اعلام و پیگیری خرابی تلفن ثابت با موبایل و اینترنت

۴ روش موثر اعلام و پیگیری خرابی تلفن ثابت با موبایل و اینترنت (جدید)

خرابی تلفن و عدم رسیدگی مخابرات منطقه میتواند یک مشکل آزاردهنده باشد، ☎️ مخصوصا برای کسانی که پیگیری خرابی تلفن ثابت با موبایل و اینترنت انجام میدهند. در ادامه این مطلب انزل وب روش های پیگیری و اعلام خرابی تلفن در تهران و شهرستان ها را بیشتر بررسی میکنیم.

برای اعلام خرابی تلفن ثابت چه باید کرد؟ معرفی شماره تماس مخابرات و کد دستوری

?How to Report Landline Phone Problems to Iran Telecommunication Company

به طور خلاصه برای اعلام و پیگیری خرابی تلفن ثابت با موبایل باید با شماره ۲۰۱۱۷ تماس بگیرید فقط دقت کنید که پیش کد شهرستان را نیز باید به این شماره اضافه کنید به طور مثال برای تهران باید با شماره ۰۲۱۲۰۱۱۱۷ و برای اعلام خرابی تلفن کرج با موبایل ۰۲۶۲۰۱۱۱۷ تماس بگیرید علاوه بر این شما میتوانید از طریق کد دستوری #۲۰۲۰* نیز مراحل ثبت و پیگیری خرابی را در سامانه مخابرات ثبت کنید.

قبل از تست ادامه مراحل برای پیگیری و اعلام خرابی تلفن حتما از سالم بودن سیم کشی داخلی و دستگاه تلفن خود مطمئن شوید. در ادامه به نحوه انجام این کار به صورت مرحله به مرحله میپردازیم.

۱- اعلام خرابی تلفن با موبایل توسط کد دستوری

در اینجا نیاز به گرفتن پیش شماره برای کد دستوری نیست و مستقیم میتوانید این شماره را با گوشی خود فارغ از اینکه اپراتور شما همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و.. باشد، شماره گیری کنید.

برای شروع ابتدا کد دستوری #۲۰۲۰* را شماره گیری کنید.

کد دستوری #2020*

کمی صبر کنید، در این مرحله عدد ۱ یعنی تلفن را انتخاب کنید و دکمه Send یا ارسال را بزنید.

اعلام خرابی تلفن ثابت

سپس در مرحله بعد گزینه ۱ یعنی شهری را انتخاب نمایید.

اعلام خرابی تلفن ثابت با کد دستوری مخابرات

در مرحله بعد گزینه ۳ که معادل ثبت خرابی است را انتخاب کنید.

ثبت خرابی برای اعلام خرابی تلفن با کد دستوری مخابرات

حالا در این مرحله شماره تلفن ثابت خود را به همراه پیش کد شهرستان به طور مثال ۰۲۱۲۵۲۵۲۵۲۵ وارد کنید و دکمه ارسال یا Send را بزنید.

شماره تلفن ثابت را وارد کنید

سپس پیام “مشتری گرامی شماره شما با موفقیت در لیست خرابی قرار گرفت” نمایش داده میشود.

مشتری گرامی شماره شما با موفقیت در لیست خرابی قرار گرفت

سپس اس ام اس ثبت اعلام خرابی تلفن و ثبت شماره شما در لیست خرابی از سوی مخابرات نیز برای شما ارسال میگردد.

در این مرحله باید منتظر بمانید تا از سوی مامور یا متصدی مخابرات برای ادامه روند خرابی تلفن ثابت شما تماس گرفته شود.

۲- پیگیری خرابی تلفن با موبایل توسط کد دستوری

برای پیگیری خرابی تلفن تهران ، کرج ، مشهد و دیگر شهرستان ها ابتدا کد دستوری #۲۰۲۰* مخابرات را شماره گیری کنید.

در مرحله بعد عدد ۱ یعنی تلفن را انتخاب کنید و دکمه Send یا ارسال را بزنید.

سپس گزینه ۱ یعنی شهری را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد گزینه ۴ که معادل پیگیری ثبت خرابی است را انتخاب کنید.

در مرحله بعد شماره تلفن که اعلام خرابی کرده اید را از لیست انتخاب (با انتخاب  عدد ۱ و..) یا شمار تلفن خود را با پیش شماره شهرستان وارد کنید.

انتخاب شمار تلفن

پس از وارد کردن دکمه Send یا ارسال را بزنید.

در نهایت پیام “با عرض تشکر نتیجه درخواست از طریق پیامک ارسال میگردد” نمایش داده میشود.

با عرض تشکر نتیجه درخواست از طریق پیامک ارسال میگردد

و بعد از چند دقیقه شما اس ام اس پیگیری و وضعیت خط تلفن شما برایتان ارسال میشود.

۳- شماره خرابی تلفن ۲۰۱۱۷

روش دیگر استفاده از شماره خرابی تلفن ثابت ۲۰۱۱۷ است که در این روش شما باید شماره پیش کد شهرستان مدنظر را به همراه این شماره حتما شماره گیری کنید به طور مثال برای خرابی تلفن مشهد باید شماره ۰۵۱۲۰۱۱۷ را یا خرابی تلفن تهران شماره ۰۲۱۲۰۱۱۷ شماره گیری کنید.

شماره خرابی تلفن 20117

پس از شماره گیری به تلفن گویا متصل می شوید و راهنمایی اولیه انجام میشود.

در مرحله اول از شما درخواست می شود که شماره خود را به همراه پیش کد مانند ۰۲۱۲۵۲۵۲۵۲۵ وارد کنید و در نهایت پس از وارد کردن شماره کمی مکث کنید تا اپراتور شماره را مجدد برای تایید بخواند سپس با وارد کردن # شماره تلفن ثابت خود را تایید کنید یا باز زدن * میتوانید شماره را مجدد ویرایش کنید.

سپس شماره موبایل خود را برای پیگیری خرابی باید وارد کنید، پس از وارد کردن اپراتور شماره همراه اپراتور آن را میخواند و برای تایید مجدد شماره همراه خود باید # وارد کنید.

پس از تایید شماره پیامی مبتنی بر اینکه خرابی تلفن ثابت شما ثبت شده است دریافت می کنید. در این مرحله باید منتظر بمانید تا از طرف مخابرات برای پیگیری موضوع با شما تماس گرفته شود.

۴- سایت اعلام خرابی تلفن مخابرات برای قطعی به دلیل بدهی و شکایت

علاوه بر روش های بالا برای پیگیری علت قطع شدن تلفن ثابت بدون بدهی یا قطع شدن آن به هر دلیل یا در صورتی که در روند ثبت خرابی یا پیگیری آن در شهرستان خود با مشکل مواجه شده اید یا از طرز برخورد یا رفتار پرسنل مخابرات شکایتی دارید میتوانید وارد سامانه مرکز بازرسی و نظارت، رسیدگی به شکایات مخابرات شوید.

در مرحله اول با کلیک بر روی ثبت نام کلیک کنید.

اطلاعات خواسته شده که شامل کد ملی و شماره موبایل است را در فرم وارد کنید.

کد ملی و شماره موبایل

سپس نام کاربری شما نمایش داده میشود و کد احراز هویت و برای شماره موبایل شما ارسال می گردد.

اعلام خرابی تلفن مخابرات برای قطعی به دلیل بدهی و شکایت

پس از تایید کد وارد سامانه می شوید.

سامانه مرکز بازرسی و نظارت، رسیدگی به شکایات مخابرات

در مرحله بعد بر روی ثبت شکایت کلیک کنید.

سپس اطلاعات شخصی خود را تایید کنید.

حالا از فرم روبرو خود دلیل شکایت، پیوست ها و.. را پر کنید و شکایت خود را ثبت کنید.

دلیل شکایت، پیوست ها و.

این مورد ثبت شکایت و پیگیری برای همه شهرستان ها مانند شیراز ، رشت ، مشهد ، اصفهان ، تبریز ، کرج و.. قابل اجرا است.

دقت کنید که دلیل قطع شدن تلفن ثابت میتواند مشکلات فنی، شکایت حقوقی، دستور مقامات قضایی و.. باشد و مخابرات پیشنهاد میکند که برای این موارد بهتر است از این سامانه استفاده کنید و برای اعلام و پیگیری خرابی تلفن ثابت با موبایل و شماره های معرفی شده بالا بهتر است تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

چگونه اعلام خرابی تلفن کنیم؟

شما میتوانید از طریق شماره 20117 یا کد USSD مخابرات که #2020* است اعلام خرابی خود را براحتی ثبت کنید.

مدت زمان رفع مشکل تلفن ثابت چقدر است؟

این مورد بستگی به مخابرات شهرستان شما دارد و در برخی اوقات که حجم خرابی و کاری بالا باشد میتواند حل مشکل به چند هفته نیز طول بکشد.

چرا هیچکس در مخابرات منطقه پاسخگو نیست؟

مخابرات برای اعلام خرابی فقط ار طریق راه های عنوان شده مشکل را پیگیری میکند و تلاش و تماس های تلفنی شما با شرکت مخابرات منطقه ممکن است در آخر با جمله خرابی را در سامانه ثبت کنید مواجه شود.

جمع بندی

مهندس سید مجید صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: درحال حاضر می توان در هر نقطه از کشور با شماره گیری تلفن ۲۰۱۱۷ و یا با استفاده از کد دستوری #۲۰۲۰* از طریق شبکه همراه اول، اقدام به ثبت و پیگیری خرابی تلفن ثابت نمود.

وی اظهار داشت : سیستم یکپارچه ثبت و پیگیری خرابی این امکان را در اختیار مخابرات ایران قرار می دهد تا با استفاده از اطلاعات داشبورد مدیریتی، بتوان وضعیت خرابی و زمان رسیدگی و رفع آن را در مناطق مختلف کشور بصورت متمرکز رصد نمود.مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان افزود : می توان به این شیوه موارد ویژه را پیگیری نمود تا در نهایت با کاهش مدت زمان رفع خرابی، رضایت مشترکین حاصل گردد.

به طور کلی بهترین روش پیگیری تلفن برای خرابی استفاده از کد دستوری #۲۰۲۰* و یا تماس با شماره ۲۰۱۱۷ است که حتما باید پیش کد شهرستان قبلا شماره اضافه کنید. علاوه بر این سامانه آنلاین شکایت بیشتر در مورد جمع آوری، تخلیه، گزارشات مردمی در مورد زیر ساخت ها و مشکلات و مسائل حقوقی استفاده میشود. فقط دقت داشته باشید در صورتی که در منطقه شما خرابی تلفن ثابت به صورت گسترده مثل دزدی کابل و.. رخ دهد فرایند پیگیری ممکن است زمان بر باشد.

همچنین ثبت چندباره درخواست نیز از طریق سامانه تلفن گویا یا کد دستوری امکان پذیر نیست. و در شرایط حاد برای پیگیری بیشتر و دقیق تر بهتر است با مراجعه حضوری به مخابرات پس از ثبت درخواست یا تماس با دفتر شکرت مخابرات در استان خود مساله را پیگیری کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

خب اعلام خرابی تلفن ثابت تبریز، اصفهان ، خوزستان ، گیلان ، تهران ، کرج ، مشهد و سایر شهرستان ها را به صورت مرحله به مرحله بررسی کردیم. نظر شما در مورد عملکرد مخابرات و پرسنل آنها برای ثبت خرابی تلفن ثابت و پیگیری آن چگونه است؟ آیا تا کنون با سامانه و روش های بالا توانسته اید مشکل خود را حل کنید؟ نظرات، تجربیات و سایر نکات را حتما در بخش دیدگاه این پست انزل وب با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

مشکل سیم کشی تلفن
۵ روش عیب یابی و رفع مشکل سیم کشی تلفن برای اینترنت و..
آموزش 5 روش مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت
آموزش ۵ روش مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت
راهنما: تلفن ماهواره ای چیست و چگونه کار میکند؟
راهنما: تلفن ماهواره ای چیست و چگونه کار میکند؟
سیستم WLL چیست؟ آشنایی با کاربرد WLL در مخابرات و ...
سیستم WLL چیست؟ آشنایی با کاربرد WLL در مخابرات و..

نظرات

  • احمد says:

    سلام کابل تلفن توی کوچه ما رو دزد بریده و برده و هرچی اطلاع میدیم کسی از مخابرات نمیاد برای تعمیر و وصل کابل

  • رضا says:

    شرکت مخابرات بی مسئولیت ترین و یکی از نامنظم ترین سازمانهای کشور است.

  • داودافسر says:

    سلام شبتان بخیر تلفن ثابت بنده تند تند قطع میشه ۹ سال است تلفن از مخابرات خریداری کردم اولا خط تلفن دست دوم به اینجانب فروختند مخابراب منطقه ۱۱ خیابان ولیعصر چهار راه امیراکرم خیابان نوفولوشاتو امروز ۱۰ روز است قطع کسی هم درست نمیکنه خجالت بکشین هر ماه ۲ بار قطع میشه چرا رسیدگی نمیکنید خیابان امام خمینی خیابان شیخ هادی روبروی پارک پلاک ۸۴ . لطفا رسیدگی کنید ۱۰۰ بار زنگ زدم یکبار میگن امپراتور در حال رسید گی است یکبار شماره تلفن شما نا متبر است واقعا خجالت بکشین

  • سجاد says:

    عالی بد ممنون

  • احسان says:

    خاین گویا که خودش خرابه باز صد رحمت به ۱۱۷ یکی پاسخگو بود اونقدر زنگ می‌زدی یکی میومد واقعا تاسف به مملکت همه چیش کشکه راسی روزا تعطیلم‌پرسنلی ندارن درصورتیکه باید ۲۴ ساعته باشن

  • محمدرضا خسروی says:

    سلام وقتبخیر. من در استان کرمانشاه زندگی میکنیم و اینکه محل کار ما در پارکینگ شهرداری خیابان حاج محمد تقی اصفهانی است ک ۶ فروردین ب محل کار آمدیم و متاصفانه تمام کابل اصلی خطوط تلفن ثابت از پایه یعنی زمین تا نزدیک ب ۲ متر کابل را بریدن و بردن و اینکه خطوط مطب ما و نزدیک ب ۲۰ مطب دیگه قطع شده و امروز ۸فروردین است ک هیچ تکنسینی ب کابل ها برسی نمیکنن و هرچه همکارها و اینجانب تماس با خرابی تلفن میگیریم پیگیری نمیشود لطفا پیگیری کنین ممنون

    • محمد شیخی says:

      سلام .مدتیه خط جدید خریداری کردیم.چرا هیچکی نمیاد برا نصب.هر چی هم ۲۰۱۱۷ و ۲۰۲۰ مزنیم فقط میزنه ثبت شد خرابی.

  • علیرضا says:

    سلام. بیش از یکسال تلفن ما قطع شده پیگیری کردم بخاطر آبونمان. بدهیم پرداخت شده. از مشهد مقدس. ولی جوابگو نیستند. شماره تلفن ۰۵۱۳۶۹۱…

  • حمید says:

    بله یک عمره که این بی سوادان و مفت خور و بی عار و زاهد نما همه ملت بزرگ ما رو سر کار گذاشته اند.کو فریاد رسی ؟

  • حمید says:

    مخابرات جمهوری اسلامی ایران
    شب عید مردم با خط تلفن و دستگاه کارت خوان امورات زندگی را می‌گذرانند روز آخر قبل از تعطیلات سال برای ۲۲هزارتومان بدهی خط را قطع نمی‌کنند اخطار داده بعد قطع کنید کسی که خط بنامش نیست و مستاجر هست چه گناهی کرده …الان هم قبض را پرداخت کردیم باید منتظر کی باشیم وقتی همه جا تعطیل است ……

  • مسعود عزتی says:

    واقعا متاسفم از دریافت حقوق و مزایایی که پرسنل مخابرات در قبال کاری که می بایست انحام بدهند اما هیچ تعهد و مسئولیت پذیری نسبت به وظایف خود ندارند.خط تلفن ثابت محله نوکان کرمانشاه که زیر مجموعه مخابرات ظفر هست بعد از یک ماه و چهار بار مراجعه متاسفانه نه سامانه و نه مسئولی جواب گو نمیباشد…گل بگیرید در ادارتون

  • نامی says:

    چرا پس از پرداخت قبض تلفن ثابت، وصل نمی شود؟
    چرا هنوز تلفن قطع است؟
    این چه وضعیه برای مردم درست کردین؟
    وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت مخابرات باید هرچه سریعتر توبیخ و استیضاح و برکنار شوند و مجازات گردند
    دیگه بیش از این نمیتونیم حماقت اینها رو تحمل کنیم

  • محمدی says:

    تلفن ثابتمون قطع شده احدی توی مخابرات مهدیه جواب نمی ده..حصوری وهمه جور پیام گداشتیم …چقدر تو کارتون دزدی می کنید حتی علتشم نمی گن فکر کنم اصلا نمی دونن

  • اشرفی says:

    سلام برای خرابی خط همراه اول در روستا چطوری پیگیری کنیم

  • جاوید says:

    این کامنتا چیه اینجا مگه سایت مخابرات شهرتونه؟ خدا شفای دسته جمعی بده:/

    • IP says:

      وقتی یه عده که چیزی از شبکه سر در نمیارن برن روی شبکه کار کنن همین میشه انتظار بیشتری از ایران نباید داشته باشبم وزیر ارتباطات کشور از اینترنت استفاده نمیکنه وای به حال پرسنلش

      • فروغی says:

        سلام به موبایل من قبض تلفن ثابت شخص دیگری اس ام اس می شود به چه صورت می توانم جهت ارسال نشدن آن به شماره من اقدام کنم . سپاس

  • ادیبی says:

    سلام وقت بخیر
    ماقطعی تلفن داشتیم امروزآمدن گفتن کابل ازداخل زمین قطع شده یه کابل دیگه کشیدن تا جلوی درکابل کم بود وراه ورود به داخل ساختمان هم نیازبه دلر داشت که ایشون نداشتن یه تیکه کابل به من دادن وبوق روتاجلوی درتحویل دادن بقیه روخودمون باید انجام بدیم این درسته یا کارمأمورشما اشتباه هستش

  • جمشید says:

    بیشتر کارمنداش بد جواب میدن، پول یامفت بابت آبونمان و … میگیرن. ماهی چند روز تلفنمون وصله.
    رو سایتشون قسمت شکایات، ثبت شکایت کنید.
    همچنین رو سایت سازمان بازرسی کل کشور.
    نگید همشون فلان هستند. اگه همه شکایت کنند، اعتراض قانونی کنند، دیه میشه و رسیدگی میشه.
    دیدم که میگم.

    • رهنما says:

      اینترنتی خط ثابت ثبت نام کردم دوهفتس واریزم کردم اما نه کسی تماس گرفته و نه امکان پیگیری هست

  • mehdi says:

    واقعا بی مسئولیت ، حدود یکماه هست تلفن خرابه زنگ میزنیم مرکز مخابرات میگه تا یه ساعت دیگه وصل میشه ولی هیچ خبری نیست . در کل شرکت مخابرات افتضاااااح

    • امیر says:

      مسخره کردن خودشون دزد سیم دزدیده ماخریدیم گذاشتیم هی زنگ میزنیم بیان وصل کنن نمیان،خدالعنتتون بکنه

  • Reza says:

    آشغال تر از مخابرات وجود ندارد اصلا پیگیری نمی‌کنند و حقوق مشترکین پیازی براشون ارزش ندارد جالبه توی هر فیش و قبض هم آبونمان میگیرن و خجالت نمی کشم.البته بقیه ادارات هم همینجوری هستن و کلا اوضاع مملکت خرابه.

  • علی says:

    واقعا مخابرات ما رو به اونجاشم نمیگیره.
    بابا جم کنین. ملت و مسخره خودتون کردین. این شرکت بی صاحاب تر از خودش خودشه.
    فقط بلدند بچاپند ملت رو…
    دو هفته هستش که خط تلفن خرابه. ایقد پیگیری و ثبت خرابی زدیم که دیگه کد تایید برامون نمیاد. واقعا به درد نخورن.
    ساکن مشهد.

  • اکبری says:

    با سلام و احترام
    به استحضار می رساند شماره تلفن ۰۳۱۳۶۶۲… گاهآ به مشکل بر خورده و قطع میشود خواهشا پیگیری جهت رفع عیب صورت گیرد تا این مشکل رفع گردد (این شماره مربوط به یکی از شرکت های فولاد مبارکه می باشد )
    با سپاس

  • nasim says:

    لعنت به مخابرات که انقد بی مسئولیته

  • سارا says:

    چرا مخابرات مشهداینقدر داغونه چرا هیچ مسئولی نداره که رسیدگی کنه تلفن مارو قطع کردن برای آشناشون تلفن جدید وصل کردن هیچکس جوابگو نیست افتضاحه رسیدگی این مخابرات خراب شده مشهد

  • زهرا says:

    متاااااااسفم برای مخابرات مشهد
    گندشو دراوردن
    هفت هشت ماهه پیگیری میکنم
    انگار نه انگار
    خاک برسر مدیریتتون کنن
    واقعا برای شهر مشهد این بی مدیریتی و بی انظباطی یک فاجعه هست .
    مردم رو علاف خودتون کردین .
    انقدر پیامک زدم هیچ کس پاسخگو نبود .
    زنگ هم میزنم کسی جواب نمیده .
    ماله مفت میخوره مخابرات .
    جالبی اینجاست تلفنمون خرابه بعد هر ماه هم داره قبض میاد و ابنمان پرداخت میکنیم
    جالبه که استفاده ایی نمیکنیم و باید پول بدیم .
    فقط میتونم بگم متاسفم براتون .

  • خودم says:

    من امروز هرچی زنگ میزنم کسی رسیدگی نمیکنه چرا برای وضع خرابی تلفن

  • سجاد حسین زاده says:

    با سلام
    الان حدود سه هفته ست حضوری و تلفنی پیگیرم متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست وایین شهریار
    واقعا نمیدونم چی بگم، فقط متاسفم برای سیستم مخابرات و مدیران

  • عباس زاده says:

    سلام . مخابرات اردبیل چ وضعشه ؟ تماس میگیریم شماره میدیم میگه خارج از رنجه. با پیامکم ک انجام میده مشکل در ارتباط.
    واقعا ک متاسفم براتون با این سیستمتون

  • ali says:

    ممنون خوب بود

  • Babak says:

    سلام. واقعا واقعا مخابرات مخصوصا مخابرات استان کرمانشاه یک فاجعه به تمام معناست. کلمات نمی تونن وضعیت رو توصیف کنن… بیشتر از یک ماهه ما ثبت خرابی کردیم. دریغ از اینکه قدم رنجه کنن آقایان… لطفا لطفا ثبت کنین. هر چی هم پیگیری می کنیم انگار نه انگار

  • بهرام شیخی says:

    تو را خدا از بس تماس گرفتم خسته شدم الان چند روزه نه تلفن داریم نه اینترنت خواهش میکنم این موضوع را رسیدگی بفرمائید ، شماره تلفن ۷۶۲۸۴۱۱۷ میباشد .با تشکر از شما ببخشید باعث زحمت شدم .

  • آرمان says:

    بسیار عالی و کارآمد ،در این مورد دقیقا تلفن ثابت منزلمان دچار مشکل شده است .بسیار خوب ممنونم

صفحات1 2 3 6