آموزش 15 روش حل مشکل صدای تماس شیائومی ، سامسونگ ، هواوی و...

آموزش ۱۵ روش حل مشکل صدای تماس شیائومی ، سامسونگ ، هواوی و…

ممکن است در حین تماس متوجه شوید که نمی‌ توانید صدای شخص پشت خط را بشنوید. 👂 این مشکل به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و شما می‌توانید با روش‌های گوناگون آن را برطرف کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۵ روش حل مشکل صدای تماس شیائومی ، سامسونگ ، هواوی و… میپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

رفع مشکل صدای مکالمه گوشی شیائومی و..

?How to Fix an Android Phone Call or Audio Problem

امکان برقراری تماس یکی از اصلی‌ ترین دلایل استفاده انسان‌ ها از گوشی‌های تلفن همراه است. اگر این قابلیت از کار بیفتد، عملا مهم‌ترین کارکرد یک گوشی از بین می‌رود. اگر نمی‌توانید در هنگام برقراری تماس صدای مکالمه را بشنوید، با چند راه ساده می‌توانید این مشکل را بررسی کنید. در این مطلب از انزل وب روش‌های رفع مشکل صدای تماس در سامسونگ و… را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

در صورتی که با روش‌هایی که در ادامه می‌آوریم، مشکل حل نشود، باید گوشی خود را نزد متخصص ببرید تا تعمیرات لازم انجام شود.

حل مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه سامسونگ و… با Restart

ساده‌ترین راه برای حل مشکل صدای تماس در سامسونگ و… این است که گوشی خود را ری استارت کنید. بسیاری از مشکلات با این کار ساده برطرف می‌شود. در صورت حل نشدن مشکل، برنامه‌ای را باز کنید. آهنگ یا فیلمی پخش کنید و صدا را در آنجا هم بررسی کنید.

مشکل صدای تماس در سامسونگ و...

حل مشکل صدای تماس در سامسونگ و… با روشن کردن بلندگو

اگر نمی‌توانید صدای شخص پشت خط را بشنوید، برای رفع مشکل صدای تماس در سامسونگ و… روی علامت بلندگو بزنید. حال چک کنید که آیا صدا همچنان قطع است یا می‌توانید صدای شخص را بشنوید. اگر صدا را می‌شنوید، امکان دارد که صدای داخلی تماس کم باشد. وقتی تماس برقرار شد، دکمه تنظیم صدای بالایی را فشار دهید. این گونه صدای تماس زیاد می‌شود.

مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه

حل مشکل قطع صدای گوشی شیائومی و… با چک کردن بخش Media Volume

برای حل مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه، به Settings و سپس Sounds and vibration بروید. حال روی Volume بزنید. حال درجه صدا را در بخش‌های مختلف بالا ببرید.

مشکل قطع صدای گوشی شیائومی

حل مشکل قطع صدای گوشی شیائومی و… با تمیز کردن اسپیکر

یکی دیگر از دلایل بروز مشکل قطع صدای گوشی شیائومی و… این است که روی سوراخ‌های اسپیکر گرد و غبار و آلودگی وجود داشته باشد. در این حالت با گوش پاک کن روی آن اسپیکر را تمیز کنید. سپس با شی نازکی مثل سوزن یا خلال دندان سعی کنید با احتیاط آلودگی و… را جدا کنید. پس از انجام این کار، دوباره صدا را چک کنید.

مشکل قطع صدای گوشی شیائومی

حل مشکل قطع صدای تماس شیائومی و… با استفاده از منوی CIT

برای رفع مشکل صدای مکالمه شیائومی و… باید چک کنید که آیا مشکل سخت افزاری است یا خیر. برای این کار می‌توانید از منوی CIT که برای تست کردن قابلیت های سخت افزار استفاده کنید. در این منو ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشکلات سخت افزاری گوشی خود را بررسی کنید. به Settings بروید و روی On the phone بزنید. حال وارد Kernel Version شوید و پنج باز روی آن بزنید. سپس منوی CIT فعال خواهد شد.

مشکل قطع صدای گوشی شیائومی

از فهرست Speaker را پیدا کنید و روی آن بزنید. تستی اجرا خواهد شد. اگر مشکلی وجود داشته باشد، از طریق این تست به شما اعلام می‌شود.

رفع مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه با هندزفری با تغییر Region

برای رفع مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه با هندزفری و بدون آن، به Settings> Regions بروید و سپس روی کشور دیگری به غیر از کشوری که اکنون انتخاب شده است، بزنید. گاهی با این کار مشکل اسپیکر حل می‌شود.

مشکل قطع صدای گوشی شیائومی

اگر می‌خواهید مکالمات خود را ضبط کنید اما با مشکل مواجه می‌شوید، مطلب آموزش حل مشکل ضبط مکالمه در اندروید را مطالعه کنید.

حل مشکل صدای تماس در شیائومی و… با خاموش کردن بلوتوث

ممکن است از قبل گوشی خود را به هندزفری، اسپیکر و… با بلوتوث وصل کرده باشید و اتصال گوشی با آن دستگاه را قطع نکرده باشید. از بالای اسکرین صفحه را به پایین بکشید. سپس اگر علامت بلوتوث روشن است، روی آن بزنید تا خاموش شود.

روش دیگر برای خاموش کردن بلوتوث این است که به Settings بروید و سپس روی Connected Devices بزنید. حال روی Bluetooth بزنید. سپس Bluetooth را روی حالت Off بگذارید.

مشکل قطع صدای تماس شیائومی

اگر نمی توانید با این روش اتصال هندزفری را قطع کنید، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه Disable Headphone استفاده کنید.

رفع مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه با Goodev

روش دیگر این است که از برنامه‌ای شخص ثالث برای تنظیم صدا در بخش‌های مختلف استفاده کنید. یکی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه Goodev نام دارد.

مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه سامسونگ

اگر گوشی آیفون شما دچار این مشکل شده است، مطلب رفع مشکل خرابی و صدای اسپیکرهای آیفون را مطالعه کنید.

حل مشکل قطع صدای گوشی شیائومی و… با غیرفعال کردن حالت Do Not Disturb

برای حل مشکل قطع صدای گوشی شیائومی و… به Settings بروید و سپس روی Sound بزنید.

مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در هواوی

در این بخش روی Do Not Disturb بزنید.

مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در هواوی

سپس Automatic rules را انتخاب کنید.

مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در هواوی

مطمئن شوید که تمامی موارد این بخش روی حالت OFF هستند.

مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در هواوی

حل مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه با هندزفری و اسپیکر

در ست است که امکان اتصال هندزفری، بلندگو و… با بلوتوث موجب می‌شود تا شما نتوانید صدا را از خود گوشی بشنوید اما گاهی این دستگاه‌ها برای چک کردن مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه سامسونگ و… مناسب هستند. هندزفری یا هدست را به گوشی خود وصل کنید. سپس تماسی برقرار کنید و ببینید در این حالت می‌توانید صدای شخص را بشنوید یا خیر.

مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه

حل مشکل صدای تماس در سامسونگ و… با استفاده از Safe mode

برای رفع مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در هواوی و… پیشنهاد می‌کنیم این مسئله را در حالت Safe mode هم چک کنید. در این حالت تنها برنامه‌های اصلی و پیش فرض گوشی وجود دارند. اگر به تازگی برنامه‌ای نصب کرده باشید، می‌توانید متوجه شوید که آیا مشکل را آن برنامه ایجاد کرده است یا خیر. اگر در حالت Safe mode مشکلی وجود نداشته باشد، می‌توانید از آن خارج شوید و برنامه موردنظر را حذف کنید. نحوه ورود به این حالت در گوشی‌های مختلف کمی متفاوت است. برای یادگیری کامل آن می‌توانید مطلب آموزش ۴ روش رفتن و خارج شدن از حالت ایمن Safe Mode اندروید را مطالعه کنید.

حل مشکل قطع صدای تماس شیائومی و… با Speaker cleaner

اگر اخیرا گوشی شما در معرض آب و رطوبت قرار گرفته است، ممکن است مشکل از همین مورد باشد. در این حالت باید فورا گوشی خود را خشک کنید تا قطرات آب به اجزای داخلی آن آسیب وارد نکند. راه‌های مختلفی برای خشک کردن گوشی وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید آن را درون ظرف برنج فرو ببرید یا با سشوار آن را خشک کنید. روش دیگر استفاده از برنامه Speaker cleaner است. این برنامه با اجرای ویبره‌های پشت سر هم به دستگاه کمک می‌کند تا رطوبت را خارج کند.

مشکل قطع صدای گوشی شیائومی

حل مشکل قطع صدای گوشی شیائومی و… با خارج کردن باتری

روش دیگر برای رفع مشکل صدای تماس در شیائومی و… این است که باتری گوشی را خارج کنید و دوباره سر جایش بگذارید. در برخی از گوشی‌ها این امکان وجود ندارد. در صورتی که باتری گوشی شما جدا می‌شود، دستگاه را خاموش کنید و آن را خارج کنید. کمی صبر کنید. سپس دوباره باتری را درون گوشی قرار دهید و مشکل را بررسی کنید.

حل مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه با آپدیت کردن اندروید

گاهی مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه به علت قدیمی شدن نسخه اندروید است. با آپدیت کردن می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی بروید و سپس روی About phone بزنید.

مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه

حال روی System Update بزنید.

مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه

اگر آپدیتی وجود داشته باشد، در این بخش می‌توانید از آن مطلع شوید. برای آپدیت کردن روی Update بزنید و صبر کنید تا فرایند به روزرسانی انجام شود.

برطرف کردن مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه با جا به جایی

ممکن است مشکل سخت افزاری نباشد و در هنگام مکالمه گوشی شما آنتن نداشته باشد. به نوارهای آنتن گوشی خود نگاه کنید. اگر همه نوارها پر نباشند، امکان بروز اختلال در تماس وجود دارد. در این حالت، کمی جا به جا شوید و مکان خود را تغییر دهید. البته در برخی مکان‌ها مانند ارتفاعات، جنگل‌ها و… این امکان وجود دارد که اصلا آنتنی وجود نداشته باشد و به همین دلیل حتی با جا به جا شدن هم نتوانید صدایی دریافت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های حل مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در هواوی و… را آموزش دادیم. شما با کدام روش این مشکل را برطرف کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 4 ترفند فعال سازی عدم دسترسی به خط ایرانسل ، همراه اول و...
آموزش ۴ ترفند فعال سازی عدم دسترسی به خط ایرانسل ، همراه اول و…
آموزش 4 روش اطلاع از روشن شدن خط ایرانسل ، رایتل و..
آموزش ۴ روش اطلاع از روشن شدن خط ایرانسل ، رایتل و..
آموزش 7 روش حل مشکل ضبط مکالمه در اندروید
آموزش ۷ روش حل مشکل ضبط مکالمه در اندروید
تماس از طریق وای فای چیست و چگونه آن را برای همراه اول ، ایرانسل و.. فعال کنیم؟
تماس از طریق وای فای چیست و چگونه آن را برای همراه اول و.. فعال کنیم؟

نظرات

  • مهدی ابراهیمی says:

    با سلام و خسته نباشید .
    گوشیه من شیامی ۱۱لایت هس .وقتی هندزفری رو متصل میکنم صدای گوشی خود به خود زیادو کم میشه
    اگه از این مورد براتون پیش اومده یا رفع کردنشو بلدین لطفاً راهنماییم کنید.با تشکر

  • محمد جواد says:

    من گوشی شیایومی و ساعت سامسونگ۴ دارم
    وقتی گوشی زنگ میخوره هم ساعت زنگ میخوره هم هندزفریم فقط درصورتی که دکمه هندزفری رو فشار بدم میتونم از هندزفری صحبت کنم ولی اگه با ساعت تماس رو اوکی کنم باید با ساعت صحبت کنم اولویت اینکه با کدوم جواب بدی چطور میتونم با ساعت اوکی کنم و با هندز فری صحبت کنم

  • کاربر شماره 1 says:

    یک مشکلی من میخام صدای مکالمرو کمتر کنم راهی هست؟