آموزش 12 روش رفع مشکل هنگ و لگ در اینستاگرام

آموزش ۱۲ روش رفع مشکل هنگ و لگ در اینستاگرام

Instagram از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا است. گاهی ممکن است در زمان استفاده از اینستاگرام متوجه هنگ کردن و لگ داشتن ⚠️ آن شوید. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۲ روش رفع مشکل هنگ و لگ در اینستاگرام میپردازیم.

حل مشکل لگ و هنگ اینستاگرام

?How to Fix Instagram Lagging on Android and iPhpne

اینستاگرام می تواند به دلایل مختلفی هنگ کند و لگ داشته باشد. شما می توانید با استفاده از روش های مختلف، این مشکلات را برطرف کنید. در این مطلب از انزل وب دلیل لگ اینستاگرام و هنگ کردن آن را بررسی می کنیم و روش های حل این مشکل را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

چرا استوری اینستاگرام هنگ میکند؟ حل مشکل با ری استارت کردن برنامه

برای رفع باگ های اینستاگرام اندروید، وارد Settings شوید. سپس روی Apps & notifications بزنید.

رفع باگ های اینستاگرام

حال روی See all X apps بزنید.

رفع باگ های اینستاگرام

سپس روی See all X apps بزنید و گزینه Force Stop را انتخاب کنید.

رفع باگ های اینستاگرام

اگر آیفون دارید، می‌توانید کار را از بخش App Switcher انجام دهید. کافی است از پایین اسکرین، صفحه را به تا وسط آن بالا بکشید. سپس اینستاگرام را به سمت بالا بکشید تا بسته شود. اگر این کار جواب نداد، گوشی را ری استارت کنید.

دلیل لگ اینستاگرام چیست؟ فالو کردن بیش از حد

ممکن است دلیل لگ اینستاگرام و دریافت پیام you can’t follow additional people این باشد که شما به حداکثر میزان فالو کردن دیگر کاربران رسیده‌اید. اگر نمی‌توانید کاربر دیگری را فالو کنید و ارور دریافت می‌کنید، احتمالا ۷۵۰۰ کاربر را دنبال کرده‌اید. وقتی به این عدد از Following برسید، دیگر نمی‌توانید صفحه دیگری را دنبال کنید.

بهترین راه این است که صفحات غیر ضروری را آنفالو کنید. برای این کار هم کافی است به بخش Following اکانت خود بروید. سپس روی دکمه Following کنار نام اکانت بزنید تا Unfollow شود. وقتی دکمه تبدیل به دکمه آبی رنگ Follow شود، یعنی شما آن صفحه را آنفالو کردید.

دلیل هنگ اینستاگرام

چرا اینستاگرام لگ دارد؟ خراب بودن سرور

ممکن است دلیل هنگ اینستاگرام هیچ ربطی به گوشی، اینترنت و… نداشته باشد و مشکل سراسری باشد. اگر مشکل این چنینی رخ بدهد، اصولا در توئیتر و اخبارهای تکنولوژی مطرح می‌شود. سایت Downdetector نیز اطلاعات لازم برای چک کردن خراب بودن کلی اینستاگرام را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این حالت تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که صبر کنید تا مشکل رفع شود.

دلیل هنگ اینستاگرام

چرا اینستاگرام لگ دارد؟ حل مشکل با پاک کردن کش برنامه

ممکن است علت هنگ اینستاگرام وجود کش باشد. وارد Settings گوشی شوید. سپس روی Apps & notifications بزنید. حال روی Apps & notifications بزنید تا تمامی برنامه‌‌ها نمایان شوند.

علت هنگ اینستاگرام

سپس اینستاگرام را پیدا کنید و روی آن بزنید. حال روی Storage & cache بزنید.

علت هنگ اینستاگرام

روی Clear Cache بزنید.

علت هنگ اینستاگرام

اگر با این روش مشکل حل نشد، روی Clear data یا Clear Cache بزنید. با انتخاب این گزینه، تنظیمات و داده‌های اینستاگرام شما حذف می‌شوند. البته منظورمان اطلاعات کاربری و پست‌ها و… نیست. به عنوان مثال، دوباره باید برای ورود به اکانت خود، نام کاربری و رمز را وارد کنید و Log in شوید.

در آخر گوشی خود را ری استارت کنید.

نکته: امکان انجام این کار در گوشی‌های آیفون وجود ندارد. هر چند می‌توانید به Settings > Security > Clear Search History بروید و این بخش را حذف کنید.

چرا اینستاگرام کند کار میکند؟ حل مشکل با به روزرسانی برنامه

ممکن است علت وصل نشدن اینستاگرام و هنگ کردن آن، آپدیت نبودن برنامه باشد. با آپدیت کردن بسیاری از مشکلات برطرف می‌شوند. برای این کار Instagram را در گوگل پلی یا اپ استور جستجو کنید. روی آن بزنید. در صورت وجود آپدیت دکمه Update فعال می‌شود. روی آن بزنید. صبر کنید تا به روزرسانی انجام شود. سپس گوشی خود را ری استارت کنید و پس از آن وارد اینستاگرام شوید و مشکل را بررسی کنید.

اگر نمی توانید اینستاگرام را به روزرسانی کنید، مطلب آموزش رفع مشکل آپدیت اینستاگرام را مطالعه کنید.

چرا اینستاگرام هنگ میکند؟ RAM ناکافی

دیگر علت بالا نیامدن اینستاگرام می‌تواند این باشد که گوشی شما RAM کافی برای این برنامه ندارد. هر چه جلوتر می‌رویم، برنامه‌ها باکیفیت‌تر و بهتر می‌شوند. در عین حال، گوشی شما هم باید به نسبت به روز باشد تا بتواند آنان را اجرا کند. وقتی RAM کافی نباشد، برنامه‌ها بد اجرا می‌شوند. مثلا اگر رم گوشی شما ۴ یا پایین‌تر باشد و برنامه‌های زیادی نصب کنید، ممکن است دچار لگ شوند و هنگ کنند. پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌های اضافی را حذف کنید و ضروری‌ها را نگه دارید.

دلیل هنگ اینستاگرام چیست؟ سرعت پایین اینترنت

علت متوقف شدن اینستاگرام در آیفون و اندروید، هنگ کردن، لگ داشتن و… اینستاگرام می‌تواند سرعت پایین اینترنت باشد. اگر سرعت اینترنت شما پایین است، ممکن است ویدئوها پخش نشوند، تصاویر لود نشوند و نتوانید پست‌ها را مشاهده کنید.

هنگ کردن اینستاگرام به دلیل VPN و..

گاهی برنامه های تغییر دهنده آی پی ، پروکسی و  و وی پی ان ها باعث بروز اختلال در عمکلرد برنامه میشوند که برای رفع این مشکل باید از نرم افزار و روش دیگری برای تغییر آی پی خود بر روی گوشی استفاده نمایید.

رفع لگ اینستاگرام با غیرفعال کردن آپلودهای باکیفیت

روش دیگر برای رفع لگ اینستاگرام این است که وارد اکانت خود شوید. سپس روی منوی سه خطی اینستاگرام بزنید. Settings را انتخاب کنید. حال روی Account بزنید. سپس روی Data usage بزنید.

علت وصل نشدن اینستاگرام

علامت جلوی high-quality uploads را خاموش کنید. این گونه کیفیت پست‌ها، تصاویر و… پایین می‌آید اما ممکن است علت لگ داشتن اینستاگرام همین باشد و اینترنت شما هم نتواند پست‌های باکیفیت را نمایش دهد. در نتیجه، با پایین آوردن کیفیت بهتر می‌توانید از این شبکه اجتماعی استفاده کنید.

علت وصل نشدن اینستاگرام

رفع هنگ اینستاگرام با غیرفعال کردن Use less mobile data

وقتی از اینترنت دیتا استفاده می‌کنید، می‌توانید گزینه‌ای را فعال کنید که به شما کمک می‌کند مصرف اینترنت دیتای شما زیاد نشود. اگر در زمان روشن کردن اینترنت دیتا دچار مشکل می‌شوید ممکن است علت، فعال بودن این گزینه باشد. برای غیرفعال کردن آن وارد اینستاگرام شوید. سپس روی پروفایل خود بزنید . از بالای صفحه روی منوی سه خطی بزنید. سپس روی Settings بزنید.

رفع هنگ اینستاگرام

Account را انتخاب کنید و روی Data usage بزنید.

رفع هنگ اینستاگرام

سپس علامت جلوی Use less mobile data را خاموش کنید. اینستگرام را ببندید و دوباره وارد آن شوید.

رفع هنگ اینستاگرام

 علت بالا نیامدن اینستاگرام چیست؟ نداشتن مجوزهای لازم

دیگر علت بالا نیامدن اینستاگرام می‌تواند این باشد که شما مجوزهای لازم را به آن نداده‌اید. برای چک کردن این امر در اندروید، به تنظیمات بروید. سپس روی Apps & notifications بزنید. حال روی See all apps بزنید و اینستاگرام را پیدا کنید. روی آن بزنید. سپس روی Permissions بزنید. حال روی بخش‌های مختلف بزنید و گزینه Allow only while using the app را فعال کنید.

رفع باگ های اینستاگرام

در iOS به تنظیمات بروید. اینستاگرام را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس علامت جلوی هر بخش را روشن کنید.

رفع باگ های اینستاگرام

رفع باگ های اینستاگرام با گزارش دادن آن‌ها

اگر هیچ کدام از موارد گفته شده نتوانست مشکل را رفع کند، پیشنهاد می‌کنیم برای رفع باگ های اینستاگرام، مشکل را گزارش دهید. برای این کار وارد اینستاگرام شوید. سپس روی پروفایل خود بزنید. حال روی منوی سه خطی بالای صفحه بزنید و Settings را انتخاب کنید. سپس روی Help بزنید. در این بخش می‌توانید مشکل را گزارش دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش های حل مشکل لگ در اینستاگرام را آموزش دادیم. شما از کدام روش برا رفع این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات

  • فتاح says:

    یک کلیپ میخا پست کنم هنگ کرده وسط کلیپ . نه ارسال میشه نه لغو ارسال میشه. چکاربایدبکنم؟