آموزش 14 روش حل مشکل GPS و لوکیشن در آیفون

آموزش ۱۴ روش حل مشکل GPS و لوکیشن در آیفون

یکی از شایع ترین مشکلاتی که کاربران آیفون ممکن است با آن مواجه شوند مشکل کار نکردن GPS و لوکیشن در آیفون 🗺️ است. برای رفع این مشکلات در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۴ روش حل مشکل GPS و لوکیشن در آیفون میپردازیم.

رفع مشکل درست نشان ندادن لوکیشن در آیفون

How to Fix iPhone GPS Issues

GPS که مخفف کلمه Global Positioning System است قابلیتی است که به شما کمک میکند تا موقعیت مکانی خود را پیدا کرده و راحت تر مسیر خود را پیدا کنید و یا مکان خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. گاهی اوقات به دلایل مختلفی ممکن است که شما هنگام کار کردن با GPS با مشکل مواجه شوید و گوشی شما نتواند موقعیت مکانی شما را تشخیص دهد. اگر شما با این مشکل در گوشی اندرویدی مواجه شدید میتوانید مطلب ۱۸ روش رفع مشکل جی پی اس GPS در گوشی اندروید را مطالعه کنید. در ادامه به بررسی یکسری روش برای رفع این مشکل در گوشی های آیفون میپردازیم.

رفع مشکل لوکیشن آیفون با راه اندازی مجدد گوشی

راه اندازی مجدد گوشی هوشمند یکی از کارهایی است که خیلی از مشکلات جزئی شما را میتواند رفع کند. ممکن است گوشی آیفون شما بدلیل یکسری اشکالات جزئی در دسترسی به موقعیت مکانی آیفون با مشکل مواجه شود. در این زمان اولین کاری که شما میتوانید انجام دهید تا مشکلات جزئی گوشی آیفون خود را رفع کنید راه اندازی مجدد گوشی است. برای راه اندازی مجدد گوشی آیفون خود دکمه Sleep/wake و دکمه Power را همزمان فشار دهید. حداقل ۱۰ ثانیه باید این دکمه ها را نگه دارید. زمانی که لوگو اپل را مشاهده کردید میتوانید دکمه ها را رها کنید. حالا گوشی آیفون شما به صورت خودکار خاموش و بعد از آن روشن میشود. بعد از روشن شدن گوشی خود ببینید مشکل GPS آیفون شما رفع شده است یا خیر.

رفع مشکل GPS در آیفون

لوکیشن آیفون کار نمیکند؟ مجددا وارد برنامه شوید

به غیر از راه اندازی مجدد گوشی راه اندازی مجدد برنامه نیز ممکن است به حل مشکل جی پی اس آیفون کمک کند. اگر مشکل GPS گوشی شما در یک برنامه خاص بوجود آمده برنامه را کامل ببندید و دوباره وارد برنامه شوید. برای بستن برنامه دوبار روی دکمه Home ضربه بزنید. تمام برنامه های باز شما به صورت مستطیل های کوچک نمایش داده میشوند. تمام آن ها را ببندید. برای دیدن آموزش تصویری بستن برنامه های باز آیفون میتوانید مطلب آموزش ۷ روش بستن برنامه های باز در آیفون را مطالعه کنید. بعد از بستن کامل برنامه ها مجددا وارد برنامه مورد نظر شوید و GPS را روشن کنید.

اینترنت خود را بررسی کنید

یکی از دلایل عمده مشکل لوکیشن آیفون میتواند قطع بودن اینترنت و یا ضعیف بودن اینترنت باشد. اگر شما به اینترنت متصل نباشید و یا اتصال شما به اینترنت ضعیف باشد با مشکل مواجه میشوید. بنابر این اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اگر گوشی آیفون شما به اینترنت متصل نیست آن را به وای فای یا اینترنت گوشی متصل کنید و بعد GPS را بررسی کنید. اگر گوشی شما به اینترنت متصل است میتوانید اینترنت خود را یک بار خاموش و بعد از گذشت ۱۵-۲۰ ثانیه مجددا روشن کنید. همچنین اگر از اینترنت وای فای استفاده میکنید میتوانید وای فای خود را خاموش کرده و به اینترنت گوشی متصل شوید و بالعکس.

تنظیمات لوکیشن آیفون

برای حل مشکل جی پی اس آیفون به یک مکان باز بروید

بعضی از مناطق مانند ساختمان فلزی، مناطق پر درخت و یا تونل ها سیگنال ضعیفی دارند. مکان هایی که سیگنال ضعیفی دارند باعث میشوند تا شما با مشکل لوکیشن آیفون مواجه شوید و یا مکان شما را درست نشان نمی دهند. در این موقعیت اگر مشکل لوکیشن آیفون شما به دلیل مکان شماست میتوانید به فضای باز بروید و سیگنال GPS را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که مشکل بدلیل مکان شما نیست میتوانید باقی روش ها را تست کنید.

دسترسی نداشتن برنامه ها به GPS دلیل مشکل GPS آیفون

گوشی های آیفون این قابلیت را دارند تا شما بتوانید دسترسی برنامه ها به GPS و لوکیشن را بنا به دلخواه خود تغییر دهید. این یعنی اینکه شما میتوانید به یک برنامه اجازه دهید تا به لوکیشن شما دسترسی داشته باشد اما یک برنامه دیگر این اجازه را ندارد. طبیعتا اگر به برنامه ای اجازه دسترسی ندهید باعث بوجود آمدن مشکل لوکیشن آیفون میشود. برای رفع این مشکل شما میتوانید از طریق تنظیمات بررسی کنید و ببینید به برنامه مورد نظر اجازه دسترسی داده اید یا خیر.

برای بررسی این موضوع وارد Settings گوشی خود شوید. اگر Settings را پیدا نمیکنید در قسمت جست جو گوشی آیفون خود Settings را تایپ کنید و روی نتیجه آن ضربه بزنید. بعد از باز شدن تنظیمات به بخش Privacy بروید. Location Services را انتخاب کنید. اگر Location Services غیر فعال باشد هیچکدام از برنامه هایی که شما روی گوشی خود نصب کرده اید اجازه دسترسی به GPS و لوکیشن شما را ندارند. بنابر این ابتدا این گزینه را روی حالت ON بگذارید تا فعال شود. بعد از فعال سازی شما لیست برنامه های خود را میبینید.

دسترسی به موقعیت مکانی آیفون

به دنبال برنامه مورد نظر بگردید. برای هر برنامه سه حالت وجود دارد که شما به دلخواه خود میتوانید برای هر کدام یکی از این سه گزینه را فعال کنید.

  • Never: اگر برنامه ای در این حالت باشد هیچ وقت اجازه دسترسی به لوکیشن و GPS شما را ندارد. بنابر این اگر برنامه مورد نظر شما روی این حالت است باید از این حالت خارج کنید و روی باقی حالت ها که در ادامه بررسی میکنیم بگذارید.
  • While using the app: اگر برنامه خود را روی گزینه While using the app قرار دهید زمانی که در حال استفاده از برنامه هستید، اپلیکیشن اجازه دسترسی به موقعیت مکانی شما را دارد.
  • Always: اگر میخواهید همیشه برنامه به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد باید گزینه آخر یعنی Always را انتخاب کنید.

رفع مشکل GPS در آیفون با خاموش و روشن کردن Location Services

یکی دیگر از ساده ترین و سریعترین کارهایی که برا حل مشکل لوکیشن در آیفون میتوانید انجام دهید خاموش و سپس روشن کردن Location Services است. برای این کار ابتدا Settings گوشی آیفون خود را باز کنید. در صفحه اصلی تنظیمات گزینه Privacy را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. برای دسترسی به تنظیمات لوکیشن آیفون در صفحه Privacy روی Location Services ضربه بزنید. حالا گزینه Location Services را خاموش کنید. بعد ۱۵-۲۰ ثانیه مجددا این گزینه را فعال کنید.

مشکل لوکیشن آیفون

حل مشکل لوکیشن در آیفون با روشن خاموش کردن حالت هواپیما

در تمام گوشی های هوشمند قابلیتی به اسم حالت هواپیما وجود دارد. روشن کردن این قابلیت باعث خاموش شدن بلوتوث، وای فای، شبکه موبایل و… میشود. گاهی اوقات روشن کردن و سپس خاموش کردن حالت هواپیما میتواند مشکل اینترنت شما را حل کند. برای همین میتوانید از این قابلیت برای رفع مشکل و فعال سازی لوکیشن اسنپ در آیفون نیز استفاده کنید. برای روشن کردن حالت هواپیما تنظیمات گوشی آیفون خود را باز کنید و گزینه Airplane mode را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن Airplane mode آن را روشن کنید. بعد از گذشت ۱۵-۲۰ ثانیه مجددا این قابلیت را غیر فعال کنید.

لوکیشن آیفون کار نمیکند

اگر میخواهید بیشتر با این قابلیت آشنا شوید میتوانید مطلب معرفی حالت هواپیما را مطالعه کنید.

درست نبودن تاریخ و زمان دلیل مشکل GPS آیفون

درست نبودن تاریخ و زمان در گوشی شما ممکن است باعث بوجود آمدن مشکلاتی شود. پس اگر با روش های قبلی مشکل شما حل نشد بررسی کنید ببینید تاریخ و زمان گوشی شما درست تنظیم شده است یا خیر. اگر درست نبود آن را مجددا تنظیم کنید. برای تنظیم تاریخ و زمان میتوانید از طریق Settings اقدام کنید. Settings را باز کنید و بعد به بخش Date & Time بروید. در صفحه Date & Time اگر گزینه Set automatically فعال نبود، روی آن ضربه بزنید تا فعال شود. این گزینه باعث میشود تا تاریخ و زمان گوشی شما به صورت خودکار تنظیم شود. همچنین میتوانید از طریق گزینه Time Zone منطقه زمانی خود را تنظیم کنید.

حل مشکل جی پی اس آیفون

رفع مشکل لوکیشن در اسنپ آیفون با خاموش کردن LTE

یکی دیگر از کارهایی که برای رفع مشکل GPS آیفون میتوانید انجام دهید خاموش کردن LTE است. برای خاموش کردن LTE از طریق تنظیمات گوشی آیفون خود به بخش Cellular بروید. روی گزینه Cellular Data ضربه بزنید. در صفحه باز شده Voice and Data را انتخاب کنید و بعد از آن Voice and Data را روی ۳G تنظیم کنید. بعد از تنظیم این گزینه روی ۳G بررسی کنید ببینید مشکل GPS آیفون شما رفع شده است یا خیر.

مشکل GPS آیفون

رفع مشکل GPS آیفون با ریست تنظیمات شبکه

زمانی که مشکل کار نکردن GPS گوشی آیفون شما بدلیل اینترنت باشد میتوانید تنظیمات شبکه گوشی خود را ریست کنید. با ریست تنظیمات شبکه رمز وای فای ذخیره شده در گوشی شما پاک میشود و شما نیاز دارید که مجددا رمز وای فای را وارد کنید و به اینترنت متصل شوید. برای این کار ابتدا Settings را باز کنید. بعد از باز شدن تنظیمات گوشی خود بر روی General و بعد از آن روی Reset ضربه بزنید. در صفحه Reset گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. در این مرحله برای احراز هویت از شما پسورد گوشی را میخواهد. پسورد خود را وارد کنید و روی Reset Network Settings ضربه بزنید.

فعال سازی لوکیشن اسنپ در آیفون

حل مشکل جی پی اس آیفون با بروز رسانی برنامه

اگر هنگام کار با یک برنامه خاص با مشکلات GPS مواجه میشوید، باید بررسی کنید ببینید برای آن برنامه بروز رسانی موجود است یا خیر. بروز رسانی های یک برنامه به غیر از اینکه قابلیت های جدیدی به برنامه اضافه میکنند بلکه مشکلات جزئی نسخه قدیمی خود را رفع میکنند. پس بروز رسانی برنامه و نصب نسخه جدیدتر آن ممکن است به حل مشکل جی پی اس آیفون کمک کند. برای بروز رسانی برنامه کافیست App Store را باز کنید و نام برنامه را در قسمت جست جو App Store تایپ کنید. اگر در صفحه برنامه Updates نوشته شده بود یعنی نسخه جدیدتر برنامه در دسترس است. روی Updates ضربه بزنید تا نسخه جدید برنامه روی گوشی آیفون شما نصب شود.

حل مشکل لوکیشن در آیفون

چرا لوکیشن آیفون کار نمیکند؟ بدلیل بروز نبودن گوشی آیفون

ممکن است مشکل در دسترسی به موقعیت مکانی آیفون به دلیل به روز نبودن گوشی آیفون شما باشد. در این موقعیت شما باید iOS خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید تا مشکلات جزئی گوشی آیفون شما رفع شود. برای این کار ابتدا به یک وای فای با سرعت خوب متصل شوید و بعد به Settings گوشی خود بروید. بعد از باز کردن تنظیمات روی General ضربه بزنید و گزینه Software Update را انتخاب کنید. اگر در صفحه Software Update نسخه جدیدی از آیفون در دسترس بود روی Download and Install یا Install Now ضربه بزنید تا iOS شما بروز رسانی شود.

رفع مشکل لوکیشن در اسنپ آیفون

گاهی اوقات ممکن است بعد از بروز رسانی آیفون خود با مشکل مواجه شوید. اگر اینگونه بود و مشکل شما برای بعد از بروز رسانی بود چند ساعت صبر کنید تا مشکل شما حل شود. گوشی های آیفون بعد از بروز رسانی به چند ساعت زمان نیاز دارند تا تنظیماتشان درست و بدون نقص کار کند. اگر بعد از چند ساعت درست نشد راه های دیگر را انجام دهید تا مشکل شما حل شود.

از یک برنامه دیگر استفاده کنید

ممکن است مشکل فقط در برنامه ای باشد که در حال استفاده از آن هستید. برای رفع مشکل خود میتوانید از سایر برنامه هایی که GPS دارند و لوکیشن شما را نشان میدهند استفاده کنید. برنامه های مختلفی وجود دارد که این امکانات را در اختیار شما میگذارند.

رفع مشکل دسترسی به موقعیت مکانی آیفون با ریست فکتوری

اگر تمام راه های بالا را تست کرده اید اما هنوز با مشکل لوکیشن آیفون مواجه هستید میتوانید گوشی آیفون خود را ریست فکتوری کنید. به دلیل اینکه در این روش تمامی اطلاعات شما پاک میشود ابتدا مطمئن شوید که با هیچکدام از روش های بالا مشکل شما حل نشده است سپس این روش را تست کنید. قبل از ریست فکتوری کردن گوشی آیفون خود حتما از اطلاعات آن بک آپ تهیه کنید چون بعد از ریست فکتوری تمام اطلاعات شما از روی گوشی پاک میشود. ما از iTunes برای ریست فکتوری آیفون استفاده میکنیم.

تنظیمات لوکیشن آیفون

بعد از ذخیره اطلاعات خود در دستگاه دیگر به وسیله یک کابل USB گوشی آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید. زمانی که iTunes  گوشی شما را پیدا کرد روی دستگاه خود کلیک کنید. به تب Restore بروید و با کلیک بر روی Confirm ریست فکتوری را تایید کنید. بعد از اتمام ریست فکتوری گوشی شما به صورت خودکار راه اندازی میشود. بعد از روشن شدن گوشی، تنظیمات آیفون خود را درست کنید و بررسی کنید ببینید مشکل لوکیشن آیفون رفع شده است یا خیر.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به ۱۴ روش رفع مشکل درست نشان ندادن لوکیشن در آیفون پرداختیم. شما از کدام روش برای حل مشکل جی پی اس آیفون خود استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه مشکل لوکیشن آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش پيدا كردن مختصات جغرافيايی در اندروید
آموزش ۸ روش پیدا کردن مختصات جغرافیایی در اندروید
چگونه در اندروید و آیفون موقعیت مکانی GPS خود را تغییر دهیم؟
چگونه در اندروید و آیفون موقعیت مکانی GPS خود را تغییر دهیم؟
آموزش 11 روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze اندروید و آیفون
معرفی ۸ تا از بهترین برنامه ردیابی گوشی گم و دزدیده شده اندروید

نظرات