2 روش مدیریت و نمایش پسورد های ذخیره شده در گوشی اندروید

۲ روش مدیریت و نمایش پسورد های ذخیره شده در گوشی اندروید

در اکثر مواقع وقتی رمزی 🗝️ را در گوشی خود وارد می‌کنید، سوالی از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید نام کاربری و رمز را ذخیره کنید یا خیر. اگر این مورد را تایید کنید، رمز شما ذخیره می‌شود و وقتی بار دیگر وارد آن سایت، سرویس و… شوید، دیگر نیازی نیست رمز خود را وارد کنید. تمامی این پسوردها ذخیره می‌شوند اما شما می‌توانید آنان را مدیریت، حذف و… کنید. در این مطلب از انزل وب ۲ روش مدیریت و نمایش پسورد های ذخیره شده در گوشی اندروید را آموزش می دهیم.

نحوه نمایش پسورد ذخیره شده در اندروید

?How to See and Find Passwords Stored on Your Android Phone

اگر گوشی اندروید شما به اکانت گوگل متصل باشد، می‌توانید رمزهای خود را مدیریت کنید و تمامی پسوردهایی را که در گوگل کروم وارد می‌کنید، ذخیره کنید. این رمزها را می‌توانید در هر دستگاه دیگری که با همان اکانت گوگل کار می‌کنید، استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب نحوه مدیریت پسورد های ذخیره شده در گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و… را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه ذخیره پسورد در اندروید با کمک Google Password Manager

برای ذخیره پسورد در اندروید می‌توانید از Google Password Manager استفاده کنید. وقتی از Google Password Manager استفاده می‌کنید، تمامی رمزها در اکانت گوگل شما ذخیره می‌شوند. با استفاده از آن می‌توانید رمزهای قوی ایجاد کنید که ممکن است آنان را فراموش کنید اما با ذخیره شدن آن‌ها دیگر این مشکل را نخواهید داشت. این قابلیت از رمزهای شما نیز حفاظت می‌کند و هر زمان که بخواهید می‌توانید رمزها را بدون تایپ کردن، وارد کنید.

این ابزار به شما کمک می‌کند تا از قوی بودن رمز خودتان هم اطمینان حاصل کنید و از رمزهای یکسان برای اکانت‌های مختلف خود استفاده نکنید. اگر هم رمزی که ذخیره کرده بودید، در جایی منتشر شود، با کمک Google Password Manager می‌توانید رمز خود را تغییر بدهید. همچنین می‌توانید از امنیت داخلی گوگل بهره مند شوید و برای امنیت بیشتر، اطلاعاتی را برای ریکاوری کردن رمز اضافه کنید و از حالت تایید هویت دوگانه استفاده کنید.

اگر می خواهید پسورد وای فای را در گوشی خود مشاهده کنید، مطلب آموزش ۶ روش مشاهده پسورد وای فای در گوشی اندروید را مطالعه کنید.

نحوه نمایش پسورد های ذخیره شده در اندروید و فعال کردن Autofill برای برنامه

برای شروع کار نمایش پسورد در اندروید، ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید. سپس به System > Languages & input بروید.

حال به Advanced > Autofill service > Autofill service بروید.

روی Google > OK بزنید.

حال به عقب برگردید و روی Settings بزنید. مطمئن شوید که Use Autofill with Google روشن است. همچنین بخش Account را چک کنید و مطمئن شوید که همان اکانت گوگلی است که می‌خواهید رمزها در آن ذخیره شود.

برای ذخیره کردن رمز هم کافی است وارد برنامه یا سایت و… مدنظر خود شوید. سپس اکانت خود را بسازید. روی بخش ورود رمز بزنید. سپس در بالای کیبورد، روی آیکون قفل یا  Passwords بزنید و Generate Password and save to your Google Account را انتخاب کنید. نام کاربری خود را تکمیل کنید و سپس روی Save password بزنید.

اگر رمز خود را قبلا در برنامه‌ای ذخیره کرده باشید، اندروید به شما کمک می‌کند تا وارد آن شوید. برنامه موردنظر خود را وارد کنید. روی کادر نام کاربری بزنید و آن را وارد یا انتخاب کنید. حال روی کادر پسورد بزنید. در بالای کیبورد، روی آیکون قفل یا Passwords بزنید و Pick a saved password را انتخاب کنید.

اگر آیکون قفل یا Passwords نمایش داده نمی‌شود، روی کادر ورود رمز فشار دهید و نگه دارید. سپس روی Autofill > Pick a saved password بزنید. سپس روی نام برنامه‌ای که می‌خواهید وارد آن شوید، بزنید.

نحوه مشاهده پسوردهای ذخیره شده در اندروید گوگل کروم: بخش اول

برای مشاهده رمزهای ذخیره شده در کروم، ابتدا باید Sync کروم را روشن کنید. وقتی اکانتی را در سایتی ایجاد می‌کنید، کروم می‌تواند رمزی قوی و تک به شما پیشنهاد بدهد. اگر رمز جدیدی را در یک سایت وارد کنید، کروم می‌تواند آن را ذخیره کند. روی Save بزنید. برای مشاهده رمزی که وارد کردید، روی Preview یا آیکون چشم بزنید. اگر چند رمز در یک صفحه دارید، روی آیکون فلش بزنید. سپس رمز موردنظر خود را انتخاب کنید.

اگر نام کاربری خالی است یا اشتباه است، روی کادر کنار Username بزنید. نام کاربری را وارد کنید. اگر رمز متفاوتی را می‌خواهید، روی کادر کنار Password بزنید و رمز را وارد کنید.

اگر کروم ذخیره کردن رمز را به شما پیشنهاد نداد، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. در گوشی خود وارد گوگل کروم شوید. اطلاعات لازم را در سایتی که می‌خواهید رمز آن را ذخیره کنید، وارد کنید. در سمت راست نوار آدرس، روی Password یا علامت قفل بزنید. Save را انتخاب کنید. اگر Password یا علامت قفل را نمی‌توانید مشاهده کنید، رمز را پاک کنید و دوباره Sign in شوید.

به صورت پیش فرض گوگل کروم به شما پیشنهاد می‌دهد که رمز خود را ذخیره کنید اما می‌توانید این قابلیت را خاموش یا روشن کنید. برای این کار وادر کروم شوید. سپس در سمت راست و بالا روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. Settings را انتخاب کنید.

نمایش پسورد های ذخیره شده در اندروید

روی Passwords بزنید. سپس Save Passwords را روشن یا خاموش کنید.

نمایش پسورد های ذخیره شده در اندروید

مشاهده پسورد ذخیره شده در گوشی اندروید و کروم: بخش دوم

اگر رمز خود را در بازدید قبلی از سایت ذخیره کرده باشید، کروم در بازدید بعدی به شما کمک می‌کند تا رمز را به صورت خودکار پر کنید. روی کروم بزنید. سپس به سایت موردنظر بروید. وارد بخش Sign in آن شوید. اگر تنها یک کاربری در آن سایت داشته باشید، فرم sign in به صورت خودکار پر خواهد شد.

اگر بیش از چند کاربری داشته باشید، روی کادر نام کاربری بزنید، سپس کاربری موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر کروم قابلیت ذخیره پسورد را نمایش نمی‌دهد، روی آیکون قفل یا Passwords بزنید تا رمزهای موجود را مشاهده کنید.

محل ذخیره پسورد در گوشی سامسونگ و… کجاست؟ نحوه مشاهده رمزها

برای مشاهده پسورد جیمیل در گوشی و همچنین سایر رمزها، گوگل کروم را باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای در سمت راست و بالا بزنید. سپس روی Settings بزنید. حال روی Passwords بزنید. در برخی موارد باید رمز یا پین گوشی خود را وارد کنید.

نمایش پسورد های ذخیره شده در اندروید

حال با فهرستی از سایت‌ها مواجه می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای اکانت و رمز هستند. برای مشاهده رمز یک سایت روی آن بزنید.

پسوردهای ذخیره شده در اندروید

سپس روی آیکون چشم بزنید تا رمز نمایان شود. برای کپی کردن آن هم باید روی آیکون کپی بزنید و آن را هر جا که می‌خواهید Paste کنید.

پسوردهای ذخیره شده در اندروید

برای حذف رمز هم می‌توانید روی آیکون سطل زباله در بالای صفحه بزنید.

نحوه خارج کردن رمز های ذخیره شده در گوشی و وارد کردن آن در اکانتی دیگر

فرض کنید دیگر نمی‌خواهید از اکانت گوگل کنونی خود استفاده کنید اما نگران ذخیره شدن رمزهای خود هستید. با این کار می‌توانید رمزهای خود را به اکانت جدید خود منتقل کنید. ابتدا وارد کروم شوید و به بخش Password بروید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای در بخش بالایی صفحه بزنید. سپس روی Export Password بزنید.

پسوردهای ذخیره شده در اندروید

حال باید هویت خود را با وارد کردن رمز یا پین گوشی تایید کنید. اکنون می‌توانید بخش‌های مختلفی را که امکان ذخیره کردن رمز در آن‌ها وجود دارد، مشاهده کنید.

هر زمان که نمی‌خواهید پسورد یک سایت ذخیره شود، هنگام نمایان شدن پرسش ذخیره کردن رمز، روی Never بزنید. اگر بعدا تصمیم به ذخیره کردن رمز گرفتید، سایت یا برنامه را انتخاب کنید و سپس روی علامت ضربدر یا Remove کنار آن بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش های مدیریت و نمایش پسورد ذخیره شده در گوشی اندروید را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای مدیریت و دیدن رمز ذخیره شده در اندروید استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا پسورد اسنپ چت قبول نمیکند؟
چرا پسورد اسنپ چت قبول نمیکند؟ از این ۱۴ راه حل استفاده کنید
آموزش 6 روش پسورد گذاشتن روی هارد اکسترنال
آموزش ۶ روش پسورد گذاشتن روی هارد اکسترنال
آموزش 8 روش رمز گذاشتن روی فولدر در ویندوز 11
آموزش ۸ روش رمز گذاشتن روی فولدر در ویندوز ۱۱
پسورد اسنپ چت باید چگونه باشد؟ آموزش ساخت پسورد اسنپ چت
پسورد اسنپ چت باید چگونه باشد؟ آموزش ساخت پسورد اسنپ چت

نظرات

  • مرجان says:

    سلام
    من روی آیکون مشاهده ی پسورد می زنم یه پیغام می ده و نمیزاه رمزو ببینم
    می زنه
    to view password, first set a screen lock on your device
    چرا باید برای صفحه ی گوشیم قفلم بزارم؟

    • سارا says:

      معمولا قفل اثر انگشت هست. قفل میخواد چون اثرانگشت شما تائید بشه. برای عدم سو استفاده از گوشی. چون گوشی رو خدای نکرده بدزدن یا گم بشه رمزها به راحتی دیده نشن و قابل استفاده نباشن.