معرفی و دانلود 15 تا از بهترین برنامه های کد نویسی در اندروید

معرفی و دانلود ۱۵ تا از بهترین برنامه های کد نویسی در اندروید

اگر به کد نویسی علاقه دارید و این کار را به صورت مداوم انجام می دهید، این امکان وجود دارد که گاهی از نشستن پشت کامپیوتر خود خسته شوید و بخواهید کار خود را در گوشی اندروید 📱 انجام دهید. برنامه هایی برای انجام این کار وجود دارند. در این مطلب از انزل وب به معرفی و دانلود ۱۵ تا از بهترین برنامه های کد نویسی در اندروید میپردازیم.

دانلود برنامه کد نویسی برای اندروید

Best Code Editors Apps for Android

برنامه هایی وجود دارند که این امکان را برای کدنویسان و برنامه نویسان فراهم می کنند تا بتوانند در گوشی اندروید خود به این کار مشغول شوند و نیازی نباشد از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنند. در این مطلب از انزل وب برنامه کد نویسی برای اندروید را معرفی می‌کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های داخلی نیز دانلود و نصب کنید.

بهترین IDE برای اندروید: Dcoder

بهترین برنامه کد نویسی برای اندروید

Dcoder یک IDE مناسب اندروید است. با این نرم افزار می توانید در گوشی خود برنامه نویسی را یاد بگیرید و تمرین کنید. این برنامه حتی برای نوشتن کد هم مناسب است و افراد متخصص هم می توانند از ان استفاده کنند. حتی مجهز به Rich text editor است که از syntax highlight و سایر ابزارهای لازم پشتیبانی می کند. البته برای استفاده از قابلیت های این برنامه باید اینترنت خود را روشن بگذارید و نمی توانید بدون اینترنت از آن ها بهره ببرید. علاوه بر کد نویسی می توانید کدها را هم دیباگ کنید و ارورها را در همان صفحه مشاهده کنید. این برنامه شباهت زیادی به Notepad++ یا Sublime Text دارد. از دیگر نکات مثبت آن، مجهز بودن به تم های کاستوم است. همچنین می توانید اندازه فونت ویرایشگر را تغییر بدهید. برخی از قابلیت های این برنامه تنها با خرید اشتراک قابل استفاده هستند.

ide برای برنامه نویسی در اندروید: Quoda Code Editor

بهترین برنامه کد نویسی برای اندروید

Quoda Code Editor برای ساخت فایل HTML در اندروید مناسب است. از این ویرایشگر می توانید برای ایجاد سورس کد با IDE پیچیده یا آسان استفاده کنید. این برنامه از سرورهای SFTP/FTP(S) و فضای ذخیره سازی ابری مانند گوگل درایو و Dropbox پشتیبانی می‌کند. امکان دانلود کردن سورس کد URL، تکمیل کد، نشانه گذاری خطوط، انتخاب رنگ، قابل بندی HTML و… نیز وجود دارد. اگر تمایلی به استفاده از رایانه برای کد نویسی ندارید، این برنامه می تواند جایگزین خوبی برای شما باشد. این برنامه تقریبا تمام قابلیت های Textmate و Notepad++ را دارد.

برنامه کد نویسی پایتون در اندروید  QuickEdit

بهترین برنامه کد نویسی برای اندروید

برای کد نویسی اندروید می توانید از QuickEdit استفاده کنید. این برنامه به کار شما سرعت می بخشد و ویژگی‌ های فراوانی دارد. از آن هم در گوشی و هم در تبلت اندروید می توانید استفاده کنید. از آن میتوانید هم برای ویرایش متن و هم ویرایش کد در فایل‌ های متنی معمولی و فایل‌ های برنامه نویسی استفاده کنید. این برنامه به صورت خودکار رمزگذاری کارکترهای فایل شما را شناسایی می کند و شما هم می توانید به دلخواه آن را تغییر بدهید. امکان دسترسی به فایل ها در گوگل درایو، وان درایو و… هم وجود دارد. این برنامه از بیش از ۴۰ زبان از جمله جاوا، Swift، پایتون، PHP، Perl، Ruby و… پشتیبانی می کند.

دانلود برنامه نویسی اندروید anWriter Free

دانلود برنامه نویسی اندروید

anWriter Free ساده ترین نرم افزار برنامه نویسی اندروید است که به شما کمک می کند تا کد نویسی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. این برنامه از HTML، CSS، JavaScript، LaTeX و… پشتیبانی می کند. همچنین می توانید یک فایل را از سرور FTP دانلود کنید، یک فایل را به سرور FTP ارسال کنید و دایرکتوری ها را در این سرور جستجو کنید. علاوه بر این، می توانید پیش نمایش صفحات وب را در برنامه مشاهده کنید. دیگر نیازی نیست برای مشاهده پیش نمایش مرورگری را باز کنید. سرعت کد نویسی با این برنامه بالا می رود. این برنامه با وجود قدرت بالا بسیار سبک تر از بسیاری از IDEها است.

برای آشنایی با برنامه های ویرایش متن گوشی، مطلب دانلود بهترین برنامه ویرایش متن فارسی و انگلیسی اندروید را مطالعه کنید.

ساخت فایل HTML ، PHP و.. در اندروید با WebMaster’s HTML Editor Lite

ساخت فایل html در اندروید

برای ساخت فایل HTML در اندروید می توانید از برنامه WebMaster’s HTML Editor Lite استفاده کنید. این برنامه یک ویرایشگر سورس کد است که از JavaScript، PHP، CSS و فایل های HTML پشتیبانی می کند. این برنامه ویژگی های زیادی ندارد اما تمام نیازهای اولیه شما را در این زمینه برطرف می کند. با این برنامه می توانید سینتکس را هایلایت کنید، خطوط را شماره گذاری کنید، از دکمه های تخصصی برای کد نویسی بهره ببرید. این برنامه از سرور FTP پشتیبانی می کند. این برنامه حجم کمی دارد و ساده طراحی شده است. استفاده از آن سرعت عمل شما را افزایش می دهد. نسخه رایگان ان محدودیت هایی دارد اما می توانید برای انجام کارهای اولیه از آن استفاده کنید.

دانلود برنامه کد نویسی html برای اندروید AWD

بهترین ide برای اندروید

AWD دیگر برنامه کد نویسی اندروید است. این برنامه از زبان های JSON، HTML، CSS، PHP و JS پشتیبانی می کند. با استفاده از FTP، FTPS، SFTP و WebDAV می توانید به صورت دورکاری روی پروژه های مختلف کار کنید. این برنامه قابلیت های زیادی دارد. با استفاده از ان می توانید به تکمیل کد، هایلات کردن و… بپردازید. این برنامه دارای قابلیت search and replace است. شما می توانید ان چه را می خواهید در فایل جستجو کنید و مانند ورد، کد مدنظر خود را به سادگی جایگزین کنید. با این برنامه می توانید بارها بخشی را ویرایش و Redo کنید. همچنین امکان ذخیره سازی خودکار هم وجود دارد.

نرم افزار ویرایش کد برنامه نویسی اندروید Sololearn

بهترین ide برای اندروید

Sololearn ساده ترین نرم افزار برنامه نویسی اندروید است که به افراد مبتدی کمک می کند تا به راحتی برنامه نویسی کنند. این برنامه بخش آموزشی هم دارد و در عین حال یک رابط کد نویسی استاندارد است. شما در عین کار می توانید از پشتیبانی و گروه های مختلف موجود در آن کمک بگیرید. تعداد زیادی کد نویس با تجربه در آن وجود دارند که می توانند مشکلات شما را بررسی و به شما کمک کنند. وقتی شما هم پیشرفت کنید می توانید به دیگران کمک کنید. این برنامه از پایتون، Swift، Ruby، JQuery، Kotlin، JavaScript، SQL، HTML، PHP و C++ پشتیبانی می کند.

دانلود برنامه نویسی اندروید Jota Text Editor

بهترین ide برای اندروید

دیگر برنامه کد نویسی برای اندروید Jota Text Editor نام دارد. همان طور که از نام این برنامه پیدا است، Jota یک ویرایشگر متن است اما برای کد نویسی HTML نیز مناسب است. در واقع یکی زا بهترین ویرایشگرهای HTML برای اندروید است. این برنامه تا کنون بیش از ۵ میلیون بار در گوگل پلی دانلود شده است و بسیاری از کاربران از آن راضی هستند. این برنامه می تواند یک میلیون کارکتر را پشتیبانی کند. همچنین دارای قابلیت هایلایت کردن سینتکس است. از ان می توانید حتی به عنوان یک ویرایشگر SL4A استفاده کنید.

بهترین IDE برای اندروید AIDE

بهترین ide برای اندروید

برنامه کد نویسی اندروید AIDE هم گزینه مناسبی برای افرادی است که می خواهند کار خود را در گوشی یا تبلت انجام دهند. AIDE مخفف Android Integrated Development Environment است. از ویژگی های مثبت این برنامه داشتن بخش آموزش برنامه نویسی است. آموزش تعاملی در آن وجود دارد و همه چیز به صورت گام به گام برای شما توضیح داده میش ود. اگر تازه کار هستید، این برنامه گزینه مناسبی برای شروع است و به خوبی شما را به جلو می برد. آموزش های برنامه کاملا اصولی است. چهار دوره در آن وجود دارد:

  • برنامه نویسی جاوا
  • توسعه برنامه های اندروید
  • برنامه نویسی Android Wear
  • توسعه بازی یا Game Development

علاوه بر دوره های آموزشی، این برنامه به صورت همزمان خطاها را به شما نشان می دهد. از آن می توانید برای تکمیل کد، اشکال زدایی جاوا و تست برنامه با یک کلیک استفاده کنید. این برنامه با دو IDE محبوب دسکتاپ یعنی Eclipse و Android Studio سازگار است. اگر روی این برنامه کار می کنید، می توانید پروژه خود را بدون بروز مشکل در کامپیوتر هم دنبال کنید.

دانلود برنامه کد نویسی HTML برای اندروید Pocket Editor

هترین برنامه کد نویسی اندروید

Pocket Editor بهترین برنامه کد نویسی اندروید است که از آن می توانید برای تکمیل کد، ویرایش آن و… به زبان‌های مختلف استفاده کنید. این برنامه از زبان های چاوا اسکریپت، XML، JASON، Objective-C، Ruby، Pascal، Elixir، TypeScript، Fortran، Assembly، TOML، Cobol، Kotlin، Python، Swift، Rust، YAML، Markdown، Elm، Ada CSS، HTML، SQL و… پشتیبانی می کند. این برنامه ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و رایگان است. علاوه بر این تبلیغاتی ندارد که مزاحم کار شما شود.

کد نویسی اندروید با Turbo-Editor

دانلود برنامه نویسی اندروید

برای کد نویسی اندروید می توانید از Turbo-Editor هم استفاده کنید. این برنامه رابط کاربری ساده ای دارد و بسیار قدرتمند است. از آن برای ویرایش متن های منبع باز می توانید استفاده کنید. این برنامه بر اساس آخرین دستورالعمل های اندروید ساخته شده است تا بهترین تجربه را در گوشی یا تبلت خود داشته باشید.

برنامه کد نویسی اندروید DroidEdit Free

دانلود برنامه کد نویسی html برای اندروید

DroidEdit Free نیز از بهترین برنامه های کد نویسی اندروید است. این برنامه شبیه به Notepad++ و Gedit عمل می کند. با این برنامه می توانید در هر جا و مکانی کار خود را به سادگی انجام دهید. این برنامه از ابزارهای Emmet پشتیبانی می کند و به صورت خودکار عبارات ساده را در کدهای HTML بسط می‌دهد. این برنامه رایگان است و نسخه اشتراکی هم دارد اما شما می تواند با همان بخش رایگان کار خود را راه بیندازید. البته در بخش رایگان از Dropbox و SFTP و تم های کاستوم پشتیبانی نمی شود.

برنامه کد نویسی با گوشی Our Code Editor Free

دانلود برنامه کد نویسی html برای اندروید

برنامه کد نویسی اندروید Our Code Editor Free یک ویرایشگر رایگان است که از IDE پشیبانی می کند. این ویرایشگر کار شما را راحت می کند و ویژگی‌های زیادی دارد. شما می توانید فایل ها را از بسیاری از منابع مختلف دانلود و ویرایش کنید. برای استفاده از این برنامه نیازی نیست حساب کاربری ایجاد کنید یا به اینترنت وصل شوید. کافی است برنامه را دانلود و سپس اجرا کنید. این برنامه از زبان های مختلف پشتیبانی می کند. رایگان است و تبلیغات هم ندارد.

بهترین برنامه کد نویسی برای اندروید Codeanywhere

دانلود برنامه کد نویسی html برای اندروید

Codeanywhere از بهترین برنامه های کد نویسی اندروید است. این برنامه سبک است و استفاده از آن نیز آسان است. شما می توانید برای استفاده از آن به اکانت Dropbox، Github یا سرورهای SFTP و FTP وصل شوید و به راحتی پوشه ها و فایل ها خود را وارد این برنامه کنید و سپس آنان را ویرایش کنید. همچنین می توانید فایل ها را به اشتراک بگذارید و با دیگران روی یک پروژه کار کنید. از این برنامه در ویندوز و مک هم می توانید استفاده کنید. البته امکان ویرایش فایل از گوشی یا تبلت وجود ندارد و باید فایل های خود را از منابع ذکر شده به این برنامه منتقل کنید.

برنامه کد نویسی با گوشی Enlightened

Enlightened دیگر برنامه کد نویسی با گوشی و تبلت اندروید است. این برنامه طراحی ساده و مینیمالی دارد و استفاده از ان بسیار ساده است. حجم برنامه هم کم است و هدف آن این است که این امکان را برای شما فراهم کند که متن و کد را به زبان های مختلف بتوانید ویرایش کنید. این برنامه شباهت های زیادی به Notepad++ دارد. این برنامه هیچ گونه تبلیغی ندارد که شما را آزار بدهد. البته این برنامه اشکالاتی دارد که در برابر امکانات خوبی که ارائه می دهد می توانید آنان را نادیده بگیرید.

دانلود برنامه کد نویسی html برای اندروید

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نرم افزار ویرایش کد برنامه نویسی اندروید را معرفی کردیم. شما از کدام برنامه برای کد نویسی در اندروید استفاده می کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

12 تا از بهترین منابع برای دانلود قالب ایمیل رایگان
۱۲ تا از بهترین منابع برای دانلود قالب ایمیل رایگان
آموزش 6 روش سریع ذخیره و تبدیل صفحه وب به (Word)
آموزش ۶ روش سریع ذخیره و تبدیل صفحه وب به ورد (Word)
معرفی 13 تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز 10 و ویندوز 11
معرفی ۱۳ تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
راهنما: وب سرور چیست و چه کاربردی دارد؟
راهنما: وب سرور چیست و چه کاربردی دارد؟

نظرات

  • زکریا says:

    سلام کدومشون بهترین هستند جون برای همشون نوشتین بهترین حالا توی این همه برنامه فقط یکی یا حداکثر دوتا نصب کنم بهم معرفی کنید
    اونی رو معرفی کنید که بتونم داخل گوشی اجرا کنم والانوشتن خالی بدرد نمیخوره