آموزش حل مشکل ذخیره نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری اندروید و آیفون

آموزش حل مشکل ذخیره نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری اندروید و آیفون

همانطور که میدانید شما در برنامه واتساپ به غیر از ارسال پیام های متنی میتوانید فیلم و عکس نیز برای یکدیگر ارسال کنید. برنامه واتساپ این عکس ها و فیلم ها را بعد از دانلود به صورت خودکار در گالری گوشی 🖼️ شما ذخیره میکند. با این حال گاهی ممکن است این برنامه با مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری اندروید و آیفون مواجه شود. برای رفع این مشکل در این مطلب از انزل وب به آموزش حل مشکل ذخیره نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری اندروید و آیفون میپردازیم.

حل مشکل عدم ذخیره عکس واتساپ در گالری آیفون و اندروید

?Why Whats App Images and Videos Are Not Showing in Gallery

پیش از این در انزل وب به آموزش ۲ روش حل مشکل عدم نمایش عکس در گالری اندروید سامسونگ ، هواوی و.. پرداختیم. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری اندروید و آیفون است. این مشکل دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. در ادامه یکسری روش ها برای رفع مشکل ذخیره نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری را بررسی میکنیم.

نکته: ممکن است مراحل گفته شده در روش های مختلف، در گوشی شما کمی متفاوت باشد. در مجموع مراحل مشابه هستند اما امکان دارد، نام یک مرحله و… در گوشی شما فرق بکند.

رفع مشکل در ذخیره عکس واتساپ در گالری با راه اندازی مجدد گوشی

اولین و راحت ترین راه برای رفع مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری راه اندازی مجدد گوشی است. گاهی گوشی شما به دلیل یک سری مشکلات جزئی با مشکلاتی مانند مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری مواجه میشود. در این مواقع شما میتوانید گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید تا مشکلات جزئی شما رفع شود. راه اندازی مجدد خیلی از مشکلات کوچک شما را میتواند رفع کنید. بنابراین قبل از امتحان روش های دیگر و تغییر تنظیمات گوشی خود را یک بار خاموش و سپس روشن کنید. برای این کار دکمه کناری گوشی خود را نگه دارید. بعد از چند ثانیه چند گزینه به شما نشان داده میشود. از بین گزینه ها روی Reboot و یا Restart ضربه بزنید. گوشی شما به صورت خودکار خاموش و بعد از آن روشن میشود.

ذخیره نشدن فیلم واتساپ در گالری اندروید

بررسی پوشه اشتباه

برخی از کاربران فکر میکنند عکس ها و فیلم های دانلود شده از واتساپ در پوشه Downloads یا Pictures در گالری ذخیره میشود اما اینطور نیست. عکس هایی که از واتساپ دانلود میکنید در پوشه ای با نام WhatsApp ذخیره میشود. پس پوشه درست را باز کنید و ببینید عکس های دانلود شده در آن پوشه قرار دارند یا خیر.

فضای ذخیره سازی خود را بررسی کنید

اگر فضای ذخیره سازی شما کم باشد باعث میشود ذخیره خودکار عکس در واتساپ با مشکل مواجه شود. در نتیجه بررسی کنید و ببینید فضای ذخیره سازی شما خالی است یا خیر. اگر پر بود مقداری فضا را خالی کنید تا واتساپ بتواند عکس ها و فیلم ها را دانلود کند.

آسیب دیدن SD card علت ذخیره نشدن فیلم واتساپ در گالری اندروید

اگر SD Card  در گوشی شما آسیب دیده باشد (در صورتی که گوشی شما از حافظه جانبی پشتیبانی میکند) باعث میشود که عکس ها و فیلم های دانلود شده از برنامه ها در گوشی شما ذخیره نشود. پس از سالم بودن SD card مطمئن شوید. اگر بعد از بررسی متوجه شدید که SD card آسیب دیده میتوانید آن را تعویض کنید.

رفع مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری شیائومی با پاک کردن حافظه پنهان واتساپ

اگر هنوز با مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری مواجه هستید میتوانید حافظه پنهان واتساپ را برای رفع مشکل خود پاک کنید. گاهی اوقات یکسری فایل های خراب در حافظه پنهان برنامه باعث ایجاد مشکل در کارکرد برنامه میشوند. در این شرایط شما باید این فایل ها را از حافظه پنهان برنامه پاک کنید. قبل از طی کردن این مراحل باید اطلاعات خود را یک جا ذخیره کنید چون بعد از انجام این مراحل اطلاعات برنامه واتساپ پاک میشود. برای این کار Settings گوشی خود را باز کنید. بعد از باز شدن Settings گوشی خود در صفحه اصلی آن به دنبال Apps بگردید. روی آن ضربه بزنید.

ذخیره عکسهای واتساپ در گالری

گزینه Manage apps را انتخاب کنید.

رفع مشکل ذخیره نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری

در صفحه جدید لیستی از برنامه های نصب شده روی گوشی خود را میتوانید ببینید. از این لیست برنامه واتساپ را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

نحوه ذخیره فیلم واتساپ در گالری

در صفحه بعد از منو پایین صفحه روی Clear data ضربه بزنید.

ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری در آیفون

دو گزینه برای شما باز میشود. روی دو گزینه Clear all data و گزینه Clear cache ضربه بزنید تا اطلاعات برنامه واتساپ پاک شود.

ذخیره عکس واتساپ در گالری

فعال نبودن گزینه Media Visibility علت ذخیره نشدن فیلم واتساپ در گالری

گاهی ممکن است مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری مربوط به تنظیمات Media Visibility باشد. اگر گزینه Media Visibility در واتساپ خاموش باشد باعث میشود که عکس های دانلود شده در گالری ذخیره نشود. بنابر این یکی از کارهایی که میتوانید برای رفع مشکل ذخیره نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری انجام دهید این است که قابلیت Media Visibility را فعال کنید. برای این کار ابتدا برنامه واتساپ را باز کنید. در صفحه اصلی برنامه روی سه نقطه بالا گوشه سمت راست ضربه بزنید و از منو باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید. به بخش Chats بروید. گزینه Media Visibility را فعال کنید. حالا تمامی عکس ها و فیلم های دانلود شده در گالری شما به نمایش در میاید.

محل ذخیره فایل های واتساپ در آیفون

اگر عکس ها و فیلم های دانلود شده از طرف یک مخاطب خاص نمایش داده نمیشود میتوانید وارد نام مخاطب شوید و در بالای صفحه روی نام مخاطب ضربه بزنید. گزینه Media Visibility را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. در آخر برای رفع مشکل ذخیره نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری روی Yes ضربه بزنید. حالا تصاویر دانلود شده از طریق این مخاطب نیز در گالری ذخیره میشود.

رفع مشکل ذخیره نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری

رفع مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری با حذف فایل NoMedia.

همچنین میتوانید برای رفع مشکل ذخیره نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری فایل NoMedia. را در پوشه واتساپ پاک کنید. فایل NoMedia. پوشه را به عنوان پوشه بدون عکس یا فیلم مشخص میکند و باعث میشود گوشی شما فیلم و عکس های درون پوشه را در گالری نشان ندهد. برای همین میتوانید فایل NoMedia. را حذف کنید تا مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری شیائومی رفع شود. برای این کار ابتدا برنامه File Manager یا مدیریت فایل خود را باز کنید و از طریق Settings آن گزینه Show Hidden Media Files را فعال کنید. اکنون در محل ذخیره سازی گوشی خود به دنبال پوشه WhatsApp بگردید. وارد پوشه شوید و مسیر Media> WhatsApp Images را طی کنید. فایل NoMedia. را پیدا کرده و حذف کنید. در صورت نیاز همین کار را برای پوشه های Private و Sent انجام دهید.

ذخیره خودکار عکس در واتساپ

در اندروید ۱۰ و پایین تر، پوشه واتساپ در پوشه اصلی قرار دارد. اما در گوشی هایی با نسخه اندروید ۱۱ و بالاتر به Android > Media منتقل شده است. بنابر این اگر نمیتوانید پوشه WhatsApp را پیدا کنید برنامه مدیریت فایل خود را باز کنید و پوشه Android را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن پوشه Android روی آن ضربه بزنید تا باز شود. بعد از باز شدن پوشه Android، مسیر Media> whatsapp را طی کنید.

ذخیره عکس واتساپ در گالری آیفون

حالا شما میتوانید پوشه WhatsApp را پیدا کنید. پوشه واتساپ را باز کنید و روی Media بعد از آن روی WhatsApp Images ضربه بزنید. حالا شما میتوانید مانند قسمت قبل فایل NoMedia. را برای رفع مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری شیائومی پاک کنید. در صورت نیاز همین کار را برای پوشه های Private و Sent انجام دهید.

ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری شیائومی

کپی کردن عکس ها به پوشه دیگر برای ذخیره عکس واتساپ در گالری آیفون و اندروید

اگر با روش های بالا نتوانستید مشکل ذخیره عکسهای واتساپ در گالری را رفع کنید میتوانید عکس ها و فیلم های خود را به پوشه ای دیگر در برنامه مدیریت فایل کپی کنید. این کار باعث میشود که عکس ها و فیلم های شما در گالری نمایش داده شوند. برای ذخیره عکسهای واتساپ در گالری از طریق کپی کردن عکس ها به پوشه دیگر ابتدا برنامه File Manager خود را باز کنید. به دنبال پوشه WhatsApp در حافظه ذخیره سازی خود بگردید. مسیر WhatsApp> Media> WhatsApp Images را طی کنید. عکس هایی که میخواهید در گالری نمایش داده شوند را پیدا کنید. آن ها را Copy کرده و داخل یک پوشه دیگر Paste کنید. حتی شما میتوانید یک پوشه جداگانه برای این کار درست کنید. فقط مطمئن شوید که در پوشه جدید فایل NoMedia. وجود نداشته باشد در غیر اینصورت مجددا با مشکل مواجه میشود.

ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری اندروید

بروز نبودن واتساپ علت ذخیره نشدن عکس در گالری آیفون

بروز رسانی یک برنامه به غیر از این که قابلیت های جدید به برنامه اضافه میکند بلکه برخی از مشکلات نسخه قبلی خود را نیز رفع میکند. پس اگر شما با واتساپ خود با مشکل مواجه هستید میتوانید بررسی کنید و ببینید نسخه جدیدتری در دسترس است یا خیر. اگر نسخه جدیدتری از برنامه در دسترس بود برنامه واتساپ را بروزریسانی کنید.

برنامه واتساپ را مجددا نصب کنید

یکی دیگر از راه هایی که میتوانید برای رفع مشکل ذخیره نشدن فیلم واتساپ در گالری استفاده کنید حذف و نصب مجدد برنامه است. برای این کار ابتدا برنامه واتساپ را از روی گوشی خود پاک کنید و بعد از طریق گوگل پلی برنامه WhatsApp را روی گوشی خود نصب کنید.

نداشتن مجوز علت ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری در آیفون

اگر واتساپ اجازه ذخیره سازی عکس ها را در محل ذخیره فایل های واتساپ در آیفون را نداشته باشد این کار را انجام نمیدهد. گاهی ممکن است به طور اتفاقی روی گزینه Don’t Allow ضربه زده باشید و یا این که مجوز را به اشتباه در واتساپ غیر فعال کرده باشید. پس مطمئن شوید که در گوشی آیفون خود به واتساپ اجازه ذخیره کردن عکس ها و فیلم ها در گالری را داده اید. برای این کار وارد Settings گوشی آیفون خود شوید. در تنظیمات به دنبال بخش Privacy بگردید. روی Privacy ضربه بزنید. Photos را انتخاب کنید و WhatsApp را از لیست برنامه های موجود انتخاب کنید. در آخر برای رفع مشکل خود گزینه All Photos را از بین گزینه های دیگر انتخاب کنید. بعد از طی کردین این مراحل بررسی کنید و ببینید مشکل رفع شده است یا خیر.

حل مشکل عدم ذخیره عکس واتساپ در گالری آیفون و اندروید

گرفتن اسکرین شات از عکس ها برای ذخیره عکسهای واتساپ در گالری

اگر هنوز نتوانستید مشکل را رفع کنید میتوانید برای ذخیره عکس های خود از عکس ها اسکرین شات بگیرید و آن ها را به صورت اسکرین شات در گوشی خود ذخیره کنید.

رفع مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری در آیفون از طریق برنامه واتساپ

در گوشی های iOS عکس ها و فیلم ها پس از دانلود به صورت خودکار در برنامه Photos نمایش داده نمیشود. در عوض باید ذخیره عکس واتساپ در گالری آیفون را به صورت دستی انجام دهید و یا اینکه از طریق تنظیمات برنامه واتساپ گزینه Save to Camera Roll را فعال کنید. برای انجام این کار ابتدا برنامه واتساپ را در گوشی iOS خود باز کنید. از منو پایین صفحه گوشه سمت راست گزینه Settings را انتخاب کنید. بعد از باز شدن تنظیمات واتساپ Chat را انتخاب کنید. در صورتی که گزینه های Save Incoming Media یا Save to Camera Roll غیر فعال بودند، آن ها را فعال کنید.

نحوه ذخیره فیلم واتساپ در گالری

اگر میخواهید از ذخیره عکس ها و فیلم های واتساپ جلوگیری کنید تا فضای گوشی شما پر نشود میتوانید مطلب آموزش ۶ روش جلوگیری از ذخیره و نمایش عکس و فیلم های واتساپ در گالری را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه ذخیره فیلم واتساپ در گالری و رفع مشکل ذخیره نشدن آن صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای رفع مشکل خود و ذخیره شدن عکس واتساپ در گالری در آیفون و اندروید استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه ذخیره فیلم واتساپ در گالری و رفع مشکل ذخیره نشدن عکس و فیلم دانلود شده واتساپ را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما قدم به قدم حل مشکل بکاپ واتساپ (آیفون و اندروید)
راهنما قدم به قدم حل مشکل بکاپ واتساپ (آیفون و اندروید)
روش جدید مخفی كردن چت در واتساپ آيفون و اندروید با کد مخفی!
روش جدید مخفی کردن چت در واتساپ آیفون و اندروید با کد مخفی!
آموزش کامل ادیت متن و ویرایش پیام در واتساپ
آموزش کامل ادیت متن و ویرایش پیام ارسال شده در واتساپ
آموزش 20 روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری)
آموزش ۲۰ روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری)

نظرات