معرفی و دانلود 20 تا از بهترین برنامه های جایگزین ورد رایگان

معرفی و دانلود ۲۰ تا از بهترین برنامه های جایگزین ورد رایگان

نرم افزار ورد مایکروسافت از بهترین برنامه‌ های تایپ کردن و ایجاد سند متن 📝 است. با این حال، شما می‌ توانید از برنامه‌ های رایگان دیگری استفاده کنید که قابلیت‌ های Word را دارند یا حتی از آن بهتر هستند. در این مطلب از انزل وب به معرفی و دانلود ۲۰ تا از بهترین برنامه های جایگزین ورد رایگان میپردازیم.

بهترین نرم افزار جایگزین ورد آفیس

Best Free Microsoft Word Alternatives

شاید تنها برنامه WORD را برای نوشتن متن بشناسید اما باید بگوییم که برنامه‌ های زیادی وجود دارند که مشابه با این نرم افزار هستند و چه بسا ویژگی‌های بهتر و جالب تری دارند. در این مطلب از انزل وب بهترین برنامه های جایگزین ورد را معرفی می‌کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نسخه کامل این برنامه ها را می توانید از سایت‌های ایرانی دانلود کنید.

برنامه مشابه ورد Jarte

بهترین نرم افزار جایگزین ورد آفیس

Jarte نرم افزار جایگزین Word است که رابط کاربری ساده‌ای دارد. کار کردن با این برنامه بسیار آسان است و نیاز به تخصص خاصی ندارد. در این برنامه می‌توانید چند سند را یکجا باز کنید و همانند مرورگر در تب‌های مختلف مشاهده کنید. همچنین می‌توانید دکمه‌های دلخواه خود را برای بخش‌های مختلف برنامه مشخص کنید. این برنامه دارای ویژگی‌های اولیه ورد است. امکان وارد کردن لینک، تصویر، جدول و اشکال مختلف وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید فونت را تغییر دهید و شکل آن را هم عوض کنید. امکان تغییر رنگ فونت و اندازه آن هم وجود دارد. زوم کردن، شمارش صفحات، کلمات، حروف و… نیز از دیگر قابلیت‌های این برنامه است.

بهترین نرم افزار جایگزین ورد AbleWord

بهترین نرم افزار جایگزین ورد آفیس

AbleWord نرم افزار مشابه ورد آفیس است که شباهت زیادی به این برنامه دارد. منو این برنامه کامل است و می‌توانید با آن کارهای زیادی انجام دهید. امکان ذخیره کردن سند در فرمت‌های DOC، DOCX، PDF، HTML و TXT وجود دارد. در این برنامه می‌توانید فرمت فونت را عوض کنید. برای متن کادر بگذارید. برای صفحات شماره بگذارید. جدول وارد سند کنید. سند خود را با فرمت پی دی اف ایجاد کنید. صفحه را زوم کنید و… . در مجموع، اکثر قابلیت‌های ورد در این برنامه هم وجود دارد.

برای آشنایی با کلیدهای شورت کات ورد، مطلب لیست ۱۱۲ تا از کلیدهای میانبر کاربردی WORD را مطالعه کنید.

نرم افزار مشابه ورد آفیس Hancom Office 2020

نرم افزار جایگزین word

Hancom Office 2020 برنامه ای برای نوشتن مثل ورد است که با آن می‌توانید فایل‌های خود را در فرمت DOCX یا PDF ذخیره کنید. علاوه بر این، می‌توانید فرمت فونت‌ها و پارگراف‌ها را تغییر دهید. برای سند خود عنوان یا پاورقی بگذارید. همچنین می‌توانید برای آن شماره صفحه و فهرست بگذارید. علاوه بر این موارد امکان وارد کردن شکل، تصویر، جدول، نماد و… هم وجود دارد. اگر بخواهید می‌توانید سند خود را زوم کنید یا رنگ آن را تغییر دهید. امکان استفاده از نسخه تحت وب آن هم وجود دارد.

نرم افزار جایگزین ورد برای کامپیوتر WordGraph

بهترین نرم افزار جایگزین ورد آفیس

WordGraph دیگر جایگزین مایکروسافت ورد است که بسیاری از قابلیت‌های آن را دارد. در این برنامه هم منوی کاملی وجود دارد و شما می‌توانید سند خود را با قابلیت‌های بسیار زیاد آن ایجاد کنید. امکان تغییر اندازه صفحه در این برنامه وجود دارد. همچنین می‌توانید به آن تصاویر، لینک‌ها، اموجی و… اضافه کنید. در این برنامه می‌توانید بخش املای آن را فعال کنید تا در صورت غلط نوشتن بتوانید متن خود را تصحیح کنید. علاوه بر این، می‌توانید نوع نمایش صفحه و کلیدهای میانبر آن را مشخص کنید.

جایگزین ورد در مک و اپل iWork Pages

جایگزین ورد در مک

iWork Pages از بهترین برنامه های جایگزین ورد برای کاربران iOS و macOS است. از این برنامه در کامپیوترهای ویندوز هم می‌توانید استفاده کنید. البته باید اسناد آن را از طریق iCloud مشاهده کنید. از طریق این برنامه می‌توانید با استفاده از قلم اپل در آیپد سند ایجاد کنید و کارتان را راحت‌تر کنید. همچنین می‌توانید به صورت همزمان با دیگران روی یک پروژه کار کنید. قالب‌های مختلفی در این برنامه وجود دارد و با کلیک روی چند دکمه می‌تواند فرمت سند و فونت‌ها را تغییر دهید. از دیگر قابلیت‌های این برنامه ذخیره‌سازی فایل با فرمت PDF، DOCX، EPUB و PAGES است. استفاده از این برنامه آسان است و رابط کاربری ساده‌ای دارد.

دانلود نرم افزار جایگزین ورد FocusWriter

نرم افزار جایگزین ورد برای کامپیوتر

FocusWriter از دیگر انواع برنامه مثل ورد است. وقتی سندی را در این برنامه باز می‌کنید، تصویری مشابه با عکس بالا مشاهده خواهید کرد. سند شما روی یک صفحه چوبی قرار دارد. منوی برنامه پنهان است که با بردن ماوس روی آن نمایان می‌شود. در این برنامه می‌توانید به راحتی متن را کپی کنید، کات کنید، به عقب یا جلو ببرید و… . همچنین می‌تواند فرمت فونت را تغیر دهید. برای متن خود عنوان بگذارید. پاراگراف ایجاد کنید. تنظیمات متن را تغییر دهید. کلیدهای میانبر را تغییر دهید. نوار ابزار را به شکل دلخواه در آورید و… .

دانلود برنامه مشابه ورد سبک Page Four

نرم افزار جایگزین ورد برای کامپیوتر

Page Four برنامه ای برای نوشتن مثل ورد است که با آن می‌توانید اسناد خود را به شکل جدیدی ایجاد کنید. امکان ایجاد پوشه‌های مختلف و سربرگ‌های متفاوت در این برنامه وجود دارد. همچنین می‌توانید فونت را تغییر دهید و قالب پاراگراف‌ها را عوض کنید. همچنین می‌توانید تعداد کلمات را داشته باشید و برای سند خود رمز بگذارید. با بخش Smart-Edit می‌توانید کلمات و جملاتی را که بیش از حد استفاده کرده‌اید، پیدا کنید و در صورت لزوم حذف کنید. امکان جستجو در میان صفحات مختلف هم وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید نوع نمایش اسناد را تغییر دهید، آنان را زوم کنید و… .

برنامه جایگزین ورد Shaxpir 4

نرم افزار جایگزین ورد برای کامپیوتر

Shaxpir 4 برنامه جایگزین ورد آفیس است که با آن می‌توانید فونت متن خود را تغییر دهید. شکل پاراگراف‌ها را عوض کنید. قالب‌های مختلف برای متن خود بگذارید و به آن فهرست اضافه کنید. همچنین می‌توانید به سند خود تصویر اضافه کنید و آن را با فرمت DOCX یا HTML ذخیره کنید. علاوه بر این، می‌توانید بخش املا را برای غلط‌یابی فعال کنید، رنگ بخش‌های مختلف را عوض کنید و شمارش کلمات را داشته باشید.

جایگزین ورد ویندوز و… LyX

نرم افزار جایگزین ورد برای کامپیوتر

LyX از دیگر برنامه های جایگزین ورد است که منوی بسیار کاملی دارد. با این برنامه می‌توانید فرمت فونت‌ها، فهرست‌ها، پاراگراف‌ها و… را تغییر دهید. به متن خود تصویر و لینک اضافه کنید. فرمول نویسی کنید و برای بخش‌های مختلف کامنت بگذارید. همچنین می‌توانید از ابزارهای مختلف آن مانند املا، مقایسه فایل‌ها و… استفاده کنید. علاوه بر این موارد می‌تواند فایل خود را در فرمت‌های مختلف ذخیره کنید. برای آن پاورقی بگذارید و… .

سایت جایگزین ورد Hemingway

برنامه های جایگزین ورد

سایت Hemingway جایگزین ورد آفیس است و افرادی که نمی‌خواهند نرم افزاری را نصب کنند، می‌توانند از این سایت استفاده کنند. کافی است روی Write کلیک کنید و متن خود را تایپ کنید. امکان ویرایش کردن متن هم وجود دارد. می‌توانید به متن خود جدول، تصویر و… اضافه کنید. همچنین می‌تونید فرمت فونت را تغییر دهید و به ان عنوان اضافه کنید. امکان اضافه کردن لینک به متن، وارد کردن عدد و… هم وجود دارد. نرم افزار آن برای ویندوز و مک هم وجود دارد که رایگان نیستند اما استفاده از سایت رایگان است.

جایگزین مایکروسافت ورد: Draft

برنامه های جایگزین ورد

Draft از برنامه های مشابه ورد است که رابط کاربری ساده‌ای دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. کافی است در سایت ثبت نام کنید و سپس سند خود را مستقیما در برنامه ایجاد کنید. شما می‌توانید فرمت فونت را تغییر دهید، برای متن خود کامنت بگذارید، تصویر به آن وارد کنید و برای آن پاورقی بگذارید. امکان ذخیره کردن فایل در فرمت‌های TXT، HTML، DOC و پی دی اف وجود دارد. همچنین می‌توانید فایل خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و نظرات آنان را بپرسید. امکان ایجاد پوشه‌های مختلف، وارد کردن فایل و تغییر ظاهر برنامه هم وجود دارد.

برنامه جایگزین ورد SoftMaker FreeOffice

برنامه جایگزین ورد

SoftMaker FreeOffice از دیگر بهترین برنامه های جایگزین ورد است. از این مجموعه به عنوان جایگزین تمامی نرم افزارهای مایکروسافت می‌توانید استفاده کنید. این برنامه اکثر قابلیت‌های ورد را دارد و شما می‌توانید به همان شکل از آن استفاده کنید. امکان نصب آن روی ویندوز، مک و لینوکس وجود دارد.

بهترین نرم افزار جایگزین ورد آنلاین: Dropbox Paper

نرم افزار جایگزین Word

Dropbox Paper از دیگر ابزار‌های خوب جایگزین ورد است. برای استفاده از این سایت باید اکانت بسازید. رابط کاربری این ابزار بسیار ساده است و به شما این امکان را می‌دهد که روی سند خود تمرکز کنید. به سادگی می‌توانید به سند خود تصویر، ویدئو و حتی صدا اضافه کنید. همچنین می‌توانید سند خود را در ترلو، SlideShare و… به اشتراک بگذارید. در مجموع به اشتراک گذاری سند با این ابزار بسیار ساده است.

برنامه جایگزین ورد آنلاین: Office Online

دانلود نرم افزار جایگزین ورد

 

Office Online نیز دیگر ابزار آنلاین جایگزین ورد است که به کاربر اجازه ایجاد سند و ویرایش آن را می‌دهد. استفاده از این ابزار ساده است و کاربر می‌توان در صورت وجود اینترنت، فایل‌های ایجاد شده خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. افراد دیگر می‌توانند روی سند شما نظر بگذارند و آن را ویرایش کنند و شما می‌توانید در همان لحظه این تغییرات و نظرات را مشاهده کنید. این ابزار بسیاری از قابلیت‌های ورد را به رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در نتیجه، اگر کروم بوک یا Linux OS داشته باشید، حتما از Office Online استفاده کنید.

برنامه مشابه ورد آنلاین: Google Docs

دانلود نرم افزار جایگزین ورد

Google Docs از دیگر سرویس‌های آنلاین جایگزین ورد است که قابلیت‌های زیادی دارد و شما می‌توانید به سادگی در آن سند خود را تایپ و ویرایش کنید. حتی می‌توانید از بخش صوتی آن استفاده کنید و بدون تایپ کردن و صرفا خواندن متن خود، ان را تایپ کنید. اسناد ایجاد شده در این سرویس را می‌توانید به اشکال مختلفی ذخیره کنید. حتی می‌توانید آنان را در فضای ابری ذخیره کنید و هر زمان که خواستید و در هر جایی، به آنان دسترسی داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های این سرویس امکان گذاشتن نظر و ایجاد تغییر روی اسناد دیگران است که این قابلیت برای انجام کارهای تیمی بسیار مناسب است.

دانلود نرم افزار جایگزین ورد WPS Office

دانلود نرم افزار جایگزین ورد

WPS Office جایگزین ورد در مک و ویندوز است. با استفاده از این برنامه می‌توانید فایل خود را در فرمت‌های مختلف ذخیره کنید. این برنامه در ظاهر بسیار شبیه به ورد است و برای همین اگر با Word آشنا باشید به سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه دارای فضای ذخیره‌سازی ابری تا یک گیگابایت است و استفاده از این فضا رایگان است.

جایگزین ورد ویندوز و مک: Etherpad

دانلود برنامه مشابه ورد سبک

Etherpad دیگر جایگزین ورد ویندوز و مک است که به صورت آنلاین می‌توانید از آن استفاده کنید. استفاده از این سرویس بسیار ساده است و به شما اجازه می‌دهد تا با دوستان و هم گروهی‌های خود به صورت همزمان روی یک پروژه کار کنید. از ویژگی‌های مثبت این سرویس این است که نیازی نیست برای استفاده از آن در سایت ثبت نام کنید. کافی است سندی را ایجاد کنید و در صورت لزوم دوستان و هم تیمی‌های خود را به آن دعوت کنید.

انواع برنامه مثل ورد: ZOHO

دانلود برنامه مشابه ورد سبک

ZOHO هم می‌تواند جایگزین ورد به صورت آنلاین باشد. این سرویس نزدیک به ۲۰ برنامه را در اختیار شما قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها مناسب ایجاد اسنادی مانند ورد است. از ویژگی‌های مثبت ZOHO این است که اسناد شما را به صورت خودکار ذخیره می‌کند و نیازی نیست نگران باشید که ناگهان صفحه مرورگر را ببندید و مشکلی پیش بیاید و سند شما ذخیره نشود. به محض اینکه تایپ نکنید، آن چه پیشتر تایپ کرده بودید، ذخیره خواهد شد. همچنین می‌توانید اسناد خود را در ورد و گوگل داکس باز کنید و فایل خود را در فرمت‌های مختلفی مانند DOCX، PDF، RTF و… ذخیره کنید.

دانلود برنامه مشابه ورد سبک Apache OpenOffice

دانلود نرم افزار جایگزین ورد

Apache OpenOffice نرم افزار جایگزین Word است که شامل شش برنامه می‌شود. این شش برنامه شامل Writer، Calc، Impress، Draw، Base و Math می‌شوند که استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. شما می‌توانید این برنامه را روی ویندوز، مک و لینوکس نصب کنید.

اگر به دنبال برنامه ویرایش متن اندروید می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین برنامه ویرایش متن فارسی و انگلیسی اندروید را مطالعه کنید.

نرم افزار جایگزین ورد برای کامپیوتر LibreOffice

دانلود نرم افزار جایگزین ورد

LibreOffice از دیگر برنامه های جایگزین ورد است که رابط کاربری ساده‌ای دارد و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. این برنامه را می‌توانید روی ویندوز، مک و لینوکس نصب کنید. همچنین می‌توانید فایل خود را با فرمت DOCX ذخیره کنید و به سادگی با افرادی که از ورد استفاده می‌کنند، ان را به اشتراک بگذارید. با فعال کردن بخش املا و گرامر آن می‌توانید غلط‌های املایی و دستور زبانی را بیابید و تصحیح کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب بهترین برنامه های مشابه ورد را معرفی کردیم. شما از کدام برنامه استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (10 روش)
آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (۱۰ روش)
راهنما کامل آموزش جايگزين كردن كلمه در ورد (همه روش ها)
راهنما کامل آموزش جایگزین کردن کلمه در ورد (همه روش ها)
آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)
آموزش ۱۳ روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)

نظرات

  • امیرحسین says:

    عیب سایت شما اینه که دائما احساس می‌کنم دارم توی بندر انزلی مطلب می‌خونم.
    اما حسن سایت هم اینه که واقعا تلاش می‌کنه تولید محتوا مناسب داشته باشه.
    این دفعه این مقاله واقعا جامع بود ممنون از تولید محتوا‌کارش