دلایل و نحوه کاهش لرزش ماشین لباسشویی

دلایل و نحوه کاهش لرزش ماشین لباسشویی

لرزش ماشین لباسشویی 👕 می تواند بسیار پر سر و صدا و آزاردهنده باشد. در عین حال به دستگاه هم آسیب وارد شود. شما می توانید با روش های مختلف از میزان این لرزش بکاهید یا آن را به صورت کلی از بین ببرید. در این مطلب از انزل وب به آموزش دلایل و نحوه کاهش لرزش ماشین لباسشویی میپردازیم.

رفع لرزش ماشین لباسشویی ال جی ، سامسونگ ، اسنوا و..

?How to Fix a Shaking Washing Machine

لرزش ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در کنار آزاردهنده بودن سر و صدایی که ایجاد می شود، باید به این مسئله هم فکر کنید که این لرزش ها به مرور به دستگاه آسیب خواهند رساند. برای همین هر چه زودتر بهتر است دلیل را بیابید و آن را رفع کنید. در این مطلب از انزل وب به بررسی دلایل لرزش ماشین لباس شویی و نحوه تعمیر آن می پردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

دلایل لرزش ماشین لباسشویی چیست؟

علت لرزش ماشین لباسشویی موقع خشک کن یا شستن لباس‌های می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه دلایل آن را بررسی می‌کنیم.

ممکن است در ماشین لباس‌ها و پارچه‌هایی را قرار داده‌اید که وزن متناسبی ندارند و تفاوت فاحشی در وزن آن‌ها وجود دارد. مثلا فرض کنید یک ملحفه بزرگ را با چند لباس ساده روزمره بشویید. بهتر است پارچه‌های بزرگ را جداگانه بشویید. زیرا در حین چرخش، وزن پارچه‌ها به طور متناسب پخش نمی‌شود.

دلیل دیگر می‌تواند مسدود شدن فیلتر باشد. فیلتر برای آن است که چیزهایی مثل سکه، گیره کاغذ و… را به خود بگیرد و از ورود ان‌ها به شلنگ آب جلوگیری کند. برای اطلاع از نحوه تمیز کردن فیلتر می‌توانید دفترچه راهنما را بخوانید یا از متخصص کمک بگیرید. معمولا فیلتر در پشت و پانل پایینی ماشین قرار دارد.

همچنین ممکن است چیزی در شلنگ گیر کرده باشد. ظرفی را زیر آن قرار دهید. سپس آن را باز و خالی کنید. سپس مخزن را بررسی کنید. ممکن است چیزی در آن هم باشد. در نهایت فیلتر را عوض کنید.

نحوه جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی: بخش اول

اگر در زمان چرخش، ماشین شروع به لرزیدن کرد، آن را متوقف کنید. در را باز کنید و چینش لباس‌ها را بررسی کنید. اگر لباس‌ها توده شده‌اند، برای رفع لرزش ماشین لباسشویی آن‌ها را جا به جا کنید. گاهی در حین چرخش لباس‌ها به هم گره می‌خورند و به شکل یک توده در می‌آیند. لباس‌ها را از هم باز کنید و چرخش را دوباره شروع کنید.

لرزش ماشین لباسشویی

اگر ماشین همچنان می‌لرزد، مقداری از لباس‌ها را بردارید. ممکن است لباس زیادی در آن ریخته باشید و ماشین سنگین شده باشد. در فضای سطل باید فضایی برای چرخش لباس‌ها وجود داشته باشد. وقتی هم لباس‌ها خیس می‌شوند، حجم بیشتری پیدا می‌کنند. بهتر است سطل را تا نیمه پر کنید. پر کردن بیش از حد سطل موجب می‌شود لباس‌ها هم به درستی تمیز نشوند.

لرزش ماشین لباسشویی

همچنین دستگاه را تکان دهید و ببینید آیا کج می‌شود یا خیر. ممکن است ماشین روی سطح صافی قرار نداشته باشد. وقتی ماشین خاموش است، این کار را انجام دهید. با دو دست بخش بالایی دستگاه را بگیرید و کمی آن را تکان دهید. اگر دستگاه تکان می‌خورد و لق می‌زند، باید آن را به مکانی صاف منتقل کنید یا سطل زیر ماشین را صاف کنید. می‌توانید با کفپوش و واشرهای مخصوص تعادل را ایجاد کنید.

لرزش ماشین لباسشویی

واشرهای پشت و زیر ماشین را نگاه کنید. ممکن است در حین نصب روکش‌های پلاستیکی و محافظ‌ها را جدا نکرده باشید. پشت ماشین را نگاه کنید. در صورت وجود هر گونه چیز اضافه‌ای، آن را جدا کنید. علاوه بر این، واشرها و پیچ‌ها را سفت کنید. ممکن است این قطعات کوچک موجب لرزش شوند.

لرزش ماشین لباسشویی

برخی از این پیچ‌ها و واشرها به راحتی باز می‌شوند اما برای باز کردن برخی دیگر باید از آچار استفاده کنید.

لرزش ماشین لباسشویی

نحوه جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی: بخش دوم

برای از بردن علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی از تراز استفاده کنید. آن را در هر چهار جهت ماشین قرار دهید و ببینید مایع تراز مشکلی دارد یا خیر. با نگاه کردن به حباب می‌توانید متوجه شوید که کدام بخش کج است. پایه آن سمت را که میزان نیست، تنظیم کنید.

معمولا ماشین‌های جدیدتر پایه‌های قابل تنظیم در قسمت پشتی ندارند.

از بردن علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی

خطوط آب را ببندید. دستگاه را از برق جدا کنید. دستگاه را جلو بیاورید و از دیوارها جدا کنید. واشر را باز کنید و پایه‌ای چوبی یا فلزی را زیر قسمت جلویی قرار دهید.

از بردن علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی

برای تنظیم پایه‌ها پیچ‌ها را با آچار بچرخانید. پایه‌ها را به میزانی که برابر شوند، بچرخانید. وقتی اندازه پایه را پیدا کردید، سپس پیچ‌ها را سفت کنید. در مدل‌های جدیدتر پایه‌ها بدون پیچ تنظیم می‌شوند و کار شما راحت‌تر خواهد بود.

از بردن علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی

پایه‌ها را پایین بیاورید و دستگاه را تست کنید. اگر مشکلی وجود دارد، دوباره آن را تنظیم کنید.

از بردن علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی

دوباره ماشین را پایین بیاورید و از تراز استفاده کنید. پایه چوبی را بردارید. حباب را بررسی کنید. اگر مشکلی وجود ندارد، می‌توانید دستگاه را سرجایش برگردانید.

از بردن علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی

پایه‌های پشتی را هم چک کنید. اکثر ماشین‌های مدرن پایه‌های پشتی تنظیم شده دارند. اگر حباب تراز در وسط قرار دارد، نیازی به تنظیم کردن نیست. اگر پایه‌های درست هستند، با آچار دو سه بار به هر کدام ضربه بزنید. ممکن است زنگ زدگی یا آلودگی در بین آن‌ها گیر کرده باشد که بعدا با جدا شدن، دستگاه را دوباره نامتعادل کند.

از بردن علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی

از همین فرایند برای تنظیم پایه‌های عقب هم استفاده کنید. دستگاه را بالا بیاورید و پایه چوبی زیر ان قرار دهید.

از بردن علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی

از بردن علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی

دستگاه را پایین بیاورید. یک بار آن را بدون لباس روشن کنید. اگر دستگاه تکان نخورد، تراز شده است. اگر همچنان می‌لرزد، احتمال دارد مشکل از کمک فنرها باشد.

از بردن علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی

برای خرید ماشین لباسشویی خوب، مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی خوب و مناسب با شرایط شما را مطالعه کنید.

رفع لرزش ماشین لباسشویی: بخش سوم

اگر روش‌های گفته شده را اجرا کردید و همچنان ماشین می‌لرزد، ممکن است کمک فنرها خراب باشند و نیاز باشد آنان را جایگزین کنید. بابدی کمک فنر را از همان سازنده و مناسب با برند ماشین خود تهیه کنید. شماره و مدل دستگاه را به نمایندگی بگویید و کمک فنر را بخرید. کمک فنر ارتعاشات دستگاه را هنگام چرخش به خود جذب می‌کند. بسته به مدل ماشین ممکن است بین ۲، ۴ الی ۵ کمک فنر در دستگاه وجود داشته باشد. در مدل‌های جدید، متخصص باید این کار را انجام دهد.

کاهش لرزش ماشین لباسشویی

آب را قطع کنید. ماشین را از برق جدا کنید. پنل جلویی را جدا کنید. نحوه جدا کردن آن به مدل ماشین لباسشویی ربط دارد. اگر ماشین لباسشویی سطلی دارید، باید از بالا آن را باز کنید. اگر میله تعلیق افتاده باشد، باید آن را وصل کنید. احتمالا همان میله موجب لرزش می‌شد.

کاهش لرزش ماشین لباسشویی

در ماشین سطلی، پنل پایین را هم باز کنید. فرش یا پارچه‌ای زیر آن قرار دهید تا کف خراشیده نشود.

کاهش لرزش ماشین لباسشویی

کمک فنرها را باز کنید. میله‌های اطراف آن را باز کنید و قاب دور آن را بردارید. نحوه جدا کردن کمک فنر به مدل ماشین لباسشویی شما بستگی دارد. ممکن است یکی از کمک فنرها در عقب وجود داشته باشد که دسترسی به آن به متخصص نیاز دارد.

کاهش لرزش ماشین لباسشویی

کمک فنرهای جدید را وصل کنید و پیچ‌های آنان را محکم کنید.

کاهش لرزش ماشین لباسشویی

سپس پنل را دوباره وصل کنید. پس از آن یک بار ماشین را برای تست کردن روشن کنید. خطوط آب را وصل کنید. ماشین را به برق متصل کنید. اگر دستگاه همچنان می‌لرزد، باید صفحه درام را عوض کنید. بهتر است برای این کار از متخصص کمک بگیرید.

کاهش لرزش ماشین لباسشویی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب دلایل و روش های رفع لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ ، پاکشوما ، بوش ، دوو ، اسنوا و… را آموزش دادیم. شما با کدام روش این مشکل را رفع کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش حل و تعمیر مشکلات رایج چرخ خیاطی
آموزش حل و تعمیر مشکلات رایج چرخ خیاطی
آموزش تصویری حل مشکل و تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی
آموزش تصویری حل مشکل و تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی
16 تا خرابی ماشین لباسشویی و روش های حل آنها
۱۶ تا خرابی ماشین لباسشویی و روش های حل آنها
آموزش تصویری تعمیر سوکت شارژ گوشی
آموزش تصویری تعمیر سوکت شارژ گوشی

نظرات