آموزش 11 روش حل مشکل وصل نشدن می بند (Xiaomi Mi Band)

آموزش ۱۱ روش حل مشکل وصل نشدن می بند (Xiaomi Mi Band)

گاهی کاربران دستبند می بند در هنگام جفت کردن دستبند با گوشی 📱 دچار مشکلاتی می‌شوند و در نتیجه، اتصال انجام نخواهد شد. این مشکل را می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف برطرف کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۱ روش حل مشکل وصل نشدن می بند (Xiaomi Mi Band) میپردازیم.

آموزش رفع مشکل اتصال Mi Band

?How to Fix If You Cannot Pair Mi Band to Your Phone

برای این که بتوانید از دستنبدهای می بند شیائومی استفاده کنید، باید آنان را به گوشی خود متصل کنید. گاهی این اتصال به خوبی انجام نمی‌شود و کاربر نمی‌تواند اطلاعات دستبند خود را در گوشی مشاهده کند. روش‌های مختلفی برای رفع مشکلات اتصال وجود دارد. در این مطلب از انزل وب روش‌های رفع مشکل جفت نشدن MI band 5 , 4 , 3 , 2 و… را توضیح می‌دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

حل مشکل دستبند شیائومی با ری استارت کردن

مشکل اتصال می بند

برای حل مشکل Pair first MI band دستنبد خود را ری استارت کنید. امکان ری استارت کردن Mi Band 3 وجود ندارد اما می‌توانید با رفتن به More > Settings و انتخاب گزینه Reboot دستنبد Mi Band 4 خود را ری استارت کنید.

حل مشکل اتصال MI band با انجام دوباره فرایند اتصال

برای رفع مشکل جفت نشدن MI band بهتر است فرایند اتصال را دوباره انجام دهید. برای این کار باید از برنامه Mi Fit استفاده کنید. نباید آن را با مستقیما با بلوتوث متصل کنید. اگر از بلوتوث استفاده کردید، باید آن را Unpair کنید. سپس از برنامه Mi Fit استفاده کنید. برای استفاده از Mi Fit وارد این برنامه در گوشی خود شوید. سپس روی آیکون + در سمت راست و بالای صفحه بزنید.

مشکل اتصال می بند

حال گزینه Band را انتخاب کنید.

مشکل اتصال می بند

سپس دستبند شما ویبره خواهد زد. فرایند اتصال را از روی گوشی خود ادامه دهید.

حل مشکل وصل نشدن MI band با Unpair کردن دستبند از بلوتوث

حتی اگر دستبند خود را مستقیما با گوشی Pair نکرده باشید، باید آن را از بخش بلوتوث حذف کنید. برای انجام این کار وارد تنظیمات یا Settings گوشی خود شوید. سپس روی Bluetooth بزنید. در لیست دستگاه‌های موجود، روی علامت چرخ دنده جلوی Mi Band بزنید. درiOS باید روی i کنار نام دستگاه بزنید.

مشکل وصل نشدن MI band

سپس گزینه Unpair یا Forget device را انتخاب کنید. در نهایت، دستگاه خود را ری استارت کنید.

مشکل وصل نشدن MI band

حل مشکل وصل نشدن می بند با Unpair کردن آن از Mi Fit

اگر دستبند شما از قبل به Mi Fit وصل شده بود، باید آن را Unpair کنید. برای حل مشکل وصل نشدن می بند وارد برنامه شوید. روی پروفایل خود بزنید. سپس روی نام دستبند بزنید.

مشکل وصل نشدن MI band

حال گزینه Unpair را انتخاب کنید.

مشکل وصل نشدن MI band

رفع مشکل کانکت نشدن MI band با شارژ کردن دستبند

برای حل مشکل کانکت نشدن MI band باید دستبند خود را شارژ کنید. اگر شارژ دستبند کم باشد، نمی‌توان آن را به گوشی متصل کرد. در نتیجه، اجازه دهید دستبند کاملا شارژ شود. سپس آن را به گوشی متصل کنید.

اگر اپل واچ دارید و نمی توانید آن را پیر کنید، مطلب رفع مشکل Pair و وصل نشدن اپل واچ به گوشی را مطالعه کنید.

رفع مشکل اتصال می بند با پاک کردن کش و دیتای برنامه MI Fit

برای حل مشکل دستبند شیائومی می‌توانید کش و دیتای برنامه MI Fit را پاک کنید. به Settings گوشی بروید و سپس وارد بخش Apps شوید. حال در این بخش برنامه MI Fit را پیدا کنید.

مشکل وصل نشدن می بند

روی Storage بزنید.

مشکل وصل نشدن می بند

حال روی Clear cache بزنید. می‌توانید گزینه Clear Storage/data را هم بزنید. با انتخاب گزینه Clear Storage/data تمامی تنظیمات برنامه پاک می‌شود و باید دوباره آنان را وارد کنید. سپس گوشی را ری استارت کنید.

مشکل وصل نشدن می بند

حل مشکل جفت نشدن MI bandبا آپدیت کردن برنامه

روش دیگر برای رفع مشکل اتصال MI band این است که برنامه Mi Fit را آپدیت کنید. به Google Play Store یا App Store بروید. سپس نام برنامه را جستجو کنید و وارد بخش برنامه Mi Fit شوید. در صورت وجود آپدیت، روی دکمه Update بزنید و صبر کنید تا برنامه به روزرسانی شود. حال گوشی خود را ری استارت کنید و پس از روشن شدن، وارد برنامه شوید.

رفع مشکل وصل نشدن MI band با حذف و نصب دوباره برنامه Mi Fit

برای حل مشکل وصل نشدن MI band می‌توانید وارد اپ استور یا گوگل پلی شوید. نام برنامه Mi Fit را جستجو کنید. سپس روی نام آن بزنید. حال روی دکمه Uninstall بزنید و صبر کنید تا برنامه حذف شود. گوشی را ری استارت کنید. سپس دوباره وارد این بخش شوید و روی Install یا GET بزنید و صبر کنید برنامه نصب شود.

حل مشکل کانکت نشدن MI band با اتصال دستبند به گوشی دیگر

برای برطرف کردن مشکل کانکت نشدن MI band یک بار دستبند را به گوشی دیگری متصل کنید. این کار را باید از طریق برنامه Mi Fit انجام دهید. سپس دوباره دستبند را به گوشی خود وصل کنید.

رفع مشکل اتصال MI band با استفاده از سایر برنامه‌ها

برای رفع مشکل اتصال MI band می‌توانید از برنامه‌های دیگری به جز Mi Fit هم استفاده کنید. می‌توانید از برنامه‌های Notify for Mi Band یا Master for Mi Band استفاده کنید. اگر برنامه Mi Fit کار شما راه نمی‌اندازد، از این برنامه‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال، برای برنامه Master for Mi Band، ابتدا باید آن را روی گوشی خود نصب کنید. سپس آن را باز کنید و وارد برنامه شوید. حال روی منوی سه خطی در بالا و سمت چپ بزنید.

حل مشکل Pair first MI band

سپس Settings را انتخاب کنید.

حل مشکل Pair first MI band

Connection to Mi Band را انتخاب کنید.

حل مشکل Pair first MI band

سپس روی Pair Mi Band بزنید.

حل مشکل Pair first MI band

حال روی نام دستبند خود بزنید. اگر بخش مجوز برنامه کار نمی‌کند، روی Own authorization بزنید.

حل مشکل Pair first MI band

حل مشکل اتصال می بند با ریست فکتوری

اگر تمامی روش‌های گفته شده را برای رفع مشکل اتصال می بند امتحان کردید و جواب نگرفتید، باید دستبند خود را ریست فکتوری کنید. با این کار تمامی اطلاعات و تنظیمات شما پاک خواهد شد.

نکته: گاهی مشکل تنها با صبر کردن برطرف می‌شود. کافی است در صورت بروز مشکل چند ساعتی صبر کنید و سپس دوباره اتصال به گوشی را امتحان کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش های رفع مشکل وصل نشدن می بند را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

حل مشکل پیر و کانکت نشدن اپل واچ
آموزش ۷ روش حل مشکل پیر و کانکت نشدن اپل واچ

نظرات

  • amir says:

    سلام من بند ۵ دارم
    گوشی رو عوض کردم یادم رفت از بلوتوث unpair رو بزنم حالا با گوشی جدیدم بلوتوث جفت نمیشه
    فقط وقتی نرم افزار باز میکنم جفت میشه نرم افزارش که بسته میشه اینم قطع میشه دیگ
    چی کار کنم ؟
    تو لیست بلوتوث میاره ولی نمیزاره وصل بشم

  • Gh says:

    سلام خسته نباشید میرم در برنامه mi fitness که واچ فیس دانلود کنم نمیاره مینویسه a system error occurred. Try again later

  • زولی says:

    خدا خیرت بده 🙂

  • AA says:

    سلام،من بعد از یه مدت می بندم رو پیدا کردم و شارژش کردم،روشن میشه ولی به جز این جمله:piar device first هیچ چیز دیگه ای نشون نمیده،نمی‌تونم ریشت فکتوریش هم بکنم و واقعا مشکل دارم چون نمیتونم یه بار دیگه حساب بزنم و میگه کد QR و خب میبندم به جز همون جمله چیزیو نشون نمیده،نمیدونم چیکار باید بکنم،ممنون میشم راهنماییم کنید

    • بدون نام says:

      ببین اول باید برنامه رو از رو گوشیت پاک کنی بعد دوباره نصب کنی. و مراحل اتصال مچبند به برنامه رو دوباره از اول انجا