آموزش 8 روش ذخیره پیام در واتساپ

آموزش ۸ روش ذخیره پیام در واتساپ

گاهی ممکن است شما اطلاعات مهمی در واتساپ 💬 داشته باشید و بخواهید از اطلاعات واتساپ خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا پیام های شما پاک نشوند، در این زمان شما با استفاده از چند روش میتوانید پیام های واتساپ خود را ذخیره کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۸ روش ذخیره پیام در واتساپ میپردازیم.

آموزش ذخیره چت های واتساپ

How to Save Your Message History on WhatsApp

اپلیکیشن واتساپ WhatsApp یکی از برنامه های پیام رسان محبوب است که قابلیت های زیادی دارد. شما به وسیله این برنامه میتوانید با سایر مخاطبین خود به صورت تصویری، صوتی و متنی صحبت کنید. شما به هر دلیلی ممکن است بخواهید پیام های خود را ذخیره کنید تا بعدا پاک نشوند و دوباره به آن ها دسترسی داشته باشید. برای این کار چند روش مختلف وجود دارد که در ادامه به صورت کامل بررسی میکنیم. شما به دلخواه خود میتوانید یک روش را برای ذخیره پیام در واتساپ انتخاب کنید. اگر میخواهید محل ذخیره واتساپ را روی گوشی خود تغییر دهید میتوانید مطلب آموزش ۴ روش تغییر محل ذخیره واتساپ را مطالعه کنید.

ذخیره پیام های واتساپ در اندروید

برنامه واتساپ این امکان را به شما میدهد تا از پیام های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن ها را ذخیره کنید. برای انجام این کار در گوشی های اندروید ابتدا برنامه WhatsApp را باز کنید و روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید تا یک منو برای شما باز شود.

آموزش ذخیره چت های واتساپ

از منو باز شده Settings را انتخاب کنید.

ذخیره پیام در واتساپ

در صفحه تنظیمات روی Chats ضربه بزنید.

ذخیره پیام های واتساپ

در صفحه جدید ابتدا روی Chat backup و بعد از آن روی Back Up ضربه بزنید تا پیام های شما ذخیره شوند.

ذخیره پیام ها در واتساپ

ذخیره پیام ها در واتساپ توسط گوشی آیفون

برای بکاپ گرفتن از تمامی چت ها در آیفون ابتدا برنامه واتساپ را باز کنید. از طریق منو پایین وارد Settings شوید. از صفحه تنظیمات روی Chats ضربه بزنید.

ذخیره پیامهای واتساپ

در اواسط صفحه Chats گزینه Chat Backup را انتخاب کنید.

چگونه چت‌های واتس‌اپ را ذخیره کنیم؟

در آخر روی Back Up Now ضربه بزنید. با این کار از تمامی پیام های شما نسخه پشتیبان تهیه میشود و هر گاه در دستگاه دیگری با همین شماره وارد واتساپ شوید پیام های خود را میتوانید ببینید.

آموزش 8 روش ذخیره پیام در واتساپ

چگونه چت‌ های واتس‌ اپ را ذخیره کنیم؟ با استفاده از Google Drive

برای ذخیره پیام های واتساپ با Google Drive بعد از باز کردن واتساپ روی سه نقطه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید. از منو باز شده Settings را انتخاب کنید و بعد روی Chats ضربه بزنید.

آموزش ذخیره کردن چت ها در واتساپ

Chats backup را انتخاب کنید.

سیو مسیج واتساپ

روی Back up to Google Drive ضربه بزنید.

ذخیره پیامهای واتساپ

یکی از اکانت های گوگل خود را انتخاب کنید.

چگونه چت‌های واتس‌اپ را ذخیره کنیم؟

در آخر روی Back up ضربه بزنید.

آموزش 8 روش ذخیره پیام در واتساپ

برای دیدن آموزش بیشتر اتصال واتساپ به گوگل درایو برای بکاپ گیری و نحوه بازیابی اطلاعات میتوانید مطلب آموزش تصویری اتصال واتساپ به گوگل درایو برای بکاپ گیری را مطالعه کنید.

انتقال و سیو مسیج واتساپ با استفاده از ایمیل

شما از طریق ایمیل نیز میتوانید اطلاعات واتساپ خود را انتقال دهید و با این کار پیام های خود را ذخیره کنید. برای انجام این کار ابتدا مسیر Settings> Chat Settings> Chat History> Email Chat را در برنامه واتساپ طی کنید. مخاطبی که میخواهید پیام های آن انتقال پیدا کند را انتخاب کنید. در کادری که باز میشود اگر میخواهید تصاویر و فیلم ها نیز منتقل شوند روی Additional media ضربه بزنید. در آخر آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی Send ضربه بزنید

ذخیره پیامهای واتساپ با انتقال پیام ها به برنامه پیامرسان دیگر

برای انتقال پیام های شخصی در واتساپ و ذخیره آن ها ابتدا برنامه واتساپ را باز کنید و به صفحه چت شخص مورد نظر بروید سپس روی سه نقطه بالا سمت راست ضربه بزنید. از منو باز شده More را انتخاب کنید تا گزینه های بیشتری نمایش داده شود. گزینه Export chat را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. یکی پیام مبنی بر اینکه آیا میخواهید تصاویر و فیلم ها نیز منتقل شوند برای شما باز میشود. اگر میخواهید تصاویر نیز منتقل شوند Include media را انتخاب کنید.

ذخیره پیام های واتساپ

یک روش دیگر این است که بعد از باز کردن واتساپ در بالا سمت راست صفحه روی سه نقطه ضربه بزنید و Settings را انتخاب کنید تا تنظیمات برای شما باز شود. در تنظیمات Chats را انتخاب کنید.

ذخیره چت واتساپ

بعد از باز شدن بخش Chats روی Chat history و بعد از آن Export chat کلیک کنید. و چت مور نظر را انتخاب کنید. مجددا یک پیام برای تصاویر و فیلم ها باز میشود. در صورتی که میخواهید تصاویر و فیلم ها نیز منتقل شوند باید روی Include media ضربه بزنید. محل انتقال را مشخص کنید تا پیام های شما به آنجا منتقل شود.

آموزش ذخیره کردن چت ها در واتساپ

آموزش ذخیره کردن چت ها در واتساپ با اکانت سامسونگ

ابتدا وارد حساب سامسونگ خود شوید. بعد از آن Settings گوشی خود را باز کنید و روی Accounts and backup بعد از آن روی Backup and restore ضربه بزنید. Backup data را انتخاب کنید. WhatsApp را برای تهیه نسخه پشتیبان انتخاب کنید و بعد روی Backup ضربه بزنید. زمانی که تهیه نسخه پشتیبان تمام شد روی Done کلیک کنید.

ذخیره پیام های واتساپ در کامپیوتر با استفاده از نسخه وب واتساپ

برای ذخیره پیام های واتساپ خود در کامپیوتر از طریق نسخه وب ابتدا از طریق مرورگر دلخواه خود وارد نسخه وب واتساپ شوید. بعد از Login کردن چت مورد نظر را باز کنید و روی پروفایل شخص راست کلیک کنید. از منو باز شده Save as را انتخاب کنید. (توجه کنید در این روش تنها پیام هایی که در صفحه لود شده اند ذخیره میشوند)

آموزش ذخیره چت های واتساپ

محل مورد نظر را برای ذخیره سازی انتخاب کنید. چت شما به صورت فایل Html در محلی که انتخاب کرده اید ذخیره میشود. بعد از اتمام دانلود فایل Html روی آن کلیک کنید تا باز شود.

ذخیره پیام در واتساپ

بعد از باز شدن میتوانید پیام های خود را با آن مخاطب مشاهده کنید.

ذخیره پیام های واتساپ

ذخیره چت واتساپ با Snagit

شما با استفاده از برنامه Snagit میتوانید چت واتساپ خود را به صوت PDF ذخیره کنید. برای انجام این کار ابتدا Snagit را دانلود کنید سپس برنامه را باز کنید. از طریق مرورگر خود وارد نسخه وب واتساپ شوید و مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید.

ذخیره پیام ها در واتساپ

از برنامه Snagit روی Capture کلیک کنید تا یک دایره روی صفحه نمایش داده شود.

ذخیره چت واتساپ

بوسیله این دایره تمام صفحه چت خود را به صورت کامل انتخاب کنید. سپس موس را به سمت پایین بکشید تا آخرین پیام های شما نیز ذخیره شود.

سیو مسیج واتساپ

بعد از تمام شدن روی Stop کلیک کنید تا کار برنامه تمام شود. در صفحه برنامه میتوانید عکس ذخیره شده را ببینید. روی File و بعد از آن Save as بزنید و محل ذخیره سازی را انتخاب کنید. حتما فایل را به صورت PDF ذخیره کنید. (این روش برای متن های فارسی چندان خوب عمل نمیکند)

سیو مسیج واتساپ

همچنین مطلب آموزش ذخیره و بکاپ خودکار عکس و ویدیو واتساپ در گوگل فوتو میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نحوه ذخیره پیام در واتساپ را بررسی کردیم. شما از کدام روش برای ذخیره پیام های واتساپ استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ذخیره پیامهای واتساپ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا کد واتساپ نمیاد؟ این 12 راه حل را امتحان کنید
چرا کد واتساپ نمیاد؟ این ۱۲ راه حل را امتحان کنید
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی

نظرات

  • ماری says:

    سلام وقتتون بخیر.
    من مادرم فوت کردن می خوام چت ها و ویسهایی که ازشون توی واتساپ دارم همیشه برام بمونه و هیچ وقت پاک نشه،به نظرتون کدوم روش بهتر و مطمئن تره. برام مهمه که بتونم ویس ها رو گوش بدم و بتونم پیام ها و عکسای توی چت رو نگاه کنم. ممنون میشم کمکم کنید.