خطرات استفاده از کابل برق بی کیفیت

خطرات استفاده از کابل برق بی کیفیت

متاسفانه این روزها کابل‌های برقی تقلبی و یا غیر استاندارد به وفور در بازار مشاهده می‌شود، و حتی ممکن است که شما بدون هیچ اطلاعی آن‌ها را مورد استفاده قرار داده باشید. در بسیاری از موارد پس از رخ دادن حادثه و یا اتفاق به تقلبی بودن کابل‌ها پی می‌برید؛ که  در این صورت نوش داروی پس از مرگ فایده‌ای ندارد. اصولا در هر پروژه‌‌ای یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی که می‌توان نام برد “کابل برق” است و بر کل پروژه تاثیر بسزایی می‌گذارد. مشکل کابل‌های ناسازگار و تقلبی، منحصر به برچسب‌های نادرست آن نخواهد بود؛ بلکه ساختار این کابل‌ها ضعیف خواهد بود و در هنگام تولید آن‌ها از مواد اولیه نامرغوب استفاده می‌شود و همین دلیل ممکن است در آینده خطرات ایمنی و حتی آتش سوزی رخ بدهد. بر اساس آمارهایی که از سازمان آتش نشانی انشار شده است، حدود ۵۰% این آتش سوزی‌ها که در منازل رخ می‌دهد، به سیم کشی‌ها و کابل‌های غیر استاندارد بر می‌گردد. اصولا این کابل‌های غیر استاندارد در واحدهای زیر زمینی داخل کشور تولید می‌شوند، این واحدهای تولیدی بسیار زیاد هستند که به راحتی نمی‌توان آن‌ها را ساماندهی کرد؛ که این یک مشکل اساسی است. این واحدهای زیر زمینی که در زمینه کابل‌های برقی تقلبی فعالیت می‌کنند، برای واحدهای زیر پله‌ای یک منبع درآمد مناسب خواهد بود. لازم است بدانید که با خرید کابل‌های برق بی‌کیفیت و ارزان خطرات بسیار جدی را به دنبال خواهد داشت، بنابراین قبل از خرید حتما از کیفیت آن‌ها مطمئن شوید.

کابل برق و استانداردهای کابل برق

اصولا کابل‌ برق استاندارد متشکل شده از تعدادی هادی است که به وسیله یک عایق پلیمری سطح هادی را پوشانده‌اند و در نهایت تمام این مجموعه داخل یک یا چند پوشش کنار هم قرار می‌گیرند. در کابل‌های استاندارد DIN VDE 0289 و IEC 183 ولتاژ را به شکل U0/U بیان می‌کنند؛ که U0 مقدار ولتاژ بین زمین و هر رشته است و U مقدار ولتاژ بین هر دو فاز هادی یک کابل چند رشته‌ای است.

کابل برق و استانداردهای کابل برق

برای هر کابلی که تولید می‌شود لازم است که برخی اصول و استاندارد به صورت کامل رعایت شود؛ البته این استانداردها برای هر نوع کابل برق متفاوت خواهد بود. برای مثال استاندارد کابل‌های افشان این است که برای هر سیم افشان ولتاژ ۴۵۰ تا ۷۵۰ در نظر گرفته می‌شود. در واقع سیم‌های افشان بر طبق استاندارد بین المللی IEC 02 60227 و استاندارد ملی ISIRI 607 02 طراحی و تولید می‌شوند؛ که سطح مقطع آن‌ها بیشتر از ۱ میلی‌متر مربع خواهد بود. و اما سیم‌های مفتولی که به سیم نصب نصب ثابت و یا خشک مشهور هستند معمولا بر اساس استاندارد بین المللی IEC 01 60227 و  ISIRI 607 02با ولتاژ نامی ۴۵۰  و ۷۵۰ با سطح مقطع بشتر از یک تولید می‌شوند و یا این که بر اساس دو استاندارد  IEC 05 60227 و ISIRI 607 05 با ولتاژ ۳۰۰ الی ۵۰۰ ولت با سطح مقطع ۰.۵ و ۰.۷۵ و ۱ میلی‌متر تولید می‌شوند. بنابراین سعی کنید که تمام کابل‌هایی که خریداری می‌‌کنید از استانداردهای لازم برخوردار باشند.

برندهای برتر کابل برق

در جهت تولید انواع کابل برق‌ها معمولا شرکت‌های زیادی فعالیت می‌کنند و در بازار برندهای مختلفی را مشاهده خواهید کرد. از جمله برترین برندهای موجود سیمیا، خراسان افشار نژاد، صنایع سیم و کابل همدان، سیم و کابل البرز، سیم و کابل مغان و… را می‌توان نام برد.

سیم و کابل سیمیا: در سال ۱۳۶۰ شرکت معتبر و نام آور سیمیا تاسیس شد که در ابتدا با نام الکتریکال وایرز به ثبت رسید اما با تصویب شدن قانون فارسی سازی برندها به نام سیمیا تغییر یافت. کابل برق‌های تولید شده از این شرکت بسیار با کیفیت هستند و برای افزایش بیشتر کیفیت آن‌ها در آزمایشگاه‌ها آن‌ها را تست و بررسی می‌کنند و در صورت اطمینان از کیفیت بالا آن‌ها را روانه بازار می‌کنند.

سیم و کابل افشار نژاد: این شرکت در سال ۱۳۴۵ در شهر مشهد در جهت تولید سیم و کابل فعالیت می‌کند و محصولات بسیار متنوع و با کیفیتی را بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی طراحی و تولید می‌شوند.

سیم و کابل همدان: این برند برتر با توجه به نیازهای کشور به تجهیزات صنعتی الکتریکی در اویل دهه ۶۰ خورشیدی شروع به تولید انواع کابل برق نمود. محصولات این برند از نظر کیفیت با محصلات خارجی در رقابت هستند و تمام نشان‌های استاندارد ملی و بین المللی را دارا است.

سیم و کابل مغان: یکی دیگر از پیشگامان صنعت تولید سیم و کابل برند مغان است که تقریبا نزدیک به ۳۰ سال است قدمت دارد و محصولات با کیفیتی را روانه بازار می‌کند.

اعتبار و کیفیت کابل برق فروشگاه گویا کابل

اعتبار و کیفیت کابل برق فروشگاه گویا کابل

اگر می‌خواهید کابل برق با کیفیتی را تهیه کنید لازم است که حتما به فروشگاه‌ها و مراکز معتبر مراجعه کنید. فروشگاه‌هایی که معتبرند معمولا برای تمام محصولاتشان ضمانت نامه دارند و به هیچ عنوان یک محصول بی کیفیت را به دست مردم نمی‌رسانند. اما اگر می‌خواهید که از یک فروشگاه اینترنتی خرید خود را انجام دهید لازم است که از معتبر بودن آن با مطمئن شوید.

یک فروشگاه ایتنرنتی برای فروش محصولات خود از تصاویر با کیفیتی از محصولاتش استفاده می‌کند و در عین حال تمام مشخصات فنی محصولات را به مشتریان ارائه می‌دهد. زمانی که یک مشتری به خرید یک محصول اقدام می‌کند، تمام توضیحات باید کامل باشد و حتی به راحتی بتوان خرید را انجام داد. ما به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که می‌توانید با خیالی راحت و مطمئن محصولات خود را از فروشگاه اینترنتی گویا کابل خریداری و تهیه کنید. گویا کابل به هیچ عنوان محصولات بی کیفیت را به فروش نمی‌رساند. از آن‌جایی که خرید به صورت اینترنتی انجام می‌شود و انواع کابل برق قابل لمس نیستند، گویا کابل این اطمینان را به شما می‌دهد که محصولات با کیفیت هستند؛ بنابراین برای تمام محصولات خود ضمانت نامه در نظر گرفته است تا مشتریان از خرید خود کاملا راضی باشند. اصولا لیست‌ قیمت‌هایی که در گویا کابل برای انواع کابل‌های برقی دیده می‌شود نسبت به کیفیتی که در آن‌ها دیده می‌شود بسیار مناسب است یعنی نه گران قیمت هستند نه بسیار ارزان قیمت، بلکه قیمت تمام آن‌ها مناسب است.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات