10 نشانه خطرناک در هنگام دوست یابی و آشنایی مجازی با افراد

۱۰ نشانه خطرناک در هنگام دوست یابی و آشنایی مجازی با افراد

با وجود گسترش اینترنت . بیشتر شدن استفاده انسان‌ها از فضای مجازی، بسیاری از دوستی ها و آشنایی ها نیز به شکل آنلاین 👩‍❤️‍👨 صورت می گیرد. در چنین دوست یابی باید به نکات مهمی دقت کنید. در این مطلب از انزل وب ۱۰ نشانه خطرناک در هنگام دوست یابی و آشنایی مجازی با افراد را بررسی می کنیم.

بررسی خطرات دوست یابی آنلاین

Deadly Sins of Online Dating

یکی از راه های آشنایی با افراد در دنیای مدرن، آشنایی در فضای مجازی و دوست یابی اینترنتی است. این نوع دوست یابی می تواند خطراتی به همراه داشته باشد. در این مطلب از انزل وب به بررسی این خطرات در آشنایی مجازی با افراد می پردازیم. با ادامه این پست همراه ما باشید.

کامل نبودن پروفایل

از نکات مهم برای دوست یابی آنلاین توجه به پروفایل شخص است. پروفایل بخش مناسبی برای یک معرفی اجمالی است. افراد می‌توانند سرگرمی‌ها، علایق، شغل، سن و… خود را در آن وارد کنند. آن چه افراد در این بخش وارد می کنند بسیار مهم است. توجه کنید که یک فرد چه چیزی را در این بخش می‌نویسد. این گونه علاوه بر به دست آوردن یک شناخت سطحی می‌توانید متوجه شوید که چه چیزهایی برای او مهم است. برخی از افراد چیز خاصی در پروفایل خود نمی‌نویسند. بهتر است به این گونه افراد اعتماد نکنید.

به عکس پروفایل شخص توجه کنید که از عکسی مانند تصاویر گل، بازیگران و… استفاده نکرده باشد. حساب‌های اجتماعی دیگر او را چک کنید و تصاویر را با هم تطابق دهید. از ارتباط با پروفایل های مشکوک خودداری کنید.

نحوه آغاز گفتگو

اگر با فردی وارد گفتگو شدید، به جملات او دقت کنید. بخش مهمی از شخصیت یک انسان را می توانید از طریق نوع حرف زدن او متوجه شد. این که فرد چگونه گفتگو را آغاز می‌کند. در مورد چه چیزهایی اظهار نظر می‌کند. آیا از طنزهای جنسیت زده، نژادپرستانه و… استفاده می‌کند و… این موارد بسیار اهمیت دارند و بخشی از شخصیت فرد را در آشنایی مجازی نشان می‌دهند.

شخصیت کنترلگر

بررسی خطرات دوست یابی آنلاین

بعد از این که با فرد حرف زدید و حال می‌توانید راحت‌تر با او ارتباط داشته باشید، توجه کنید که مکالمات دیگر شما پس از این نزدیک شدن ابتدایی چگونه پیش می‌رود. به هیچ وجه قبل از این که خودتان آماده نبودید، فرد را ملاقات نکنید. اگر فرد بسیار اصرار دارد، یعنی به حد و مرزهای شما احترام نمی گذارد. خط قرمزهای خود را مشخص کنید و واکنش شخص را نسبت به آن‌ها بسنجید. اگر فرد لیستی از ویژگی‌ها را به شما نشان می‌دهد و می‌گوید که باید چنین باشید، فرد مورد اعتمادی نیست. در یک رابطه سالم شما باید خودتان باشید و احساس آزادی کنید. نه این که فردی مدام شما را با توجه به خواسته‌های خودش بخواهد تغییر بدهد.

مرموز بودن

یکی دیگر از خطرات دوست یابی مجازی این است که انسان‌ها می‌توانند در نقش هر کسی فرو بروند و خود واقعی را نشان ندهند. با وجود این رمزآلود بودن کلی این فضا، برخی از افراد سعی بر بیشتر کردن این پنهان‌کاری‌ها دارند. افراد می‌توانند دروغ بگویند. چیزهای عجیبی بیان کنند. اگر فرد مدام شما را می‌پیچاند، دیر به دیر به پیام‌ها پاسخ می‌دهد و… بهتر است از او دوری کنید. هر گونه پروفایل مشکوک را بلاک و ریپورت کنید. در صورتی که فرد به شما بی‌احترامی کرد و حرف‌های زشتی زد به راحتی می‌توانید او را بلاک کنید.

مهم‌ترین چیز امنیت شما است

امنیت شما مهم‌ترین چیزی است که باید در این گونه قرارها به آن توجه کنید. قرار ملاقات اولیه را در مکانی عمومی بگذارید. جایی که قبلا رفته‌اید یا خودتان می‌شناسید. به هیچ عنوان قرار را در فضایی خصوصی نگذارید. برای حفظ امنیت خود به چند نفر از دوستان یا آشنایان مورداعتماد خود بگویید که می‌خواهید با فردی قرار بگذارید. زمان و مکان هم به آن‌ها بگویید تا در صورت برزو مشکل بتوانند به شما کمک کنند.

در خواست کمک مالی

دوست یابی مجازی

یکی دیگر از نکات منفی که در دوست یابی مجازی باید به ان توجه شود، درخواست فرد برای پول است. هر چقدر هم فرد دلیل قانع‌کننده‌ای برای درخواست مالی بیاورد، شما نباید به آن پاسخ دهید. ممکن است در این مواقع از احساسات شما سواستفاده شود و دلایلی برای درخواست مالی خود بیاورند که دلتان بسوزد. اما اصلا نباید به این درخواست‌ها پاسخ دهید. فورا فرد را ریپورت کنید.

عدم استفاده از وسیله نقلیه شخص

پیشنهاد می‌کنیم پس از قرارهای اولیه خودتان به منزل بروید و برای رسیدن به خانه و… از ماشین شخصی که اخیرا با او آشنا شدید استفاده نکنید. شما هنوز فرد را نمی‌شناسید و نباید به او اعتماد کنید. هر چند فرد در این قرارها بسیار موجه به نظر برسد.

عدم ارسال اطلاعات شخصی

از جمله معایب دوست مجازی و آشنایی مجازی این است که شما نمی‌دانید فرد کجا کار می‌کند، کجا زندگی می‌کند و… . در حالت عادی هم ممکن است این اطلاعات را نداشته باشید اما با توجه به رفت و آمد فرد در مکان‌هایی خاص متوجه بخشی از جاهایی که در آن فعالیت دارد، بشوید. در فضای مجازی ما فرد را نمی‌شناسیم برای همین هم نباید اطلاعات شخصی خود مانند آدرس منزل، محل کار، اطلاعات بانکی، مشاره منزل و… را به او بدهیم.

برنامه‌ها و سایت‌های دوستیابی هرگز برای شما ایمیلی ارسال نمی‌کنند که در آن رمز و نام کاربری شما را بخواهند. در صورت دریافت ایمیل و پیام‌هایی از این قبیل که از شما درخواست می‌کنند چنین اطلاعاتی را بفرستید، هیچ پاسخی ارائه ندهید و آن را به سایت یا برنامه گزارش کنید.

دروغگویی

بررسی خطرات دوست یابی آنلاین

سنجش دروغ در این نوع رابطه بسیار سخت‌تر است. با این حال اگر فرد اطلاعاتی به شما داده است و مثلا در اولین قرار متوجه شده‌اید، شبیه به عکس خود نیست یا سنش از آن چیز که گفته بود، کمتر یا بیشتر است، قرار را ادامه ندهید.

برای آشنایی با بهترین برنامه ها و سایت های دوست یابی، مطلب دانلود برنامه دوست یابی تصادفی و افراد نزدیک را مطالعه کنید.

سایر خطرات آشنایی مجازی که باید به آن‌ها توجه شود

در این بخش به سایر نکاتی که باید در دوست یابی مجاز به آن‌ها توجه شود، می‌پردازیم. در صورت مشاهده این موارد فرد را ریپورت و بلاک کنید:

  • اگر فرد ادعا می‌کند که اخیرا بیوه شده است و چند فرزند دارد که به تنهایی بزرگ می‌کند.
  • ناپدید شدن ناگهانی از برنامه و برگشتن با پروفایل و نام جدید
  • دادن پاسخ مبهم به سوالاتی خاص
  • تعارف کردن زیاد و زدن حرف‌های عاشقانه فراوان در ابتدای آشنایی
  • شما را تحت فشار قرار می دهد تا شماره تلفن خود را بدهید یا خارج از برنامه یا سایت دوستیابی صحبت کنید. تا زمانی که مطمئن نشدید، این کار را نکنید.
  • آدرس منزل یا محل کار شما را به بهانه ارسال گل یا هدیه درخواست می کند
  • بیان کردن داستان‌های متناقض و غیرعادی
  • درست حرف نزدن و داشتن اشتباهات فراوان در دستور زبان با وجود ادعای داشتن تحصیلات بالا
  • درخواست کردن عکس
  • کم سن بودن فرد
  • ارسال پیام‌های توهین‌آمیز و آزاردهنده
  • تهدید کردن و ترساندن شما
  • داشتن پروفایل جعلی یا فیک
  • تلاش برای فروش محصولات و خدمات

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب خطرات دوست یابی در فضای مجازی را بررسی کردیم. از نظر شما چه خطرات دیگری می تواند در چنین روابطی انسان را تهدید کند؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

22 بهترین برنامه و سرویس های دوست یابی در ایران و خارج از کشور
۲۲ بهترین برنامه و سرویس های دوست یابی در ایران و خارج از کشور
بررسی 18 تا از بهترین برنامه دوست یابی آیفون iOS ایران و جهان
بررسی ۱۸ تا از بهترین برنامه دوست یابی آیفون iOS ایران و جهان
آموزش تصویری استفاده از بامبل Bumble
آموزش تصویری استفاده از بامبل Bumble

نظرات