روش‌های افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام

اگر در مسیر تدویل استراتژی تولید محتوا یا مسیری برای افزایش تعامل پیج خود هستید حتما استوری را در راس برنامه ریزی ها و هدف گذاری های خود قرار دهید. اما چگونه می توان از این ابزار ارزشمند بهترین استفاده را برای افزایش تعاملات اینستاگرامی و ورود به اکسپلور کرد؟ ما در این مطلب تمام نکات و راهکارهای افزایش تعامل استوری را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم که به شرح زیر هستند.

۱- قابلیت گذاشتن لینک سایت در استوری  Swipe Up

یکی از قابلیت هایی که جدیدا اینستاگرام بدون هیچ محدودیتی برای تمام کاربرانش فعال کرده است قابلیت گذاشتن لینک در استوری است. این قابلیت قبلا محدود به اکانت ها با تعداد فالوور بیش از ۱۰k بود اما اکنون تمام کاربران اینستاگرام بدون هیچ محدودیتی می توانند از این قابلیت برای افزایش تعامل و فروش خود در اینستاگرام استفاده نمایند.

در حقیقت با هر ضربه روی لینکی که در استوری شما قرار داده شده هم ترافیک وب سایت خود را بالا می برید هم تعامل و نرخ اینگیجمنت خود را بالا می برید.

۲- استوری تلینگ در استوری اینستاگرام

یکی از راهکارهای نگهداری مخاطبان در استوری شما و همچنین برقراری ارتباط و تعامل با شما داستان گویی است.

داستان گویی سبب می شود که مخاطب استوری شما را دنبال کند با شما احساس صمیمیت کند و در نتیجه آن اشتیاق او برای ایجاد ارتباط با شما به صورت دایرکت، کامنت و نظرسنجی و … بیشتر شود.

۳- ابزار تحلیل استوری اینستاگرام

تحلیل استوری ها و فالوورها کمک زیادی به شما می کند تا استوری هایی اماده کنید که مخاطبانتان با ان بیشتر ارتباط برقرار کنند.

برای این کار ابزارهای مختلفی از جمله اینسایت خود اینستاگرام وجود دارد که به شما در تولید محتوایی که بیشترین بازخورد را بگیرید کمک می کند.

۴- استفاده از قابلیت های اینستاگرام برای افزایش تعامل

حتما با قابلیت های متنوع استوری اینستاگرام قبل از انتشار استوری کاملا اشنا شوید. این ابزارها در انتشار پست های متنوع و جذاب که بتوانند بیشترین میزان تعامل را دریافت کنند به شما کمک زیادی می کنند.

از جمله این ابزارها می توان به نظرسنجی، پرسش های چند گزینه ای و استیکرها و … اشاره کرد که نقش زیادی در افزایش ارتباط مخاطبان با پیج شما دارد همچنین پست های شما جذابیت بیشتری پیدا می کنند و کمتر حالت یکنواختی در ان ها ایجاد می شود. شما همچنین می‌توانید با خرید رای استوری میزان تعامل کاربران خود را افزایش دهید.

همچنین با استفاده از این قابلیت ها می توانید با مخاطبان خود بیشتر ارتباط برقرار کنید و از نظرات و سلایق آن ها بیشتر آگاه شوید؛ که خود کمک زیادی در ایجاد صمیمیت و ارزشمندی در مخاطبان می کند.

۵- خرید ویو استوری

قطعا می دانید عاملی که سبب ماندگاری مخاطبان شما در یک استوری می شود افزایش بازدید استوری است. افزایش بازدید استوری افراد را ترغیب می کند تا استوری شما را تا انتها مشاهده نمایند و یا سایر اسلایدهای استوری را هم مشاهده کنند. همچنین اگر اقدام به خرید فالوور فیک کردید داشتن بازدید استوری زیاد روند افزایش فالوورها و تعامل های شما را هر چه طبیعی تر نشان می دهد.

۶- به صورت روزانه استوری منتشر کنید!

همان طور که می دانید عمر استوری ها تنها ۲۴ ساعت هست پس برای دریافت تعامل بیشتر و ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطبانتان حتما روزانه چند استوری داشته باشید.

البته می توانید استوری های مهم خود را در قسمت هایلایت ذخیره کنید یا آرشیوی از هایلایت ها با موضوعات مشابه برای مخاطبانتان ایجاد کنید با استفاده از این قابلیت می توانید ارتباط همیشگی با استوری های مهم را حفظ کنید، همچنین کمک زیادی به مخاطبان برای ارتباط هدفمند با خودتان می کنید.

به صورت روزانه استوری منتشر کنید!

۷- استفاده از هشتگ‌ها در استوری

گاهی تعامل استوری ها بالا هست اما تعامل از سوی کاربران هدفمند نیست یا کاربران هدف شما پیج و پست شما را پیدا نمی کنند و در نتیجه ان تعامل پیج و استوری شما کم است.

اینستاگرام برای این موضوع راهکاری طلایی به شما پیشنهاد می  کند و آن استفاده از هشتگ است. هشتگ ها به شما کمک می کند تا راحت تر مخاطبانتان شما را پیدا کنند.

استفاده از هشتک های پرطرفدار و ترند نیز می تواند راهکار مفیدی برای افزایش تعامل و بازدید پیج و استوری شما باشد.

۸- خلاق باشید!

قطعا خلاقیت در هر جایی حرف اول را می زند. استفاده از تصاویر و ابزارهای متنوع و ابتکار راهکار مفیدی برای افزایش تعامل است. یکنواختی برای مخاطبان شما کسالت بار است و برای پیج شما مرگ بار … بله محتواهای یکنواخت اکانت شما را به اکانتی مرده تبدیل خواهد کرد حتی اگر تولید محتوای مستمری داشته باشید.

۹- منشن کردن برندها و افراد در استوری

منشن کردن افراد یا برندهای دیگر در استوری شما کمک زیادی به تعامل با استوری شما می کند. همچنین اگر دیگران برند یا نام پیج شما را در استوری خودشان منشن کنند این موضوع کمک زیادی به تبلیغات و برندینگ پیج شما می کند.

بنابر این اگر به فکر برندسازی پیج خود هستید از اهمیت منشن و استوری های تعاملی غافل نباشید!

۱۰- ترغیب فالوورها به مشاهده استوری بعدی

ترغیب کردن فالوورها به مشاهده اسلاید بعدی علاوه بر مزیت افزایش ارتباط مخاطبان با شما ۴ مزیت دیگر نیز با خود به همراه دارد که به شرح زیر است:

  • به مخاطبانتان حس ارتباط مشترک می دهید
  • حس کنجکاوری را در کاربران زنده کنید
  • دعوت به اقدام یا call to action  را در استوری ها ایجاد می کنید
    (معمولا مخاطبانتان منتظر این هستن که شما از ان ها بخواهید کاری را انجام دهند لایک کردن، بازنشر و … پس شانس خود را امتحان کنید)
  • تبدیل فالوورهای بازدیدکننده و معمولی به مخاطبان فعال
    (نتیجه این موضوع افزایش ایجاد صمیمیت می کنند و احتمال افزایش فروش شما و افزایش فالوورهای وفادارتان بیشتر می شود. برای اینکار می توانید از یک فالوورگیر اینستاگرام خوب استفاده کنید.)

۱۱- دریافت بازخورد فالوورهایتان

استفاده از این روش به شما کمک می ‌کند تا بتوانید نظر فالوورهای خود را درباره محصولات یا خدمات تان بدانید. همچنین می‌توانید بر اساس نظر و انتظار کاربران، استراتژی بچینید.

اگر نمی دانید چگونه بازخورد مخاطبانتان را دریافت کنید بهتر است روش های زیر را امتحان کنید:

  • از فالوورهای تان بخواهید سوالات شان را از شما بپرسند
    استفاده از برچسب Question می تواند به جذاب تر شدن استوری های شما و افزایش تعاملات شما کمک کند.
  • نظر شما چیست‌؟
    نظر مخاطبان خود را در ارتباط با یک موضوع مرتبط با حیطه پیج تان جویا شوید. 
  • در مناسبت های مختلف سوالات متنوع مطرح کنید
  • از فالوورهای تان بپرسید دوست دارند پست و استوری بعدی که منتشر می کنید در چه رابطه ای باشد

 نتیجه گیری

تعامل نقش مهمی در موفقیت پیج های اینستاگرامی دارد و افزایش آنها همیشه جزو اهداف مهم هر پیجی است. اکنون شما به ما بگویید!

اگر مدیریت یک پیج اینستاگرامی را دارید، برای برای افزایش تعامل مخاطبان تان از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟ راهکارهای خود را در بخش نظرات به ما بگویید و در تکمیل این مطلب به ما را یاری رسانید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات