آموزش 11 روش رفع مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی

آموزش ۱۱ روش رفع مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی

یکی از مشکلاتی که ممکن است در گوشی‌ های مختلف رخ بدهد، ری استارت شدن ناگهانی گوشی 📱 است. این اتفاق در برخی از گوشی‌های هواوی هم رخ می‌دهد. این مشکل دلایل مختلفی دارد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۱ روش رفع مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی میپردازیم.

حل مشکل ریستارت شدن خود به خود گوشی هواوی

?How to Fix Huawei Phone That Keeps Rebooting Randomly

گاهی ممکن است گوشی هواوی شما مدام ری استارت شود. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد و شما می توانید آن را با روش های مختلف رفع کنید. در این مطلب از انزل وب روش های حل مشکل ریست شدن مداوم گوشی هواوی را اموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

علت ریستارت شدن مداوم هواوی چیست؟ باز کردن یک یا چند برنامه‌ خاض

ممکن است علت ری استارت شدن گوشی هواوی باز و اجرا شدن یکسری از برنامه مشکل دار در گوشی باشد. گاهی باز بودن برنامه‌ها به مدت طولانی موجب کرش شدن آن‌ها می‌شود. در چنین حالتی بهتر است برنامه‌ها را به طور کامل ببندید. از Home screen روی دکمه Recent Apps بزنید. روی آیکون Active apps بزنید. سپس برای خارج شدن از برنامه‌ای خاص روی End در کنار نام آن بزنید. اگر چند برنامه باز است، روی دکمه end all بزنید تا همه برنامه‌ها یکجا بسته شوند. در نهایت روی OK بزنید.

سپس گوشی را بدون باز بودن چند برنامه تست کنید. اگر مشکل ادامه دارد، روش‌های دیگر را اجرا کنید.

رفع مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی با فورس ریبوت کردن گوشی

برای رفع مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی دکمه پاور را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. سپس روی گزینه Power Off بزنید. حال روی OK بزنید. بعد از سی ثانیه دکمه پاور را دوباره فشار دهید و نگه دارید تا گوشی روشن شود.

روش دیگر این است که دکمه تنظیم صدای پایین را به همراه دکمه پاور به مدت ده الی ۲۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا گوشی شما ری استارت شود. به این روش Force restart می‌گویند.

حل مشکل ریستارت شدن خودکار گوشی هواوی با Safe Boot

برای رفع مشکل ریستارت شدن خودکار گوشی هواوی دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی خاموش شود. کمی صبر کنید. سپس دوباره دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود. وقتی لوگوی Huawei نمایان شد، فورا دکمه تنظیم صدای پایینی را فشار دهید. گوشی در حالت Safe Mode روشن خواهد شد. شما می‌توانید Safe Mode را در گوشه سمت چپ مشاهده کنید.

نکته: در برخی از مدل‌ها این حالت Secure mode نام دارد.

حال از گوشی خود در این حالت استفاده کنید. اگر مشکلی در این حالت وجود ندارد، احتمالا یکی از برنامه‌هایی که اخیرا نصب کرده‌اید، موجب بروز اختلال شده است. گوشی خود را در حالت عادی روشن کنید و سپس برنامه مشکوک را Uninstall کنید.

حل مشکل ریست شدن مداوم گوشی هواوی با آپدیت کردن برنامه‌ها و سیستم عامل گوشی

روش دیگر برای رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی هواوی این است که برنامه‌ها و اندروید گوشی را به روزرسانی کنید. برای این کار وارد Settings شوید. سپس روی System بزنید. حال روی System update بزنید. روی Check for Updates بزنید. اگر آپدیتی وجود داشته باشد، برای شما نمایان می شود. برای نصب آپدیت روی Quick Update بزنید.

صبر کنید تا دانلود و نصب آپدیت به پایان برسد. در آخر گوشی را ری استارت کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌ها را هم آپدیت کنید. وارد گوگل پلی شوید. سپس روی منوی سه نقطه ای بزنید. حال روی My Apps & Games بزنید. روی Update بزنید. برای فعال کردن آپدیت خودکار، روی منوی سه نقطه ای در کنار نام برنامه بزنید. سپس تیک Auto-update را بزنید. پس از آپدیت کامل، گوشی را ری استارت کنید.

علت ریستارت شدن گوشی هواوی چیست؟ وجود کش

ممکن است علت ریستارت شدن گوشی هواوی وجود کش باشد. گوشی خود را به صورت کامل خاموش کنید. سپس دکمه پاور و تنظیم صدای بالایی را فشار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید. وقتی لوگوی هواوی نمایان شد، هر دو دکمه را رها کنید. سپس وارد EMUI یا منوی Android Recovery خواهید شد. گزینه Wipe cache partition را با دکمه تنظیم صدا هایلایت کنید. سپس با دکمه پاور آن را انتخاب کنید. صبر کنید تا کش پاک شود. پس از آن گزینه Reboot system now را هایلایت کنید. با دکمه پاور آن را انتخاب کنید.

دلیل ریستارت شدن گوشی هواوی چیست؟ کمبود حافظه

ممکن است دلیل ریستارت شدن گوشی هواوی کمبود حافظه باشد. وقتی حافظه داخلی یا رم گوشی پر باشد، نمی‌تواند درست عمل کند. بهتر است برنامه‌ها و فایل‌های اضافی را پاک کنید تا کمی فضا خالی شود و گوشی بتواند درست کار کند.

رفع مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی با جدا کردن حافظه خارجی

گاهی علت مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی، کارت حافظه خارجی است. اگر گوشی شما دارای کارت حافظه خارجی است (SD Card) آن را خارج کنید. سپس گوشی را چک کنید. اگر مشکل حل شد، ایراد از کارت حافظه خارجی بوده است. ممکن است کارت حافظه خراب شده باشد یا برخی از داده‌های آن خراب شده باشند و همین امر موجب شود تا گوشی مدام ری استارت شود.

حل مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی با چک کردن باتری

دلیل دیگر بروز مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی می‌تواند باتری آن باشد. اگر باتری شارژ ندارد، آن را شارژ کنید. همچنین ممکن است باتری خراب شده باشد و نتواند شارژ در خود نگه دارد و علت خاموش شدن مداوم گوشی همین امر باشد.

اگر در گوشی خود با گوگل پلی سرویس دچار مشکل شده اید، مطلب روش‌های رفع مشکل گوگل پلی و گوگل پلی سرویس در گوشی های هواوی را مطالعه کنید.

علت ریستارت شدن مداوم هواوی چیست؟ دمای بالا یا پایین

دیگر علت ریستارت شدن مداوم هواوی هم می‌تواند قرار گرفتن دستگاه در دمای بسیار بالا یا پایین باشد. وقتی گوشی بسیار داغ شود یا بیش از حد سرد شده باشد، دچار مشکل می‌شود. بهترین دما برای استفاده از گوشی بین ۰ تا ۳۳ درجه سانتی گراد است. سعی کنید گوشی خود را به دمای لازم برسانید. اگر داغ شده است، از آن استفاده نکنید. آن را جلوی پنکه یا کولر نگه دارید تا خنک شود. در صورت بودن در دمای بسیار سرد هم سعی کنید آن را در جیب خود بگذارید یا در جایی قرار دهید که کمی گرم شود.

علت ریستارت شدن مداوم هواوی چیست؟ تایم گذاشتن برای خاموشی

علت ریستارت شدن مداوم هواوی ممکن است این باشد که برای گوشی زمان خاموش شدن تعیین کرده باشید یا آن را اشتباها فعال کرده باشید. برای چک کردن این مورد به تنظیمات گوشی بروید و Scheduled power on/off را جستجو کنید. سپس چک کنید که آیا آن را فعال کرده اید یا خیر.

حل مشکل ریستارت شدن خودکار گوشی هواوی با ریست کردن گوشی

اگر با هیچ کدام از روش‌های گفته شده مشکل ریستارت شدن خودکار گوشی هواوی حل نشد، بهتر است گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

نکته: با این کار تمامی اطلاعات شما پاک خواهد شد. در نتیجه، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

مطمئن شوید که گوشی حداقل ۸۰ درصد شارژ دارد. می‌توانید گوشی را به شارژر وصل کنید تا وسط کار خاموش نشود. به Settings گوشی بروید. سپس به Advanced یا Reset options بروید. روی Clear all data یا Reset phone بزنید. از شما خواسته می‌شود تا رمز گوشی را وارد کنید. در آخر گوشی را ری استارت کنید و داده‌های خود را بازگردانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش های رفع مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات