آموزش 7 روش حل مشکل سرچ کلمه فارسی در پی دی اف

آموزش ۷ روش حل مشکل سرچ کلمه فارسی در پی دی اف

یکی از قابلیت‌ های خوب برنامه PDF امکان جستجوی واژگان 🔎 است. گاهی این قابلیت برای زبان‌های دیگر به خوبی عمل می‌کند اما هنگام جستجو کلمه فارسی در پی دی اف، نتیجه‌ای یافت نمی‌شود. این مشکل را با روش‌های مختلفی می‌توانید برطرف کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش حل مشکل سرچ کلمه فارسی در پی دی اف میپردازیم.

آموزش رفع مشکل جستجو کلمه فارسی در PDF

?How to Fix PDF Doesn’t Find Farsi Words

بسیاری از نرم افزارها از زبان فارسی به صورت کامل پشتیبانی نمی‌کنند. گاهی مشکلاتی رخ می‌دهد و نمی‌توانید واژه فارسی را در فایل پی دی اف خود جستجو کنید. در صورتی که مطمئن هستید آن کلمه در فایل وجود دارد. روش های مختلفی برای رفع مشکل سرچ در پی دی اف فارسی وجود دارد. در این مطلب از انزل وب این روش‌ها را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

علت مشکل سرچ کلمه فارسی در پی دی اف

بسیاری از نرم افزارها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. در برخی موارد هم یک نرم افزار به صورت کامل نمی‌تواند فارسی را پشتیبانی کند و در بعضی موارد خوب عمل می‌کند و در موارد دیگر، نمی‌توان با زبان فارسی در آن برنامه کاری انجام داد.

در مورد فایل PDF باید به این نکته هم توجه داشته باشید که ممکن است علت وجود مشکل در جستجوی فارسی در پی دی اف این باشد که فایل شما از تصاویر مختلفی تشکیل شده باشد. در واقع یک فایل متنی مانند فایل ورد را تبدیل به پی دی اف نکرده‌اند و آن چه در اختیار شما قرار دارد، مجموعه‌ای عکس‌های آن فایل متنی است. در این حالت امکان جستجو وجود ندارد. فرقی هم ندارد فایل به چه زبانی باشد. شما نمی‌توانید واژه‌ای را که در عکس وجود دارد، جستجو کنید.

نحوه جستجو متن فارسی پی دی اف در کروم

مشکل جست و جوی فارسی کلمه در پی دی اف را با استفاده از مرورگر کروم می‌توانید برطرف کنید. روی فایل پی دی اف خود راست کلیک کنید. سپس روی Open With بزنید و گزینه Google Chrome را انتخاب کنید.

جستجو متن فارسی پی دی اف در کروم

حال صبر کنید تا PDF در کروم باز شود. بسته به حجم فایل، زمان لود شدن متفاوت خواهد بود. سپس روی منوی سه نقطه‌ای در گوشه راست و بالای صفحه کلیک کنید. گزینه Find را انتخاب کنید.

جستجو متن فارسی پی دی اف در کروم

کادر کوچکی در بالای صفحه باز می‌شود. کلمه موردنظر خود را در آن تایپ کنید. همان طور که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید، تعداد آن کلمه در کادر نوشته می‌شود و شما می‌توانید آن را در پی دی اف خود به صورت هایلایت شده مشاهده کنید. با کلیک روی فلش‌های جهت بالا و پایین می‌توانید این کلمه را در صفحات دیگر مشاهده کنید.

جستجو متن فارسی پی دی اف در کروم

حل مشکل جستجو فارسی در PDF فارسی با استفاده از مرورگر اج

برای رفع مشکل جستجو در پی دی اف فارسی روی فایل PDF خود راست کلیک کنید. روی Open With بزنید و گزینه Microsoft Edge را انتخاب کنید.

مشکل جستجو فارسی در PDF فارسی

سپس صبر کنید تا فایل لود شود. حال روی منوی سه نقطه‌ای در سمت راست و بالای مرورگر کلیک کنید. پس از آن گزینه Find on page را انتخاب کنید.

مشکل جستجو فارسی در PDF فارسی

کادری باز می‌شود. در کادر واژه موردنظر خود را وارد کنید. واژه به همراه تعداد آن در پی دی اف نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از فلش بالا و پایین که در کادر وجود دارد، کلمه را در صفحات مختلف مشاهده کنید.

مشکل جستجو فارسی در PDF فارسی

اگر می‌خواهید بخشی از متن خود را در PDF حذف کنید، مطلب آموزش ۵ روش حذف متن از PDF به صورت آنلاین و با نرم افزار را مطالعه کنید.

حل مشکل جستجو متن فارسی در PDF با کپی کردن متن

روش دیگر برای حل مشکل سرچ در پی دی اف این است که متن فایل را کپی کنید و به نرم افزار دیگری مثل Word یا Notepad انتقال دهید.

کافی است متن پی دی اف را با Ctrl+A انتخاب کنید و سپس آن را کپی کنید.

مشکل جستجو متن فارسی در PDF

سپس در ورد یا نوت پد Paste کنید. حال واژه موردنظر خود را با استفاده از Find در این برنامه‌ها جستجو کنید.

نحوه سرچ در پی دی اف برای واژگان فارسی به صورت برعکس

برای سرچ فارسی در پی دی اف گاهی فقط نیاز است که واژه موردنظر خود را به صورت برعکس جستجو کنید. به عنوان مثال، واژه «انزل وب» را به صورت «بو لزنا» تایپ کنید. این روش در برخی از فایل‌های پی دی اف جواب می‌دهد و ممکن است در موارد دیگر کارساز نباشد.

برای یادگیری جستجو متن در PDF اندروید، مطلب دانلود برنامه جستجو در متن پی دی اف اندروید را مطالعه کنید.

دانلود نرم افزار جستجو فارسی در PDF: Foxit Reader

Foxit Reader برنامه ای برای سرچ فارسی در پی دی اف است. با این برنامه که حجم کمی دارد، می‌توانید فایل‌های پی دی اف خود را مشاهده کنید. حتما جدیدترین نسخه این برنامه را نصب کنید.

در بسیاری از موارد کافی است فایل پی دی اف را در این برنامه باز کنید. سپس واژه موردنظر خود را جستجو کنید. برای این کار در کادر Find واژه موردنظر خود را تایپ کنید.

دانلود نرم افزار جستجو فارسی

سپس روی Enter بزنید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، واژه شما به صورت هایلایت شده نمایش داده می‌شود.

نرم افزار سرچ در بین کلمات فارسی در پی دی اف

با استفاده از فلش‌های موجود در کادر Find می توانید کلمه را در صفحات دیگر هم مشاهده کنید.

در برخی موارد هم باید واژه موردنظر خود را برعکس جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید واژه «سلام» را جستجو کنید، کافی است آن را به صورت «مالس» تایپ کنید.

نرم افزار سرچ در بین کلمات فارسی در پی دی اف PDFtoDOC

نرم افزار سرچ در بین کلمات فارسی در پی دی اف PDFtoDOC گزینه مناسب دیگری برای انجام این کار است. این برنامه را دانلود کنید. سپس فایل پی دی اف خود را در آن باز کنید. سپس در کادر پایین صفحه کلمه موردنظر خود را تایپ کنید و روی Enter بزنید.

مشکل سرچ کلمه فارسی در پی دی اف

کلمه در صفحه هایلایت می‌شود. با کلیک روی فلش‌های کنار علامت ذره بین می‌توانید کلمه را در صفحات دیگر مشاهده کنید.

نرم افزار سرچ در بین کلمات فارسی در پی دی اف Adobe Reader

روش دیگر برای حل مشکل سرچ کلمه فارسی در پی دی اف این است که از برنامه Adobe Reader استفاده کنید. این برنامه را نصب کنید. سپس روی فایل خود راست کلیک کنید و گزینه Adobe Reader را انتخاب کنید.

سرچ فارسی در پی دی اف

حال روی آیکون ذره بین در بالای صفحه بزنید.

سرچ فارسی در پی دی اف

کادری باز می‌شود. کلمه را در آن تایپ کنید. در برخی موارد باید واژه را برعکس تایپ کنید. مثلا به جای «حبه» کلمه «هبح» را تایپ کنید.

سرچ فارسی در پی دی اف

سپس روی Enter بزنید. کلمه در صفحه هایلایت می‌شود. اگر از این کلمه باز هم در فایل وجود داشته باشد، در بالای کادر و در کنار واژه Find می توانید تعداد آن را مشاهده کنید. در تصویر بالا می‌توانید عدد ۱/۲ را مشاهده کنید که نشان می دهد دو بار کلمه «حبه» در فایل آمده است و شما در حال مشاهده مورد اولی آن هستید. با کلیک روی Next و Previous می‌توانید این کلمه را در صفحات دیگر مشاهده و پیدا کنید.

مشکل سرچ کلمه فارسی در پی دی اف

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های حل مشکل سرچ کلمات فارسی در پی دی اف را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای برطرف کردن مشکلات سرچ فارسی در پی دی اف استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • عزیزی says:

    سلام من مشکلم در سرج اعداد است برای جستجو مشکل دارم اصلا جواب میده این کارهای ک نو اینجا گفته شده

    • رضا says:

      سلام ممنون عالی بود
      بعضی فایلهای ویدئو رونمیتوان درنرم افزار پی دی خوان یا ادوبل سرچ کرد چون پیام دسترسی یا اجازه ندادن رو میده ولی با کروم ومرورگراج جستجو میشه

  • کریم says:

    سلام عالی بود از راه حل open with google chrome استفاده کردم سپاس از توضیحاتون

  • milad says:

    جواب به ایمیل ارسال کنید
    من بعضی از pdf هست درسی هنگام کپی متن عجیب کپی میشه مثال سٯٹیعیدٹٴ ۶دبثٯی این تلویزون کابلی هست اگه اینو برعکس هم کنیم درست نمیش اصلا نمیدونم چطوری اینجوری کردن راهنمایی کنید

  • مرتضی says:

    بعضی اوقات به جای حرف ی فارسی باید از ی عربی یا همون shift+x در کیبرد استفاده کنیم.