چه عواملی بر سئو داخلی و خارجی سایت تاثیر می‌گذارند؟

اگر یک کسب‌وکار آنلاین دارید، حتماً می‌دانید که گوگل بهترین منبع برای جذب ترافیک هدفمند است. برای آن که از طریق گوگل بتوانید ترافیک هدفمند جذب کنید، باید سئوی سایت خود را به خوبی انجام دهید. سئو به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌شود که هر یک از آن‌ها، فاکتورهای خاص خود را دارند. اگر شما هم کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید ببینید که سئو چگونه روی رشد آن تاثیر دارد، در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله می‌خواهیم هر چیزی که در مورد سئو باید بدانید را معرفی کنیم و عوامل تاثیرگذار بر سئو داخلی و سئو خارجی را به شما بگوییم.

عوامل موثر بر سئو سایت

سئو چیست و چگونه به رشد کسب وکارها کمک می‌کند؟

تاکنون در مورد سئو چیزی شنیده‌اید؟ حتی اگر چیزی نشنیده باشید، با آن آشنا هستید. در واقع کاربران برای آن که بتوانند به یک محتوای مشخص دست پیدا کنند، عبارت کلیدی مربوط به آن را در گوگل جستجو می‌کنند. گوگل هم نتایج مرتبط با آن کلمه کلیدی را نشان می‌دهد! در صفحه نتایج گوگل سایت‌ها رتبه‌بندی شده‌اند؛ مثلاً یک سایت در صفحه اول و یک سایت در صفحه پنجم قرار دارد. به نظر شما این مسئله اتفاقی است و به شانس شما برمی‌گردد؟ قطعاً خیر. گوگل فاکتورهای خاصی برای رتبه‌بندی سایت‌ها دارد و هر سایتی که بیشتر رعایت کرده باشد، رتبه بهتری می‌گیرد. در واقع گوگل به دنبال این است که بر اساس قوانین و الگوریتم‌های مشخصی سایت‌ها را رتبه‌بندی کند. سئو هم دقیقاً به همین مسئله اشاره دارد. در واقع سئو به معنای بهینه‌‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل هر فعالیتی که شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل می‌کنید، خواهد بود. سئو برای شما ترافیک هدفمند جذب می‌کند! در واقع اگر عملیات سئو داخلی و تحقیق کلمات کلیدی به خوبی انجام شده باشد، می‌توانید دقیقاً مخاطبان حوزه کاری خود را جذب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید فروش بیشتری انجام دهید و در نهایت، درآمدتان افزایش پیدا کند.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی چیست

یکی از انواع سئو در سایت که برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید حتماً رعایت شود، سئو داخلی است. در واقع سئو داخلی مجموع اقداماتی است که روی خود سایت انجام می‌شود تا از نظر گوگل بهینه‌تر باشد. اگر یک سایت سئو داخلی خوبی داشته باشد، از نظر گوگل یک سایت استاندارد خواهد بود و همین مسئله باعث می‌شود تا رتبه گرفتن در گوگل راحت‌تر باشد. سئوی داخلی از عوامل مختلفی تشکیل شده است که برای رسیدن به رتبه اول گوگل، باید همه آن‌ها را با هم انجام دهید. هر چقدر سئو داخلی بهتر باشد، سئو خارجی هم روی آن تاثیر بهتری دارد و می‌توانید لینک یک گوگل را فتح کنید. یکی از اشتباهات بسیار رایجی که سایت‌های مختلفی انجام می‌دهند، این است که بدون انجام سئو داخلی اقدام به لینک‌سازی یا هر کاری که مربوط به سئو خارجی است می‌کنند. در حالی که اگر سایت شما از نظر سئو داخلی بهینه و استاندارد نباشد، سئو خارجی هم تاثیر زیادی روی بهبود رتبه سایت ندارد. بنابراین اگر سایتی دارید و به فکر سئو خارجی هستید، ابتدا باید وضعیت سئو داخلی را مشخص کنید. اگر سئو داخلی در شرایط مناسبی نباشد، باید ابتدا آن را بهینه‌سازی کنید. پس از بهینه‌سازی آن، به فکر سئو خارجی باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

عوامل تاثیرگذار روی سئو داخلی سایت

اکنون که با سئو داخلی آشنا شدید، زمان آن رسیده است که ببینید چه فاکتورهایی روی آن تاثیرگذار هستند. در سئو داخلی فاکتورهای زیادی تاثیر دارند اما برخی از مهم‌ترین آن‌ها که در هر سایتی باید رعایت شود، عبارتند از:

بهینه‌سازی تگ‌های عنوان و توضیحات متا

متا تگ‌ها یکی از فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در سئوی داخلی سایت هستند. اگر به صفحاتی از سایت‌ها که در موتورهای جستجو ایندکس شده‌اند دقت کنید، متوجه می‌شوید که عنوان و توضیحات متا به خوبی نمایش داده شده‌اند. در واقع خود آن سایت‌ها تعیین می‌کنند که در گوگل چه چیزی نمایش داده شود. توضیحات متا هم خلاصه‌‌ای مختصر و کوتاه از محتوای صفحه سایت شما است که در نتایج جستجو زیر عنوان صفحه سایت شما نمایش داده می‌شود. هر دوی آن‌ها در سئو داخلی تاثیر زیادی دارند؛ زیرا به موتورهای جستجو و کاربران کمک می‌کنند که هدف صفحات سایت را متوجه شوند.

بهینه‌سازی سرعت بارگذاری و UI UX سایت

یکی از فاکتورهای بسیار تاثیرگذار روی سئو داخلی سرعت سایت است! کاربران هنگامی که وارد سایت شما می‌شوند، انتظار دارند در کمترین زمان ممکن به صفحه و محتوای موردنظر خود دسترسی داشته باشند. حال اگر محتوا در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار او قرار نگیرد، قطعاً سایت شما را ترک می‌کند و تجربه بدی که در ذهن او نسبت به سایت شما شکل گرفته باعث بدبینی او به کسب و کار شما خواهد شد. پس یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئو داخلی که برای حفظ ارزش کسب‌وکارتان باید انجام دهید، بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات داخلی سایت است که تا در ذهن کاربران برندسازی مثبت صورت بگیرد. اما نکته‌ای که بعد از بهینه سازی صفحات سایت باید به ان توجه کنید این است که UI و UX سایت خود را بهبود دهید. الگوریتم های گوگل بیش ار پیش به بررسی این مورد در سایت می‌پردازند و هر آن‌چیزی که کاربر با ان راحت باشد برای گوگل نیز مهم است. UI و UX باعث می‌شوند که کاربر به راحتی در سایت شما بچرخد و برای گوگل مهم است که کاربر بعد از ورود به سایت شما به هیچ مشکلی برنخورد و به راحتی بتواند از سایتی که گوگل به آن معرفی کرده استفاده کند. برای آشنایی بیشتر با حوزه پیشنهاد می‌کنیم مقاله UI UX چیست همیار آکادمی را مطالعه کنید. برای مطالعه این مقاله بر روی لینک مقابل کلیک کنید: https://hamyar.co/whats-the-difference-between-ui-and-ux/ .

تولید محتوای استاندارد و بهینه برای سایت

در تولید محتوای سایت سئو داخلی نقش بسیار مهم و پررنگی دارد! دلیل آن هم این است که اگر سئو داخلی را در محتوای خود رعایت نکنید، گوگل به محتوای شما اهمیتی نمی‌دهد و نمی‌توانید از این محتوا برای بهبود جایگاه سایت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. برای مثال مقدمه‌های جذاب و ترغیب‌کننده برای مقالات خود بنویسید. به صورت مختصر و مفید مسئله را مطرح کنید و خیلی مختصر و مفید در مورد راه حلی که می‌خواهید ارائه دهید، با کاربران سخن بگویید. این مسائل روی سئو داخلی نقش پررنگی دارند و می‌تواند به رشد کسب‌وکارتان کمک زیادی کند.

لینک‌سازی داخلی به بهترین شکل ممکن

اگر بخواهیم یکی از کارهای مهمی که در سئو داخلی باید آن را رعایت کنید را بگوییم، لینک‌سازی داخلی است. در واقع لینک‌سازی داخلی به معنای لینک دادن به سایت‌های دیگر نیست؛ بلکه به این معنی است که شما به صفحات سایت خودتان در صفحات دیگر لینک بدهید. در لینک سازی داخلی باید سعی کنید آن دسته از مقالات سایت شما که به یکدیگر مربوط هستند را به هم متصل کنید. انکرتکست به شما کمک می‌کند تا بتوانید به گوگل سیگنالی در مورد کلمه کلیدی هر صفحه ارسال کنید. با این کار، کاربر روی آن کلیک می‌کند به صفحه دیگری از سایت هدایت می‌شود. انکر تکست باید کاملاً مشخص کند که موضوع صفحه هدف دقیقاً چه چیزی است.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی چیست

یکی دیگر از مواردی که در سئو کسب‌وکارها انجام می‌شود، سئو خارجی است. در واقع سئو خارجی مجموعه اقداماتی است که ربطی به خود سایت ندارد و در خارج از سایت انجام می‌شود. البته این اقدامات تاثیر بسیار زیادی روی نتایج جستجو دارد و با استفاده درست از آن می‌توانید رتبه سایت خود را متحول کنید. در سئو خارجی هم مسائل مختلفی وجود دارد که روی آن تاثیر دارند و باید مطمئن شوید که این فاکتورها را به خوبی رعایت می‌کنید. البته باز هم لازم است بگوییم که اولین قدم برای سئو خارجی این است که شما سئو داخلی بهینه‌ای داشته باشید و سپس به سراغ سئو خارجی بروید.

مهم‌ترین تفاوتی که سئو داخلی و سئو خارجی با هم دارند، این است که در سئو داخلی گوگل صفحه شما را آنالیز و سپس رتبه‌بندی می‌کند. در حالی که سئو خارجی مربوط به اعتبار بخشیدن به صفحات سایت است. مثلاً اگر شما یک صفحه بهینه با یک کلمه کلیدی سرسخت و پر رقابت دارید، این دو مکمل یک‌دیگر هستند. با کمک سئو داخلی آن صفحه را به یک صفحه بهینه تبدیل می‌کنید و با کمک سئو خارجی، به آن صفحه اعتبار می‌بخشید. لازم است روی هر دوی آن‌ها حساسیت به خرج دهید تا بتوانید بهترین نتایج را از آن بگیرید.

عوامل تاثیرگذار روی سئو خارجی سایت

اکنون که با سئو خارجی آشنا شدید، وقت آن رسیده که با عوامل تاثیرگذار روی سئو خارجی سایت هم آشنا شوید. سئو خارجی بیشتر همان لینک‌سازی خارجی است! چند فاکتور مهم و تاثیرگذار در سئو خارجی وجود دارد که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

تعداد دامنه بک‌لینک سایت شما

یکی از فاکتورهای بسیار تاثیرگذار روی سئو خارجی سایت، تعداد دامنه‌هایی است که به سایت شما لینک داده‌اند. هر چقدر تعداد دامنه‌ها بیشتر باشد، رتبه بهتری در گوگل می‌گیرید. در واقع هنگامی که تعداد دامنه‌ها بالا می‌رود، گوگل به این نتیجه می‌رسد که محتوا و سایت شما اعتبار بالایی دارد و سایت شما را به کاربران دیگر معرفی می‌کند. شاید در مورد رپورتاژ آگهی چیزی شنیده باشید یا حتی ممکن است خودتان استفاده کنید! در واقع سئو خارجی دلیلی است که برخی از کسب و کارهای اینترنتی در سایت‌های مختلفی رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند و تلاش می‌کنند که از تعداد زیادی دامنه لینک دریافت کنند.

تعداد صفحات بک‌لینک سایت شما

فاکتور مهم و تاثیرگذار بعدی در سئو خارجی، تعداد صفحاتی است که به سایت شما لینک داده‌اند که به آن بک لینک نیز می‌گویند. درست مانند تعداد دامنه‌ها، تعداد صفحات هم اهمیت بسیار زیادی دارند. برای درک بهتر این موضوع، تصور کنید یک دامنه تنها در یکی از صفحات خودش به سایت شما لینک دهد. چقدر تفاوت دارد با دامنه‌ای که در شش مورد از صفحاتش به سایت شما لینک داده است؟ پس تعداد صفحات هم اهمیت بسیار زیادی دارند و این مسئله به اعتماد بیشتر گوگل به سایت شما کمک می‌کند.

رتبه بک‌لینک سایت شما

گوگل برای هر سایت و صفحه از سایت اعتباری قائل می‌شود! در واقع هر صفحه از سایت دارای اعتبار خاص خودش است و بدون در نظر گرفتن آن نمی‌توانید به سئو خارجی بپردازید. هر چه رتبه صفحاتی که به شما لینک داده‌اند بهتر باشد، حتماً گوگل برای لینک‌هایی که به شما داده‌اند، ارزش بیشتری قائل می‌شود و باور می‌کند که سایت شما بسیار ارزشمند و معتبر است که سایت‌های معتبر حاضر شده‌اند لینک شما را در محتوای صفحات خود منتشر کنند.

میزان مرتبط بودن بک‌لینک با سایت شما

آخرین فاکتوری که قصد بررسی آن را داریم، مرتبط بودن بک لینک سایت شما است. اگر موضوع صفحه‌ای که می‌خواهید از آن بک لینک بگیرید، با موضوع صفحه سایت شما مرتبط باشد، گوگل و سایر موتورهای جستجو ارزش بسیار زیادی برای شما قائل خواهند بود.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات