آموزش جدید 6 روش برگرداندن و ریکاوری پیام های حذف شده واتساپ

آموزش جدید ۶ روش برگرداندن و ریکاوری پیام های حذف شده واتساپ

ممکن است به هر دلیلی پیامی را در واتساپ پاک کنید 🗑️ اما پس از آن، پشیمان شوید. شما می توانید پیام ها را با چند روش بازگدانید. در این مطلب از انزل وب به آموزش جدید ۶ روش برگرداندن و ریکاوری پیام های حذف شده واتساپ میپردازیم.

چگونه پیام حذف شده واتساپ را برگردانیم؟

?How to Recover Deleted or Missing WhatsApp Messages

واتساپ این اجازه را به کاربران خود می دهد تا با استفاده از روش های مختلف داده های پاک شده خود را بازگردانند. در این مطلب از انزل وب روش های بازیابی پیام های پاک شده واتساپ آیفون و اندروید را آموزش می دهیم. با ادامه پست ما را همراهی کنید.

نحوه بکاپ و ریکاوری چت های واتساپ

برای ریکاوری پیامهای حذف شده واتساپ باید ابتدا قابلیت Chat Backup را فعال کرده باشید. برای این کار وارد واتساپ شوید. سپس وارد Settings شوید. در آیفون این گزینه در پایین صفحه قرار دارد. در اندروید نیز باید ابتدا روی منوی سه نقطه‌ای در گوشه سمت راست و بالای صفحه بزنید. سپس Settings را انتخاب کنید.

حال باید وارد Chats > Chat backup شوید.

ریکاوری چت های واتساپ

این گزینه در آیفون در بخش Auto Backup و در اندروید در بخش Back up to Google Drive قرار دارد.

ریکاوری چت های واتساپ

در این بخش می توانید گزینه های مختلفی را برای بکاپ گرفتن ببینید:

Daily: روزانه

Weekly: هفتگی

Monthly: ماهانه

Off: خاموش

در اندروید، واتساپ هر شب بکاپ می‌گیرد اما این نوع بکاپ برای برگرداندن پیام حذف شده واتساپ زمانی که گوشی خود را گم کنید یا از دست بدهید، فایده ای ندارد. بر ای همین باید در فضای ابری بکاپ گیری کنید.

وقتی بکاپ جدیدی ایجاد شود، فایل‌های قبلی پاک خواهند شد. در گوشی های آیفون تنها آخرین فایل باقی می ماند. در صورتی که در اندروید، فایل های هفت روز اخیر باقی می ماند.

نحوه ریکاوری اطلاعات واتساپ و چت های آرشیو شده

ممکن است چتی را که فکر می کنید پاک کرده بودید، آرشیو کرده باشید. در حالت آرشیو چت ها صرفا از بخش گفتگوها پاک می شوند اما در پوشه آرشیو قرار دارند. این حالت چیزی را پاک نمی کند. بلکه صرفا از جلوی چشم شما آن را برمی‌دارد.

در آیفون کافی است به محض آرشیو کردن چت گوشی خود را تکان دهید و گزینه Undo را انتخاب کنید. برای چک کردن پوشه آرشیو در آیفون، به پایین صفحه بروید و روی Archived Chats بزنید. برای بازگشت دادن هر چت، کافی است آن را از سمت راست به چپ بکشید.

ریکاوری چت های واتساپ

سپس روی Unarchive بزنید.

ریکاوری چت های واتساپ

برای انجام این کار در اندروید، در پایین صفحه روی Archived chats بزنید. سپس روی چت موردنظر بزنید و چند ثانیه نگه دارید. روی آیکون unarchive در گوشه سمت راست و بالا بزنید.

نحوه برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ

برای ریکاوری پیام های پاک شده واتساپ کافی است یک بار برنامه را حذف و دوباره نصب کنید. با این کار بکاپ ری استور میشود. وقتی دارید برنامه را دوباره نصب کنید، از شما پرسیده میشود که آیا می‌خواهید بکاپ پیام‌ها و اطلاعات را برگردانید یا خیر. روی Restore بزنید تا بتوانید به بازیابی پیام های پاک شده واتساپ بپردازید. در صورت عدم تایید، همه چیز پاک می شود.

البته تنها پیام‌هایی را می‌توانید برگدانید که از آن‌ها بکاپ گرفته باشید و در بازه زمانی انتخابی شما باشند. به عنوان مثال، اگر گزینه Daily را انتخاب کرده باشید، می توانید هر پیامی را قبل از بکاپ روز بعد، بازیابی کنید. در صورتی که برنامه بکاپ جدید گرفته باشد، نمی توانید این کار را انجام دهید.

نحوه برگشت پیام حذف شده واتساپ: داده های مدیا و تصویری و صوتی

با این روش هر گونه پیامی را می توانید بازگردانید. در نتیجه، این مورد شامل فایل های صوتی و تصویری هم می شود. در گوشی اندروید، وارد بخش مدیریت فایل ها شوید. سپس به /WhatsApp/Media بروید. در این بخش می توانید داده ها را مشاهده کنید.

در آیفون، اگر کزینه Save to Camera Roll را در Settings > Chats فعال کرده باشید، چنین چیزی خواهید داشت.

برای یادگیری بازگرداندن تصویر و… در واتساپ، مطلب آموزش نحوه بازگرداندن تصاویر، پیام ها و اطلاعات پاک شده واتساپ را مطالعه کنید.

نحوه بازیابی چت های حذف شده واتساپ: پیام های قدیمی

همان طور که گفتیم این مورد بستگی به انتخاب بازه زمانی بکاپ گیری دارد. اگر از این بازه زمانی رد شوید، به سادگی نمی توانید چت ها را بازگردانید. در اندروید راه حلی وجود دارد اما در آیفون راهی وجود ندارد. در ادامه نحوه انجام این کار در اندروید را توضیح می دهیم.

برای انجام این کار، وارد فایل گوشی شوید. به /WhatsApp/Databases بروید. با توجه به گوشی که دارید، پوشه واتساپ ممکن است در /sdcard/, /storage/, Internal Memory و… باشد.

برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ

وقتی وارد این پوشه شدید، می‌توانید فایل‌های بکاپ را مشاهده کنید. آخری msgstore.db.crypt12 نام دارد. در صورتی که بقیه فایل‌ها ممکن است به شکل msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 باشند و تاریخ داشته باشند. نام msgstore.db.crypt12 را به msgstore-latest.db.crypt12 تغییر دهید.

برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ

سپس نام msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 موردنظر خود را که می‌خواهید ری استور کنید، به msgstore.db.crypt12 تغییر دهید.

برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ

پس از آن، واتساپ را حذف کنید. اگر بکاپ گوگل درایو را فعال کرده بودید، وارد آن شوید. سپس از منوی سمت چپ روی Backups بزنید.

برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ

می‌توانید فایل بکاپ WhatsApp را مشاهده کنید.

برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ

روی منوی سه نقطه‌ای سمت راست آن بزنید و Delete backup را انتخاب کنید.

برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ

حال واتساپ را دوباره نصب کنید. از شما خواسته میشود ری استور را تایید کنید. این کار را انجام دهید.

نحوه ریکاوری پیام های واتساپ بدون از دست دادن چت های جدیدتر

در روش های دیگر ریکاوری پیام های حذف شده واتساپ، پس از ریکاوری، چت های جدید شما پاک خواهند شد. برای این که این اتفاق نیفتد، چتی را که حاوی پیامی است که می خواهید آن را ذخیره کنید، باز کنید. روی منیو سه نقطه ای گوشه راست و بالا بزنید. سپس روی More > Export chat بزنید.

اگر چت شما دارای صوت یا تصویر باشد، گزینه Without media یا Include media را مشاهده خواهید کرد. اگر بخواهید مدیا اضافه شود، باید اندازه فایل نهایی دقت کنید. شما می توانید تا ۱۰۰۰۰ پیام را با مدیا و ۴۰۰۰۰ پیام را بدون مدیا دریافت کنید. پس از انتخاب، برنامه ای را برای انتقال فایل متنی انتخاب کنید. می توانید آن را به خود ایمیل کنید و… .این کار را برای هر کدام از چت های مدنظر خود انجام دهید.

ریکاوری پیام های واتساپ

پس از انجام این کار مراحل گفته شده در بالا را تکرار کنید تا بتوانید به فایل بکاپ واتساپ دسترسی پیدا کنید. وقتی می خواهید فایل ها را نامگذاری کنید، این بار باید برعکس عمل کنید.

نام فایل msgstore.db.crypt12 را به msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 تغییر دهید. باید تاریخ همین روز را قرار دهید. از DD.2 استفاده کنید.

سپس نام msgstore-latest.db.crypt12  را به msgstore.db.crypt12 تغییر دهید.

واتساپ را حذف کنید. بکاپ گوگل درایو را حذف کنید. واتساپ را دوباره نصب کنید. این پیام ها را نمی توانید در واتساپ مشاهده کنید اما فایل متنی آنان را دارید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه بکاپ گرفتن و ریکاوری پیام حذف شده واتساپ را آموزش دادیم. آیا موفق به بازیابی پیام های حذف شده واتساپ شدید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

11 تا از بهترین و قویترین نرم افزار و روشهای ریکاوری عکس های پاک شده کامپیوتر
۱۱ تا از بهترین و قویترین نرم افزار و روشهای ریکاوری عکس های پاک شده کامپیوتر
آموزش نحوه ریکاوری فایل و اطلاعات حذف شده در ویندوز 11
آموزش نحوه ریکاوری فایل و اطلاعات حذف شده در ویندوز ۱۱
معرفی و دانلود قوی ترین و بهترین برنامه های ریکاوری ویندوز 2021
معرفی و دانلود قویترین و بهترین برنامه های ریکاوری ویندوز ۲۰۲۱
آموزش کامل تنظیم سیو خودکار اتوکد و حل مشکل کار نکردن آن
آموزش کامل تنظیم سیو خودکار اتوکد و حل مشکل کار نکردن آن

نظرات

  • احمد says:

    سلام
    گوشی قبلی که من داشتم نمیشد بکاپ گرفت
    وقتی گوشیمو عوض کردم چت ها پاک شده بود آیا میشه دوباره برگردوند؟