آموزش 13 روش حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید

آموزش ۱۳ روش حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید

وی پی ان یک شبکه امن 🗝️ برای انتقال اطلاعات میباشد که دسترسی به آن از طریق گوشی ، کامپیوتر و سایر دستگاه های دیجیتال امکان پذیر است. گاهی دسترسی به VPN در دستگاه های اندرویدی با مشکل مواجه میشود که در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۳ روش حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید میپردازیم.

علت کار نکردن VPN در اندروید

How to Fix VPN Not Working on Android

VPN را می‌ توان هم در کامپیوتر و هم در گوشی های اندروید استفاده کرد. اگر نمیدانید VPN چیست و چه کاربردی دارد میتوانید مطلب معرفی VPN را مطالعه کنید و با این برنامه آشنا شوید. VPN ها مانند هر برنامه دیگری هر از گاهی با مشکل مواجه میشوند. این مشکلات دلایل متنوع میتوانند داشته باشند که برخی از آنها خیلی ساده و پیش پا افتاده است. در ادامه این دلایل را میبینیم و راه رفع مشکل VPN را بررسی می کنیم.

مشکل قطع شدن VPN در اندروید بدلیل مجوز نداشتن

هنگامی که یک برنامه را برای اولین بار در گوشی اندرویدی خود اجرا می کنید چندین مجوز را از شما درخواست میکند. این به این دلیل است که اگر برنامه نیاز به استفاده از اطلاعات گوشی شما داشت بتواند این کار را انجام دهد. به طور مشابه زمانی که شما برای اولین بار وی پی ان را باز میکنید از شما یک سری مجوز ها را می‌ خواهد تا وی پی ان را متصل کند. بنابراین در مرحله اول به VPN اجازه دهید تا به گوشی شما دسترسی داشته باشد. برای دادن این دسترسی زمانی که وی پی ان را باز میکنید روی Accept and continue کلیک کنید.

علت کار نکردن VPN در اندروید

مطمئن شوید VPN روشن و اتصال به اینترنت درست باشد

در ابتدای کار بعد از مجوز دادن به برنامه شما باید وی پی ان خود را روشن کنید و مطمئن شوید که اینترنت شما نیز روشن است. برای وصل شدن وی پی ان بعد از مطمئن شدن اتصال اینترنت روی Connect ضربه بزنید تا متصل شود. زمانی که VPN متصل شد یک علامت شبیه کلید بالای صفحه گوشی به نمایش در میاید. بعضی از کاربران قبل وصل کردن VPN فراموش میکنند که اینترنت خود را روشن کنند.

رفع مشکل اتصال VPN در اندروید با راه اندازی مجدد گوشی

شاید راه اندازی مجدد گوشی یک کار خیلی ساده باشد اما همین کار ساده خیلی از مشکلات جزئی گوشی اندرویدی شما را از بین میبرد. به همین دلیل یکی از سریعترین راه هایی که شما میتوانید از آن برای حل مشکل کار نکردن VPN استفاده کنید راه اندازی مجدد گوشی است. برای این کار دکمه روشن خاموش گوشی خود را چند ثانیه نگه دارید و بعد روی Power Off ضربه بزنید. بعد از روشن شدن گوشی خود، اینترنت گوشی را روشن کرده و بررسی کنید ببینید VPN درست کار میکند یا خیر .

فایل های خراب علت وصل نشدن VPN در گوشی

برخی از داده‌ ها و اطلاعات برنامه ها در گوشی شما ذخیره می شوند تا وقتی بار دیگر برنامه را باز کردید برنامه بتواند به سرعت اطلاعات را برای شما باز کند. این به معنای کاهش زمان راه‌ اندازی هر برنامه است. با این حال گاهی اوقات این فایل ها، قدیمی و خراب می شوند و باعث اختلال در عملکرد برنامه نیز می‌ شوند. پاک کردن حافظه پنهان برنامه ها همیشه یک راه حل خوب برای رفع مشکلات جزئی برنامه‌ ها است. شما در این روش فایل های قدیمی و خراب را از حافظه برنامه حذف می کنید و آن را با فایل های جدید جایگزین می کنید. پاک کردن حافظه پنهان برنامه کاملا بی‌ خطر است زیرا آنها یکبار دیگر به طور خودکار تولید می‌ شوند و نیاز نیست که شما نگران باشید. برای پاک کردن حافظه پنهان کافیست مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا وارد Settings گوشی خود شوید.

مشکل قطع شدن vpn در اندروید

گزینه Apps را پیدا و آن را انتخاب کنید تا لیست برنامه های نصب شده روی گوشی خود را مشاهده کنید.

مشکل اتصال vpn در اندروید

حالا از لیست برنامه ها، VPN خود را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا تنظیمات VPN در اندروید باز شود. در صفحه باز شده روی Storage ضربه بزنید.

علت کار نکردن VPN در اندروید

در این قسمت شما دو گزینه Clear Cache و Clear Data را مشاهده میکنید. روی این گزینه ها ضربه بزنید تا حافظه پنهان شما پاک شود. بعد از اتمام بررسی کنید ببینید مشکل شما رفع شده است یا خیر.

حل مشکل کار نکردن VPN با بروز رسانی برنامه

هر وی پی انی به شما اجازه می دهد تا به سرورهای آن متصل شوید. با این حال گاهی اوقات ممکن است سرور ها خاموش شوند در نتیجه وی پی ان نیاز به یافتن سرورهای جدید دارد. اگر شما از نسخه قدیمی تر VPN استفاده میکنید احتمالا لیست سروری که در اختیار شما قرار می گیرد قدیمی است و وی پی ان شما نمیتواند سرورهای جدید را پیدا کند. به همین دلیل یکی از راه های رفع مشکل VPN در گوشی سامسونگ و بقیه مدل ها این است که برنامه خود را به روز رسانی کنید. به روز رسانی برنامه همچنین میتواند دیگر مشکلات جزئی برنامه را نیز برطرف کند. برای بروز رسانی برنامه VPN خود ابتدا باید برنامه Play Store را باز کنید.

مشکل کار نکردن VPN در اندروید

روی سه خط روی هم در بالا سمت چپ برنامه ضربه بزنید تا یک منو برای شما باز شود.

حل مشکل کار نکردن VPN

از منو باز شده گزینه My Apps and Games را انتخاب کنید.

مشکل VPN در شیائومی

از منو بالا قسمت Installed را انتخاب کنید تا برنامه های نصب شده به شما نمایش داده شود. از بین برنامه های نصب شده به دنبال برنامه VPN که استفاده میکنید بگردید و آن را انتخاب کنید. بعد از باز شدن برنامه اگر به جای Open کلمه Update را نوشته بود یعنی نیاز به بروز رسانی دارید روی Update ضربه بزنید تا VPN شما بروز شود. اگر Update ننوشته بود یعنی شما آخرین نسخه VPN را روی گوشی خود دارید. برای رفع مشکل خود باقی روش ها را تست کنید.

حل مشکل کار نکردن VPN

 

رفع مشکل VPN در شیائومی و بقیه مدل ها با نصب مجدد برنامه

اگر با روش قبلی شما نتوانستید مشکل خود را حل کنید می‌ توانید برنامه وی پی ان خود را یک بار حذف و سپس دوباره نصب کنید. با این کار ممکن است مشکل اتصال VPN در اندروید رفع شود. برای حذف VPN ابتدا Settings گوشی خود را باز کنید و روی گزینه Apps ضربه بزنید تا لیست برنامه های شما باز شود.

مشکل اتصال vpn در اندروید

از لیست برنامه ها، وی پی ان خود را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. در صفحه باز شده روی گزینه Uninstall ضربه بزنید تا برنامه پاک شود. بعد از حذف برنامه شما میتوانید آن را مجددا از گوگل پلی دانلود کنید.

حل مشکل کار نکردن VPN

تغییر وای فای به اینترنت گوشی به صورت خودکار را غیر فعال کنید

تقریبا همه گوشی های هوشمند اندروید ویژگی تغییر خودکار وای فای به اینترنت گوشی را دارند. زمانی که قدرت آنتن دهی وای فای کافی نباشد به شما کمک می کند تا با جا به جایی خودکار، وای فای خاموش و از اینترنت گوشی استفاده کنید. این یکی از قابلیت های مفید اندروید است که ما را از قطع اتصال به اینترنت نجات می دهد و لازم نیست که این کار را به صورت دستی انجام دهید. با این حال بعضی اوقات این قابلیت فوق العاده باعث مشکل کار نکردن VPN در اندروید می شود. برای رفع مشکل قطع شدن VPN در اندروید می توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

برای غیر فعال کردن قابلیت تغییر خودکار وای فای به اینترنت گوشی ابتدا Settings گوشی خود را باز کنید. گزینه Wireless and network را پیدا و روی آن ضربه بزنید.

علت قطع شدن VPN در اندروید

حالا گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید.

مشکل کار نکردن VPN در اندروید

سپس روی سه نقطه در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید.

حل مشکل کار نکردن VPN

یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده گزینه +Wi-Fi را انتخاب کنید.

مشکل VPN در شیائومی

گزینه +Wi-Fi را غیر فعال کنید تا گوشی شما دیگر به صورت خودکار اینترنت گوشی را با وای فای جایگزین نکند. بعد از غیر فعال کردن این گزینه گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید. بعد از روشن شدن گوشی بررسی کنید ببینید مشکل کار نکردن VPN در اندروید رفع شده است یا خیر.

مشکل VPN در گوشی سامسونگ

نصب چند VPN علت قطع شدن VPN در اندروید

برخی از کاربران روی گوشی های اندروید خود چندین VPN نصب میکنند. نصب چندین وی پی ان در گوشی شما می‌ تواند باعث اختلال در کار کردن برنامه ها شود. اگر چندین برنامه وی پی ان روی گوشی خود نصب کرده اید آنها را حذف کنید و یکی از آنها را که فکر می‌ کنید برای شما مناسب تر است نگه دارید و از آن استفاده کنید.

رفع مشکل کار نکردن VPN در اندروید با ریست تنظیمات شبکه

یکی دیگر از راه هایی که می توانید برای رفع مشکل اتصال VPN در اندروید از آن استفاده کنید ریست کردن تنظیمات اینترنت است. این یک راه‌ حل موثر است که تمام تنظیمات و شبکه های ذخیره شده را پاک میکند و وای فای دستگاه شما را مجددا تنظیم می کند . برای ریست تنظیمات اینترنت وارد Settings گوشی خود شوید و روی System ضربه بزنید.

تنظیمات VPN در اندروید

گزینه Reset را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

چگونه VPN گوشی را فعال کنیم

حالا گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید.

علت قطع شدن VPN در اندروید

یک صفحه هشدار مبنی بر اینکه شما در حال ریست تنطیمات اینترنت هستید برای شما باز میشود. برای ادامه روی Reset Network Settings ضربه بزنید. بعد از اتمام میتوانید از ابتدا به اینترنت خود متصل شوید. بعد از متصل شدن به اینترنت VPN خود را باز کنید. بررسی کنید ببینید مشکل کار نکردن VPN در اندروید رفع شده است یا خیر.

مشکل کار نکردن VPN در اندروید

مطمئن شوید که مرورگر شما از VPN پشتیبانی می کند

اگر از مرورگری استفاده میکنید که به شما اجازه نمیدهد IP خود را با استفاده از VPN پنهان کنید، در این صورت در اتصال به VPN مشکل ایجاد می شود. بهترین راه حل برای این مشکل استفاده از مرورگری است که توسط برنامه VPN توصیه شده است. مرورگرهایی مانند گوگل کروم و فایر فاکس تقریبا با همه وی پی ان ها به خوبی کار می کنند. علاوه بر این مرورگر خود را به آخرین نسخه خود به روز کنید. اگر وصل نشدن وی پی ان در اندروید مربوط به مرورگر است به روز رسانی مرورگر ممکن است مشکل شما را حل کند.

اگر با باز نشدن سایت ها در گوشی اندروید مشکل دارید میتوانید مطلب آموزش ۱۳ روش کاربردی برای حل مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی اندروید را مطالعه کنید.

مشکل قطع شدن VPN در اندروید به دلیل قابلیت بهینه سازی باتری

اکثر دستگاه های اندرویدی دارای ابزار بهینه سازی داخلی یا صرفه جویی باتری هستند. اگر چه این برنامه به شما در صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش عمر باتری کمک می کند اما گاهی اوقات میتواند در عملکرد بعضی از برنامه ها اختلال ایجاد کنند به خصوص اگر شارژ باتری شما رو به اتمام باشد. شما از طریق روش زیر میتوانید این تداخل را از بین ببرید.

ابتدا Settings گوشی خود را باز کنید و روی گزینه Battery ضربه بزنید.

حل مشکل کار نکردن VPN

اکنون روی گزینه Battery usage ضربه بزنید.

مشکل VPN در شیائومی

در صفحه جدید به دنبال برنامه VPN خود بگردید و آن را انتخاب کنید. حالا روی App launch ضربه بزنید.

مشکل قطع شدن VPN در اندروید

 

گزینه Manage Automatically را غیر فعال کنید و گزینه های Auto-launch، Secondary launch و Run in Background را فعال کنید.

مشکل اتصال VPN در اندروید

همچنین میتوانید قابلیت ذخیره سازی باتری را نیز خاموش کنید. بعد از این کار VPN خود را روشن کنید و ببینید مشکل وصل نشدن VPN رفع شده است یا خیر.

سازگار نبودن تنظیمات اینترنت با VPN

در برخی از مودم ها تنظیمات مودم طوری طراحی شده است که به وی پی ان متصل نشود. این گونه تنظیمات بیشتر برای ادارات، مدارس و دانشگاه‌ ها انجام می شود. در این شرایط شما باید به تنظیمات وی پی ان خود بروید و این قابلیت را غیر فعال کنید و همچنین می توانید به جای استفاده از وای فای از اینترنت گوشی خود استفاده کنید تا به وی پی ان متصل شوید.

حل مشکل وصل نشدن VPN در اندروید با نصب یک VPN دیگر

اگر هیچکدام از روش های گفته شده تا اینجا نتوانست مشکل شما را حل کند شما در آخر میتوانید VPN فعلی خود را حذف و از یک VPN دیگر استفاده کنید تا مشکل شما حل شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز یاد گرفتیم چگونه VPN گوشی را فعال کنیم و نحوه حل مشکل وصل نشدن VPN در اندروید را نیز بررسی کردیم. شما از کدام روش برای رفع مشکل VPN در گوشی سامسونگ خود استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تنظیمات VPN در اندروید در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما چاره ساز و تست شده حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید
راهنما چاره ساز و تست شده حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید
راهنما کامل و چاره ساز حل مشکل v2ray اندروید (اپراتورها و وای فای)
راهنما کامل و چاره ساز حل مشکل v2ray اندروید (اپراتورها و وای فای)
4 تا از بهترین برنامه V2RAY برای آیفون با مصرف کم باتری
۵ تا از بهترین برنامه V2Ray برای آیفون با مصرف کم باتری
آموزش 26 روش موثر برای رفع مشکل VPN در آیفون
آموزش ۲۶ روش موثر برای رفع مشکل VPN در آیفون

نظرات

  • Ariyan says:

    گوشی رو تنظیمات کارخانه زدم بخاطر اینکه خیلی هنگ میکرد و یکسره پیام میداد حافظه پر است از موقعی که ریست کردم هیچ وی پی ان روی گوشی کار نمیکنه و پیام میده وی پی ان متوقف شده است

  • ع says:

    اینترنت دارم اما به جز خود گوگل هیچ سایت وبازار فروشگاه فیلترشکن مایکت … و باز نمیکنه مشکل چیه میتونید کمک کنید . ارور خطا میدن

    • شهریار مهاجر says:

      سلام
      تنظیمات apn را مجدد ست کنید، نحوه انجامش در سایت هست سرچ کنید.
      موفق باشید

  • زهرا says:

    سلام وقت بخیر
    من از زمانی که پیکربندی که برام پیامک شد و نصب کردم vpn کار نمیکنه باید چیکار کنم؟قبلا پیکربندی ها رو نصب نمیکردم اولین بار بود

    • علی says:

      برو تنظیمات بخش نقاط دستیابی رو پیدا کن واردش بشو پروکسی که اونجا هست رو پاک کن

  • کتایون says:

    سلام
    من هات اسپات شیلد دارم که خیلی خوب وصل میشه
    اما یه روزه که با وجود وصل بودن و سرعت بالاش،انگار قطعه هیچ اپی باهاش کانکت نمیشه
    هر کاری هم از ریست یاپاک کردن دیتاشو انجام دادم اما حل نشد

  • Chista arad says:

    من هر وقت به مشکلی برمی خورم, اولین گزینه برای حل مشکلم سایت شماست. پاینده باشید.
    آرزوی بهترین ها را دارم برای شما و سایت بسیار کارآمد و مفیدتان و هم چنین اعضائ تیم گرداننده سایت

  • Ygn says:

    سلام من وی پی انم تا الان به خوبی چندماه بود کار می‌کرد
    اما الان ۵ روزه با اینکه نتم دارم هیچ وی پی انی کار نمیکنه رو گوشیم حتی وقتی هات اسپات میکنمم باز کار نمیکنه تورو خدا کمک کنید ممنون میشم

  • خودم says:

    خدا عمرت بده کار ما رو راه انداختی

صفحات 1 2