آموزش 15 روش رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام

آموزش ۱۵ روش رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام

بخش دایرکت اینستاگرام روز به روز پیشرفته تر می شود و بر قابلیت های آن نیز افزوده می‌شود. گاهی کاربران این شبکه اجتماعی متوجه محدودیت در ارسال پیام ⚠️ می شوند. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۵ روش رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام میپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

چگونه محدودیت دایرکت اینستاگرام را برداریم؟

?How to Fix Instagram Direct Message not Working

ممکن است گاهی دایرکتی ارسال کنید و با ارورهایی مانند try again later، Failed to send، Couldn’t Create Thread و… امثال این موارد مواجه شوید. برای رفع این مشکل روش های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از انزل وب روش های رفع مشکل محدودیت اینستاگرام برای دایرکت را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دلایل محدودیت اینستاگرام برای دایرکت چیست؟ بخش اول

دلایل محدودیت اینستاگرام برای دایرکت

در ابتدا دلایل محدودیت اینستاگرام برای دایرکت را بررسی می‌کنیم. ممکن است علت بروز این مشکل این باشد که شما از جانب کاربر بلاک شده‌اید. اگر نمی‌توانید به اکانت خاصی دایرکت ارسال کنید، احتمالا بلاک شده‌اید. کافی است نام کاربری اکانت را جستجو کنید. اگر نمی‌توانید آن را در بخش جستجو مشاهده کنید پس یلاک شده‌اید.

همچنین ممکن است یک اکانت بخش دایرکت خود را به گونه‌ای تنظیم کرده باشد که افراد غریبه نتوانند به او دایرکت ارسال کنند. در این حالت پیام شما به شکل درخواست برای فرد ارسال می شود و وی می تواند آن را نخواند.

محدودیت اینستاگرام برای دایرکت

به همین دلیل باید در ابتدا آن اکانت را دنبال کنید و سپس پیام خود را ارسال کنید. اصولا در چنین مواقع ارور نمی توانید به این حساب پیام دهید مگر اینکه شما را دنبال کند را دریافت خواهید کرد.

شما هم می‌توانید در بخش Settings> Privacy> Messages این محدودیت را ایجاد کنید.

محدودیت تعداد دایرکت در اینستاگرام

محدودیت تعداد دایرکت در اینستاگرام

اگر گروهی از پیام تشکیل شده است و شما نمی‌توانید پیام دهید، ممکن است این قابلیت را اکانت ایجادکننده محدود کرده باشد.

همچنین ممکن است پیام‌های زیادی ارسال کرده باشید و از جانب اینستا محدود شده باشید. در این حالت فقط باید صبر کنید تا مسدود بودن اکانت تمام شود. اصولا این مسدودیت ۲۴ ساعت طول می‌کشد. اگر دوباره این کار را انجام دهید، میزان مسدود شدن اکانت شما بیشتر خواهد شد. پس بهتر است ریسک نکنید.

محدودیت ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام به چه دلیل است؟ بخش دوم

اگر با اکانت خود بیش از ۷۰ الی ۸۰ دایرکت در یک روز ارسال کنید، اینستاگرام ممکن است اکانت شما را محدود کند. البته شما می‌توانید به یک فرد هر زمان که می‌خواهید دایرکت بدهید اما وقتی این دایرکت دادن‌ها زیاد شود، اینستاگرام به اکانت شما شک می‌کند و آن را محدود می‌کند.

محدودیت ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام

البته این تعداد گاهی از اکانتی به اکانت دیگر متفاوت است. عوامل زیادی وجود دارند که بر این تعداد تاثیر می‌گذارند. یکی از این عوامل این است که اکانت‌هایی را که برای آنان دایرکت می‌فرستید فالو کرده‌اید یا خیر. آیا آنان شما را دنبال کرده‌اند؟ در برخی موارد حتی می‌توان تا ۱۵۰ دایرکت در روز فرستاد اما بهتر است بین ارسال دایرکت‌ها فاصله زمانی وجود داشته باشد و به عنوان مثال، ۱۰۰ دایرکت را در یک یا دو ساعت ارسال نکنید. البته این بحث درباره گروه چتی که در اینستاگرام ایجاد می‌کنید، متفاوت خواهد بود زیرا در گروه چت می‌توانید بیش از ۱۰۰ پیام در یک ساعت ارسال کنید. در موارد دیگر امکان ارسال تنها ۷ پیام در ساعت و ۳۵ پیام در طول روز وجود دارد.

ممکن است پیام مشابهی را بارها برای یک اکانت ارسال کنید. در این صورت امکان دارد که شخص را عصبانی کنید و وی شما را بلاک کند. ارسال اسپم می تواند موجب محدود شدن صفحه شما شود. این موارد از صفحه‌ای به صفحه دیگر کاملا متفاوت است.

رفع محدودیت دایرکت اینستاگرام با ری استارت کردن گوشی

برای رفع محدودیت دایرکت اینستاگرام پیش از هر کاری گوشی خود را ری استارت کنید. بسیاری از مشکلات با همین روش ساده رفع می‌شوند.

رفع محدودیت دایرکت اینستاگرام با چک کردن اتصال اینترنت

روش دیگر برای رفع محدودیت دایرکت اینستاگرام این است که اتصال اینترنت را چک کنید. ممکن است اینستاگرام شما مشکلی نداشته باشد و اینترنت شما تمام شده یا ضعیف باشد. وای فای یا اینترنت دیتای خود را یک بار خاموش و روشن کنید. سپس مرورگری را باز کنید و چیزی جستجو کنید. اگر مشکلی وجود ندارد و جستجو انجام می‌شود یعنی مشکل از اینترنت شما نیست.

با استفاده از سایت Fast.com می توانید سرعت اینترنت خود را هم چک کنید.

رفع محدودیت دایرکت اینستاگرام

حل محدودیت های دایرکت اینستاگرام با فعال کردن حالت هواپیما

این روش رفع محدودیت های دایرکت اینستاگرام برای زمانی مناسب است که آی پی دستگاه شما مسدود شده است. از بالای اسکرین صفحه را به سمت پایین بکشید. روی آیکونی که شبیه به هواپیما است، بزنید. سپس روی Turn on یا Yes بزنید. حالت پرواز روشن شده است. کمی صبر کنید. دوباره روی آن بزنید تا خاموش شود. حال اینترنت را روشن کنید و مشکل را چک کنید.

علت ارسال نشدن پیام در اینستاگرام

رفع محدودیت تعداد دایرکت در اینستاگرام با خروج از اکانت

ممکن است محدودیت تعداد دایرکت در اینستاگرام با یک بار خارج شدن و دوباره وارد شدن به اکانت برطرف شود. برای این کار روی پروفایل خود بزنید. سپس روی Settings بزنید.

محدودیت های دایرکت اینستاگرام

سپس به پایین صفحه بروید و Log Out را انتخاب کنید. اگر چند اکانت دارید، اکانت مدنظر را انتخاب کنید و دوباره روی Log Out بزنید.

محدودیت های دایرکت اینستاگرام

سپس دوباره وارد اکانت خود شوید.

حل مشکل عدم ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام با اجرای دوباره برنامه

مشکل عدم ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام

گاهی برنامه هنگ می‌کند و با یک بار باز و بسته کردن آن مشکل برطرف می‌شود. برای رفع مشکل عدم ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام یک بار این برنامه را کامل ببندید. سپس آن را دوباره باز کنید. سپس مشکل را بررسی کنید.

رفع محدودیت تعداد دایرکت در اینستاگرام با به روزرسانی اینستاگرام

روش دیگر برای رفع محدودیت تعداد دایرکت در اینستاگرام این است که آن را آپدیت کنید. برای این کار وارد گوگل پلی یا اپ استور شوید. سپس اینستاگرام را جستجو کنید. در صورت وجود آپدیت دکمه Update فعال خواهد شد. سپس روی این دکمه بزنید و صبر کنید تا برنامه به روز شوید. پس از آپدیت شدن، گوشی خود را یک بار ری استارت کنید. سپس وارد برنامه شود و مشکل را بررسی کنید.

چگونه محدودیت دایرکت اینستاگرام را برداریم؟

رفع محدودیت ارسال دایرکت اینستاگرام با استفاده از وی پی ان

روش دیگر برای رفع مشکل ارسال نشدن ویس در اینستاگرام، عدم ارسال پیام در دایرکت این است که از وی پی ان استفاده کنید. ابتدا اینستاگرام را ببندید. VPN را فعال کنید. وقتی وصل شد، وارد اینستاگرام شوید. حال دایرکت خود را ارسال کنید و مشکل را بررسی کنید.

برای رفع سایر مشکلات دایرکت، مطلب حل مشکل ارسال پیام و باز نشدن پیغام در دایرکت اینستاگرام را مطالعه کنید.

رفع محدودیت اینستاگرام برای دایرکت با استفاده از نسخه تحت وب

روش بعدی برای رفع محدودیت اینستاگرام برای دایرکت این است که از نسخه تحت وب اینستاگرام استفاده کنید. مرورگری را باز کنید و وارد سایت اینستاگرام شوید. سپس نام کاربری و رمز اکانت خود را وارد کنید و روی Log in بزنید.

علت ارسال نشدن پیام در اینستاگرام

همچنین پیشنهاد می‌کنیم در دستگاه دیگری وارد اکانت خود شوید و مشکل را بررسی کنید زیرا ممکن است آی پی دستگاه شما بن شده باشد. می‌توانید از اینستاگرام در کامپیوتر هم استفاده کنید. برنامه آن را از Windows Store نصب کنید و مشکل را چک کنید.

علت ارسال نشدن پیام در اینستاگرام

حل مشکل محدودیت های دایرکت اینستاگرام با چک کردن وضعیت سرور آن

ممکن است علت ارسال نشدن عکس در دایرکت اینستاگرام و همچنین پیام، خراب شدن سرور این شبکه اجتماعی باشد. گاهی سرورها دچار مشکل می‌شوند و این مشکل برای همه یا اکثر کاربران بروز می‌دهد. برای چک کردن وضعیت اینستاگرام به صورت کلی و بررسی این که آیا مشکل برای همه وجود دارد، به سایت downdetector مراجعه کنید. اگر مشکل برای همه وجود داشته باشد، تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که منتظر بمانید تا مدیران اینستاگرام مشکل را رفع کنند.

محدودیت تعداد دایرکت در اینستاگرام

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام با پاک کردن کش برنامه

روش دیگر برای رفع محدودیت های دایرکت اینستاگرام این است که کش برنامه را در گوشی اندروید پاک کنید. iOS چنین قابلیتی ندارد. برای این کار وارد تنظیمات شوید. سپس به بخش Apps بروید. روی All apps بزنید. اینستاگرام را پیدا کنید. روی آن بزنید. سپس روی Storage بزنید. حال Clear cache را انتخاب کنید.

علت ارسال نشدن پیام در اینستاگرام

علت ارسال نشدن پیام در اینستاگرام

همچنین می‌توانید Clear data را هم بزنید که با این کار تنظیمات و اطلاعات شما پاک می‌شود و دوباره باید وارد اکانت خود شوید، نوتیفیکیشن‌ها را تنظیم کنید و… . البته اطلاعات اکانت شما پاک نمی‌شود. صرفا تنظیمات روی گوشی حذف می‌شود.

با فشردن دکمه Force stop هم می‌توانید برنامه را به صورت کامل متوقف کنید. کمی صبر کنید و دوباره وارد برنامه شوید. گاهی این کار هم مشکلاتی را حل می‌کند.

حل مشکل ارسال نشدن پیام در اینستاگرام با حذف و نصب مجدد برنامه

راه حل دیگر برای رفع مشکل ارسال نشدن پیام در اینستاگرام این است که یک بار برنامه را حذف و مجددا نصب کنید. برای این کار Instagram را در گوگل پلی یا اپ استور جستجو کنید. روی آن بزنید. سپس روی دکمه Uninstall بزنید. گوشی را ری استارت کنید.

به جای این کار می‌توانید روی برنامه چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. علامت سطل زباله یا remove نمایان خواهد شد. اپ را به سمت آن بکشید و رها کنید. سپس روی Yes یا OK بزنید و پاک کردن آن را تایید کنید.

سپس دوباره به همین بخش بروید و این بار روی Install بزنید. صبر کنید تا برنامه دانلود و نصب شود. وارد آن شوید. نام کاربری و رمز را وارد کنید و مشکل را بررسی کنید.

علت ارسال نشدن پیام در اینستاگرام

برای ایجاد تغییرات دسته جمعی روی کامنت‌ها، مطلب آموزش کامل پین کردن ، کنترل منشن و حذف دسته ای کامنت در اینستاگرام را مطالعه کنید.

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام با استفاده از روشی دیگر برای ارسال دایرکت

فرض می‌کنیم مشکل شما در ارسال اولین پیام یا شروع یک مکالمه در دایرکت است. در این حالت اگر نمی‌توانید پیام ارسال کنید، می‌توانید از روش دیگری استفاده کنید. پس از چند بار تلاش باید نام اکانت را در بالای بخش Recent/Direct Messages مشاهده کنید. همان طور که می‌دانید می‌توانید با کشیدن صفحه به سمت چپ وارد بخش دایرکت شوید. از این بخش هم می‌توانید مکالمه‌ای را انتخاب کنید و وارد آن شوید یا روی آیکون مداد در بالای صفحه بزنید و مکالمه‌ای را آغاز کنید. این حالت عادی دایرکت ارسال کردن است.

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام

حال شما باید پستی را انتخاب کنید. روی آیکون Share زیر آن بزنید. سپس آن را برای فرد موردنظر ارسال کنید.

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام

همچنین می‌توانید وارد بخش دوربین شوید. تصویری ثبت کنید. سپس روی Send to بزنید و آن را به اکانت موردنظر خود ارسال کنید. حال وارد دایرکت آن اکانت شوید و مکالمه خود را آغاز کنید.

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام

حل مشکل مسدود شدن دایرکت اینستاگرام با آپدیت کردن سیستم عامل گوشی

گاهی به روز نبودن سیستم عامل گوشی موجب بروز مشکل مسدود شدن دایرکت اینستاگرام می‌شود. بهتر است وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سیستم عامل وشی را به آخرین نسخه آن آپدیت کنید.

برای یادگیری آپدیت کردن اندروید، مطلب نحوه ارتقا سیستم عامل اندروید و برای یادگیری نحوه به روزرسانی iOS مطلب نحوه آپدیت iOS آیفون را مطالعه کنید.

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام با دی اکتیو کردن اکانت

یک روش دیگر برای حل مشکل ارسال نشدن پیام در اینستاگرام این است که اکانت خود را دی اکتیو کنید. سپس دوباره آن را اکتیو کنید. برای این کار باید وارد سایت اینستاگرام شوید. بهتر است این کار را در کامپیوتر انجام دهید.

به پروفایل خود بروید. روی عکس پروفایل بزنید. سپس روی Edit profile بزنید.

برای دلیل هم Something else را انتخاب کنید. سپس رمز خود را در کادر بعدی وارد کنید. در آخر روی Temporarily Disable Account بزنید.

محدودیت ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام

حال نیم ساعتی صبر کنید. سپس اینستاگرام را باز کنید و اطلاعات اکانت خود را بزنید و وارد اکانت شوید. سپس مشکل را بررسی کنید.

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام با پیام دادن به پشتیبانی اینستاگرام

اگر نتوانستید با روش‌های گفته شده به رفع محدودیت های دایرکت اینستاگرام بپردازید. از طرفی هم مطمئن هستید که کار اشتباهی نکرده‌اید، اسپم نفرستاده‌اید و…، می‌توانید با تیم پشتیبانی اینستاگرام ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را مطرح کنید. امکان این امر وجود دارد که مشکل شما بررسی و رفع شود. اگر نه، باید صبر کنید تا مشکل خود به خود رفع شود.

برای این کار وارد اینستاگرام شوید. سپس روی پروفایل خود بزنید. حال روی منوی سه خطی در سمت راست و بالا بزنید. سپس Settings را از پایین صفحه انتخاب کنید. حال روی Help بزنید. در آخر روی Report a problem بزنید.

رفع محدودیت های دایرکت اینستاگرام

حال روی Something Isn’t Working بزنید. مشکل خود را مطرح کنید. اگر می‌توانید از ارورها اسکرین شات بگیرید و ضمیمه پیام خود کنید. سپس روی Send بزنید.

محدودیت ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام

رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام با دی اکتیو کردن اکانت یک روش دیگر برای حل مشکل ارسال نشدن پیام در اینستاگرام این است که اکانت خود را دی اکتیو کنید. سپس دوباره آن را اکتیو کنید. برای این کار باید وارد سایت اینستاگرام شوید. بهتر است این کار را در کامپیوتر انجام دهید. به پروفایل خود بروید. روی عکس پروفایل بزنید. سپس روی Edit profile بزنید. در پایین صفحه روی Temporarily disable my account بزنید. برای دلیل هم Something else را انتخاب کنید. سپس رمز خود را در کادر بعدی وارد کنید. در آخر روی Temporarily Disable Account بزنید. حال نیم ساعتی صبر کنید. سپس اینستاگرام را باز کنید و اطلاعات اکانت خود را بزنید و وارد اکانت شوید. سپس مشکل را بررسی کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب علت ارسال نشدن پیام در اینستاگرام را بررسی کردیم و روش های رفع این مشکل را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش جدید پيدا كردن افراد با شماره موبايل در اینستاگرام
آموزش جدید پیدا کردن افراد با شماره موبایل در اینستاگرام
آموزش کار و قرار دادن استاتوس با قابلیت Notes دایرکت اینستاگرام
آموزش کار و قرار دادن استاتوس با قابلیت Notes دایرکت اینستاگرام
آموزش تغییر اکانت اینستاگرام شخص فوت شده به حالت یادبود Remembering
آموزش تغییر اکانت اینستاگرام شخص فوت شده به حالت یادبود Remembering

نظرات