آموزش اضافه کردن و معرفی بهترین ویجت برای ویندوز 11

آموزش اضافه کردن و معرفی بهترین ویجت برای ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ دارای ویجت‌ هایی است ☀️ که استفاده از قابلیت‌ های ویندوز را برای شما راحت‌تر می‌کند. شما می‌توانید ویجت‌های موردنظر خود را به ویندوز اضافه کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش اضافه کردن و معرفی بهترین ویجت برای ویندوز ۱۱ میپردازیم.

ویجت های ویندوز ۱۱

?How to Add Widgets to the Windows 11

با فشردن دکمه‌های Win + W می‌توانید وارد برد ویجت ویندوز ۱۱ شوید. همچنین می توانید با بردن نشانگر موس روی آیکون ویجت در سمت چپ ویندوز نیز وارد این بخش شوید. امکان اضافه و حذف کردن ویجت‌ها هم وجود دارد. همچنین می‌توانید ویجت ها را به صورت دلخواه مرتب کنید. در این مطلب از انزل وب نحوه کار با ابزار های ویندوز ۱۱ را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه کار با Widget Launcher

برای استفاده از ویجت دسکتاپ ویندوز ۱۱ ابتدا Widget Launcher را دانلود و نصب کنید. این برنامه درای ویجت‌های مختلفی است:

  • ماشین حساب
  • ویجت ساعت دیجیتال برای ویندوز ۱۱
  • یادداشت
  • ساعت جهانی
  • تقویم
  • و…

وارد Microsoft Store شوید و widget launcher را جستجو کنید. سپس روی آن کلیک کنید. حال روی Install بزنید.

ویجت دسکتاپ ویندوز 11

پس از دانلود، برنامه را در منوی استارت جستجو کنید. سپس روی آن کلیک کنید تا باز شود.

ویجت دسکتاپ ویندوز 11

حال برای دانلود گجت برای ویندوز ۱۱ با این برنامه می‌توانید لیستی از گجت‌های موجود را مشاهده کنید. وقتی روی یکی گجت کلیک کنید گزینه‌های مختلفی در سمت راست آن می‌توانید مشاهده کنید. روی Launch widget بزنید.

ویجت دسکتاپ ویندوز 11

حال آن ویجت را می‌توانید روی دسکتاپ مشاهده کنید.

ویجت دسکتاپ ویندوز 11

برخی از گجت‌ها مانند گجت Weather, RSS Feed و… برای اولین بار چیزی نمایش نمی‌دهند. علت این امر هم این است که شما باید به این گجت‌ها بگویید که از کجا اطلاعات خود را دریافت کنند. نشانگر موس را روی ویجت ببرید. روی آیکون چرخ دنده بزنید تا تنظیمات باز شود. سپس موقعیت مکانی، وب سایت و… موردنیاز برای گجت را وارد کنید.

ویجت دسکتاپ ویندوز 11

نحوه تنظیم افزونه های ویندوز ۱۱ و فعال کردن Widgets Always on Top

اگر می‌خواهید ویجت‌ها همیشه نمایان باشند و هیچ پنجره‌ای روی آن‌ها را نپوشاند، وارد Widget Launcher شوید. سپس روی Settings بزنید. علامت Widgets Always on Top را روشن کنید.

افزونه های ویندوز 11

برای یادگیری رفتن به کنترل پنل، مطلب آموزش ۱۱ روش ورود و رفتن به کنترل پنل در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

تنظیم بخش‌های مختلف ویجت برای ویندوز ۱۱

شما می توانید بخش های مختلف یک ویجت را کنترل و تغییر دهید و مثلا پس زمینه ویجت ساعت در ویندوز ۱۱ را تغییر دهید. اندازه فونت را تغییر دهید. از فونت‌های مختلف استفاده کنید و… .

افزونه های ویندوز 11

افزونه های ویندوز 11

ویجت های ویندوز ۱۱ کجاست؟ استفاده از BeWidgets

برنامه BeWidgets را می‌توانید از Microsoft Store دانلود کنید. موارد زیادی را در این برنامه می‌توانید تغییر دهید. این برنامه دارای ۵ ویجت کاستوم است:

  • ویجت ساعت
  • ویجت تاریخ
  • ویجت تصویر
  • ویجت مدیریت مالی
  • ویجت میانبر برنامه‌ها

افزونه های ویندوز 11

ویجت تقویم، آب و هوا، ویجت تقویم ویندوز ۱۱ و… با Desktop Gadgets

برای دانلود ویجت دسکتاپ ویندوز ۱۱ می‌توانید از Desktop Gadgets استفاده کنید. این برنامه دارای ویجت‌های مختلفی است. تاریخ، زمان، آب و هوا، اسلاید شو، تبدیل کننده ها، ماشین حساب، تقویم و… است. کافی است برنامه را نصب کنید. سپس روی گجت موردنظر بزنید و آن را فعال کنید. این گجت دارای بخش رایگان و اشتراکی است.

افزونه های ویندوز 11

ویجت ساعت دسکتاپ ویندوز ۱۱ ClocX

ClocX ساعت عقربه ای را روی دسکتاپ فعال می کند. امکان فعال کردن زنگ هشدار هم با این ویجت وجود دارد. امکان تنظیم ساعت برای فعالیت های مختلف همانند خاموش شدن سیستم در ساعتی خاص هم وجود دارد. تغییر مکان، زبان، ظاهر و… هم امکان پذیر است. این ویجت تقویم هم دارد.

افزونه های ویندوز 11

ویجت تقویم دسکتاپ Rainlendar

Rainlendar تقویم رایگانی است که کاربران ویندوز ۱۱ و ۱۰ می توانند از آن استفاده کنند. شما می توانید برای روزهای مختلف فعالیت های گوناگونی ثبت کنید. یادآوری بگذارید. مثلا تاریخ تولد همسر خود را در روز تولدش روی تقویم فعال کنید تا به شما یادآوری شود. برای ثبت رویداد باید روی New event بزنید. برای ثبت فعالیتی خاص هم باید روی New task بزنید. امکان تنظیم و تغییر بخش های مختلف تقویم هم وجود دارد.

افزونه های ویندوز 11

ویجت در ویندوز ۱۱ Desktop Ticker

ویجت Desktop TickerRss به کاربران کمک می کند تا به آر اس اس فید یا Rss feed دسترسی داشته باشند. کافی است ویجت را نصب کنید و سپس سایت های مختلف را وارد کنید. برنامه را نصب کنید. وارد ان شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. سپس  File > Manage Feeds را انتخاب کنید. حال URLهای مدنظر خود را وارد کنید.

افزونه های ویندوز 11

گجت ویندوز ۱۱ برای قیمت رمزارز

اگر می خواهید قیمت رمزارز موردنظر خود را مدام بررسی کنید و از آخرین تغییرات آن مطلع شوید ویجت Crypto Price Widget را نصب کنید. اطلاعات موجود هر ۵ ثانیه به روزرسانی می شوند. این ویجت ۲۰ رمزارز معروف و محبوب را پوشش می‌دهد.

افزونه های ویندوز 11

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه اضافه کردن ویجت های دسکتاپ ویندوز ۱۱ را اموزش دادیم. شما از کدام ویجت در ویندوز ۱۱ استفاده می کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش حذف ویجت سرچ گوگل از صفحه اصلی اندروید
آموزش ۵ روش حذف ویجت سرچ گوگل از صفحه اصلی اندروید
آموزش حذف و افزودن ویجت اندروید برای نمایش ساعت ، تقویم و.. در صفحه اصلی
آموزش حذف و افزودن ویجت اندروید برای نمایش ساعت و.. در صفحه اصلی
برنامه و ویجت ساعت فارسی و انگلیسی اندروید
معرفی ۱۲ برنامه و ویجت ساعت فارسی و انگلیسی اندروید
6 روش نمایش درصد باتری و درصد استفاده از CPU در نوار وضعیت اندروید
۶ روش نمایش درصد باتری و درصد استفاده از CPU در نوار وضعیت اندروید

نظرات

  • مصطفی says:

    سلام خسته نباشید
    من تازه ویندوز ۱۱ نصب کردم و میخواهم از widget های آن استفاده کنم ولی اجازه نمیدهد و باید با اکانت مایکروسافت لاگین کنم.
    راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟