Is typing در پیام رسان و برنامه چت چه زمانی نمایش داده میشود؟

Is typing در پیام رسان و برنامه چت چه زمانی نمایش داده میشود؟

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که عبارت Is typing… 💬 که در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نمایش داده می‌شود به چه معنا است. در این مطلب از انزل وب به سوال Is typing در پیام رسان و برنامه چت چه زمانی نمایش داده میشود؟ پاسخ می‌‎دهیم.

Is typing در واتساپ ، تلگرام ، اینستاگرام چیست؟

?What It Really Means When the “Someone’s Typing” Indicator Shows Up

وقتی با کسی در پیام  رسان‌ ها در حال چت کردن هستید، گاهی عبارت ایز تایپینگ یا سه نقطه (…) متحرک در بالای گفتگوی شما دیده می‌شود. این عبارت وضعیتی از شخص دیگر را نشان می‌دهید و به معنای این است که آن کاربر در حال نوشتن است اما سوال این است که این پیام دقیقا چه زمانی نمایش داده می‌شود؟ آیا در تمام مدت در حال نوشتن است؟ گاهی این عبارت را برای دقایق زیادی مشاهده می‌کنید و برایتان این سوال پیش می‌آید که آیا فرد همچنان دارد پیامی را تایپ می‌کند؟ در این مطلب از انزل وب به این دست از سوالات در باره عبارت Is typing پاسخ می‌دهیم؟

Is typing یعنی چه و از کجا شروع شده است؟

Is typing یعنی چه

در ابتدا عبارت ایز تایپینگ را مایکروسافت برای Microsoft Messenger Service ایجاد کرد. نشانگر تایپ به دلیل این قرار داده شد که وقتی با کسی در حالت چت کردن هستید، متوجه شوید که فرد مقابل همچنان در دسترس است و در حال گفتگو با شما است. البته این قضیه به زمانی برمی‌گردد که اینترنت‌ها Dial-up بودند و ایموجی در کار نبود. یعنی زمانی که اینترنت ثبات نداشت و سرعت پایینی داشت. بنابراین، نشانگر تایپ به منظور اطمینان دادن به کاربران نسبت به حضور دیگری طراحی شده بودند. هر چند در این روزها این نشانگر می‌تواند برای بسیاری از افراد اضطراب‌ آور باشد.

Is typing در پیام رسان مایکروسافت با فشردن اولین کلید فعال می‌شد و با زدن کلیدهای بیشتر، فعال می‌ماند. اگر بعد از ده ثانیه هیچ دکمه‌ای فشرده نمی‌شد، نشانگر هم دیگر نمایش داده نمی‌شد. حال فرقی نمی‌کرد در حال تایپ کردن بودید یا نه.

نکته مثبت آن می تواند برای زمانی باشد که در گروهی هستید و چند نفر در حال گفتگو هستند. در این حالت، با نوشته شدن ایز تایپینگ در بالای صفحه متوجه می شوید که شخص یا اشخاصی می خواهند چیزی بگویند و بهتر است صبر کنید تا دیگران نیز حرفشان را بزنند. این گونه اختلال کمتری در گفتگو رخ می‌دهد و متن چندین نفر ناگهان با هم ارسال نمی‌شود.

نمایش Typing یعنی چه؟ در Slack

پیام رسان Slack نیز رویکرد مشابهی را اقتباس کرد. در Slack نیز به محض شروع تایپ کردن، ایز تایپینگ نمایان می‌شود. البته اگر در کادر چت کلیک کنند، این نشانگر فعال نمی‌شود. اگر یک کاربر برای پنج ثانیه چیزی تایپ نکند، نشانگر تایپ هم ناپدید می‌شود. علاوه بر این، اگر بخواهند دستوری را با / آغاز کنند هم این عبارت نمایان نمی‌شود.

همچنین زمانی که می‌خواهند از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنند هم این نشانه نمایان نمی‌شود. به عنوان مثال، زمانی که می‌خواهد ترکیب CMD را با کلیدهای جهت استفاده کنند. البته در بخش Preferences می‌توانید نشانگر تایپ آن را غیرفعال کنید. اگر کاربر تا ۵ ثانیه چیزی تایپ نکند، نشانگر تایپ نیز حذف می‌شود.

نمایش Typing یعنی چه

برای استفاده راحت تر از واتساپ در کامپیوتر، می‌توانید از کلیدهای میانبر استفاده کنید. برای آشنایی با این کلیدها مطلب بهترین کلیدهای ترکیبی واتساپ ویندوز و مک را مطالعه کنید.

در Slack نشانگر تایپ را به اشکال زیر مشاهده خواهید کرد:

یک کاربر در حال نوشتن: Jane is typing

دو کاربر در حال نوشتن: “Jane and John” are typing

چند کاربر در حال نوشتن: Several people are typing

Is typing در واتساپ چه زمانی نشان داده می شود؟

Is typing در واتساپ

Is typing در واتساپ دقیقا زمانی آغاز می‌شود که کاربر در کادر چت بزند و کیبورد گوشی نمایان شود. اگر پس از چند ثانیه هیچ کلیدی فشرده نشود، ایز تایپینگ نیز حذف می‌شود. عدم نمایش تایپینگ در واتساپ می‌تواند به معنای آن باشد که کاربر هیچ حرف و کلمه‌ای را چند ثانیه‌ای است که وارد نکرده است. گاهی افراد پیام خود را ارسال کرده‌اند اما همچنان Is typing در پیام رسان واتساپ، زیر نام کاربری آنان نمایان می‌شود. احتمالا در این حالت، کاربر فراموش کرده است که در کادر چت ضربه زده است و نشانگر همچنان در آن قرار دارد.

برای یادگیری مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن در WhatsApp، مطلب آموزش عدم نمایش و برداشتن وضعیت آنلاین بودن واتساپ را مطالعه کنید.

Is typing در تلگرام، iMessages، فیسبوک و… یعنی چه؟

Is typing در پیام رسان

Is typing در تلگرام، iMessages، فیسبوک و… هم تقریبا به همین شکل کار می‌کند. در اپل، اگر متن را پاک کنید، پنج ثانیه طول می‌کشد تا نشانگر تایپ ناپدید شود. پیام رسان Facebook نیز این چنین است. ایز تایپینگ دقیقا زمانی که نشان داده می‌شود که اولین حرف را وارد کنید. حتی اگر این حرف یک Space و فاصله هم باشد، نشانگر تایپ فعال می‌شود. با این حال، اگر حرفی وارد نکنید، بعد از ۵ الی ۱۰ ثانیه ایز تایپینگ نیز ناپدید می‌شود.

در iMessages نیز به همین شیوه است. به محض این که کاربر شروع به نوشتن کند، سه نقطه متحرک نمایان می‌شود. اگر پیام پاک شود، بعد از ۵ ثانیه نشانگر تایپ هم حذف می‌شود. اگر در کل چیزی وارد نکنید، ۶۰ ثانیه طول می‌کشد تا ایز تایپینگ ناپدید شود. اگر تصویری را آپلود کنید اما آن را ارسال نکنید، ایز تایپینگ تا زمان ارسال آن نمایان خواهد بود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به سوال چه زمانی Typing نمایش داده میشود؟ پاسخ دادیم و این مورد را در شبکه های اجتماعی مختلف بررسی کردیم. نظر شما در این باره چیست؟ پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس و استوری واتساپ
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس یا استوری واتساپ

نظرات

  • Maha says:

    من گوشیم شیائومیه
    تو برنامه‌ روبیکا وقتی کسی چیزی تایپ میکنه is typing برام نشون نمیده
    البته فقط برا خط ایرانسلم اینطوریه؛ وقتی به وای‌فای وصل میشم یا با اینترنت خط همراه اولم میرم تو روبیکا is typing نشون داده میشه
    مشکلشو میدونین؟

    • شهریار مهاجر says:

      سلام
      تنظیمات APN خط رو مجدد ست کنید و کش برنامه رو یکبار پاک کنید
      موفق باشید

  • علی says:

    سلام