آموزش کامل برنامه های ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بکو، اسنوا و...

آموزش کامل برنامه های ماشین لباسشویی سامسونگ ، ال جی ، اسنوا و…

ماشین های لباسشویی 👕 دستگاه های پیچیده ای هستند و برنامه های جدیدی به کنترل پنل مدل های جدید آنها اضافه می شوند. به همین دلیل اگر به تازگی یکی از این دستگاه ها را خریداری کرده باشید به آموزش کامل برنامه های ماشین لباسشویی سامسونگ ، ال جی ، بکو ، اسنوا و… نیاز پیدا خواهید کرد.

برنامه های ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، اسنوا و

Washing Machine Programs Explained

قبلا در انزل وب در مورد نحوه خرید ماشین لباسشویی خوب و مناسب صحبت کردیم. به طور کلی ماشین های لباسشویی دارای سه تنظیمات اصلی هم زدن لباس ها، طول شستشو و دمای آب است. اینها ویژگی های اصلی ماشین لباسشویی شما هستند که اجازه می دهند برنامه شستشوی خود را مطابق با جنس و میزان کثیفی پارچه ها تنظیم کنید.

معمولاً دور کند برای لباس هایی که از پارچه های ظریفی ساخته شده اند طراحی شده است. دور تند هم برای لباس هایی که جنس محکمی دارند و کثیفی زیادی دارند طراحی شده است.

شما می توانید به جای یک دوره شستشوی کامل، از برنامه آبکشی برای لباس هایی که تازه خریده اید و لباس هایی که خیلی چرک نشده اند استفاده کنید.

با تنظیم دما هم می توانید از تنظیمات مختلف برای آب مصرفی استفاده کنید. برنامه های صرفه جویی در انرژی در این محدوده می گنجند.

با این حال اکثر ماشین های لباسشویی دارای ویژگی های مفید دیگری هستند که در ادامه به صورت خلاصه به شما معرفی خواهیم کرد.

Digital display یا صفحه نمایش دیجیتال: این نمایشگر به شما نشان می دهد که تا چه مدت دیگر کار شستشوی لباس های شما تمام می شود.

 

برنامه های ماشین لباسشویی سامسونگ، ال‌جی، اسنوا و...

Time delay یا تاخیر زمانی: اگر می خواهید یک چرخه شستشو را زمانی اجرا کنید که ساعات اوج مصرف نیست و در مواقعی که خانه نیستید کار شستشو آغاز و قبل از رسیدن شما به خانه تمام شود می توانید از تأخیر زمانی استفاده کنید. این ویژگی شروع شستشوی لباس ها را با تاخیر شروع می کند.

Load detection یا تشخیص بار: این ویژگی وزن لباس های شما را تشخیص می دهد و بهینه ترین چرخه شستشو را برای آن انتخاب می کند. این ویژگی به شما کمک می کند در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید. این ویژگی معمولاً در ماشین لباسشویی های گران قیمت وجود دارد.

Child lock یا قفل کودک: این ویژگی کمک می کند تا در حین شستشو درب لباسشویی قفل شود و کودکان شما در معرض خطر قرار نگیرند. همچنین پنل برنامه ها قفل می شود و امکان تغییر برنامه شستشو توسط کودکان شما وجود ندارد. به همین دلیل به طور مثال شما علامت کلید روی ماشین لباسشویی سامسونگ را مشاهده خواهید کرد.

برنامه های ماشین لباسشویی سامسونگ، ال‌جی، اسنوا و...

برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی به چه معناست؟

قبل از اینکه لباس های خود را بشویید بهتر است برچسب های روی آن را بررسی کنید و دستورالعمل های آن را دنبال کنید. پارچه ها و لباس های مختلف نیاز به مراقبت ویژه ای دارند و باید از برخی از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی برای آنها استفاده کنید. برنامه هایی که ممکن است دستگاه شما داشته باشد عبارت اند از:

Cottons , synthetics: اکثر ماشین های لباسشویی برنامه ای برای لباس های ساخته شده از پنبه و الیاف مصنوعی دارند. این برنامه طوری طراحی شده است که با لباس های شما به بهترین شکل ممکن رفتار کنند. برنامه Cottons لباس های شما را در دمای آب بالاتر می شوید و برنامه  Asynthetics لباس ها را در دمای پایین تر و با سرعت چرخش پایین تر (هم زدن کندتر) می شوید. اگر به دنبال برنامه شستن حوله در ماشین لباسشویی هستید می توانید از Cottons استفاده کنید.

Wool, delicates, handwash: برخی از لباس ها به دمای پایین تر و مراقبت بیشتر نیاز دارد. این تنظیمات برای لباس هایی که به دمای پایین تر و حداقل سرعت چرخش نیاز دارند مناسب هستند. اگر لباسی دارید که به راحتی آسیب می بیند از این برنامه شستشو با دست استفاده کنید. اگر لباس های پشمی دارید از برنامه Wool استفاده کنید. اگر لباس ظریفی دارید از برنامه delicates استفاده کنید.

Sports: این برنامه لباسشویی به شما کمک می کند تا لباس های ورزشی خود را که لک شده اند و بوی عرق می دهند را بشویید. اگر لباسی دارید که از میکرو فیبر ساخته شده است می توانید با شستن لباس های در دمای پایین تر برای مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی به چه معناست؟

Quick wash: اگر عجله دارید و به لباس خود نیاز دارید یا فقط لباسی دارید که کمی کثیف شده است برنامه Quick wash یا شستشوی سریع می تواند این کار را در کمتر از ۳۰ دقیقه برای شما انجام دهد.

ادامه سایر برنامه های لباس شویی اسنوا، پاکشوما و غیره

Half load: گاهی اوقات لباس چندانی برای شستشو ندارید اما به همین چند قلم هم نیاز دارید و نمی خواهید منتظر بمانید تا لباس های چرک بیشتر شود. پس با استفاده از برنامه لباسشویی Half load یا نیم بار می توانید لباس ها را شسته و در مصرف آب و انرژی صرفه جویی کنید.

Easy iron and anti-crease: این برنامه شستشو می تواند با کوتاه کردن چرخه شستشو یا کاهش سرعت چرخش از چروک شدن لباس های شما جلوگیری کند. با استفاده از این برنامه ماشین لباسشویی می توانید پارچه ها راحت تر و سریع تر اتو خواهند شد.

Anti-allergy: این چرخه شستشو از دمای بسیار بالا یا بخار برای ازبین بردن آلرژن ها مانند گرد و غبار و باکتری ها از پارچه استفاده می کند. این برنامه ماشین لباسشویی برای افرادی که دارای حساسی پوستی هستند کاربرد دارد.

Extra rinse: از این برنامه ماشین لباسشویی برای آبکشی مجدد لباس ها به منظور پاک کردن مواد شوینده اضافی می توانید استفاده کنید. این گزینه برای افرادی که پوست حساسی دارند یا به مواد شوینده حساسیت دارند، گزینه خوبی محسوب می شود.

Economy mode: این برنامه لباسشویی به طور خودکار دما را کاهش می دهد تا به شما کمک کند مصرف انرژی را کاهش دهید که به شما کمک می کند در هزینه های انرژی خود صرفه جویی کنید و همچنین برای محیط زیست بهتر است.

Rinse hold facility: این برنامه با نگه داشتن لباس های شسته شده در آب تمیز (قبل از چرخش) کار می کند؛ بنابراین می توانید به محض خشک شدن لباس ها حضور پیدا کنید تا لباس هایی که چروک نشده اند را خالی کنید.

ادامه سایر برنامه های لباسشویی اسنوا، پاکشوما و غیره

جدیدترین برنامه های ماشین لباس شویی ال جی، اسنوا، پاکشوما و غیره

با پیشرفت فناوری، ماشین های لباسشویی هم پیشرفت کرده اند. ممکن است متوجه ماشین های پیشرفته تر در بازار با برنامه های شستشوی بیشتر شوید. اگر می خواهید بدانید که ماشین های لباسشویی با تکنولوژی بالا چه توانایی هایی دارند، ادامه این نوشته را مطالعه کنید:

Air dry function: کاربرانی که سؤال دارند چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده کنیم؟ این برنامه برای آنها طراحی شده است. این برنامه مقداری از رطوبت باقیمانده از لباس های شما بعد از شستن را با استفاده از هوای گرم تبخیر می کند. این عملکرد خشک کردن پارچه های سنگین تر را که وقتی خیس می شوند خشک شدن آنها طولانی می شود را ساده تر می کند.

Reload function: برنامه ماشین لباسشویی  با کاهش سطح آب به شما کمک می کند تا بتوانید درب را بدون آب گرفتگی آشپزخانه یا حمام باز کنید تا بتوانید لباس های فراموش شده را اضافه کنید.

Smart rinse: این برنامه لباسشویی به شما امکان می دهد، مقدار آب مصرفی را در طول چرخه آبکشی مشخص کنید تا باقیمانده مواد شوینده را پاک کنید. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان پوست حساسی دارید، این قابلیت مفید است.

Memory wash: برنامه شستشوی لباسشویی مموری واش به شما کمک می کند برنامه های فعلی را برای شستشوهای بعدی ذخیره کنید. برخی از ماشین ها حتی به شما امکان می دهند، تنظیمات سفارشی را برنامه ریزی کنید که می تواند سرعت شستشوی شما را بدون نیاز به تنظیم مجدد دما، طول شستشو و چرخش انجام دهید.

 

جدیدترین برنامه های ماشین لباسشویی ال‌جی، اسنوا، پاکشوما و غیره

انتخاب بهترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی پاکشوما و سایر برندها  باتوجه به دما

همه ماشین های لباسشویی دارای تنظیمات دما هستند؛ بنابراین می توانید لباس های خود را در آب گرم تر بشویید، شاید برای ازبین بردن لکه ها کاربردی باشد. یا می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها از آب خنک تر استفاده کنید.

برخی از ماشین ها گزینه ۳۰ درجه سانتیگراد، ۴۰ درجه سانتیگراد، ۶۰ درجه سانتیگراد و غیره را در اختیار شما قرار می دهند. درحالی که برخی دیگر از ماشین های لباسشویی تنظیمات دما با گزینه های بیشتر مانند ۶۰°C cottons  یا  ۳۰°C synthetics را ارائه می دهند.

از آنجایی که تنظیمات دما در همه ماشین های لباسشویی انجام می شود، واقعاً باید به این فکر کنید که به چه گزینه هایی نیاز دارید. آزمایش های انجام شده نشان داده است که شستشو با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد می تواند تا ۳۸ درصد در هزینه های جاری (در مقایسه با شستشو با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد) صرفه جویی کند و همچنین لکه های روزمره را از بین می برد. شستشو با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد نسبت به دمای ۴۰ درجه سانتیگراد ۶۲ درصد صرفه جویی در انرژی را به همراه دارد.

انتخاب بهترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی پاکشوما و سایر برندها  باتوجه‌به دما

لیست برنامه های لباسشویی

برنامه  کاربرد
soak برای لباس های کثیف، زمان شستشو را اضافه می کند.
duvet برای لباس های مخملی کاربرد دارد.
refresh شستشو با بخار، ضد چروک
skin care برای شستن لباس افراد حساس، برای لباس هایی که به طور مستقیم به پوست برخورد می کنند
easy care برنامه ضد چروک برای اتوکشی راحت تر
black care مناسب برای شستن لباس های مشکی و تیره
blanket مناسب شستن پارچه های ضخیم مانند پتو
favorite برنامه های دلخواه کاربر
cotton مناسب شستن لباس های کتان و پنبه
cotton eco برنامه ای مقرون به صرفه برای شستن لباس های کتان
synthetic مناسب شستن لباس های دارای الیاف مصنوعی
delicate مناسب شستن لباس های حریر، ظریف  نازک
wool برای لباس های پشمی و نخی
hand wash برای شبیه سازی شستشو با دست
۳۰ quick شستشوی سریع ۳۰ دقیقه ای
rinse + spin برای آبکشی و خشک کردن لباس ها
drain برنامه تخلیه
pre wash خیساندن لباس یا پیش شستشو
rinse + آبکشی اضافه (یک بار)
crease care اتوکشی ساده، ضدچروک
boiling care شستشوی لباس بیمار با بالاترین دما
bad cover شستن رو تختی و پارچه بزرگ
bulky شستن آیتم های بزرگ
dry برنامه خشک کردن صد د رصدی
dark wash مناسب لباس های تیره
sports wear مناسب لباس های ورزشی
steam wear شستشو با بخار
rinse ++ آبکشی اضافی (دو بار)
no spin شستشو بدون خشک کردن لباس
wash + dry برای شستشو و خشک کردن
dry only تنها برای خشک کردن لباس
mix شستشو ترکیبی لباس ها
silent wash شستشو بدون ایجاد سروصدا
intensive 60 شستشوی ۱ دقیقه ای / ۶۰ ثانیه ای لباس ها
time delay تاخیر شروع
intensive تمرکز روی شستن لباس های کثیف
spin خشک کن
rinse hold توقف در زمان آبکشی
medic rinse آبکشی بهتر
bio care مناسب لباس های لک شده
temp تغییر دمای آب
cupboard dry مناسب خشک کردن پارچه های کتان و نخی
iron dry مناسب پارچه نخی کتان
low temp مناسب برای لباس ها / بدون نیاز به اتو کشی
eco dry خشک کردن اختصاصی
fading clothes محو کردن رنگ لباس

در نهایت توصیه می کنیم که  برای جلوگیری از ایجاد رسوب و بو در  لباسشویی خود، هر چند وقت یکبار بعد از استفاده آن را تمیز کنید.

نظرات و پشنهادات شما؟

در پست امروز انزل وب سعی کردیم به توضیح معنی کلمات روی ماشین لباسشویی و آموزش کامل برنامه های ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بکو، اسنوا و… بپردازیم. اگر موردی وجود دارد که در این نوشته به آن اشاره نکردیم می توانید در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما قدم به قدم تصویری رفع مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی
راهنما قدم به قدم تصویری رفع مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی
آموزش و راهنما قدم به قدم تمیز کردن فیلتر لباسشویی
آموزش و راهنما قدم به قدم تمیز کردن فیلتر لباسشویی
16 تا خرابی ماشین لباسشویی و روش های حل آنها
۱۶ تا خرابی ماشین لباسشویی و روش های حل آنها
آموزش روش باز کردن در ماشین لباسشویی
آموزش ۸ روش باز کردن در ماشین لباسشویی

نظرات