آموزش 3 روش اتصال کیبورد به گوشی و تبلت

آموزش ۳ روش اتصال کیبورد به گوشی و تبلت

گاهی تایپ کردن با گوشی و تبلت ⌨️ می تواند سخت شود. مخصوصا زمانی که باید متن زیادی را تایپ کنید یا کارهای دیگری با گوشی خود انجام دهید که باید مدام با کیبورد آن کار کنید. برای راحتی کار می توانید به دستگاه اندرویدی خود کیبورد وصل کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۳ روش اتصال کیبورد به گوشی و تبلت میپردازیم.

چگونه کیبورد را به تبلت و گوشی وصل کنیم؟

?How to Connect Keyboard to Android Device

اگر زمان زیادی را با گوشی و تبلت اندروید خود کار می کنید و مدام باید از کیبورد آن استفاده کنید، می توانید برای استفاده راحتتر، کیبوردی به آن وصل کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش وصل کیبورد به گوشی و تبلت میپردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

آموزش اتصال کیبورد به تبلت و گوشی اندروید از طریق OTG

برای اتصال کیبورد به گوشی شیائومی، سامسونگ و… باید کابلی OTG تهیه کنید. اگر گوشی شما قدیمی است، باید آداپتور USB-to-Micro-USB سازگار به کیبورد و گوشی تهیه کنید. اگر گوشی مدل جدید است، باید آداپتور USB-to-USB-C خریداری کنید.

آموزش اتصال کیبورد به تبلت

سپس یک سر آن را به گوشی و سر دیگر را به کیبورد وصل کنید. در واقع، این تنها کار مهمی است که باید انجام دهید تا کیبورد فعال شود اما برای اجرای سایر تنظیمات، در گوشی خود به Settings بروید. سپس روی General management بزنید.

آموزش اتصال کیبورد به تبلت

علامت Language and input را روشن کنید.

آموزش اتصال کیبورد به تبلت

سپس Physical keyboard را روشن کنید. در بخشی که کیبوردها (در این مورد Apple Inc. Magic Keyboard) می توانید برای هر برنامه کیبوردی که روی گوشی خود نصب کرده بودید، حالاتی را انتخاب کنید. ما در اینجا از جی بورد استفاده می کردیم. اکنون آن را به English (US), Colemak style تغییر دادیم.

آموزش اتصال کیبورد به تبلت

حال هر برنامه ای را که می‌خواهید باز کنید و تایپ کردن را شروع کنید.

جالب است بدانید که دکمه‌هایی مثل Home، End، Delete، Page down و Page up در بسیاری از موارد کار می کند. این موارد در زمان تایپ کردن متون بلند می توانند بسیار موثر باشند. دکمه Enter هم به درستی کار خواهد کرد.

با Print Screen هم می‌توانید اسکرین شات بگیرید. دکمه Win یا Command هم با توجه به نسخه اندروید شما قابلیت متفاوتی دارد. مثلا در اندروید ۸ گوشی سامسونگ گلکسی S8 می‌تواند Google Assistant را فعال کند. در برخی موارد هم ممکن است دکمه‌هایی مثل تنظیم صدا و جلو یا عقب زدن آهنگ و… کار کند.

نکته: اصولا با اتصال کیبورد به دستگاه اندرویدی، لیست اموجی‌ها برایتان نمایش داده نمی‌شود. همچنین عوض کردن زبان در آن همانند عوض کردن زبان در کامپیوتر نیست و نمی‌توان با کلیدهای میانبر این کار را انجام داد.

نرم افزار اتصال کیبورد به تبلت و گوشی

در برخی گوشی ها باید قابلیت OTG را فعال کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی بروید و روی System بزنید. سپس OTG Storage را روشن کنید.

همچنین می توانید OTG Storage را در تنظیمات جستجو کنید. سپس آن را پیدا و روشن کنید.

اگر گوشی شما قدیمی است و نمی توانید چنین گزینه ای را پیدا کنید، می توانید برنامه اتصال کیبورد به گوشی و تبلت Easy OTG Checker را از گوگل پلی دانلود کنید. سپس برنامه را دانلود و نصب کنید. آن را باز کنید و ببنید که آیا گوشی شما قابلیت اتصال به OTG را دارد یا خیر.

اتصال کیبورد بلوتوث به گوشی اندروید

نحوه اتصال کیبورد به تبلت سامسونگ ، لنوو و… با بلوتوث

برای اتصال کیبورد بلوتوث به گوشی اندروید، ابتدا کیبورد را روشن کنید. سپس بلوتوث گوشی را روشن کنید. برای این کار از بالای اسکرین به سمت پایین بکشید و سپس روی آیکون بلوتوث بزنید تا روشن شود.

حال باید این دو دستگاه را با هم Pair کنید. به تنظیمات و سپس بخش Settings بروید. حال Bluetooth را جستجو کنید و روی آن بزنید. از اینجا هم می توانید بلوتوث را روشن کنید.

در این بخش باید فهرست دستگاه‌هایی را مشاهده کنید که می‌توانید گوشی خود را با آن Pair کنید. در غیر این صورت روی گزینه Pair new device بزنید تا گوشی شما دستگاه‌های اطراف خود را جستجو کنید.

اتصال کیبورد بلوتوث به گوشی اندروید

روی نام کیبورد بزنید. اگر برای اتصال از شما کدی خواست، اصولا باید ۰۰۰۰ را وارد کنید. حال روی Pair بزنید. دو دستگاه به هم وصل می شوند.

اگر از قبل کیبورد را به گوشی متصل کرده باشید، به محض روشن کردن بلوتوث دو دستگاه، به هم متصل می شوند و می توانید از کیبورد استفاده کنید.

نکته: اگر کیبورد خود را به دستگاه دیگری متصل کرده اید، ابتدا باید آن دو را Unpair کنید. سپس از کیبورد برای گوشی یا تبلت اندروید خود استفاده کنید.

اتصال کیبورد بلوتوث به گوشی اندروید

برای یادگیری اتصال موس به کیبورد، مطلب آموزش ۵ روش اتصال موس به گوشی و تبلت را مطالعه کنید.

طریقه اتصال کیبورد به تبلت و گوشی اندروید با وای فای

روش دیگر برای وصل شدن کیبورد به گوشی و تبلت اندروید این است که از وای فای استفاده کنید. در این حالت باید کامپیوتر خود را به وای فای متصل کنید. سپس موبایل خود را هم به همان وای فای متصل کنید. حال برنامه WiFi Keyboard  را روی گوشی خود نصب کنید.

اتصال کیبورد به گوشی

با این برنامه می توانید با استفاده از مرورگر ویندوز، متن را به گوشی منتقل کنید. پس از نصب برنامه، به Settings گوشی بروید. حال روی Language & Input بزنید. سپس روی Current keyboard بزنید. سپس WiFi Keyboard را فعال کنید. حال Current keyboard را انتخاب کنید. سپس WiFi Keyboard را انتخاب کنید.

اتصال کیبورد به گوشی

حال برنامه نصب شده را باز کنید. دو آدرس در آن می توانید مشاهده کنید. حال می توان هر کدام از آنان را در مرورگر کامپیوتر خود وارد کنید تا کیبورد در وب باز شود.

اتصال کیبورد به گوشی

حال هر چه در این صفحه مرورگر تایپ کنید، روی گوشی شما نمایان می شود.

پس از اتمام کار، حتما اتصال کیبورد به گوشی را قطع کنید. زیرا باتری زیادی مصرف می شود.

در برخی مدل ها پس از رفتن به Language & Input، باید روی Virtual Keyboard و سپس Manage Keyboards بزنید. علامت WiFi Keyboard را روشن کنید.

اتصال کیبورد به گوشی

حال بخش نوتیفیکیشن گوشی خود را چک کنید.

اتصال کیبورد به گوشی

مرورگری را در کامپیوتر باز کنید. سپس این آدرس را در نوار آدرس وارد کنید و Enter را بزنید.

اتصال کیبورد به گوشی

حال هر برنامه ای را که می خواهید روی گوشی باز کنید و Wi-Fi Keyboard را انتخاب کنید. روی بخش تایپ کردن متن بزنید. سپس تایپ کردن را شروع کنید. می بینید که متن در گوشی شما نمایان می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش وصل کردن کیبورد به گوشی برای بازی و… پرداختیم. آیا موفق به اتصال کیبورد به گوشی شدید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش حذف کیبورد اضافه در ویندوز 11 : 3 روش سریع انجام اینکار
آموزش حذف کیبورد اضافه در ویندوز ۱۱ : ۳ روش سریع انجام اینکار
راهنما تخصصی تست شده حل مشکل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ
راهنما تخصصی تست شده حل مشکل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ
آموزش 4 روش قطع صدای کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش ۴ روش قطع صدای کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش 17 روش حل مشکل وصل نشدن و کار نکردن کیبورد بی سیم
آموزش ۱۷ روش حل مشکل وصل نشدن و کار نکردن کیبورد بی سیم

نظرات