آموزش فعال سازی Unknown sources یا نصب از منابع ناشناس در اندروید

آموزش فعال سازی Unknown sources یا نصب از منابع ناشناس در اندروید

اندروید بنا به دلایلی اجازه نمی دهد که شما از هر منبعی برنامه ها را نصب کنید. ⚠️ برای اینکه بتوانید از هر سایت و یا برنامه های روی گوشی خود برنامه دانلود و نصب کنید باید قابلیت نصب از منبع ناشناس را فعال سازی کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش فعال سازی Unknown sources یا نصب از منابع ناشناس در اندروید میپردازیم.

چگونه Unknown sources را فعال کنیم؟

How to Install Apps From Unknown Sources on Android

به طور پیش فرض اکثر گوشی های اندرویدی اجازه نصب برنامه ها را فقط از فروشگاه گوگل پلی می دهند و زمانی که می خواهید برنامه ها را از منابع دیگر مانند سایت ها و واتساپ نصب کنید با خطای For your security, your phone is not allowed to install unknown apps from this store روبرو میشوید. این خطا برای این است که کاربر را از نصب برنامه ها از منبع ناشناس منصرف کند. این کار اندروید برای محافظت از گوشی اندرویدی شما در برابر بد افزار ها است. با اینکه این قابلیت بسیار خوبی است که از گوشی شما محافظت می کند اما گاهی اوقات شما نیاز دارید که برنامه ها را از منابع ناشناس مثل واتساپ دانلود کنید. برای این کار می‌ توانید این قابلیت را غیر فعال کنید.

اگر با باز شدن فایل APK در اندروید با مشکل مواجه هستید میتوانید مطلب ۱۸ روش حل مشکل باز نشدن فایل APK اندروید برای نصب برنامه و بازی را مطالعه کنید.

نحوه اجازه نصب از منابع ناشناس سامسونگ و اندروید های ۱۰ به بالا

شما از این روش برای نسخه های Android Oreo و بالاتر میتوانید استفاده کنید. برای فعال سازی منابع ناشناس ابتدا Settings گوشی اندرویدی خود را باز کنید. اگر Settings را پیدا نمیکنید روی قسمت جستجو اندروید ضربه بزنید و کلمه Settings را وارد کنید تا تنظیمات به شما نمایش داده شود. گزینه Apps & notifications را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

چگونه unknown sources را فعال کنیم؟

در صفحه برنامه ها روی سه نقطه گوشه سمت راست ضربه بزنید تا منو کشویی باز شود. از منو باز شده گزینه Special access را انتخاب کنید.

فعال سازی منابع ناشناس

در صفحه Special access گزینه Install Unknown apps را انتخاب کنید. گزینه Install Unknown apps مربوط به نصب از منبع ناشناس است.

اجازه نصب از منابع ناشناس سامسونگ

در صفحه بعد از بین برنامه های ظاهر شده Chrome را انتخاب کنید. و گزینه Allow from this source را فعال سازی کنید. در این قسمت شما برنامه های دیگری را نیز به عنوان منبع دانلود انتخاب کنید و مانند کروم گزینه Allow from this source را نیز برای آن ها فعال کنید.

مجوز نصب برنامه از منابع ناشناس در اندروید

بعد از این شما میتوانید برنامه ها و فایل های APK را از هر سایتی در مرورگر کروم دانلود کنید.

مجوز نصب برنامه از منابع ناشناس در اندروید نسخه های پایین تر

در نسخه های پایین اندروید فعال کردن نصب از منبع ناشناس کمی میتواند متفاوت باشد. برای اجازه دادن نصب از منابع ناشناس در اندروید ابتدا Settings گوشی خود را باز کنید. روی گزینه Security ضربه بزنید. همچنین به جای گزینه Security ممکن است Security & Privacy نیز نوشته شده باشد.

منابع ناشناس در اندروید

در صفحه بعد گزینه Unknown Sources را پیدا کنید و آن را فعال کنید.

Unknown sources در سامسونگ

یک پیام مبنی بر اینکه شما در حال فعال سازی قابلیت نصب از منبع ناشناس هستید باز میشود. برای تایید و ذخیره تغییرات روی OK کلیک کنید.

نحوه فعال سازی نصب از Unknown sources در شیائومی

برای کاربرانی که گوشی های شیائومی دارند ابتدا باید Settings  گوشی خود را باز کنند. در صفحه باز شده گزینه Privacy protection را انتخاب کنید.

Unknown sources در شیائومی

در صفحه Privacy protection گزینه Special permissions را انتخاب کنید.

فعال کردن unknown sources برای نصب برنامه ها در اندروید

در این بخش شما یکسری مجوز ها را میتوانید به برنامه ها بدهید. برای مجوز نصب از منبع ناشناس روی Install unknown apps ضربه بزنید.

اجازه نصب از منابع ناشناس شیائومی

در اینجا لیستی از برنامه های شما به شما نمایش داده میشود. برنامه ای که میخواهید از آن منبع برنامه نصب کنید را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن برنامه روی آن ضربه بزنید.

اجازه نصب از منابع ناشناس سامسونگ

در مرحله آخر گزینه Allow from this source را فعال کنید. حالا شما میتوانید از این منبع برنامه ها را روی گوشی خود نصب کنید.

چگونه unknown sources را فعال کنیم؟

همچنین مطلب ۵ روش حل مشکل ارور Your device isn’t compatible گوگل پلی اندروید میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به فعال کردن Unknown sources برای نصب برنامه ها در اندروید صحبت کردیم. آیا شما نحوه فعال کردن اجازه نصب از منابع ناشناس شیائومی و بقیه گوشی های اندرویدی را یاد گرفتید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نصب از Unknown sources در سامسونگ ، شیائومی و.. در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • برا نصب برنامه لینک خطا ۴۰۴ میزنه says:

    وقت بخیر لینک دانلود خطا ۴۰۴ میزنع و میگه پیدا نشد. لطفاً بروزش کنید تا برنامه بتونیم دانلود کنیم تشکر

  • سهیلا says:

    سلام. اندروید تی وی ما ۱۰ است. میخوای از روی فایل منیجر و یا برنامه بازار برنامه نصب کنم. در تنظیمات تیک مجوز منبع ناشناس را میزنم. ولی وقتی میخوام نصب کنم دوباره پیام میده که مجوز نصب از منبع ناشناس را بزن. در صورتیکه قبل از آن زده بودم. مشکل از کجاست ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • سالار says:

    ممنون فقط شما گوشی شیائومی را توضیح داده بودید.سایت شما معمولا توضیحات کاملتری ارائه می دهد

  • اهورا says:

    خیلی اذیت کننده شده همین مسیر در شیامی نوت۸ طی کرده ام ، اما می‌ره رو اینکه رو چه نرم افزاری میخوای unknown sources کنی درصورتیکه تا حالا اون نرم افزار رو گوشیم نصب نکردم و پیام app not installed میاد و برای آزمایش Goole play هم حتی unknown sources زدم و روشن کرده ام گزینه اش ، اما بازهم خطا میدهید
    لطفاً راهنمایی بفرمائید

  • علی قاف says:

    گزینه adm رو نداره شیائومی نوت ۸

    • زهرا says:

      رو خود برنامه نگه دارید قسمت app info بزنید بعد تو گزینه ها install apps from unknown source را بله یا yes کنید

  • علیرضا says:

    گزینه adm پیدا نمیشه باید چکار کنیم?????