آموزش 5 روش تعمیر شیشه شکسته

آموزش ۵ روش تعمیر شیشه شکسته

زمانی که به شیشه ماشین ، خانه و.. 🚘 ضربه یا فشار وارد می شود ممکن است شیشه ترک بردارد. در این زمان شیشه های شما می تواند توسط خود شما تعمیر شود. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۵ روش تعمیر شیشه شکسته می پردازیم.

نحوه چسباندن شیشه شکسته

?How To Fix Cracked Glass Window

مطمئنا شکسته شدن یا ترک خوردن شیشه ها میتواند باعث کاهش جذابیت خانه شما شود. ترک خوردن شیشه به دلایل مختلفی میتواند رخ دهد دلایلی مثل:

  • حرارت: یکی از دلایل اصلی ترک خوردن شیشه ها می تواند تنش حرارتی باشد. شیشه در گرما منبسط می شود و به همین ترتیب در فصل سرما جمع می شود. اگر نوسانات تغییر دما زیاد باشد یعنی اگر شیشه به صورت مکرر گرم یا سرد شود باعث ایجاد ترک میشود.
  • ترک خوردن به دلیل ضربه: این دلیل یکی از رایج ترین دلایلی است که شیشه ها ترک بر میدارند. معمولا زمانی اتفاق میافتد که یک یک توپ یا یک وسیله به شیشه شما ضربه وارد کرده باشد.
  • ترک فشاری: ترک فشاری به شکل منحنی است. معمولا در شیشه های دو جداره اتفاق می افتد. این زمانی اتفاق می‌ افتد که شیشه در ارتفاع بسیار بالا یا در ارتفاع بسیار پایین نصب شود. این نوع ترک ها معمولا خیلی کم رخ میدهند.

اگر شما با شیشه های ترک خورده مواجه شدید منتظر نمانید تا شیشه ها غیرقابل استفاده شوند. شما با چند روش می توانید شیشه های شکسته خود را تعمیر کنید. قبل از هر کاری نوع ترک شیشه خود را مشخص کنید. با توجه به نوع ترک بهترین راه را برای تعمیر آن انتخاب کنید. اگر شیشه ماشین شما ترک خورده است میتوانید مطلب آموزش ۴ روش جلوگیری از پیشرفت و گسترش ترک خوردگی شیشه ماشین را برای جلوگیری از آسیب بیشتر مطالعه کنید.

آموزش روش تعمیر شیشه شکسته

چسب شیشه شکسته با استفاده نوار چسب

یکی از راه حل های سریع که می توانید از آسیب رسیدگی بیشتر به شیشه جلوگیری کنید استفاده از نوار چسب است. برای چسباندن شیشه شکسته به دو طرف شیشه که ترک خورده است در امتداد ترک خوردگی نوار چسب بزنید. مطمئن شوید که نوار چسب تمام نقاط ترک خورده را پوشانده است. شاید با این کار شیشه شما زیبایی خود را از دست بدهد اما سریع ترین راه برای جلوگیری از آسیب بیشتر به شیشه است.

نحوه چسباندن شیشه شکسته

نحوه ترمیم شیشه شکسته با لاک ناخن

اگر ترک های شیشه شما کوچک است میتوانید از این روش استفاده کنید اما اگر ترک های بزرگ تر یا آسیب‌ های بیشتری به شیشه شما وارد شده است از روش‌ های دیگر باید استفاده کنید. ابتدا برس لاک را در درون شیشه لاک بزنید. سپس پس به وسیله بورس، لاک را روی ترک شیشه بزنید. زمان دهید تا خشک شود. بعد از خشک شدن لاک این کار را ۳ تا ۴ بار دیگر انجام دهید تا ترک ها کاملا پوشیده شود.

چسب شیشه شکسته

از پلاستیک محافظ پنجره استفاده کنید

این روش شاید زیبا به نظر نرسد اما میتواند از ورود هوای سرد و حشرات به اتاق جلوگیری کند ابتدا پلاستیک محافظ پنجره را به اندازه شکستگی یا ترک خوردگی برش دهید و لبه های آن را بچسب آغشته کنید. آن را روی شکاف پنجره خود بچسبانید چسب را محکم روی پنجره فشار دهید تا خشک شود.

نحوه ترمیم شیشه شکسته

یک تکه پلاستیک ضخیم استفاده کنید

این روش نیز مشابه روش قبل است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه پلاستیک ضخیم تر را به اندازه شکستگی شیشه خود برش دهید. سپس پلاستیک را روی شیشه قرار دهید و با استفاده از نوار چسب آن را به شیشه بچسبانید.

چسب برای چسباندن کریستال

نحوه تعمیر شیشه شکسته ماشین و منزل به صورت دائمی

این روش نسبت به روشهای قبلی بیشتر زمان می برد اما به صورت دائمی شیشه های شما را تمیز میکند. برای چسباندن شیشه شکسته ابتدا به موارد زیر نیاز دارید:

  • صابون یا مایع ظرفشویی
  • استون
  • پارچه تمیز
  • اپوکسی دو قسمتی
  • خلال دندان
  • بشقاب یک بار مصرف
  • کاردک
  • تیغ

چسباندن شیشه شکسته

ابتدا شما باید شیشه را تمیز کنید. برای این کار چند قطره صابون یا مایع ظرفشویی را روی پارچه تمیز بریزید و سپس از آن برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید. مطمئن شوید که اثر انگشت، روغن یا گرد و غبار روی شیشه باقی نماند. سپس باقی مانده صابون را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر خشک از بین ببرید و بگذارید شیشه خشک شود.

اپوکسی دو قسمتی یک چسب برای چسباندن کریستال و اجناس شیشه ای دیگر است. آن را باز کنید و هر دو قسمت آن را در یک محیط با تهویه مناسب با همدیگر مخلوط کنید به طوری که از هر قسمت به طور مساوی مخلوط شود. بعد از مخلوط شدن دو هر دو قسمت اپوکسی با یکدیگر شما ۵ تا ۱۰ دقیقه فرصت دارید تا اپوکسی را قبل از اینکه سفت شود بر روی شیشه بزنید.

همچنین اگر شما این نوع چسب را پیدا نکردید میتوانید از طریق سایت های داخلی با سرچ چسب مخصوص شیشه را پیدا کنید و این مراحل را طی کنید.

چسباندن ظرف شکسته شیشه ای

شما از کاردک میتوانید برای پر کردن شکاف با اپوکسی استفاده کنید. اپوکسی را به آرامی داخل ترک فشار دهید و ترک ها را پر کنید بعد از این کار حداقل ۵ دقیقه صبر کنید تا اپوکسی خشک شود.
بعد از خشک شدن اپوکسی ممکن است متوجه شوید که اضافه های آن از ترکها بیرون آمده است و روی شیشه شما نشستن برای از بین بردن اضافه های اپوکسی میتواند از تیغ استفاده کنید. همچنین می توانید چند قطره استون را روی یک پارچه خشک بریزید و از آن برای از بین بردن باقیمانده های اپوکسی استفاده کنید. اگر باز هم جای چسب روی شیشه شما باقی مانده است میتوانید مطلب ۱۱ روش از بین بردن جای چسب روی شیشه را برای راهنمایی بیشتر مطالعه کنید.

در مرحله آخر چند قطره شیشه پاک کن روی یک پارچه تمیز بریزید و از آن برای تمیز کردن شیشه خود استفاده کنید.

نحوه تعمیر شیشه شکسته ماشین

سوالات متداول

کدام شیشه ها را میشود تعمیر کرد؟

شما فقط یک سری از شیشه ها را می توانید تعمیر کنید. این شیشه ها شامل آینه های معمولی، لیوان، کاشی های شیشه ای، قاب شیشه ای و برخی از ظروف شیشه‌ ای آشپزخانه می شوند.

چگونه از گسترش ترک‌ ها جلوگیری کنیم؟

اگر شیشه های شما به تازگی ترک خورده است و هنوز گسترش پیدا نکرده است بلافاصله از لاک ناخن یا چسب شیشه ای روی ناحیه ترک خورده استفاده کنید. همچنین افزایش و کاهش زیاد رطوبت یا دما میتواند باعث گسترش ترک شود.

آیا ترک های بزرگ را باید تعمیر کنیم یا کل شیشه را تعویض کنیم؟

بله، شما میتوانید از نوار چسب برای ترک های بزرگ نیز استفاده کنید اما اگر از لحاظ زیبایی دوست ندارید این کار را کنید می توانید شیشه را جایگزین کنید یا با یک شیشه بر مجرب برای تعمیر شیشه صحبت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به چسباندن ظرف شکسته شیشه ای صحبت کردیم. شما چه روش های دیگری برای چسباندن شیشه شکسته میشناسید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه تعمیر شیشه شکسته ماشین با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات