آموزش 5 روش اتصال موس به گوشی و تبلت

آموزش ۵ روش اتصال موس به گوشی و تبلت

گاهی برای انجام برخی کارها در گوشی و تبلت به چیز بیشتری انگشت نیاز است، شما میتوانید ماوس خود 🖱️ را با روش‌های مختلف به گوشی اندروید یا آیفون وصل کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۵ روش اتصال موس به گوشی و تبلت اندروید و iOS میپردازیم.

آموزش روش اتصال موس بلوتوث و سیمی به گوشی اندروید و آیفون

?How to Connect and Use a Mouse on a Phone

ممکن است به دلایل مختلف بخواهید ماوس خود را به گوشی وصل کنید. دسترسی از راه دور به کامیپوتر دسکتاپ، انجام بازی‌های استراتژیک، کنترل مرکز رسانه‌ای مبتنی بر اندروید مثل Kodi، استفاده از محیط دسکتاپ در اندروید و… از جمله این دلایل هستند. شما با روش‌های مختلف می‌توانید این کار را انجام دهید. در این مطلب از انزل وب نحوه اتصال موس آیفون اپل و اندروید را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه اتصال موس به گوشی اندروید با OTG

برای اتصال موس به موبایل، آداپتور OTG را به گوشی خود وصل کنید.

اتصال موس به موبایل

اتصال موس به موبایل

حال دانگل ماوس خود را به آداپتور OTG وصل کنید. اگر ماوس باسیم دارید، می‌توانید بخش USB سیم آن را به آداپتور وصل کنید.

نحوه اتصال موس به گوشی اندروید

حال می‌توانید با استفاده از ماوس گوشی خود را کنترل کنید.

نحوه اتصال موس به گوشی اندروید

اگر می‌خواهید پخش آهنگ در کامپیوتر را با گوشی خود کنترل کنید، مطلب کنترل پخش آهنگ کامپیوتر با گوشی را مطالعه کنید.

اتصال موس به گوشی برای بازی و… با بلوتوث

برای اتصال موس بلوتوث به گوشی اندروید، وارد Quick Settings شوید و روی علامت Bluetooth فشار دهید و نگه دارید. روی Pair new device بزنید.

سپس ماوس خود را روشن کنید و صبر کنید تا دو دستگاه به هم متصل شوند. پس از آن، می‌تواند نشانگر موس را در گوشی خود مشاهده کنید.

اتصال موس به گوشی برای بازی

برای یادگیری نحوه تبدیل گوشی به کیبورد تلویزیون، مطلب آموزش ۷ روش تبدیل گوشی به کیبورد تلویزیون هوشمند را مطالعه کنید.

نحوه وصل کردن موس به گوشی اندروید با  Always visible mouse

اگر ماوسی ندارید و فقط به نشانگر آن در گوشی نیاز دارید، می‌توانید از برنامه Always visible mouse استفاده کنید. این برنامه رایگان است و رابط کاربری ساده‌ای دارد. با نصب آن می‌توانید در گوشی خود نشانگر ماوس را داشته باشید.

اتصال موس به گوشی

اتصال موس به گوشی با Dock

از Dock هم برای اتصال موس به گوشی اندروید می‌توانید استفاده کنید. این دستگاه گوشی یا تبلت شما را به مانیتور، درایو هارد دیسک یا کابل اترنت وصل می‌کند.

کافی است ماوس را به Dock وصل کنید. سپس Dock را به تبلت با گوشی متصل کنید و وسیله مدنظر خود را به آن وصل کنید. حال می‌توانید دسکتاپ را روی اندروید داشته باشید و با ماوس کنترل کنید.

چگونه موس آیفون را بیاوریم؟ مرحله اول

برای آوردن علامت موس در آیفون، به Settings و سپس Accessibility بروید.

چگونه موس آیفون را بیاوریم؟

سپس در بخش Physical and Motor روی Touch بزنید.

چگونه موس آیفون را بیاوریم؟

روی AssistiveTouch بزنید.

چگونه موس آیفون را بیاوریم؟

در بخش Pointer Devices روی Devices بزنید.

چگونه موس آیفون را بیاوریم؟

حال با توجه به نوع ماوس شما، دو روش برای اتصال دو دستگاه به هم وجود دارد. اگر موس شما بلوتوثی است و دانگلی ندارد، ابتدا بلوتوث هر دو دستگاه را روشن کنید. سپس در بخش Devices روی Bluetooth Devices بزنید. حال روی نام ماوس که ظاهر می‌شود، بزنید.

چگونه موس آیفون را بیاوریم؟

چگونه موس آیفون را بیاوریم؟

روی Pair در بخش Bluetooth Pairing Request بزنید.

اتصال موس به گوشی

حال به عقب برگردید، می‌توانید نام ماوس خود را در بخش Connected Devices ببینید.

اتصال موس به گوشی

علاوه بر این شیوه، می‌توانید به Bluetooth بروید و سپس نام ماوس خود را در بخش My Devices پیدا کنید. روی آن بزنید تا Pair شوند.

اتصال موس به گوشی

اتصال موس به گوشی

اگر ماوس شما بی سیم یا باسیم است و دارای USB است، باید از آداپتوری برای تبدیل استفاده کنید تا بتوانید آن را به آیفون وصل کنید.

اتصال موس به گوشی

حال کافی است آداپتور را به گوشی و دانگل یا سیم ماوس را به آن وصل کنید. مطمئن شوید که ماوس روشن است. حال باید گزینه USB Reciever را در بخش Connected Devices مشاهده کنید. روی آن بزنید.

اتصال موس به گوشی

اتصال موس به گوشی

اکنون می‌توانید دکمه‌های ماوس را در گوشی مدیریت کنید. برای ماوس‌های سه دکمه‌ای معمولی، برای کلیک چپ از Single tap یا یک ضربه زدن، برای راست کلیک از Open menu و برای اسکرول از Home استفاده می‌شود.

اتصال موس به گوشی

سایر حرکات نیز شامل موارد زیر می‌شود:

None, Single-Tap, Open Menu, 3D Touch, Accessibility Shortcut, Analytics, App Switcher, Control Center, Double Tap, Home, Lock Rotation, Lock Screen, Long Press, Mute, Notifications, Pinch, Reachability, Restart, Screenshot, Shake, Siri, SOS, Speak Screen, Spotlight, Voice Control, Volume Down, Volume Up, and Apple Pay

اتصال موس به گوشی

می‌توانید هر دکمه را کاری اختصاص دهید.

اتصال موس به گوشی

نحوه اتصال موس و کیبورد برای آیپد و آیفون: مرحله دوم

پس از وصل کردن وصل کردن موس به آیفون، می‌توانید دکمه‌های آن را مدیریت کنید. اصولا گوشی دکمه‌ها را شناسایی می‌کند. در صورتی که برخی از دکمه‌ها شناسایی نشدند، روی Customize Additional Buttons بزنید. سپس پیامی دریافت خواهید کرد که به شما می‌گوید روی دکمه‌ای بزنید. وقتی این کار را کردید، آن دکمه را در فهرست می‌توانید مشاهده کنید. حال می‌توانید یکی از عملکردهای گفته شده را به دکمه اختصاص دهید.

اتصال موس به گوشی

اتصال موس به گوشی

به Devices settings بروید. روی AssistiveTouch بزنید تا روشن شود یا علامت جلوی آن را روشن کنید. حال می‌توانید دایره‌ای را روی صفحه مشاهده کنید. برای غیرفعال کردن آیکون AssistiveTouch می‌توانید علامت جلوی Always Show Menu را خاموش کنید.

اتصال موس به گوشی

حال با توجه به انتخاب خودتان برای هر دکمه، می‌توانید کارها را انجام دهید.

اتصال موس به گوشی

برای کاهش سرعت نشانگر، Tracking Speed را در AssistiveTouch پیدا کنید. در اینجا نواری وجود دارد که با تکان دادن آن می‌توانید سرعت را تغییر دهید.

اتصال موس به گوشی

برای تغییر اندازه و رنگ و میزان نمایان بودن نشانگر، در همین بخش روی Pointer Style بزنید و سپس Color را انتخاب کنید. حال روی رنگ موردنظر بزنید.

اتصال موس به گوشی

سپس در Pointer Style روی Size بزنید و نوار اندازه را تغییر دهید. همچنین می‌توانید Auto-Hide را انتخاب کنید تا هر زمان کاری با ماوس نداشتید، نشانگر پنهان شود.

اتصال موس به گوشی

در حالت عادی اگر چپ کلیک را فشار دهید و نگه دارید، می‌توانید صفحه را بالا یا پایین ببرید. این شیوه را هم می‌توانید تغییر دهید. به عنوان مثال، وقتی در جایی روی چپ کلیک نگه داشتید و رها کردید، دیگر بتوانید از ماوس به عنوان اسکرول استفاده کنید. برای این کار باید علامت Drag Lock را در AssistiveTouch روشن کنید.

اتصال موس به گوشی

اتصال موس به گوشی

نحوه تنظیم علامت موس در آیفون: بخش سوم

در ادامه آموزش تنظیم علامت موس در آیفون، گزینه دیگری را آموزش می‌دهیم که اجرای آن اختیاری است. اگر می‌خواهید از گزینه Zoom استفاده کنید، در بخش AssistiveTouch و در قسمت Tracking Speed روی Zoom Pan بزنید. سه گزینه مشاهده خواهید کرد:

Continuous: وقتی تصویر را زوم می‌کنید، تصویر با نشانگر حرکت خواهد کرد.

Centered: در این حالت وقتی تصویر را زوم کنید، نشانگر در وسط صفحه باقی می‌ماند.

Edges: وقتی تصویر را زوم کنید، اسکرین زمانی حرکت خواهد کرد که نشانگر در لبه‌های صفحه حرکت کند.

علامت موس در آیفون

علامت موس در آیفون

گزینه دیگر Dwell Control است و برای زمانی به کار می‌رود که نمی‌خواهید اصلا کلیکی انجام دهید. این گزینه را در AssistiveTouch فعال کنید تا تنها نشانگر را روی گزینه موردنظر ببرید و پس از چند ثانیه، کلیک انجام شود.

علامت موس در آیفون

حتی می‌توانید میزان این زمان را مشخص کنید و از بین ۰.۲۵ تا ۴.۲۵ آن را در بخش Seconds تغییر دهید. در بخش Movement Tolerance هم می‌توانید میزان تاثیرگذاری نشانگر را در حالت Dwell Control مشخص کنید.

علامت موس در آیفون

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش های وصل کردن موس به آیفون و اندروید را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای اتصال موس به گوشی شیائومی ، آیفون و… استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل کلیک خودکار و دابل کلیک موس
آموزش ۸ روش حل مشکل کلیک خودکار و دابل کلیک موس
چگونه بدون ماوس با کامپیوتر و لپ تاپ کار کنیم ؟
چگونه بدون ماوس با کامپیوتر و لپ تاپ کار کنیم ؟ دو روش کار با سیستم بدون موس
جلوگیری از روشن شدن کامپیوتر با حرکت دادن موس
جلوگیری از روشن شدن کامپیوتر با حرکت دادن موس
افزایش سرعت کار با مرورگر از طریق حرکات موس
افزایش سرعت کار با مرورگر ها از طریق حرکات موس

نظرات