آموزش 7 روش حل مشکل روت نشدن گوشی اندروید

آموزش ۷ روش حل مشکل روت نشدن گوشی اندروید

کاربران اندروید می توانند با روت کردن گوشی به برخی از مجوز و بخش ها دسترسی پیدا کنند 🔓 و بعضی از چیزها را که در حالت عادی نمی توان مدیریت کرد، کنترل کنند. گاهی این قابلیت دچار مشکل می شود. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش حل مشکل روت نشدن گوشی اندروید میپردازیم.

حل مشکل روت نشدن گوشی سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و..

?How to Solve Missing Root Access Issue on Android Devices

گوشی اندروید ممکن است به دلایل مختلفی همچون عدم تطابق نسخه روت شده با مدل گوشی، درایور گوشی، پایین بودن باتری، عدم اتصال اینترنت و… به خوبی روت نشود و ارور دهد. در این مطلب از انزل وب روش های حل مشکل روت نشدن گوشی را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

رفع مشکل روت شدن گوشی با Root Checker

برای حل مشکل روت نشدن گوشی برنامه Root Checker را نصب کنید. این برنامه به شما نشان می دهد که آیا واقعا دسترسی به روت دارید یا خیر. برنامه را باز کنید و روی Agree بزنید. سپس روی VERIFY ROOT بزنید.

رفع مشکل روت شدن گوشی

رفع مشکل روت شدن گوشی

اگر دسترسی به روت داشته باشید از شما خواسته میشود به برنامه هم این مجوز را بدهید. اگر نه هم به شما اطلاع داده میشود که دسترسی وجود ندارد.

اگر برنامه می گوید که گوشی شما روت شده است اما برخی از برنامه دسترسی به آن ندارند، ادامه روش ها را اجرا کنید.

رفع مشکل روت شدن گوشی و ارور SuperUser Error Android Gaining Root Access Failed

پس از روت کردن گوشی، برای این که برنامه ای بتواند مجوز روت داشته باشد، در برنامه SuperSu باید تایید شود که نحوه آن را پیشتر توضیح دادیم.. اگر برنامه‌ای از شما درخواست مجوز کرد، روی Grant بزنید.

مشکل روت نشدن گوشی اندروید

حتی می توانید برنامه ها را پس از روت کردن گوشی نصب کنید.

برای روت کردن گوشی با این برنامه گوشی را در حالت TWRP ریبوت کنید. پس ابتدا باید TWRP را دانلود و نصب کنید. حال وارد Recovery Mode شوید. سپس روی TWRP بزنید. روی Install بزنید.

مشکل روت نشدن گوشی اندروید

روی فایل SuperSu ZIP بزنید.

مشکل روت نشدن گوشی اندروید

حال دکمه را به سمت راست بکشید.

مشکل روت نشدن گوشی اندروید

کمی صبر کنید. سپس روی Wipe cache/Dalvik بزنید.

مشکل روت نشدن گوشی اندروید

حال روی Reboot System بزنید.

برای این که بتوانید تشخیص دهید گوشی شما روت شده است یا نه، مطلب ۲ ترفند ساده تشخیص و فهمیدن روت بودن گوشی و تبلت اندروید را مطالعه کنید.

رفع مشکل روت نشدن گوشی با SuperSU یا Magisk

اگر از برنامه های Magisk یا SuperSU استفاده می کنید، وارد آن شوید.

رفع مشکل روت شدن گوشی

رفع مشکل روت شدن گوشی

رفع مشکل روت شدن گوشی

در برنامه Magisk Manager منوی کناری را باز کنید و روی Log بزنید. در این بخش می توانید ببینید که آیا برنامه ای نیاز به مجوز دسترسی دارد یا خیر. اگر وجود دارد روی Superuser بزنید. سپس آن را فعال کنید.

در برنامه SuperSU نیز باید روی Logs بزنید و سپس از بخش Apps برنامه ها را فعال کنید.

حل مشکل روت شدن گوشی با آپدیت کردن SU binary

راه دیگر این است که SU binary را به روزرسانی کنید. وارد برنامه شوید. روی Continue بزنید. در صفحه باز شده روی Normal بزنید. صبر کنید برنامه آپدیت شود.

مشکل روت شدن گوشی

حل مشکل روت نشدن گوشی اندروید با پاک کردن کش

روش دیگر این است که به Settings > Apps > SuperSU/Magisk Manager > Storage بروید. سپس روی CLEAR DATA بزنید و کش این دو برنامه را پاک کنید. سپس گوشی را ری استارت کنید.

مشکل روت شدن گوشی

مشکل روت شدن گوشی

حل مشکل Root access required first با حذف یا غیرفعال کردن SuperSU

اگر دسترسی به روت پس از عوض کردن برنامه از Magisk به SuperSU قطع شد، برنامه را باید حذف کنید. برای این کار روی آن نگه دارید و سپس آیکون را به سمت سطل زباله یا Delete بکشید. سپس صبر کنید تا برنامه حذف شود. سپس گوشی را ری استارت کنید.

همچنین می توانید به Settings بروید. وارد Apps شوید. برنامه را پیدا کنید. روی آن بزنید. روی Disable بزنید. از تنظیمات خارج شوید. دوباره به این بخش بروید و روی Enable بزنید.

حل مشکل روت نشدن گوشی اندروید با نصب مجدد SuperSU/Magisk

گاهی با حذف و نصب مجدد برنامه های SuperSU یا Magisk مشکل رفع می شود. برنامه مدیریت روت گوشی را حذف کنید. گوشی را ری استارت کنید. سپس دوباره برنامه را نصب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش های رفع مشکل روت نشدن گوشی را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات