چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشه؟

چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشه؟ (۱۲ راه حل نجات بخش)

تصور کنید که در حین کارهای روزانه دسترسی شما به اینترنت قطع شود و سوال چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشه؟ برای شما پیش می آید! 🌐 این مسئله میتواند برای افراد دردسرساز باشد. در این مطلب انزل وب به شما میگوییم چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشود و راهکار حل آن چیست.

حل مشکل وصل نشدن اینترنت ایرانسل

How to Fix Irancell Internet Problem

به طور خلاصه برای حل مشکل عدم اتصال اینترنت ایرانسل میتوانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • موقعیت مکانی خودتان را تغییر دهید
  • آنتن دهی را با یک تماس برگردانید
  • محدودیت استفاده از دیتا را بررسی کنید
  • گوشی را روی حالت پرواز قرار دهید
  • کش گوشی را پاک کنید
  • سیمکارت در بیاورید و مجددا بگذارید
  • حالت شبکه را تغییر دهید
  • موجودی بسته اینترنتی را چک کنید
  • تنظیمات اینترنت ایرانسل را دریافت کنید
  •  تنظیمات APN را ریست کنید
  • فعالسازی اینترنت با تنظیمات آنلاین
  • از نواحی تحت پوشش اینترنت مطلع شوید
  • با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید

توجه داشته باشید که این روش‌ها ممکن است بر اساس نوع گوشی و سیستم عامل برای هر شخص کمی متفاوت باشد.

۱- موقعیت مکانی خودتان را تغییر دهید

اگر مدام با مشکل This Site Can’t Be Reached در هنگام کار با مرورگر مواجه میشوید، میتوانید برای حل مشکل وصل نشدن اینترنت ایرانسل، در موقعیت مکانی جدید قرار بگیرید. بسیاری اوقات ممکن است در مکان‌هایی همچون کوهستان، جنگل یا نقاطی که آنتن دهی آن ضعیف است دسترسی شما به اینترنت مختل شود. بنابراین لازم است که میزان آنتن دهی و شرایط اینترنت را چک کنید و در صورت لزوم در نقطه بهتری قرار بگیرید.

۲- آنتن دهی را با یک تماس برگردانید

در صورتی که از وضعیت آنتن دهی مطمئن نیستید یا میخواهید به نحوی آن را امتحان کنید، میتوانید با فردی تماس بگیرید یا یک پیامک ارسال کنید. برخی اوقات اینکار میتواند باعث تقویت وضعیت اینترنت و رفع مشکلات مربوط به سیم کارت بشود.

۳- محدودیت استفاده از دیتا را بررسی کنید

در گوشی‌های اندروید و iOS معمولا بخشی به عنوان Data usage وجود دارد که میزان استفاده از دیتای موبایل را مدیریت میکند و به شما نشان میدهد. برخی اوقات ممکن است با پر شدن ظرفیت این بخش محدودیت‌هایی برای استفاده از موبایل دیتا بر روی گوشی بوجود بیاید. بنابراین لازم است با بررسی این قسمت و از بین بردن این محدودیت مشکل اتصال به اینترنت را رفع کنید. برای این منظور میتواند مراحل زیر را انجام دهید:

وارد بخش تنظیمات یا Setting دستگاهتان شوید و به بخش  Connection بروید. سپس Data usage را انتخاب کنید و از صفحه نمایش داده شده Mobile data را روشن کنید.

رفع مشکل اتصال به اینترنت

حال از بالای صفحه Data usage وارد بخش Data saver شوید و مطمئن شوید که تنظیمات این قسمت خاموش است.

خاموش کردن بخش Data saver

در ادامه مجددا به صفحه Data usage برگردید و وارد قسمت Billing cycle and data warning  شوید. توجه داشته باشید که نام این بخش ممکن است در نسخه‌های مختلف تلفن همراه کمی متفاوت باشد. در این صفحه باید همه تنظیمات مربوط به Data warning و Data limit را خاموش کنید.

چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشه

توجه داشته باشید که اگر از دو سیمکارت استفاده میکنید، این تنظیمات را باید برای هر دوی آنها مطابق همین آموزش انجام دهید.

۴- گوشی را روی حالت پرواز قرار دهید

اگر هنوز نمی دانید چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشه، بهتر است تلفنتان را یکبار روی حالت پرواز قرار دهید و مجددا سیم کارت آن را راه اندازی کنید. خاموش روشن کردن حالت پرواز یا Flight mode میتواند بسیار یاز مشکلات مربوط به سیمکارت را حل کند.

برای انجام این کار منوی بالای صفحه را به پایین بکشید و آیکون هواپیما را انتخاب کنید. شما همچنین میتوانید وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید و از بخش Connection گزینه Flight mode را روشن و سپس خاموش کنید.

روشن کردن حالت پرواز

۵- کش گوشی را پاک کنید

اگر دلیل فعال نشدن اینترنت ایرانسل میتوانید با پاک کردن حافظه کش گوشی، باگ‌ها و دیتاهای مشکل دار آن را حذف کنید. برای انجام اینکار ابتدا وارد قسمت تنظیمات تلفن همراهتان بشوید و در قسمت Storage روی Cached Data بزنید و پس از انتخاب Ok صبر کنید تا فرایند پاک کردن کش‌های سیستمی تمام شود.

پاک کردن کش گوشی

۶- سیمکارت در بیاورید و مجددا بگذارید

یکی از روش‌های بسیار موثر و کاربردی برای مواقعی که اینترنت ایرانسل وصل نمیشه، در آوردن و گذاشتن مجدد سیمکارت است. در گوشی‌های جدیدتر میتوانید برای اینکار از سوزن مخصوص استفاده کنید. ابتدا گوشی را خاموش کنید. سیمکارت را از شیار دربیارید، در صورت نیاز میتوانید آن را تمیز کنید و مجددا به جای مناسب برگردانید. در صورت نیاز میتوانید آن را در بخش سیمکارت دوم نیز قرار دهید تا از عملکرد آن مطمئن شوید.

۷- حالت شبکه را تغییر دهید

در زمان‌هایی که نمیدانید چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشه، میتوانید با تغییر دادن حالت اینترنت از ۴G به ۲G یا ۳G حل این مشکل را امتحان کنید. قرار دادن حالت شبکه در وضعیت های مختلف ممکن است مشکل اتصال را برطرف کند. برای این منظور بخش تنظیمات را باز کنید و وارد قسمت Connections شوید و سپس Mobile networks را انتخاب کنید. در قسمت Network mode میتوانید حالت شبکه هر سیمکارت را تغییر بدهید.

تغییر حالت شبکه

۸- بسته اینترنتی را چک کنید

برخی مواقع علت وصل نشدن اینترنت ایرانسل در ایفون و سایر گوشی‌ها تمام شدن مدت یا حجم بسته ها است. در این مواقع معمولا از قبل پیام‌هایی در رابطه با وضعیت اینترنت دریافت خواهید کرد اما برای استعلام مقدار باقیمانده اینترنت سیم کارت، میتوانید از کد *۵۵۵*۱*۲# استفاده کنید. برنامه‌هایی همچون ایرانسل من نیز برای مشاهده و مدیریت وضعیت اینترنت میتواند به شما کمک کند.

۹- تنظیمات اینترنت ایرانسل را دریافت کنید

نصب نبودن تنظیمات اینترنت، دیگر علت روشن نشدن اینترنت ایرانسل برای دستگاه‌های مختلف است. برای رفع این مشکل میتوانید از کد دستوری #۲*۴*۵۵۵* برای دریافت تنظیمات استفاده کنید. پس از ثبت کد رفع مشکل اینترنت ایرانسل، یک پیام GPRS برای شما ارسال میشود که باید آن را نصب یا ذخیره کنید. در صورتی که در مراحل بعدی از شما رمز عبور خواسته شد میتوانید اعداد ۱۲۳۴ را وارد کنید.

۱۰- تنظیمات APN را ریست کنید

برای اتصال موبایل خود به شبکه مخابراتی، ابتدا باید گوشی تلفن همراه خود را با APN شرکت ارائه‌دهنده خدمات تنظیم کنید. سپس، در قسمت تنظیمات به بخش شبکه و اینترنت بروید و روی سیم بزنید. سپس صفحه را به پایین اسکرول کنید و روی گزینه Access Point Names بزنید. در مرحله بعد دکمه منو از سه نقطه بالای صفحه سمت راست را انتخاب کنید و وارد Reset to default شوید. در ادامه تنظیمات APN زیر را وارد کنید.

APN Connection Name
mtnirancell Irancell-Internet

تنظیمات APN ایرانسل

ریست کردن تنظیمات APN

اگر امکان مشاهده علامت اینترنت را نداشتید نیز میتوانید با همین روش یکبار اینترنت ایرانسل را ریست، و مجدد آن را به دستگاه معرفی کنید.

۱۱- از نواحی تحت پوشش اینترنت مطلع شوید

اگر مشکل شما مربوط به پوشش دهی اینترنت منطقه باشد با استفاده از بررسی نواحی میتوانید از این موضوع مطلع شوید. برای اینکار وارد صفحه اینترنتی مناطق تحت پوشش ایرانسل شوید و آدرس منطقه مورد نظرتان را وارد کنید تا بر روی نقشه وضعیت آن را ببینید.

نواحی تحت پوشش اینترنت

۱۲- رفع مشکل نیامدن علامت اینترنت در گوشی با کمک گرفتن از پشتیبانی

اگر مشکل شما با هیچ کدام از این روش‌ها برطرف نشد، باشد با پشتیبانی تماس بگیرید. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد:

  • پشتیبانی آنلاین
  • استفاده از بخش ارتباط با ما یا چت آنلاین برنامه ایرانسل من
  • با منشن کردن و مطرح کردن مشکل با @irancellsupport در توییتر
  • ارسال پیام به @irancellcrmbot در پیام رسان گپ
  • ارسال پیام به @irancell یا @irancell_help در اینستاگرام
  • تماس با ۷۰۰ یا ۷۰۷ از خطوط ایرانسل
  • تماس با ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ از سایر خطوط با تلفن ثابت
  • ارسال ایمیل به نشانیcs@mtnirancell.ir
  • مراجعه حضوری به دفاتر و نمایندگی‌ها
  • ارسال پیام در بخش تماس با ما

تنظیمات اینترنت ایرانسل در گوشی آیفون

برای رفع علت وصل نشدن اینترنت ایرانسل در گوشی‌های آیفون میتوانید از راهکار زیر استفاده کنید:

برای مرحله اول وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید و به بخش Cellular بروید در بالای صفحه گزینه Cellular Data  را فعال نمایید.

در ادامه از همان صفحه روی Cellular Data Network  بزنید و گزینه APN را انتخاب نمایید. پس از مشاهده تنظیمات APN، در مقابل آن کلمه mtnirancell را بنویسید.

سپس گوشی را یک بار ری استار کنید و پس از روشن کردن دیتا از کار کردن اینترنت گوشی مطمئن شوید.

تنظیمات اینترنت ایرانسل در گوشی اندروید

جهت حل مشکل وصل نشدن اینترنت ایرانسل در شیائومی یا سایر گوشی‌ها با سیستم عامل اندروید، میتوانید از روش زیر استفاده کنید. هرچند تنظیمات و گزینه‌های گفته شده ممکن است بر اساس برند گوشی و نسخه اندروید آن کمی متفاوت باشد.

وارد بخش تنظیمات (Setting) گوشی شوید و به قسمت  Connection بروید. سپس وارد منوی Mobile Networks شوید. در بخش Access Point Names روی علامت سه نقطه بالای صفحه بزنید و New APN را انتخاب کنید یا گزینه Add را بزنید.

چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشه

حالا APN را با نام mtnirancell وارد کنید و Port آن را ۸۰۸۰ بگذارید. در نهایت آن را ذخیره کنید.

توجه داشته باشید که در اندروید باید گزینه Carrier Aggregation یا Cat6 را در تنظیمات فعال کنید.

سوالات متداول

چرا نت ایرانسل وصل نمیشه؟

تمام شدن بسته اینترنت، تنظیمات مربوط به سیم کارت یا اینترنت، مشکلات فنی سیم کارت، ایرادات تنظیمات گوشی یا مشکلات اپراتور ارائه دهنده اینترنت میتواند از دلایل وصل نشدن آن باشد.

چرا اینترنت ایرانسل کار نمیکنه؟

دلایل کار نکردن اینترنت عموما به خاطر تنظیمات مربوط به اینترنت در گوشی همچون بخش APN، حالت شبکه، فعال نبودن تنظیمات اینترنت ایرانسل روی گوشی یا فعال بودن حالت Data saver است.

جمع بندی

آیا میخواهید بدانید چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشه؟ با راهکارهایی همچون بررسی تنظیمات اینترنت، ری استارت کردن گوشی، درآوردن و گذاشتن سیمکارت، دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل، بررسی بسته اینترنتی و انجام تنظیمات APN میتوانید این مشکل را برطرف کنید. در صورتی که به هیچ وجه موفق به رفع این مشکل نشدید، پیشنهاد میکنیم با پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید یا به یک مرکز خدمات ایرانسل مراجعه کنید و از آنها کمک بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما علت اصلی وصل نشدن اینترنت ایرانسل چیست؟ در صورتی که شما هم به این مشکل دچار هستید، تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید یا روش‌های پیشنهادی خودتان را برای ما و سایر خوانندگان در بخش دیدگاه بنویسید.

به این مطلب امتیاز دهید
ممنونیم، امتیاز شما ثبت شد 🙂

مطالب مرتبط

چند روش سریع برای غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل (اندروید و آیفون)
چند روش سریع برای غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل (اندروید و آیفون)
4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 5 روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش ۵ روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش 7 روش غیر فعال سازی MMS در گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
آموزش ۷ روش غیر فعال سازی MMS در گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..

نظرات

  • طاها says:

    چرا برای من اعلان ورودبه سیستم شبکه میاد با اینکه نت دارم

  • سوسانو بانو شرقی says:

    تمدید نت لغو کردم درست شد اضافه کنید به لیست

  • Amir says:

    کلا یوسیم من باگ خورده یعنی وقتی وارد برنامه میشم باید نت رو خاموش و روشن کنم تا بالا بیاد برا بعضی برنامه ها هم اصلا نمیاد

    ولی به فیلترشکن که متصل میشم مشکلی ندارم مثل بقیه سیمکارت هاست اما الان دیگه فیلترشکن هم روشن نمیشه
    لطفا یکم راهنمایی کنید چون وارد بعضی برنامه ها نمیشه

    کلا علامت نت رو هست همچی درسته
    ولی وقتی وارد برنامه‌ای میشی باید اینترنت رو خاموش و روشن کنی

  • اسماعیل says:

    سلام برای من پیامک آمد اما سیو یا انستال نداره که بزنم

  • فرزانه says:

    من نتم و کلا سرعت نتم خوبه ولی وقتی میرم فیلم دانلود کنم سایتو باز نمیکنه میگه افلاینین باز میام بیرون میبینم نتم خوبه دلیلش چیه اخه با خط دیگم باز میکنه

×