آموزش 7 روش حل مشکل دریفت دسته PS5

آموزش ۷ روش حل مشکل دریفت دسته PS5

در یک لحظه حساس از بازی هستید اما بدون اینکه دکمه های کنترلر 🎮 خود را فشار داده باشید عملیاتی انجام می شود؟ به این مشکل Drift گفته می شود و باعث می شود که به راحتی بازی را ببازید یا از رقبای خود عقب بمانید. آموزش ۷ روش حل مشکل دریفت دسته PS5 امروز انزل وب به شما کمک خواهد کرد تا همان عملکرد روزهای اولیه دسته بازی خود را بدست آورید و عقب افتادگی خود را جبران کنید.

رفع مشکل دریفت دسته پلی استیشن ۵

PS5 Controller Drift: How To Fix DualSense Stick Drift on PS5

اگر جزو کاربرانی هستید که کنسول بازی PS5 را خریداری کرده اید، احتمالا متوجه مشکلی که در کنترلرهای دوال سنس (DualSense) وجود دارد شده اید. گفته می شود مشکل دریفت دوال سنس به دلیل سنسورهای فرسوده جی استیک رخ می دهد. با این وجود چند راه حل وجود دارد که می توانید امتحان کنید تا بتوانید مانند قبل بازی های مورد علاقه خود را اجرا کنید.

در ادامه ما به توضیح اینکه مشکل دریفت دسته PS5 چیست؟ و آموزش ۷ روش حل مشکل دریفت دسته PS5 خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

مشکل دریفت دسته PS5 چیست؟

 اگر با اصطلاح DualSense Drift آشنا نیستید باید بدانید که دریفت دسته پلی استیشن ۵ زمانی رخ می دهد که کنترلر شما طوری رفتار می کند که گویی یک یا هر دو جوی استیک را در جهت خاصی فشار می دهید، این در حالی است که حتی ممکن است کنترلر را لمس نکرده باشید. در بازی، این به معنای چرخیدن یا راه رفتن کاراکتر شما در یک جهت به صورت مداوم یا چرخ زدن میان گزینه های منو باشد. این اتفاق در کنترلرهای DualSense رخ می دهد زیرا سنسورهای زیر استیک یا توسط چیزی فعال می شوند یا در سطح نرم افزاری یا مکانیکی از کار می افتند. ممکن است دو مورد اول را بتوانید به تنها و با کمک نکات زیر حل کنید اما برای خرابی های مکانیکی احیانا به کمک نیاز داشته باشید.

مشکل دریفت دسته PS5 چیست؟

کارهایی که نباید برای حل مشکل دریفت دسته PS5 انجام دهید

اول از همه سعی نکنید کنترلر دوال سنس (DualSense) خود را باز کنید. حتی اگر این کار را تا حد امکان با دقت انجام دهید، باز کردن آن گارانتی را باطل می کند. همچنین هیچ دلیلی برای باز کردن دسته ها وجود ندارد مگر اینکه مشکل مکانیکی وجود داشته باشد. در این صورت هم شما قطعاتی که نیاز به تعمیر دارند را در اختیار ندارید. بنابراین فعلا پیچ گوشتی خود را کنار بگذارید.

سعی کنید کنترلر خود را به درستی تمیز کنید (در ادامه توضیحات بیشتر را ارائه خواهیم داد). دسته های PS5 خود را با آب خیس نکنید. به هر حال اینها دستگاه های الکترونیکی هستند و یه راحتی می توانند از طریق آب آسیب ببینند. استفاده از مقدار کم الکل کافی است.

در نهایت اینکه زمانی که احساس می کنید دسته PS5 شما به درستی کار نمی کند آن را پرتاب نکنید. همه ما گاهی اوقات به خاطر از دست دادن امتیاز عصبانی می شویم اما آن را سر کنترلرهای خود خالی نکنیم. یک پرتاب یا افتادن می تواند برای همیشه به دسته های بازی شما آسیب برساند و مشکلات جدی تری را ایجاد کند که در نهایت مجبور به پرداخت هزینه بالاتری برای خرید دسته بازی جدید خواهید شد.

در صورتی که علاوه بر مشکل دریفت با مشکل شارژ نشدن دسته بازی پلی استیشن ۵ خود دست و پنجه نرم می کنید ۹ روشی که قبلا آموزش دادیم را امتحان کنید.

حل مشکل دریفت دوال سنس PS5 با ریست کردن

با راه حل های ساده، آموزش امروز انزل وب را شروع می کنیم. امیدواریم مشکل دریفت دوال سنس PS5 شما به سرعت و به راحتی حل شود. ریست DualSense با خاموش و روشن کردن دسته اتفاق نمی افتد. در واقع یک دکمه ریست مخفی وجود دارد که کنترلر شما را کاملا رفرش می کند. در پشت DualSense خود به دنبال سوراخ کوچکی باشید که دکمه ریست در آن پنهان است. شما به چیزی مانند گیره کاغذ نیاز دارید تا به آرامی در این سوراخ وارد کنید. برای ۵ ثانیه دکمه را فشار دهید. بعد از ریست، کنترلر خود را به PS5 وصل کنید و ببینید که آیا مشکل دریفت دسته بازی شما حل شده است یا نه.

حل مشکل دریفت دوال سنس PS5 با ریست کردن

حل مشکل کار نکردن دسته PS5 با ریست کردن بلوتوث

اگر ریست کردن دوال سنس مشکل دریفت شدن شما را حل نکرد می توانید بلوتوث را ریست کنید. احتمال کمی دارد که مشکل از بلوتوث شما باشد اما به هر حال ارزش امتحان کردن را دارد. برای خاموش کردن بلوتوث خود به مسیر Settings > Accessories > Controllers > Communication Method بروید و بعد Turn Off Bluetooth را انتخاب کنید. هنگامی که اتصال غیر فعال شد، چند لحظه صبر کنید و بعد آن را مجدد فعال کنید. حالا بررسی کنید مشکل دریفت دسته پلی استیشن ۵ شما حل شده است یا نه.

حل مشکل کار نکردن دسته PS5 با ریست کردن بلوتوث

برای حل مشکلات دوال سنس دستگاه خود را آپدیت کنید

سازندگان برای حل مشکلات و باگ ها دستگاه های خود را بروزرسانی می کنند. بنابراین ممکن است کنترلر با کنسول بازی شما یکی از این آپدیت ها را که به حل مشکل دریفت کمک می کند را از دست داده باشد. اگر کنترلر شما نیاز به بروزرسانی داشته باشد به شما اعلام می کند اما برای کنسول به مسیر Settings > System > System Software Update and Settings > Update System Software بروید و Update Using Internet را انتخاب کنید. بعد کنسول شما بررسی می کند که آیا جدیدترین آپدیت ها را دارد یا نه. اگر آپدیت جدیدی وجود داشت صبر کنید تا نصب شود، کنسول خود را ریستارت کنید و ببینید که آیا مشکل دریفت از بین رفته است. اگر ویندوز ۱۱ دسته بازی PS5 شما را نمی شناسد از راه حل هایی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

تمیز کردن دوال سنس PS5

یکی از روش های حل مشکل دریفت دسته PS5 این است که کنترلرهای خود را به صورت مرتب تمیز کنید. خیلی ساده گرد و غبار، کثیفی ها و چربی دست ما به دسته های بازی نفوذ می کنند و در مدت زمان کوتاهی به داخل کنترلر هم وارد می شوند. اگر مقداری کثیفی با اندازه نامناسب در جای نامناسبی قرار بگیرد به راحتی می تواند باعث مشکلات عملکردی شود.

تمیز کردن دوال سنسن PS5

بهترین و ایمن ترین راه برای تمیز کردن کنترلر استفاده از مقداری پنبه آغشته به الکل و هوای فشرده است. قبل از شروع به تمیز کردن، مطمئن شوید که DualSense شما خاموش است. یک بار هوای فشرده را به آن اسپری کنید؛ در حالی که انگشت شست را روی دکمه ها می چرخانید هوا را اسپری کنید. در مرحله بعد از پنبه آغشته به الکل استفاده کنید و آن را در امتداد لبه های دسته PS5 خود بکشید. چند دقیقه فرصت بدهید تا رطوبت در معرض هوا قرار بگیرد و خشک شود. برای اطلاعات دقیق تر آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5 را دنبال کنید.

تنظیم Dead Zone در تنظیمات دسته PS5

برخی از بازی ها به شما امکان می دهند تا آنچه که Dead Zone نامیده می شود را در تنظیمات دسته PS5 تنظیم کنید. Dead Zone در واقع محدوده حرکتی است که می توانید دسته را در جایی حرکت دهید که بازی هیچ حرکتی را ثبت نمی کند. اگر دریفت خیلی شدید نیست، می توانید در بازی های خاص با تنظیم Dead Zone در تنظیمات دسته PS5 آن را رفع کنید. عیب این روش این است که به صورت موردی در برخی از بازی ها قابل اعمال است. همه بازی ها Dead Zone را ارائه نمی دهند.

تنظیم Dead Zone در تنظیمات دسته PS5

حل مشکل آنالوگ دسته PS5

Trigger Effect یکی از قابلیت های دسته PS5 است که می تواند به ایجاد دریفت کمک کند. شما می توانید به تنظیمات کنترلر خود وارد شوید و شدت Trigger Effect را کاهش یا آن را غیر فعال کنید.

با خراب شدن دسته PS5 از گارانتی استفاده کنید

اگر هیچ کاری نمی توانید برای رفع مشکل دریفت دوال سنس خود انجام دهید می توانید از گارانتی استفاده کنید و آن را تعویض یا تعمیر کنید. بسته به فروشگاهی که کنترلر یا کنسول را از آن خریداری کرده اید و مدت گارانتی می توانید از خدمات پس از فروش استفاده کنید. سونی برای دوال سنس یک سال گارانتی می دهد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما آموزش ۷ روش حل مشکل دریفت دسته PS5 را در اختیار شما قرار دادیم. آیا این روش ها توانستند مشکل دسته بازی پلی استیشن ۵ شما را حل کنند؟ شما راه حل دیگری سراغ دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل و تصویری پاک کردن کش پلی استیشن 5 و 4 (صفر تا صد)
آموزش کامل و تصویری پاک کردن کش پلی استیشن ۵ و ۴ (صفر تا صد)
راهنما کامل برای حل مشکل نخواندن دیسک در PS5
راهنما کامل برای حل مشکل نخواندن دیسک در PS5
آموزش 5 روش درست آموزش شارژ كردن دسته PS5
آموزش ۵ روش درست آموزش شارژ کردن دسته PS5
آموزش قدم به قدم تصویری آپدیت پلی استیشن 5 (PS5)
آموزش قدم به قدم تصویری آپدیت پلی استیشن ۵ (PS5)

نظرات

  • میلاد says:

    هر کسی دستش مورد دریفت داره با من تماس بگیره بگم چیکار کنه مشکلش حل بشه ۰۹۰۳۴۵۳۶..

  • بردیا says:

    همش چرته
    اسپری تمیز کننده لوازم برقی بزنی اوکی میشه نه نیازی به ریست هست نه کارای دیگه

  • امیر says:

    دسته منم بعد ۱۴ماه شروع به دریفت کرد واقعا کیرم دهنه کسی که این دسته رو ساخته الان شده ۳ میلیون آخه بی ناموس کسکش با این قیمت دسته خراب میشه اونم با ملاحظه استفاده میکردم! حالام دسته جدید زده ۱۳ میلیون حالا ما به دستگاهش پول بدیم یا دسته بیشرف آشغال انگار أتم کشف میکنن حروم زاده ها

  • سعید says:

    مهندس سفارش چین هست ربطی نداره الان دوسال بیشتر هست دسته دست دو بچه پنج ساله و هفت ساله هست دیگه خودت ببین چطور رفتار میشه باهاش مثل روز اول کار میکنه

    • شاهرخ says:

      دوستان تو یه سری از مقاله ها نوشتن دسته سری جدید با سریال T1A این مشکل حل شده ولی متاسفانه این طور نیست دسته ی من سری جدیده ولی مشکل drift داره

      • محمد says:

        داداش منم همین فکر و میکردم دسته قبلیم سری قدیم بود خراب شد اومدم سری جدیدم گرفتم بعد ۲۰۰ ساعت پلی اینم اونطور شد

  • عرفان پایدار says:

    چیزی که چین درست کنه بهتر از این نمیشه‌…واقعا برای شرکت سونی و ژاپن متاسفم …۱۰ سال با ps4 و دستش بازی کردیم،تازه دستشو میکوبیدم درو دیوار آخ نمیگفت …دسته ps5 ، سه ماه نیس خریدیم دیریفتی شد رف پی کارش…