آموزش 11 روش برگزاری و ساخت کلاس مجازی آنلاین رایگان

آموزش ۱۱ روش برگزاری و ساخت کلاس مجازی آنلاین رایگان

اگر میخواهید کلاس و یا یک دوره آموزشی 👨‍🎓 برگزار کنید اما نمیتوانید محلی برای برگزاری آن پیدا کنید، میتوانید به صورت آنلاین کلاس های خود را برگزار کنید. ابزار های مختلفی برای برگزاری کلاس های آنلاین وجود دارد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۱ روش برگزاری و ساخت کلاس مجازی آنلاین رایگان میپردازیم.

ایجاد کلاس آنلاین رایگان فارسی و انگلیسی

?How To Create An Online Course

اینترنت در تمامی قسمت های زندگی ما تاثیر دارد و یکی از این قسمت ها آموزش و تدریس است. برنامه ها و سایت های مختلفی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها میتوانید دوره های آموزشی آنلاین برگزار کنید. پیش از این در انزل وب به معرفی ۶ تا از بهترین سایت و نرم افزار ویدئو کنفرانس گروهی آنلاین رایگان پرداختیم. در ادامه نحوه برگزاری کلاس آنلاین و ابزار های مفید برای طراحی محتوا را بررسی میکنیم.

ساخت کلاس آنلاین رایگان با Thinkific

اولین برنامه ای که برای ساخت کلاس آنلاین رایگان معرفی میکنیم Thinkific است. برنامه Thinkific بستری مناسب برای کسانی است که قصد دارند دوره های آموزشی بسازند و کلاس های آنلاین برگزار کنند است. شما با استفاده از Thinkific میتوانید مطالب خود را به صورت پیام صوتی،PDF و یا ویدیو قرار دهید. Thinkific برای برگزاری اولین دوره و کلاس آنلاین رایگان است و به صورت رایگان میتوانید از آن استفاده کنید.

تشکیل کلاس آنلاین

طراحی محتوای کلاس آنلاین با Canva

طراحی محتوای دوره آنلاین بسیار مهم است. یکی از ابزار هایی که میتوانید برای طراحی محتوای کلاس های خود از آن استفاده کنید Canva است. برنامه Canva رابط کاربری آسانی دارد. یعنی اینکه افرادی که از این برنامه استفاده میکنند چه مبتدی باشند چه حرفه ای میتوانند به راحتی با این برنامه کار کنند و محتواهای خودشان را درست کنند.

سایت برگزاری کلاس آنلاین

افزونه Beaver Builder

اگر شما از قبل یک صفحه ورد پرسی دارید و میخواهید محتوا و دوره های خود را روی آن قرار دهید میتوانید به وسیله Beaver Builder صفحه خود را بسازید. Beaver Builder یک افزونه عالی برای ساخت سایت است که میتوانید روی وردپرس آن را نصب کنید و به وسیله آن محتوا و دوره های خود را برای فروش روی سایت قرار دهید. یکی از قابلیت های خوب Beaver Builder قابلیت دراگ اند دراپ است. شما میتوانید سایت خود را با کشیدن و رها کردن قسمت های مختلف درست کنید.

سامانه آموزش مجازی رایگان

Camtasia برنامه عالی برای ویرایش ویدیو های کلاس مجازی

یکی دیگر از ابزار هایی که شما برای تشکیل کلاس آنلاین نیاز دارید Camtasia است. ساخت ویدیو روشی عالی برای ارائه اطلاعات به شرکت کنندگانی که در دوره های شما شرکت کردند است. شما برای ساخت و ویرایش ویدیو های خود نیاز به یک برنامه دارید. Camtasia تمام نیاز های شما را برای فیلم برداری و ویرایش فیلم ها برآورده میکند. اگر میخواهید برای دوره های خود فیلم ضبط کنید میتوانید Camtasia را دانلود و از آن برای ویرایش فیلم های خود استفاده کنید.

ساخت اتاق مجازی رایگان

سایت کلاس مجازی رایگان آپارات

یکی از بهترین برنامه هایی که شما میتوانید مطالب و آموزش های ساخته شده خود را ارائه دهید برنامه آپارات است. برنامه آپارات یکی از برنامه های محبوب است که به شما این امکان را میدهد که ویدیو های خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا آن ها هم ویدیو شما را ببینند. اگر آموزش شما به صورت ویدیویی است میتوانید از آپارات برای به اشتراک گذاشتن آن استفاده کنید.

راه اندازی کلاس مجازی رایگان

Zoom بهترین پلتفرم کلاس آنلاین رایگان

اگر میخواهید برای شرکت کننده های دوره خود وبینار برگذار کنید میتوانید از برنامه Zoom استفاده کنید. این برنامه برای تماس های کمتر از ۴۰ دقیقه و حداکثر ۵۰ نفر رایگان است و به صورت رایگان میتوانید وبینار برگزار کنید و محتوای خود را ارائه دهید. اگر میخواهید از پلتفرم Zoom استفاده کنید میتوانید برای نصب آن مطلب راهنما سریع نصب و استفاده از نرم افزار زوم (Zoom) در کامپیوتر و گوشی را مطالعه کنید.

ساخت کلاس آنلاین رایگان

MailChimp برای ارسال ایمیل

MailChimp برای بازاریابی با ایمیل است. اگر میخواهید برای کاربران دوره خود ایمیل ارسال کنید میتوانید از MailChimp استفاده کنید. همچنین ابزار های مشابه ایرانی که میتوانید به جای MailChimp استفاده کنید نیز موجود است.

سایت کلاس مجازی رایگان

راه اندازی کلاس مجازی رایگان با گوگل میت

یکی دیگر از سرویس هایی که میتوانید از آن برای برگزاری کلاس مجازی رایگان استفاده کنید Google Meet است. این برنامه امکانات مختلفی دارد که برگزاری کلاس مجازی را برای شما راحت تر میکند. برای آشنایی بیشتر با این سرویس و یادگیری نحوه کار با آن میتوانید مطلب نحوه استفاده از گوگل میت را مطالعه کنید.

بهترین پلتفرم کلاس آنلاین رایگان

سایت برگزاری کلاس آنلاین با ادوبی کانکت

Adobe Connect نیز مانند سایر سرویس های معرفی شده برای تشکیل کلاس آنلاین است. ساخت کلاس در ادوبی کانکت بسیار آسان است و به راحتی میتوانید کلاس مجازی خود را تشکیل دهید. اگر در هنگام ساخت کلاس مجازی با Adobe connect با مشکل Connecting مواجه شدید میتوانید مطلب آموزش ۷ روش رفع مشکل Connecting در Adobe connect را مطالعه کنید.

ساخت کلاس در ادوبی کانکت

ادغام چند برنامه با Zapier

اگر میخواهید برای برگزاری کلاس های خود از چند برنامه استفاده کنید میتوانید از Zapier برای ادغام برنامه ها نیز استفاده کنید. Zapier برای برگزارکنندگان دوره های آموزشی میتواند بسیار کاربردی باشد و استفاده از برنامه های مختلف را آسان تر کند.

برگزاری کلاس مجازی رایگان

دیگر سایت کلاس آنلاین فارسی

سرویس های داخلی دیگری هستند که رایگان نیستند اما میتوانید از آن ها برای برگزاری کلاس مجازی، دوره آموزشی و برگزاری آزمون از آن ها استفاده کنید و دوره های خود را برگزاری کنید. برای این کار کافیست وارد سایت ها شوید و کلاس های خود را تعریف کنید. این سایت ها شامل موارد زیر میشوند.

  • کلاس روم: در سایت کلاس مجازی کلاس روم میتوانید دوره‌ ها، کلاس‌ ها، آزمون‌ ها، رویداد ها و کارگاه‌ های خود را به صورت آنلاین برگزار کنید.
  • رومیت: رومیت امکانات مختلفی دارد که برگزاری کلاس آنلاین را برای شما راحت تر میکند. این امکانات شامل میکروفون، دوربین، تخته، آپلود پی دی اف و… است.
  • کلاس من: یکی دیگر از سایت هایی که میتوانید به وسیله آن کلاس های آنلاین خود را برگزار کنید کلاس من است.
  • دانا پلاس: دانا پلاس امکانات مختلفی دارد که میتوانید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال میتوانید آزمون برگزار کنید و به صورت خودکار تصحیح شود. دانا پلاس امکان بارگذاری تکلیف را نیز در اختیار شما قرار میدهد.
  • اسکای روم: ساخت کلاس در اسکای روم بسیار آسان است. به غیر از امکان به اشتراک گذاشتن فایل، تخته وایت برد نیز دارد که میتوانید از آن برای نوشتن یک متن یا رسم اشکال هندسی استفاده کنید. اگر در هنگام ایجاد کلاس مجازی رایگان اسکای روم دچار مشکل شدید میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب آموزش ۱۱ روش حل مشکل اسکای روم در کامپیوتر و گوشی را مطالعه کنید.

ایجاد کلاس آنلاین رایگان فارسی و انگلیسی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه ساخت کلاس مجازی رایگان صحبت کردیم و چند سایت کلاس مجازی رایگان معرفی کردیم. آیا شما تجربه ساخت اتاق مجازی رایگان برای برگزاری کلاس و دوره آموزشی دارید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه سامانه آموزش مجازی رایگان در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش ایجاد کلاس آنلاین در Adobe Connect
آموزش ایجاد کلاس آنلاین در Adobe Connect
آموزش روش حل مشکل میکروفون و صدا در ادوبی کانکت (Adobe Connect)
آموزش حل مشکل میکروفون و صدا در ادوبی کانکت (Adobe Connect)
آموزش 8 روش حل مشکل تصویر و وب کم در ادوب کانکت
آموزش ۸ روش حل مشکل تصویر و وب کم در ادوب کانکت
آموزش 7 روش رفع مشکل Connecting در Adobe connect
آموزش ۷ روش رفع مشکل Connecting در Adobe connect

نظرات