آموزش 5 روش تغییر و تنظیم مرورگر پیش فرض در اندروید

آموزش ۵ روش تغییر و تنظیم مرورگر پیش فرض در اندروید

کاربران گوشی های اندروید معمولا از یک مرورگر 🌐 به صورت پیش فرض در گوشی خود بهره می برند. از آنجایی که مرورگر های مختلفی برای گوشی شما در دسترس هستند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، استفاده از مرورگر دیگر می تواند فعالیت وبگردی شما را لذت بخش تر و راحت تر کند. امروز در انزل وب قصد داریم تا نحوه تغییر و تنظیم مرورگر پیش فرض در اندروید را به شما آموزش دهیم.

نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در اندروید

How to Change the Default Browser on Android Device

باز کردن لینک در برنامه ها، شبکه های اجتماعی، ایمیل و.. همگی با مرورگر پیش فرض تنظیم شده در دستگاه اندروید انجام می شود. اما اگر از آن مرورگر خوشتان نیاید چطور؟ خوشبختانه شما می توانید در هر زمانی مرورگر پیش فرض اندروید را تغییر دهید. در ادامه روش تغییر برای انتخاب مرورگر های Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge, Opera و.. به عنوان مرورگر پیش فرض اندروید را بررسی می کنیم.

انتخاب برنامه مرورگر پیش فرض در اندروید

برخی از گوشی های اندروید به صورت پیش فرض شامل دو مرورگر هستند. اما به هر حال برای تغییر مرورگر پیش فرض اندروید، ابتدا باید مرورگر مورد نظر خود را روی گوشی نصب کنید. برای این کار کافیست تا به Google Play Store رفته و نام مرورگر مورد نظر خود را جستجو کنید. با تپ روی Install منتظر بمانید تا فرایند دانلود و نصب به اتمام برسد.

انتخاب برنامه مرورگر پیش فرض در اندروید

از جمله مرورگر هایی که برای استفاده مناسب می باشند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Google Chrome: روی اکثر گوشی ها از قبل نصب شده است، سریع، پایدار و سازگار است.
  • Mozilla Firefox: پایدار و قابل اعتماد، آسان برای استفاده و دارای ویژگی همگام سازی می باشد.
  • Opera: برای اشخاصی که به دنبال تغییر دهنده آیپی داخلی هستند، بسیار امن است.
  • Dolphin: با یک رابط کاربری مبتنی بر حرکت (Gesture-Driven) ارزش بررسی دارد.

همچنین برای آشنایی با مرورگر های بیشتر، پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی ۱۰ تا از سریعترین و بهترین مرورگر اینترنت اندروید در دنیا را هم مطالعه نمایید.

روش کلی تنظیم مرورگر پیش فرض در اندروید

برای پیش فرض کردن مرورگر کروم اندروید، ابتدا شما باید وارد تنظیمات دستگاه خود شوید. سپس به بخش App Management بروید. روی گزینه Default Apps تاچ کنید.

روش کلی تنظیم مرورگر پیش فرض در اندروید

اکنون به دنبال گزینه Browser app بوده و آن را باز کنید. در لیست باز شده می توانید مرورگر مورد نظر خود را به عنوان مرورگر پیش فرض انتخاب کنید.

روش کلی تنظیم مرورگر پیش فرض در اندروید

نحوه تغییر دادن برنامه مرورگر پیش فرض در اندروید ۱۰

در نسخه جدیدتر اندروید مانند اندروید ۱۰ نیز فرایند مشابهی در پیش دارید. به طور مثال جهت تنظیم کروم به عنوان مرورگر پیش فرض شیائومی،  ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و وارد بخش Apps and notifications شوید. در پایین صفحه گزینه Default apps را مشاهده خواهید کرد. روی آن تاچ کنید.

نحوه تغییر دادن برنامه مرورگر پیش فرض در اندروید 10

اکنون در لیست نمایش داده شده، Browser app را انتخاب کنید.

نحوه تغییر دادن برنامه مرورگر پیش فرض در اندروید 10

تمام مرورگر هایی که روی گوشی شما نصب هستند نمایش داده می شوند. مرورگر مورد نظر را انتخاب کنید.

نحوه تغییر دادن برنامه مرورگر پیش فرض در اندروید 10

همینطور اگر از کاربران ویندوز هستید، مطالعه مطلب آموزش ۳ روش تغییر مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ نیز در این زمینه برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

نحوه انتخاب مرورگر پیش فرض در اندروید ۱۱

کاربران گوشی هایی مانند Samsung Galaxy S21 Plus و.. که از نسخه ۱۱ اندروید استفاده می کنند، در تنظیمات گوشی باید وارد Apps شوند. سپس Default Apps را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب مرورگر پیش فرض در اندروید 11

روی Browser app تاچ کنید.

نحوه انتخاب مرورگر پیش فرض در اندروید 11

اکنون مرورگر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب مرورگر پیش فرض در اندروید 11

تغییر پیش فرض مرورگر در اندروید های قدیمی تر

در نسخه های مختلف اندروید، این کار به شکل نسبتا مشابهی انجام می پذیرد. اگر همچنان موفق به پیدا کردن این بخش نشده اید، ابتدا شما باید وارد تنظیمات دستگاه خود شوید. سپس به بخش Apps بروید. در گوشه بالا سمت راست، روی آیکن سه نقطه تپ کرده و گرینه Default apps را انتخاب کنید.

تغییر پیش فرض مرورگر در اندروید های قدیمی تر

اکنون به دنبال گزینه Browser app بوده و آن را باز کنید.

تغییر پیش فرض مرورگر در اندروید های قدیمی تر

در لیست باز شده می توانید مرورگر مورد نظر خود را به عنوان مرورگر پیش فرض انتخاب کنید.

تغییر پیش فرض مرورگر در اندروید های قدیمی تر

در پایان اگر متوجه شدید که نمی توانید وارد سایت شوید، مطالعه مطلب آموزش ۱۳ روش کاربردی برای حل مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز، نحوه تنظیم مرورگر پیش فرض در شیائومی و.. را بررسی کردیم. از نظر شما چه مرورگری برای انتخاب به عنوان مرورگر پیش فرض سامسونگ، هواوی و.. مناسب است؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حذف مرورگر پیش فرض اندروید یا تغییر آن را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات