آموزش حل مشکل بسته شدن گوگل کروم

آموزش حل مشکل بسته شدن گوگل کروم

ممکن است گوگل کروم به دلیل بروز مشکلاتی به صورت ناگهانی بسته شود. ❌ این مشکل را با روش های مختلف می توانید رفع کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش حل مشکل بسته شدن گوگل کروم میپردازیم.

رفع مشکل بسته شدن ناگهانی گوگل کروم

?How to Fix Google Chrome Is Closing Automatically in Windows

گاهی در هنگام استفاده از Google Chrome متوجه می شوید که برنامه به صورت ناگهانی و خود به خود بسته می شود. این حالت می تواند آزاردهنده باشد. مخصوصا زمانی که چند تب باز باشد و در حال انجام کاری باشید. در این مطلب از انزل وب روش های رفع مشکل بسته شدن گوگل کروم در ویندوز را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

حل مشکل بسته شدن گوگل کروم با ری استارت کردن کامپیوتر

ساده تر ین راه برای رفع مشکل بسته شدن گوگل کروم این است که کامپیوتر خود را ری استارت کنید. بسیاری از مشکلات با همین روش حل می شوند.

رفع مشکل گوگل کروم در ویندوز ۱۰ با بستن تمام برنامه ها

روش دیگر برای حل مشکل گوگل کروم در ویندوز ۱۰ این است که تمامی برنامه‌ها، تب‌ها، افزونه‌ها و اپلیکیشن‌ها را ببندید. احتمال دارد حافظه شما پر شده باشد و همین امر موجب سنگین شدن سیستم شده باشد. بهتر است افزونه‌هایی را که نیاز ندارید، حذف کنید. همچنین هر گونه فایلی که در حال دانلود شدن است، متوقف کنید.

حل مشکل گوگل کروم در ویندوز ۱۰ با ری استارت کردن آن

راه حل دیگر این است که کروم را به طور کامل ببندید. دکمه های Ctrl + q را فشار دهید تا کروم کاملا بسته شود. پس از این کار می توانند دوباره کروم را باز کنید. Ctrl + Shift + t را فشار دهید تا همان تب‌ها دوباره باز شوند.

حل مشکل کروم متوقف شده است با آپدیت کردن آن

یکی دیگر ساده ترین روش ها برای حل مشکل کروم متوقف شده است، این است که آن را به روزرسانی کنید. کروم را باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه یا کلیک کنید. حال روی Help > About Google Chrome بزنید. حال صبر کنید تا در صورت وجود آپدیت، به روزرسانی انجام شود. پس از آپدیت شدن، آن را ببندید و دوباره باز کنید.

حل مشکل بسته شدن ناگهانی گوگل کروم با عدم استفاده از فلگ Sandbox

روش دیگر این است که روی گوگل کروم راست کلیک کنید. سپس Properties را انتخاب کنید. روی سربرگ Shortcut بزنید. در بخش Target باید عبارت زیر را در انتهای متن نوشته شده در کادر وارد کنید:

–no-sandbox

رفع مشکل گوگل کروم در ویندوز 10

در آخر روی Apply بزنید و گوگل کروم را دوباره باز کنید.

البته در این روش امنیت ویندوز شما به خطر می افتد و بهتر است موقتا این کار را انجام دهید.

علت بسته نشدن گوگل کروم در ویندوز چیست؟ Hardware Acceleration

فعال بودن Hardware Acceleration در گوگل کروم موجب می شود تا برنامه از کارت گرافیک برای بالا بردن سرعت عمل استفاده کنید. بهتر است آن را غیرفعال کنید. وارد کروم شوید. سپس روی منوی سه نقطه ای بزنید. حال Settings را انتخاب کنید. سپس روی Advance کلیک کنید. حال System را انتخاب کنید. سپس علامت جلوی use hardware acceleration when available را خاموش کنید.

رفع مشکل گوگل کروم در ویندوز 10

سپس روی Relaunch بزنید.

حل مشکل بسته شدن ناگهانی کروم با نصب مجدد آن

ابتدا باید کروم را حذف کنید. برای این کار Windows + R را فشار دهید. سپس در کادر appwiz.cpl را وارد کنید. حال روی Enter بزنید تا Programs and Features باز شود. راه دیگر این است که Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود. سپس روی Apps بزنید.

Google Chrome را پیدا کنید و آن را Uninstall کنید. سپس به سایت کروم بروید و آن را دانلود و نصب کنید. حتما به نسخه‌ای که نصب می‌کنید، توجه کنید. مثلا اگر ویندوز شما ۳۲-bit است، کروم هم باید متناسب با ۳۲-bit باشد.

حل مشکل بسته شدن ناگهانی کروم

رفع مشکل بسته شدن گوگل کروم با غیرفعال کردن افزونه‌ها

برای غیر فعال کردن افزونه‌ها، گوگل کروم را باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه ای بزنید. سپس روی More tools بزنید. Extensions را انتخاب کنید. راه دیگر نوشتم chrome://extensions در نوار آدرس است.

حل مشکل بسته شدن ناگهانی کروم

علامت تمامی افزونه ها را غیرفعال کنید. کروم را ببندید. سپس دوباره آن را باز کنید.

رفع مشکل بسته شدن ناگهانی گوگل کروم با حذف برنامه های آسیب رسان

برای اجرای این روش وارد کروم شوید. سپس روی منوی سه نقطه ای بزنید و Settings را انتخاب کنید. حال روی Advanced بزنید.

حل مشکل بسته شدن ناگهانی کروم

Reset and clean up را پیدا کنید. Clean up computer را انتخاب کنید. گزینه ای به نام Find harmful software وجود دارد. روی Find بزنید. حال برنامه های آسیب رسان را Remove کنید. در آخر هم کروم را ری استارت کنید.

حل مشکل باز نشدن گوگل کروم در ویندوز ۱۰ با ساخت پروفایل کاربری جدید

راه دیگر برای حل مشکل باز نشدن گوگل کروم در ویندوز ۱۰ این است که با پروفایلی جدید از آن استفاده کنید. کروم را باز کنید. سپس روی پروفایل خود بزنید. حال روی Manage people بزنید. در پنجره جدید روی Add person بزنید. نامی وارد کنید. روی Add بزنید.

حل مشکل بسته شدن ناگهانی کروم

برای حذف پروفایل قبلی، روی آیکون پروفایل خود در گوشه بالا و سمت راست بزنید. روی Manage people بزنید. سپس روی منوی سه نقطه ای گوشه بالا و سمت راست پروفایل قبلی بزنید. Remove this person را انتخاب کنید. دوباره روی Remove this person بزنید.

حل مشکل گوگل کروم در ویندوز ۱۰ با آنتی ویروس

ممکن است ویندوز شما ویروسی شده باشد. آنتی ویروسی خوب نصب کنید و ویندوز خود را اسکن کنید تا رد صورت وجود بدافزار، مشکل حل شود.

البته در برخی موارد آنتی ویروس بعضی از برنامه ها را اشتباها به عنوان بدافزار تشخیص می دهد. در این حالت باید انتی ویروس خود را تنظیم کنید یا آن را حذف کنید. پس از حذف ان، کروم را باز کنید. اگر مشکل رفع شد، باید آنتی ویروس دیگری روی سیستم خود نصب کنید.

اگر گوگل کروم شما کند شده است، مطلب آموزش ۱۰ روش حل مشکل کند شدن ، هنگ کردن و کار نکردن گوگل کروم را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش های حل مشکل باز نشدن گوگل کروم در ویندوز ۱۰ را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 11 روش رفع مشکل هنگ ، فریز و کرش شدن افترافکت
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل هنگ ، فریز و کرش شدن افتر افکت
حل مشکل کرش شدن و بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون
۹ روش حل مشکل کرش شدن و بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون

نظرات