آموزش 7 روش تست آنتی ویروس ، فایروال و برنامه های امنیتی

آموزش ۷ روش تست آنتی ویروس ، فایروال و برنامه های امنیتی

برای این که بتوانید از قدرت و توانایی آنتی ویروس، 🛡️ فایروال و سایر برنامه‌های امنیتی روی سیستم یا گوشی خود مطمئن شوید، بهتر است آنان را تست کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش تست آنتی ویروس ، فایروال و برنامه های امنیتی میپردازیم.

چگونه آنتی ویروس را تست کنیم؟

?How to Test Your Antivirus, Firewall, Browser, and Software Security

آنتی ویروس و سایر برنامه های امنیتی بسیار مهم هستند زیرا از داده های ما در برابر بدافزارها حفاظت می کنند. حال سوال این است که آیا این برنامه ها قابلیت انجام این کار را دارند؟ در این مطلب از انزل وب نحوه تست آنتی ویروس قوی و سایر برنامه های امنیتی را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

تست کردن آنتی ویروس با ساخت یک ویروس جعلی

برای تست آنتی ویروس ویندوز می‌توانید از فایل EICAR استفاده کنید. این فایل را خودتان هم می‌توانید بسازید. این فایل به خودی خود یک بدافزار نیست. Notepad یا هر برنامه متنی را باز کنید و متن زیر را در آن پیست کنید:

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*

همچنین می‌توانید فایل EICAR را دانلود کنید. وقتی آنتی ویروس خود را اجرا کردید، باید به این فایل واکنش نشان دهد و آن را به عنوان یک بدافزار شناسایی کند. با دانلود فایل eicar_com.zip می‌توانید درون یک فایل زیپ را تست کنید. با eicarcom2.zip هم می‌توانید ویروسی بودن یک فایل زیپ را تست کنید. همچنین می‌توانید فایل را از طریق HTTPS دانلود کنید تا آنتی ویروس شما بتواند این اتصالات را هم بررسی کند.

تست کردن آنتی ویروس

تست فایروال با پورت اسکن

اگر از یک روتر استفاده می‌کنید، قابلیت NAT روتر همانند یک فایروال عمل می‌کند و از اتصال سایر رایانه‌های موجود در اینترنت به رایانه شما جلوگیری می‌کند. برای اطمینان از درست کار کردن آن می‌توانید از ShieldsUP استفاده کنید. با آن می‌توانید Port scan را اجرا کنید و ببینید پورت‌ها در آدرس شما باز یا بسته هستند. بهتر است پورت‌ها بسته باشند تا سیستم شما آسیب نبیند.

تست کردن آنتی ویروس

چک کردن افزونه‌های مرورگر

افزونه‌های مرورگرها دیگر مانند پلاگین های مرورگهای قدیمی آن چنان مشکل ساز نیستند. با این حال بهتر است از افزونه‌هایی استفاده کنید که کاربران زیادی دارند و معتبر هستند. همچنین در ابتدا به مجوزهای موردنیاز آن دقت کنید و ببینید با توجه به خدمتی که ارائه می‌دهد منطقی است یا خیر. مثلا دلیلی ندارد که یک برنامه افزودنی مسدودکننده تبلیغات به میکروفون و وب کم شما دسترسی داشته باشد. اگر متوجه چنین چیزی شدید، باید در نصب آن افزونه تجدید نظر کنید.

برای دانلود بهترین آنتی ویروس های جدید، مطلب دانلود بهترین آنتی ویروس برای ویندوز ۱۱ ، ویندوز ۱۰ و… را مطالعه کنید.

آپدیت کردن نرم‌افزار برای بالا بردن امنیت آن

تست آنتی ویروس

یک روش برای جلوگیری از آسیب دیدن سیستم و برنامه‌ها این است که آنان را آپدیت کنید. معمولا در سیستم عامل‌ها بخشی برای آپدیت کردن تمامی نرم افزارها و سیستم عامل وجود دارد. امکان فعال کردن به روزرسانی به صورت خودکار هم وجود دارد. هر برنامه‌ای که از اینترنت برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کند (مانند برنامه های چت، مرورگرها، وی پی ان و…) باید بیشتر از سایرین آپدیت شوند.

سایت تست آنتی ویروس SpyShelter

دانلود ویروس برای تست آنتی ویروس کار درستی نیست زیرا می‌تواند به سیستم شما آسیب وارد کند. برای همین بهتر است از برنامه یا سایتی قوی‌تر استفاده کنید. ما ابزار تست SpyShelter را توصیه می‌کنیم.

این ابزار برای ثبت داده است و می‌تواند ورودی‌های صفحه کلید، فید وب کم و کلیپ بورد رایانه شما را کنترل کند. می‌توانید این ابزار را دانلود کنید و ببینید روی سیستم شما عمل می‌کند یا خیر. اگر نکرد، ابزار را بوت کنید و ببینید بدون این که آنتی ویروس به شما اخطار دهد، چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید. این برنامه برای چک کردن آنتی ویروس در موقعیتی واقعی بسیار مفید است.

تست کردن برنامه‌های امنیتی با AMTSO

تست آنتی ویروس

AMTSO مجموعه خوبی از انواع تست ها را دارد. این آزمایش‌ها تاثیر منفی روی سیستم شما نخواهند داشت و صرفا تست هستند. با آن می‌توانید به حفاظت از درایو بپردازید. از آن برای تشخیص سایت فیشینگ استفاده کنید و ایمنی برنامه‌هایی را که به صورت ناخواسته نصب می‌شوند، چک کنید. اگر مشکلی شناسایی شد، سایت به شما نحوه رفع کردن آن را آموزش می‌دهد. روی نام ارائه دهنده امنیتی که استفاده کردید، کلیک کنید تا به صفحه راهنما هدایت شوید.

تست انتی ویروس با AV-Comparatives

روش دیگر برای تست کردن آنتی ویروس این است که از AV-Comparatives استفاده کنید. آن را اجرا کنید و بگذارید اسکن را انجام دهد. سپس روی نتایج کلیک کنید و راهنما را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید با یک امتیاز کلی ببینید که این ابزار چقدر کارآمد است. علاوه بر این، می‌توانید طیف وسیعی از تست‌ها را که انجام شده است، مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه تست آنتی ویروس اندروید و… را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای تست آن ها استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما کامل و تست شده حل مشکل آنتی ویروس ویندوز ۱۱
راهنما موثر برای حل مشکلات آنتی ویروس آویرا (Avira)
راهنما موثر برای حل مشکلات آنتی ویروس آویرا (Avira)
آموزش رفع مشکل لایسنس و ارور Activation Failed در نود 32
آموزش رفع مشکل لایسنس و ارور Activation Failed در نود ۳۲
بررسی و دانلود 12 تا از بهترین آنتی ویروس ویندوز 11
بررسی و دانلود ۱۲ تا از بهترین آنتی ویروس ویندوز ۱۱

نظرات