چه کسانی به وای فای من وصل هستند؟ نحوه حذف افراد متصل به وای فای

چه کسانی به وای فای من وصل هستند؟ نحوه حذف افراد متصل به وای فای

شاید این مسئله دغدغه شما هم باشد که آیا افراد دیگری جز خودتان هم از وای فای شما استفاده می کنند؟ 🕵 ممکن است به دلیل تمام شدن زودهنگام بسته های اینترنتی خود، پایین آمدن سرعت در زمان دانلود و… به چنین مسئله ای فکر کنید و ذهنتان درگیر شود. در این مطلب از انزل وب به این سوال پاسخ می دهیم که چه کسانی به وای فای من وصل هستند؟ نحوه حذف افراد متصل به وای فای را هم آموزش می دهیم.

مدیریت و قطع دستگاه های متصل به وای فای

?How to Tell If Someone Is Stealing Your Wi-Fi and What Can You Do About It

ممکن است متوجه این مسئله شده باشید که سرعت اینترنت شما پایین آمده است یا خیلی زود اینترنت تمام می شود. این امر می تواند به دلیل این باشد که دستگاه های دیگری دارد از وای فای شما استفاده می کنند و شما از آن ها بی اطلاع هستید. در این مطلب از انزل وب نحوه مشاهده افراد متصل به وای فای را بررسی می کنیم و راه های جلوگیری از آن را توضیح می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نکته: نحوه دستیابی به بخش های مختلف تنظیمات مودم، کارکرد آن ها و… می توانند از برندی به برند دیگر متفاوت باشد. به همین علت، می توانید برای پیدا کردن دستورات دقیق اطلاعات مربوط به مودم و مدل آن را در اینترنت جستجو کنید.

چه کسانی به وای فای وصل شده اند؟ با جستجوی دستگاه‌های متصل به وای فای

وقتی دستگاهی به یک شبکه وصل می‌شود، آدرس آی پی آن در شبکه محلی باقی می‌ماند و معمولا در سایر دستگاه‌ها قابل مشاهده است. علت این امر هم آن است که این دستگاه‌ها بتوانند فایل و… رد و بدل کنند.

مشاهده دستگاه های متصل به مودم tp link

وقتی به شبکه‌ای متصل می شوید، می توانید این دستگاه ها را جستجو کنید. فرض کنید یک آیفون و یک لپ تاپ ایسوس دارید. اما در این فهرست دستگاه شیائومی هم قابل مشاهده است و هیچ کدام از دستگاه های متصل به شبکه شیائومی نیستند. مسلما فردی در حال دزدیدن وای فای است.

چه کسانی به وای فای ما وصل هستند؟ چک کردن ترافیک وایرلس

با استفاده از یک کارت در  monitor mode و یک نرم افزار بررسی وای فای، می توانید ببینید که چه میزان ترافیک در حال استفاده شدن توسط دستگاه های مختلف است. در این روش حتی نیاز نیست به وای فای وصل باشید. اما می توانید ببینید که چه کسانی به آن متصل شده اند و در حال برقراری ارتباط هستند.

قطع اتصال افراد متصل به وای فای

 

شما می توانید در هر مودمی از این روش استفاده کنید.

قطع اتصال افراد متصل به وای فای

قطع اتصال افراد متصل به وای فای با خاموش و روشن کردن آن

اگر تعداد دستگاه‌های متصل به وای فای کم است، پیشنهاد می‌کنیم اتصال همه آن‌ها را قطع کنید. سپس چراغ اتصال وایرلس مودم را چک کنید. اگر این چراغ همچنان چشمک می‌زند، در واقع فردی در حال استفاده از آن است. برای گرفتن نتیجه بهتر پیشنهاد می کنیم تمامی این دستگاه ها را خاموش کنید.

استفاده از نرم افزار نمایش دستگاه های متصل به وای فای

راه حل دیگر این است که از نرم افزار حذف افراد متصل به وای فای برای کامپیوتر و… استفاده کنید. برنامه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد:

Wi-Fi Thief Detector: با این برنامه می‌توانید به سادگی به نتیجه دست پیدا کنید. به شما نشان داده خواهد شد که چند دستگاه به مودم متصل است. با چک کردن تعداد می‌توانید در صورت دزدیده شدن وای فای اقدامات لازم برای تغییر تنظیمات را اجرا کنید.

قطع اتصال افراد متصل به وای فای

Paessler PRTG Network Monitor: این ابزار برای مدیریت روتر طراحی شده است. شما می‌توانید از آن برای پیدا کردن ترافیک مشکوک، نحوه استفاده از شبکه توسط دستگاه‌ها و… استفاده کنید.

Wireless Network Watcher: از این برنامه در ویندوز و مک می‌توانید استفاده کنید و دستگاه‌های متصل به وای فای را مشاهده کنید. در عین حال می‌توانید ترافیک مشکوک را بررسی کنید.

قطع اتصال افراد متصل به وای فای

Fing: این برنامه مناسب دستگاه‌های iOS است و فورا به شما نشان می‌دهد که چه دستگاه‌هایی به وای فای وصل شده‌اند. چگونه به آن متصل شده‌اند و… .

Net Scanner: این نرم افزار را می‌توانید روی گوشی خود نصب کنید و در زمانی کوتاه وای فای را اسکن کنید. این گونه می‌توانید متوجه شوید چه دستگاه‌هایی به وای فای وصل هستند. علاوه بر این، می‌توانید ترافیک مصرفی را بررسی کنید. آی پی دستگاه‌ها را مشاهده کنید و… .

قطع اتصال افراد متصل به وای فای

مدیریت دستگاه های متصل به وای فای برای کامپیوتر و… با چک کردن بخش Administrator

روش دیگر برای پیدا کردن دستگاه‌های متصل به وای فای این است که وارد صفحه مدیریت مودم شوید. معمولا با جستجوی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۲.۱ در نوار آدرس می‌توانید به این صفحه دسترسی پیدا کنید.

سپس باید وارد بخشی شوید که آدرس‌های مختلف MAC متصل به کامپیوتر شما را نشان می‌دهد. اصولا این بخش در قسمت Wireless Configuration، Wireless Status یا DHCP Client list قرار دارد. در اینجا می‌توانید ببینید چند دستگاه به اینترنت شما متصل هستند. هر دستگاه آدرس MAC خاص خود را دارد. اگر ۴ دستگاه در خانه دارید اما در این بخش ۵ دستگاه را مشاهده می‌کنید، فردی دیگر دارد از اینترنت شما استفاده می‌کند.

مدیریت دستگاه های متصل به وای فای برای کامپیوتر

البته در این بخش باید همه دستگاه‌ها مثل تلویزیون، کنسول و… را هم در نظر بگیرید و صرفا به دنبال کامپیوتر یا گوشی نباشید. بخش‌های مختلف این صفحه در هر مودم متفاوت است. شما می‌توانید نحوه به دست آوردن این اطلاعات را برای مودم خود در اینترنت جستجو کنید.

جلوگیری از دزدیده شدن وای فای با تغییر رمز

یک روش برای جلوگیری از دزدیده شدن اینترنت این است که رمز وای فای را تغییر بدهید. رمزی قوی که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و اعداد است، انتخاب کنید. خودتان هم برای ورود مجدد باید رمز جدید را در دستگاه‌های مختلف خود وارد کنید.

برای یادگیری نحوه تغییر رمز مودم، مطلب آموزش عوض کردن پسورد شبکه وای فای را مطالعه کنید.

قطع اتصال افراد متصل به وای فای با تغییر نام مودم

راه دیگر برای قطع اتصال افراد متصل به وای فای این است که نام وای فای خود را هم تغییر دهید. اصولا برای تغییر نام باید به بخش Service Set Identifier بروید. این قسمت معمولا در بخش Wireless settings قرار دارد.

برای یادگیری تغییر نام مودم، مطلب آموزش تغییر نام مودم دی لینک ، ایرانسل و… را مطالعه کنید.

مشاهده دستگاه های متصل به مودم TP link و حذف آن ها با فیلتر کردن MAC

برای قطع اتصال افراد متصل به اینترنت می توانید آدرس MAC را بلاک کنید. اگر آدرس MAC دستگاه‌های خود را می‌دانید، آدرس MAC مشکوک را بلاک کنید. البته آن فرد می‌توانید با انجام روش‌هایی آدرس را تغییر دهد.

مدیریت دستگاه های متصل به وای فای برای کامپیوتر

قطع اتصال افراد متصل به وای فای با قوی کردن Encryption

راه حل دیگر برای حذف افرد متصل به ویا فای این است که بخش رمزگذاری را چک کنید. اگر فردی بدون داشتن رمز وارد وای فای شما شود، یک جای کار می‌لنگد. در بخش Wi-Fi encryption باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که وای فای شما را باز نگذارد. گزینه‌های WEP، WPA1، WPA2-TKIP را انتخاب نکنید. گزینه‌های WPA2 Personal/Professional یا WPA3 Personal/Professional را انتخاب کنید.

مدیریت دستگاه های متصل به وای فای برای کامپیوتر

حذف افراد متصل به وای فای با خرید مودم جدید

اگر مود شما قدیم شده است، بهتر است مودم دیگری خریداری کنید. دستگاه‌های جدید امنیت بیشتری دارند و ممکن است مودم‌های قدیمی نتوانند این امنیت را تامین کنند و نرم‌افزارهای دزدی از وای فای به راحتی بتوانند آنان را دور بزنند.

برای مخفی کردن وای فای، مطلب آموزش مخفی سازی نام شبکه وای فای از دید دیگران را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه مشاهده تعداد دستگاه های متصل به وای فای در مودم D-link و… را آموزش دادیم. آیا موفق شدید این موارد را مشاهده کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش استفاده همزمان از وای فای و کابل شبکه در ویندوز
آموزش استفاده همزمان از وای فای و کابل شبکه در ویندوز
آموزش 12 روش حل مشکل پیدا نکردن وای فای در ویندوز 11
آموزش ۱۲ روش حل مشکل پیدا نکردن وای فای در ویندوز ۱۱
آموزش 4 روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز
آموزش ۴ روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز
آموزش روش رفع مشکل روشن شدن خودکار وای فای آیفون
آموزش ۶ روش رفع مشکل روشن شدن خودکار وای فای آیفون

نظرات