک کنید، می‌توانید تیک Block contact را هم بزنید.

ریپورت در واتساپ

در حین ریپورت کردن آن پیام، می‌توانید مخاطب را هم گزارش دهید. روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و Report [contact name] را انتخاب کنید.

ریپورت مخاطب در واتساپ

اگر هر چه سعی می‌کنید نمی‌توانید پیامی را در واتساپ پاک کنید، مطلب دلیل و رفع مشکل حذف نشدن پیام در واتساپ را مطالعه کنید.

نحوه ریپورت مخاطب در واتساپ

برای ریپورت مخاطب در واتساپ، وارد این پیام رسان شوید. سپس روی سربرگ Chats بزنید. حال وارد چت موردنظر شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید.

ریپورت مخاطب در واتساپ

از منوی باز شده گزینه More را انتخاب کنید. سپس روی Report بزنید. پیامی برایتان نمایان خواهد شد. روی Report بزنید. اگر می‌خواهید فرد را بلاک کنید و آن چت را هم حذف کنید، تیک Block contact and delete this chat’s messages را بزنید.

ریپورت مخاطب در واتساپ

روش دیگر این است که تنها مخاطب را بلاک کنید و دیگر وی را ریپورت نکنید. در این حالت، وارد چت موردنظر شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. گزینه More را انتخاب کنید. روی Block بزنید. برای ریپورت اند بلاک در واتساپ، گزینه Report and block را بزنید. برای این که تنها آن فرد را بلاک کنید، روی Block بزنید.

ریپورت مخاطب در واتساپ

روش سوم این است که وارد چت شوید. سپس روی نام یا شماره مخاطب که در بالای صفحه قرار دارد، بزنید. حال در صفحه باز شده، برای بلاک کردن فرد روی Block بزنید و برای ریپورت کردن آن روی Report contact بزنید.

ریپورت مخاطب در واتساپ

نکته: با ریپورت کردن یک مخاطب، تنها ۵ پیام آخر وی توسط ناظران واتساپ بررسی می‌شود.

نحوه ریپورت گروه در واتساپ

برای ریپورت گروه در واتساپ، وارد آن گروه شوید. سپس روی نام گروه در بالای صفحه بزنید. در صفحه جدید، به پایین صفحه بروید. روی Report group بزنید. سپس روی Report بزنید. اگر نمی‌خواهید از گروه خارج شوید، تیک Exit group and delete the group’s messages را بردارید.

ریپورت واتساپ یعنی چه

برای ریپورت اسپم در گروه، باید ادمین را بلاک و ریپورت کنید. برای این کار وارد گروه شوید. روی نام آن در بالای صفحه بزنید. در صفحه جدید می‌توانید لیست اعضا را مشاهده کنید. روی نام ادمین گروه که دارای نام Group admin است، بزنید. در صفحه بعدی روی Message بزنید. باقی مراحل شبیه به ریپورت کردن مخاطب است. پس از این کار گروه را ترک کنید و پیام‌ها را پاک کنید.

ریپورت گروه در واتساپ

برای یادگیری روش‌های افزایش امینت واتساپ، مطلب نحوه بالا بردن میزان امنیت واتس اپ و واتساپ بیزنس را مطالعه کنید.

نحوه ریپورت اسپم در کامپیوتر

امکان ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ کامپیوتر هم وجود دارد. برای ریپورت کردن در واتساپ، وارد نسخه تحت وب یا نرم‌افزار WhatsApp شوید. کد QR را اسکن کنید تا بتوانید وارد اکانت خود شوید. سپس وارد چت موردنظر شوید. روی منوی سه نقطه‌ای در بالا و سمت راست بزنید.

ریپورت کردن در واتساپ

Contact info را انتخاب کنید. سپس برای بلاک کردن روی Block و برای ریپورت کردن روی Report contact بزنید.

ریپورت کردن در واتساپ

نحوه ریپورت گروه در واتساپ کامپیوتر

برای ریپورت گروه در واتساپ کامپیوتر، وارد گروه موردنظر شوید. سپس روی نام گروه بزنید. منویی باز خواهد شد. به پایین ان بروید. روی Report group بزنید. دوباره روی Report بزنید. اگر می‌خواهید همزمان از گروه خارج شوید و آن را حذف کنید، روی تیک Exit group and delete the group’s messages را بزنید.

برای ریپورت کردن اسپم در چت گروه، روی نام گروه که در بالای صفحه قرار دارد، بزنید. سپس در پنجره باز شده می‌توانید فهرست اعضای گروه را مشاهده کنید. روی نام ادمین بزنید. حال برای ریپورت کردن ادمین روش ریپورت مخاطب را اجرا کنید تا دیگر آن شخص شما را در گروهی اضافه نکند. در نهایت، گروه را ترک کنید و آن را حذف کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش ۶ روش ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ پرداختیم. آیا موفق شدید پیام، مخاطب یا گروه موردنظر خود را ریپورت کنید؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه ریپورت کردن در بازی پابجی موبایل
آموزش تصویری نحوه ریپورت کردن در بازی پابجی موبایل
ریپورت در توییتر (Twitter)
آموزش تصویری نحوه ریپورت در توییتر (Twitter)
محتویات دو پوشه را مقایسه کنید،حتی زمانی که هر دو دارای نام یکسانی هستند

نظرات

  • Mohammedasifdanish says:

    My WhatsApp Number BannedKindly Request,
    My WhatsApp account number has been Banned . Please Turn On It again. Please It’s Very Emergency. Bcoz I’m Doing Online Business in Whatsapp .if You Cannot Give My Number I Lost My All Customers…. Please Understand My Situation . I Follow All Whatsapp Rules .Please Unban My WhatsApp Number .
    My Number is (+93789798..)