آموزش 5 روش حل مشکل ریستارت نشدن ویندوز 11

آموزش ۵ روش حل مشکل ریستارت نشدن ویندوز ۱۱

اگر سیستم مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۱ شما ریستارت نمی شود 🔄 باید بدانید که یک مشکل پیش پا افتاده است که به راحتی می توانید آن را حل کنید. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید، می توانید برای حل مشکل ریستارت نشدن ویندوز ۱۱ از آموزش امروز انزل وب کمک بگیرید.

رفع مشکل ریستارت نشدن ویندوز ۱۱

Windows 11 Won’t Restart? Here’s how You Can Fix the Issue

کاربرانی که سیستم عامل خود را به Windows 11 ارتقاء داده اند با مشکل ریستارت نشدن ویندوز ۱۱ مواجه شده اند. این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی رخ بدهد، اما از آنجایی که فقط ویژگی ریستارت شدن تحت تاثیر قرار می گیرد، می توانیم احتمال وقوع مشکلات سخت افزاری را رد کنیم. در این حالت برخی از کاربران با ریستارت طولانی ویندوز ۱۱ مواجه می شوند، در حالی که برای برخی دیگر سیستم هنگ می کند و شاید هم صفحه ای سیاه را مشاهده کنند. آموزش ۵ روش حل مشکل ریستارت نشدن ویندوز ۱۱ را دنبال کنید و به راحتی عملیات روزانه خود را انجام دهید. اگر این مشکل را در نسخه قدیمی تر ویندوز تجربه می کنید می توانید آموزش ۸ روش حل مشکل ارور There Was a Problem Resetting Your PC ویندوز ۱۰ را مطالعه بفرمایید.

توجه داشته باشید که: اگر نمی توانید سیستم را روشن کنید، ویندوز خود را در حالت سیف مد (Safe Mode) راه اندازی کنید و بعد راه حل هایی که در ادامه آمده است را دنبال کنید.

لوازم جانبی مشکل ساز علت ریستارت نشدن ویندوز ۱۱

اغلب اوقات مشکل ریستارت نشدن ویندوز ۱۱ به خاطر وجود یک قطعه سخت افزاری نامناسب است. در این شرایط باید سیستم خود را خاموش کنید، دستگاه های خود (مانند هارد اکسترنال، مانیتور اکسترنال و غیره) را جدا کنید. حالا سیستم خود را روشن کنید و بررسی کنید که آیا مشکل رفع شده است یا خیر. در صورت رفع شدن مشکل، مورد به مورد دستگاه ها را به سیستم خود وصل کنید تا گزینه مشکل ساز را پیدا کنید.

رفع مشکل بوت نشدن ویندوز ۱۱ با آپدیت درایور گرافیک

برای آپدیت کردن درایور کارت گرافیک در وزندوز ۱۱ خود کافیست که دکمه های Win+S صفحه کلید را با هم فشار دهید تا منوی سرچ راه اندازی شود. در کادر پیش روی خود Device Manager را وارد کنید و روی نتیجه جستجوی مربوطه که ظاهر می شود کلیک کنید. اگر گزینه جستجو برای شما کار نمی کند می توانید از آموزش ۱۱ روش حل مشکل کار نکردن سرچ ویندوز ۱۱ کمک بگیرید.

رفع مشکل بوت نشدن ویندوز 11 با آپدیت درایور گرافیک

روی Display adapters دابل کلیک کنید.

رفع مشکل بوت نشدن ویندوز 11 با آپدیت درایور گرافیک

حالا روی آداپتور گرافیک خود راست کلیک کنید و از منو Uninstall device را انتخاب کنید.

رفع مشکل بوت نشدن ویندوز 11 با آپدیت درایور گرافیک

در مرحله بعد، باکس Attempt to remove the driver for this device را انتخاب کنید و روی Uninstall کلیک کنید.

رفع مشکل بوت نشدن ویندوز 11 با آپدیت درایور گرافیک

بعد از حذف درایور گرافیک خود، سیستم را ریستارت کنید.

پس از اتمام مراحل بالا، متوجه خواهید شد که وضوح صفحه نمایش کاهش پیدا کرده است چون درایور حذف شده است. بعد از ریستارت سیستم به صورت خودکار شروع به نصب درایور اصلی می کند.

شما همچنین می توانید برای بروز کردن درایورهای خود از برنامه های مخصوص مانند DriveFix استفاده کنید. این دست از برنامه ها سیستم را اسکن کرده و درایورهایی که نیاز به آپدیت دارند و یا منسوخ شده اند را بروزرسانی می کنند.

حل مشکل ریستارت طولانی ویندوز ۱۱ با ابزار Troubleshoot

علت ریستارت ویندوز ۱۱ لپ تاپ هر چه که باشد می توانید با کمک ابزار داخلی Troubleshoot ویندوز ۱۱ این مشکل را حل کنید. برای راه اندازی این برنامه کلیدهای Windows  و I را فشار دهید.سربرگ System را انتخاب و در سمت راست صفحه Troubleshoot را کلیک کنید.

حل مشکل ریستارت طولانی ویندوز 11 با ابزار Troubleshoot

روی Other troubleshooters کلیک کنید.

حل مشکل ریستارت طولانی ویندوز 11 با ابزار Troubleshoot

حالا در قسمت Power روی دکمه Run کلیک کنید.

حل مشکل ریستارت طولانی ویندوز 11 با ابزار Troubleshoot

منتظر بمانید تا برنامه مشکلات سیستم شما را تشخیص دهد و آنها را بر طرف کند. در طول فرایند اگر از شما سوالی پرسیده شد پاسخ های مناسب و دقیق را انتخاب کنید.

حل مشکل ریستارت شدن ویندوز ۱۱ با پاک کردن برنامه های جانبی

برای راه اندازی Settings دکمه های Win+I را با هم انتخاب کنید و از سمت چپ Apps را انتخاب کنید.

حل مشکل ریستارت شدن ویندوز 11 با پاک کردن برنامه های جانبی

روی گزینه Apps & features در سمت راست کلیک کنید.

حل مشکل ریستارت شدن ویندوز 11 با پاک کردن برنامه های جانبی

برنامه مشکل ساز را پیدا کنید و روی علامت سه نقطه کنار آنها کلیک کنید و Uninstall را انتخاب کنید.

حل مشکل ریستارت شدن ویندوز 11 با پاک کردن برنامه های جانبی

مجددا اعلانی برای شما ظاهر می شود، برای تایید روی Uninstall کلیک کنید.

حل مشکل ریستارت شدن ویندوز 11 با پاک کردن برنامه های جانبی

اگر مطمئن نیستید که کدام برنامه مشکل ریستارت نشدن ویندوز ۱۱ را ایجاد کرده است می توانید تک به تک برنامه ها را حذف و سیستم را ریستارت کنید. بعد به بررسی حل مشکل خود بپردازید.

ریست کردن ویندوز ۱۱

اگر روش های بالا مشکل ریستارت طولانی ویندوز ۱۱ را حل نکرد احتمالا مشکلی وجود دارد که تنها با ریست کردن ویندوز ۱۱ به تنظیمات کارخانه رفع می شود. هنگام ریست کردن سیستم شما گزینه هایی را در اختیار خواهید داشت که با کمک آنها می توانید فایل های خود را نگه دارید و یا آنها را در طول فرایند حذف کنید. بعد از اتمام این فرایند باید مشکل ریستارت نشدن ویندوز ۱۱ شما حل شده باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما آموزش ۵ روش حل مشکل ریستارت نشدن ویندوز ۱۱ را در اختیار شما قرار دادیم. با کدام یک از این ۵ روش توانستید ویندوز خود را ریستارت کنید؟ آیا راه حل دیگری می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 15 روش رفع مشکل Not Responding در ویندوز 11
آموزش ۱۵ روش رفع مشکل Not Responding در ویندوز ۱۱
آموزش 11 روش موثر برای کاهش مصرف زیاد باتری در ویندوز 11
آموزش ۱۱ روش موثر برای کاهش مصرف زیاد باتری در ویندوز ۱۱
آموزش حل مشکل ارور This file does not have an app associated ویندوز 11
آموزش حل مشکل ارور This file does not have an app associated ویندوز ۱۱
آموزش 8 روش رفع ارور 0x87e10bc6 در ویندوز 11
آموزش ۸ روش رفع ارور ۰x87e10bc6 در ویندوز ۱۱

نظرات