بهترین دوره های برنامه نویسی در ایران

بهترین دوره های برنامه نویسی در ایران

پیش از این که یادگیری برنامه نویسی را شروع کنید بهتر است که مطمئن شوید که دوره آموزشی ای که قصد دارید با آن یادگیری را شروع کنید؛ یک دوره مناسب و خوب باشد. در غیر این صورت شما علاوه بر تلف کردن وقت خود، امید و انگیزه خود را برای برنامه نویس شدن از دست میدهید و شاید حتی برنامه نویسی را به طور کلی کنار بگذارید. برای حل این مشکل ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی بهترین دوره های برنامه نویسی در ایران بپردازیم. این دوره ها با توجه به بازخورد دانشجویان و نتیجه گرفتن آن ها از دوره ها برای بررسی انتخاب شده اند!

ویژگی های یک دوره برنامه نویسی خوب

قبل از این که به سراغ بررسی دوره ها برویم بهتر است که بدانید یک دوره برنامه نویسی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

۱) پوشش مطالب داکیومنت اصلی زبان موردنظر

یکی از مواردی که دانشجویان کمتر به آن توجه می کنند داکیومنت اصلی زبان های برنامه نویسی است! شما باید بدانید که یادگیری یک زبان برنامه نویسی چیزی جز یادگیری داکیومنت آن زبان نیست! در دوره ای که شرکت می کنید باید حتما تا جای ممکن طبق داکیومنت اصلی آموزش داده شده و مطالب داکیومنت پوشش داده شوند.

۲) پشتیبانی دوره

برنامه نویسی هم جز مواردی است که برای یادگیری آن فقط باید تمرین و تکرار داشته باشید! از همین رو برای این که بدانید مسیر را درست طی می کنید باید دوره ای که در آن ثبت نام می کنید پشتیبانی نیز داشته باشد. پشتیبانی دوره باید به صورتی باشد که شما بتوانید مشکلات و سوالات خود را با منتور و یا پشتیبان در میان بگذارید و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت کنید. جالب است بدانید که نبود پشتیبانی بهتر از وجود یک پشتیبانی ضعیف است! به این دلیل که دانشجو در صورت دریافت پشتیبانی ضعیف از برنامه نویسی دلسرد خواهد شد و امید و انگیزه اش از بین خواهد رفت!

۳) بیان کردن مطالب کاربردی

کم نیستند دوره هایی که ساعات آموزش آن ها به ۱۰۰ ساعت می رسد! اما باید بدانید که اکثر این دوره ها به مطالب حاشیه ای می پردازند که در بهترین حالت پنج درصد از آن ها به کار شما می آیند. یک دوره برنامه نویسی خوب باید تمرکزش بر روی مطالب موردنیاز بازار کار و انجام پروژه های واقعی باشد!

پاگرد…

حالا که ویژگی های یک دوره برنامه نویسی خوب را بررسی کردیم به سراغ بررسی انواع دوره های برنامه نویسی می رویم! قبل از خواندن ادامه مطلب چشمان خود را ۳۰ ثانیه ببندید و به آن ها استراحت دهید!

دوره های برنامه نویسی سایت تاپ لرن

اگر قصد دارید که برنامه نویس C# شوید یکی از بهترین سایت هایی که می توانید به آن مراجعه کنید سایت تاپ لرن است! این سایت تمرکز عمده ی خود را بر روی زبان سی شارپ گذاشته و با مدیریت آقای ایمان مدائنی می توان به مفید بودن دوره های آن امیدوار بود! در تاپ لرن پشتیبانی اکثر دوره ها به صورت تیکتی است که با خود مدرس دوره مستقیما در ارتباط هستید اما از طریق سایت! سایت تاپ لرن جز قدیمی ترین سایت های حوزه آموزش برنامه نویسی است که در این سایت شما می توانید اکثر مطالب پیرامون یک زبان را فرا بگیرید! یکی از نقاط قوت آن وجود دوره های رایگان در کنار دوره های پولی است!

دوره های برنامه نویسی سایت سبز لرن

سایت سبزلرن سایتی است که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و تمرکز عمده آن بر روی جاوا اسکریپت و پایتون است. این سایت با مدیریت آقای قدیر یلمه یکی از سایت های آینده دار به شمار می آید که می توان در آینده بر روی آن حساب ویژه ای باز کرد! در سایت در حال حاضر دوره های زیادی وجود ندارد اما دوره های موجود هم جز دوره های بسیار عالی هستند که افرادی تازه کار به راحتی می توانند از آن ها استفاده کنند. پشتیبانی در سبزلرن همانند سایت تاپ لرن به صورت تیکتی است. سایت سبزلرن عمده تمرکز خود را بر روی پوشش کامل مطالب پیرامون هر زبان گذاشته است که همین دلیل باعث زیاد شدن ساعات آموزش آن است که نسبتا یک نقطه قوت خوب برای این سایت به حساب می آید.

دوره های برنامه نویسی آکادمی رستاوا

دوره های برنامه نویسی آکادمی رستاوا

در میان دوره ها و سایت های آموزشی برنامه نویسی آکادمی رستاوا را می توان یک انقلاب دانست! چرا که این آکادمی با ترکیب کارآموزی و دوره های آموزشی برنامه نویسی یک قدم بزرگ در تغییر فرآیند آموزش ایجاد کرده است! به این صورت که دانشجو در ابتدا یک سری فایل آموزشی برای دوره موردنظرش دریافت می کند و سپس می توان با دادن یک آزمون وارد کارآموزی برنامه نویسی شود! این امر سبب می شود که دانشجو در سریع ترین زمان ممکن وارد بازار کار شود و همچنین در پروژه های واقعی فعالیت کند! به جرات می توان گفت که آکادمی رستاوا در آینده جز سایت های بسیار محبوب باشد که دانشجویان بسیاری را توسط سیستم آموزشی مخصوص به خود جذب خواهد کرد! در آکادمی رستاوا هم پشتیبانی همانند سایت های قبلی است با این تفاوت که در زمان کارآموزی به صورت مستقیم با خود استاد دوره در ارتباط خواهید بود تا سطح شما ارتقا پیدا کند!

در حال حاضر یکی از محبوب ترین مسیرهای آموزشی آکادمی رستاوا، کارآموزی پایتون است که دانشجویان بسیاری را به خود علاقه مند کرده است.

دوره های برنامه نویسی سایت ۷ لرن

سایت ۷ لرن را می توان یکی از قدیمی ترین سایت های حوزه آموزش برنامه نویسی دانست! ۷ لرن با پوشش انواع زبان ها محبوبیت خوبی را در طی سال های اخیر در میان دانشجویان به دست‌ آورده است! تنها ایرادی که می توان به مجموعه ۷ لرن وارد دانست هزینه های بسیار سنگین برای دوره های آن هاست! هزینه هایی که شاید اکثر افراد توان پرداخت آن را نداشته باشند! اما طبق ادعایی که خود ۷ لرن دارد این دوره ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در سایت ۷ لرن انواع دوره های برنامه نویسی موجود است. پشتیبانی در این سایت نیز به صورت تیکتی است.

سخن پایانی

بهترین دوره های برنامه نویسی در ایران

در این مقاله سعی کردیم انواع دوره های محبوب برنامه نویسی را بررسی کنیم! به احتمال بسیار قوی سایت ها و آموزشگاه های بسیار دیگری وجود دارند که شما بتوانید از آن ها دوره ی برنامه نویسی تهیه کنید اما در این مقاله دوره هایی که از محبوبیت بیشتری برخوردار بودند بررسی شدند. انتخاب یک دوره برنامه نویسی باید توسط فاکتور های موجود که در ابتدای مقاله گفته شد انجام گیرد تا بتواند نتیجه موردنیاز شما را به ارمغان بیاورد! پس در انتخاب یک دوره برنامه نویسی نهایت دقت را به خرج دهید تا از مسیر شیرین یادگیری برنامه نویسی نا امید و دلسرد نشوید!

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • Mani says:

    سایت w3schools هم خیلی توی زمینه آموزش برنامه نویسی کمک میکنه
    البته حوصله زیاد میخواد و باب میل هرکسی شاید نباشه

  • ayuob says:

    ممنون از مطلب خوبتون
    ببخشید کسی تا حالا تجربه شرکت توی دوره های آکادمی رستاوا رو داشته؟