آموزش 7 روش تشخیص و فهمیدن مدل گوشی اندروید و آیفون

آموزش ۷ روش تشخیص و فهمیدن مدل گوشی اندروید و آیفون

با توجه به این که اندروید و iOS مدام گوشی های مختلفی 📱 را تولید می کنند، به خاطر سپردن کد، مدل و… یک گوشی می تواند دشوار باشد. بسیاری از مدل ها با کد و اعداد نام گذاری شده‌اند و که روند به خاطر سپردن آنان را سخت‌تر می‌کند. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش تشخیص و فهمیدن مدل گوشی اندروید و آیفون میپردازیم.

چگونه مدل گوشی دیگران را بفهمیم؟

?How to Identify a Phone’s Model

پیدا کردن مدل گوشی گاهی بسیار مهم می‌شود. مخصوصا زمانی که بخواهید برای آن کاور، قاب، کیف، محافظ اسکرین، باتری و… بخرید. برخی از گوشی‌ها هم نام‌هایی پیچیده دارند و ممکن است چند گوشی یک برند نامی مشابه داشته باشند اما با واژه‌ای مانند Plus، Pro و… از یکدیگر متفاوت شوند. روش های مختلفی برای پیدا کردن مدل گوشی و مشخصات آن وجود دارد. در این مطلب از انزل وب نحوه به دست آوردن کد تشخیص مدل گوشی سامسونگ و… و همچنین پیدا کردن مدل گوشی‌های آیفون و اندروید از روش‌های دیگر را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

فهمیدن مدل گوشی نوکیا ساده، گوشی‌های پیشرفته و… از روی جعبه

یکی از راحت ترین راه‌های تشخیص مدل گوشی شیائومی و… این است که بسته بندی گوشی را بررسی کنید. اگر آن را از سایتی خریداری کرده‌اید، به اکانت خود بروید و بخش خرید را چک کنید. سپس از بین کالاهای خریداری شده گوشی را پیدا کنید و مشخصات آن را مشاهده کنید. در برخی موارد اطلاعات گوشی روی رسید خرید هم نوشته می‌شود. اگر ایمیلی را پس از خرید گوشی دریافت کردید، آن را چک کنید.

نحوه دریافت مشخصات گوشی اندروید از طریق تنظیمات

برای تشخیص مدل گوشی اندروید پیش از هر کاری جلو یا پشت گوشی را مشاهده کنید. اصولا برند گوشی در این بخش‌ها هک شده است. از این روش می توانید برای تشخیص مدل گوشی سونی خاموش یا تقریبا هر گوشی دیگری استفاده کنید اما صرفا نام برند و مدل کلی آن را می توانید متوجه شوید.

تشخیص مدل گوشی سونی خاموش

سپس وارد تنظیمات گوشی شوید. بخش About phone را پیدا کنید.

نحوه دریافت مشخصات گوشی اندروید

این بخش در برخی از مدل‌ها معمولا در قسمت System قرار دارد.

نحوه دریافت مشخصات گوشی اندروید

در Model number کد مدل گوشی شما نوشته شده است. گاهی باید این اطلاعات را در بخش Hardware Info پیدا کنید. با جستجوی این کد در اینترنت می‌توانید اطلاعات بیشتری را درباره گوشی خود پیدا کنید.

Hardware Info

همان طور که در مثال زیر مشاهده می کنید، کد ELE-AL00 برای گوشی Huawei P30 است. پس از کد مدل با نام مدل گوشی متفاوت است.

فهمیدن مدل گوشی دیگران

در بخش Android version هم نسخه اندروید گوشی شما نوشته شده است.

تشخیص مدل گوشی

سپس به عقب برگردید.

تشخیص مدل گوشی

روی Regulatory information بزنید. این بخش در برخی از مدل‌ها اصولا در قسمت System قرار دارد.

تشخیص مدل گوشی

در بخش Manufacturer name هم می توانید سازنده گوشی خود را پیدا کنید.

تشخیص مدل گوشی

در بخش Phone name هم می‌توانید نام کلی گوشی را مشاهده کنید. به عنوان مثال، G5.

همیدن مدل گوشی از روی شماره سریال

نکته: اصولا تمامی اطلاعات لازم را می‌توانید در بخش‌های مختلف About phone پیدا کنید.

تشخیص مدل گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی ، آیفون و… از روی باتری

برای فهمیدن مدل گوشی از روی شماره سریال درج شده روی باتری، ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. کاور و قاب پشتی گوشی را جدا کنید. حال باتری را جدا کنید.

فهمیدن مدل گوشی

حال برچسب آن را مشاهده کنید. روی این برچسب شماره سریال مدل گوشی نوشته شده است. همچنین می توانید ببینید که در کجا و چه زمانی گوشی شما ساخته شده است.

فهمیدن مدل گوشی

تشخیص مدل گوشی از روی شماره سریال و… در گوشی های Xperia

برای فهمیدن مدل گوشی با کد و… در گوشی‌های Xperia برنامه Support app را باز کنید. سپس به Device overview بروید. نام گوشی و کد آن در بخش Model نوشته شده است.

اگر گوشی شما این برنامه را ندارد، باید از طریق تنظیمات این کار را انجام دهید.

در اندروید ۱۰ به Settings > About phone > Model و در اندروید ۸ و ۹ به Settings > System > About phone > Model بروید. در اندروید ۷ و پایین‌تر هم به Settings > About phone/tablet > Model numbe بروید.

نحوه فهمیدن مدل گوشی سامسونگ و… با نرم افزار Droid Hardware Info

نرم افزار فهمیدن مدل گوشی از روی شماره Droid Hardware برای زمانی که به مشکل بر می‌خورید و نمی‌توانید از اطلاعات خود گوشی مشخصات آن را پیدا کنید، مناسب است. کافی است آن را دانلود و نصب کنید. پس از به دست آوردن اطلاعات، آن را حذف کنید.

نرم افزار فهمیدن مدل گوشی از روی شماره

برای یادگیری تشخیص دادن گوشی دست دوم از نو، مطلب راهنمای خرید گوشی دست دوم و شیوه های تشخیص گوشی نو از کارکرده را مطالعه کنید.

نحوه فهمیدن مدل گوشی آیفون

برای فهمیدن مدل گوشی آیفون وارد Settings > General > About شوید. جلوی Model می‌توانید کدی را مشاهده کنید. روی آن بزنید تا بتوانید کد را کامل مشاهده کنید.

فهمیدن مدل گوشی آیفون

فهمیدن مدل گوشی آیفون

در آیفون ۸ و بالاتر برای فهمیدن کد مدل گوشی، ابتدا سیم کارت را خارج کنید. سپس درون اسلات سیم کارت را نگاه کنید. حتما لامپی پر نوری را روشن کنید تا بتوانید به خوبی این بخش را مشاهده کنید. می‌توانید کد مدل را در بخش بالایی آن، بخشی که نزدیک به اسکرین است، مشاهده کنید.

فهمیدن مدل گوشی آیفون

برای پیدا کردن کد مدل در آیفون ۷ و مدل‌های پایین‌تر، آیپد و آیپاد کافی است پشت دستگاه را نگاه کنید.

فهمیدن مدل گوشی آیفون

روش دیگر این است که اندازه اسکرین را دربیاورید. شرکت اپل با توجه به اندازه اسکرین نیز گوشی‌های خود را نامگذاری می‌کند. به عنوان مثال، اسکرین iPhone 8 به اندازه ۴.۷ اینچ است. در صورتی که اندازه اسکرین ۵.۵ باشد، نام گوشی iPhone 8 Plus است. اندازه اسکرین iPhone XS نیز ۵.۸ اینچ است در صورتی که اندازه iPhone XS Max کمی بیشتر و ۶.۵ اینچ است.

ترفند فهمیدن گوشی آیفون یا اندروید دیگران

برای فهمیدن مدل گوشی دیگران و این که متوجه شوید که گوشی آیفون دارند یا اندروید، می‌توانید کیبورد و نحوه تایپ را مشاهده کنید. اصولا افرادی که آیفون دارند از کیبورد عربی استفاده می‌کنند و حرف «ک» و «ی» آن‌ها دارای دو نقطه است یا با همزه نوشته می‌شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش های فهمیدن مدل گوشی سامسونگ، هواوی، شیائومی و… را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای فهمیدن مدل گوشی هواوی، آیفون و… استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون

نظرات