چطور گوشی موبایل را فلش کنیم؟ (سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون)

چطور گوشی موبایل را فلش کنیم ؟

این سوال هنگامی که تلفن شما خیلی کند است و متوجه می شوید که برخی از برنامه ها به طور مرموزی ناپدید می شوند یا رفتار عجیبی دارند به ذهن شما خطور می کند. آیا ممکن است که این موارد ویروس باشند یا تلفن همراه شما ممکن است به دلیل پر شدن فضای ذخیره سازی دچار لگ و هنگ های متعدد شود؟ اینها مواردی هستند که معمولاً کاربران تلفن با آنها مواجه می شوند. اما خبر خوب این است که یک راه حل ساده و سرراست برای آن وجود دارد.

این راه حل فلش کردن گوشی تلفن همراه می باشد. اگر فکر می کردید که تلاش برای فلش کردن گوشی تنها برای متخصصان فناوری است، سخت در اشتباهید. چرا که با ابزار های مناسب و البته دانلود فریمور مناسب می توانید به راحتی یاد بگیرید که چگونه گوشی خود را فلش کنید و آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید. با ما همراه باشید تا در ادامه به شما بگوییم که چگونه گوشی خود را فلش کنید.

فلش کردن گوشی به طور دستی دشوار و در عین حال ساده می باشد. حتی اگر مراحل آن بسیار زیاد باشند این مراحل، صرفاً دستورالعمل هایی هستند که در صورت اجرای درست، تلفن شما به حالت جدیدی در خواهد آمد. تصور کنید گوشی خود را به حالت اولیه برگردانید؟ فرآیند فلش می‌تواند به شما این امکان را بدهد که در صورت اجرای صحیح، یک بار دیگر از گوشی خود لذت ببرید.

برای مشاهده قیمت گوشی به سایت مبیت مراجعه کنید.

چطور گوشی موبایل خود را به صورت دستی فلش کنیم

توسعه دهندگان سیستم عامل اندروید را با قابلیت شخصی سازی ساختند. آیا تا به حال نام AOSP ( پروژه منبع باز اندروید) را شنیده اید؟  AOSP یک وب سایت با اطلاعات و کد منبع برای کمک به ایجاد سیستم عامل اندروید به طور سفارشی است. بنابراین، تغییر دادن سیستم عامل دستگاه اندرویدی شما آسان است و فلش کردن مسئله سختی نیست. با این حال، شما باید مراقب روش های متعددی باشید که در مورد نحوه فلش کردن گوشی قفل شده وجود دارد. چرا که همه آن ها کار نمی کنند و اگر اشتباه انجام شوند، ممکن است گوشی خود را Break و بی فایده کنید. خوشبختانه برای شما، فرآیند های تست شده وجود دارد و اگر می‌خواهید بفهمید که چطور گوشی موبایل خود را فلش کنید. بهتر است از مراحل زیر را امتحان کنید. این روش ها بسیار ساده هستند و هیچ خطری برای گوشی شما ندارند.

از اطلاعات تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

از آنجایی که فرآیند فلش کردن به طور دائم تمام داده های تلفن شما را پاک می کند، بد نیست که از اطلاعات تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. می توانید این کار را روی رایانه، یک فضای ابری یا کارت SD با فضای ذخیره سازی مناسب انجام دهید. به همین دلیل است که باید یاد بگیرید که چگونه انواع گوشی سامسونگ را با استفاده از رایانه فلش کنید تا از فرآیند بک آپ گیری استفاده کنید.

چطور گوشی موبایل را فلش کنیم ؟

باز کردن قفل بوت لودر/روت کردن گوشی

تنها راهی که می توانید گوشی خود را فلش کنید این است که در ابتدا قفل بوت لودر آن را باز کنید. بوت لودر شبیه بایوس کامپیوتر شماست. به طور پیش‌فرض، همه دستگاه‌های اندرویدی با بوت‌لودرهای قفل شده عرضه می‌شوند که از فلش شدن گوشی کاربران جلوگیری می‌کند. چگونه بوت لودر را آنلاک کنید؟

ابتدا شما باید گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید و از رابط خط فرمان (CMD) استفاده کنید. برخی از تلفن‌ ها برای باز کردن قفل بوت لودر به کد بازگشایی خاصی نیاز دارند. برای انجام دادن این کار، باید به وب سایت سازنده سر بزنید و این کد را درخواست کنید. توجه به این نکته ضروری است که برخی از تلفن‌ها قابلیت بازگشایی بوت لودر دارند اما به تکنیک‌های پیچیده‌تری برای حذف قفل نیاز دارند.

دانلود کاستوم رام

فرآیند دانلود رام برای کسانی که نمی‌دانند چگونه گوشی خود را بدون کامپیوتر فلش کنند، ساده‌ترین راه است. وجود رام های سفارشی یکی از بزرگترین مزایای موجود در اندروید است. اگر از رابط گوشی خود خسته شده اید، می توانید با استفاده از فلش کردن گوشی خود رام گوشی خود را عوض کنید و از عملکرد بهبود یافته آن لذت ببرید.بهتر از همه این موارد، اگر که از رام جدید راضی نبودید یا دچار مشکل شدید، همیشه می توانید به سیستم عامل اصلی بازگردید.

چگونه فریمور مخصوص گوشی خود را برای فلش روی گوشی خود دانلود کنیم؟ برخی از تولیدکنندگان مانند سونی از یک پایگاه داده آنلاین برای سیستم عامل تلفن خود استفاده می کنند که هر دارنده تلفن می تواند با استفاده از ابزار مناسب به آن دسترسی داشته باشد. مدل های دیگر نیز همین پلتفرم ها و ابزارهایی را برای دانلود نرم افزار خود ارائه کرده اند. با این حال، اگر به یک کاستوم رام علاقه مند هستید، می توانید به انجمن مناسب XDA Developer دسترسی داشته باشید و مورد مناسب را از دستگاه خود دانلود کنید. با بررسی پشت گوشی خود از سازگاری آن با مدل گوشی خود اطمینان حاصل کنید. پس از دانلود، آن را در کارت SD خود ذخیره کنید.

گوشی را به حالت بازیابی راه اندازی کنید

اگرچه این مورد در مدل های مختلف تلفن متفاوت است، اما به طوری کلی می توان از روش زیر استفاده کرد. دکمه ولوم پایین و پاور را نگه دارید تا به حالت بازیابی راه اندازی شود. اگر گوشی شما به حالت بازیابی بوت نمی‌شود، احتمالاً به روش دیگری نیاز دارد و می‌توانید آن را از وب ‌سایت سازنده گوشی خود پیدا کنید. این عمل صفحه بوت لودر را باز می کند که گزینه های مختلفی دارد. از دکمه پاور گوشی خود برای ورود به مود ریکاوری استفاده کنید. این امر یکی از پیچیده‌ترین بخش ‌ها برای افرادی است که به دنبال نحوه فلش کردن گوشی خود هستند. لازم نیست نگران گزینه های دیگر باشید، بلکه فقط حالت بازیابی را درنظر بگیرید.

چگونه با استفاده از رام گوشی خود را فلش کنیم

زمانی که وارد حالت بازیابی شدید با گزینه های مختلفی نیز مواجه خواهید شد. اما شما فقط باید روی دکمه نصب تمرکز کنید. در این بخش شما متوجه گزینه های پاک کردن، نصب، تنظیمات، پشتیبان گیری و بسیاری از موارد دیگر خواهید شد. این امر را به خاطر داشته باشید، که هر حرکت اشتباهی می تواند تلفن شما را از کار بیندازد. به همین دلیل، هنگامی که در صفحه بازیابی گوشی خود هستید، بیشتر مراقب باشید. از دکمه افزایش و کاهش صدا برای رفتن به دکمه نصب استفاده کنید و پس از آماده شدن آن را با دکمه پاور انتخاب کنید. در صفحه بعدی باید منبع سیستم عاملی را که می خواهید روی گوشی فلش کنید را انتخاب کنید.

از آنجایی که سیستم عامل را روی کارت SD خود ذخیره کرده اید، گزینه Install zip from SD card  را انتخاب کرده و فرآیند فلش کردن را شروع کنید. اگر همه چیز با موفقیت پیش رفت، گوشی شما با نصب نرم افزار جدید راه اندازی مجدد می شود. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که قبل از فرایند فلش حتما گوشی خود را شارژ کنید.

فلش کردن گوشی به چه منظور صورت می گیرد

چطور گوشی موبایل را فلش کنیم ؟

مردم به دلایل متعدد گوشی های خود را فلش می کنند. زمانی که گوشی هنگ کرده، بریک شده (Break)، یا رمز آن فراموش شده، ممکن است نیاز به فلش کردن داشته باشد. این موارد گفته شده به این معنی هستند که شما نمی توانید از تلفن همراه خود به درستی استفاده کنید. فرآیند فلش کردن، یک رام جدید را در بالای رام تولید شده نصب می کند.

چگونه  Iphoneخود را فلش کنیم

یکی از بهترین قسمت های آیفون سیستم عامل آن است. iOS اپل رابط کاربری عالی دارد و بسیار واکنش گرا است. این سیستم عامل موبایل به طور انحصاری برای آیفون و آیپد اپل توسعه یافته است، بنابراین به دلیل یکپارچگی نرم افزار و سخت افزار بهتر، سریعتری را دارا می باشد.

با این حال، حتی بهترین سیستم عامل نیز می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. بسیاری از کاربران آیفون گزارش داده اند که به طور مرتب در دستگاه های خود با مشکلاتی مواجه شده اند. درک برخی از آنها برای یک فرد عادی بسیار پیچیده است، بنابراین برخی از کاربران iOS می خواهند دستگاه خود را فلش کنند. امروز به شما نشان خواهیم داد که چگونه آیفون را با روش های مختلف فلش کنید.

فلش آیفون از طریق iTunes (رسمی اما پیچیده)

می توانید گوشی آیفون خود را با استفاده از نرم افزار iTunes بر روی کامپیوتر فلش کنید. Apple iTunes یک نرم افزار ویدیو و پخش موسیقی می باشد. این نرم افزار قادر است تمام دستگاه های iOS شما را به خوبی مدیریت کند و از داده های شما نسخه پشتیبان تهیه کرده و دستگاه شما را بازیابی کند. قبل از شروع، باید به تنهایی سیستم عامل را پیدا کرده و دانلود کنید.

برای شروع فرایند فلش نرم افزار iTunes را دانلود، نصب و روی رایانه خود باز کنید. سپس آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید. در صورت اتصال موفق، iTunes از شما می خواهد که اجازه دسترسی به آیفون خود را بدهید. روی Trust در آیفون ضربه بزنید. این امر به iTunes اجازه می دهد تا اطلاعات آیفون را بخواند و مدیریت کند.

پس از آن برای Mac کلید Option را فشار دهید و روی Update یا”Restore ضربه بزنید. اگر رایانه شخصی ویندوزی دارید، Shift را نگه دارید و Update  یا Restore  را فشار دهید. برای ذخیره داده های داخلی آیفون می توانید Update را انتخاب کنید. همچنین می توانید Restore iPhone را فشار دهید که در این صورت تمام محتویات دستگاه شما پاک می شود.

اگر هر گونه به روز رسانی سیستم عامل مانند آخرین iOS  برای آیفون شما در دسترس باشد، علامت Select the firmware  روی صفحه ظاهر می شود. باید سیستم عاملی را که قبلا دانلود کرده‌اید انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید. آیفون پس از چند دقیقه بازیابی می شود.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات