آموزش و راهنما تصویری رهگیری بسته و ارسال محصولات در تیپاکس

آموزش و راهنما تصویری رهگیری بسته و ارسال محصولات در تیپاکس

در ایران برای ارسال بسته ها 📦 به مقاصد مختلف، روش های متنوعی وجود دارد که یکی از آنها تیپاکس است. اگر با رهگیری محصولات ارسال شده توسط این شرکت آشنایی ندارید آموزش و راهنما تصویری رهگیری بسته و ارسال محصولات در تیپاکس امروز انزل وب را دنبال کنید.

نحوه رهگیری تیپاکس با بارکد و کد

How to track Tipax with barcode and code

برای بسته هایی که به خارج ارسال می کنید می توانید از اینترنشنال اکسپرس استفاده کنید که بسته به مسافت مبدا تا مقصد بسته ها را در عرض ۵ روز کاری تحویل می دهد. اما اگر به جای تیپاکس از پست استفاده می کنید می توانید آموزش استعلام ، جستجو و دریافت کد پستی از روی آدرس و نقشه را دنبال کنید.

ارسال محصولات در تیپاکس

در این قسمت فرض می کنیم که شما می خواهید از تیپاکس برای ارسال محصولات خود استفاده کنید. می خواهید بدانید که برای بسته ای که دارید چقدر هزینه باید بکنید و تا چند روز دیگر بسته به فرد مورد نظر شما خواهد رسید. برای برآورده کردن نیاز این دسته از کاربران تیپاکس یک ماشین حساب آنلاین را طراحی کرده است که با پر کردن فیلدهای مربوطه می توانید تخمین مناسبی داشته باشید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید می توانید بین ارسال بین شهری و بین المللی انتخاب داشته باشید.

نوع سفارش خود (بسته یا پاکت) را انتخاب کنید، مبدا و مقصد را مشخص کنید، تعداد و وزن بسته خود را قید کنید. ارزش کالایی که ارسال می کنید را وارد کنید و ابعاد آن را قید کنید. اگر نیاز به بسته بندی دارید آن را مشخص کنید.

ارسال محصولات در تیپاکس

توجه داشته باشید که در فیلد نوع پرداخت می توانید نقدی یا پس کرایه را انتخاب کنید. در صورت انتخاب پس کرایه، هزینه به عهده گیرنده است. در فیلد نوع جمع آوری هم می توانید درب پلاک یا درب نمایندگی را انتخاب کنید. هزینه درب پلاک بیشتر از درب نمایندگی است.

در نهایت با کلیک روی دکمه برآورد قیمت و زمان تحویل می توانید تخمین داده شده را مشاهده کنید.

ارسال محصولات در تیپاکس

بعد از اینکه مطمئن شدید که تیپاکس اولین و آخرین انتخاب شما است می توانید به صفحه ارسال بسته تیپاکس بروید. در اینجا چند روش ارسال وجود دارد:

  • ثبت سفارش آنلاین
  • ثبت سفارش تلفنی
  • ثبت سفارش از طریق نمایندگی

ارسال محصولات در تیپاکس به صورت آنلاین

برای ثبت سفارش آنلاین شما می توانید از اپلیکیشن تیپاکس من یا وب سایت تیپاکس استفاده کنید. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید مراحل به خوبی به شما توضیح داده شده است:

ارسال محصولات در تیپاکس به صورت آنلاین

بعد از ثبت نام و ورود به سامانه می توانید برای ثبت درخواست خود اقدام کنید. در اینجا باید اطلاعات مربوط به مرسوله، سرویس ها، اطلاعات مبدا، اطلاعات مقصد را وارد کنید و در نهایت اطلاعات خود را تایید کنید. کد رهگیری تیپاکس خود را پرینت کنید یا در جایی یادداشت کنید. در صورتی که درب پلاک را انتخاب کرده باشید تیپاکس یار به درب خانه شما مراجعه کرده و بسته را تحویل می گیرد.

ارسال محصولات در تیپاکس به صورت آنلاین

ارسال محصولات در تیپاکس به صورت آفلاین

اگر به اینترنت دسترسی ندارید می توانید به نمایندگی مراجعه کنید یا با پشتیبانی تیپاکس تماس حاصل فرمایید. بعد از ثبت سفارش کد رهگیری به شما تحویل داده خواهد شد.

ارسال محصولات در تیپاکس به صورت آنلاین

انواع روش های رهگیری تیپاکس

بعد از تحویل بسته خود باید منتظر بمانید تا به گیرنده تحویل داده شود. اگر فرستنده یا گیرنده ای هستید که می خواهید برای رهگیری تیپاکس اقدام کنید می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

  • رهگیری تیپاکس با کد
  • رهگیری تیپاکس با اپلیکیشن تیپاکس من
  • رهگیری تیپاکس با برنامه تحت وب تیپاکس من
  • رهگیری تیپاکس به صورت حضوری
  • رهگیری تیپاکس از طریق تماس

در ادامه هر یک از این روش ها را توضیح خواهیم داد. از هر روش که استفاده کنید در نهایت شما به کد رهگیری نیاز پیدا خواهید کرد.

کد رهگیری تیپاکس چند رقمی است؟ دریافت کد رهگیری تیپاکس از طریق پیامک

چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری موقعی که ثبت سفارش می کنید کدی به شماره شما پیامک می شود یا روی برگه ای که به شما تحویل داده می شود این کد درج می شود. کد رهگیری در واقع یک کد ۱۵ تا ۲۵ رقمی است که با استفاده از آن می توانید بسته مورد نظر خود را ردیابی کنید.

رهگیری تیپاکس با کد

اگر کد رهگیری، شماره بارکد یا شماره قرار داد تیپاکس را در اختیار دارید می توانید خیلی ساده وارد سایت تیپاکس شوید.

در صفحه اصلی روی گزینه رهگیری کلیک کنید.

رهگیری تیپاکس با کد

در اینجا کد رهگیری، شماره بارکد یا شماره قرار داد خود را وارد کنید.

رهگیری تیپاکس با کد

دکمه رهگیری را کلیک کنید و اطلاعات مربوطه را مشاهده کنید.

رهگیری تیپاکس با کد

رهگیری تیپاکس با اپلیکیشن تیپاکس من

برای حل مشکل رهگیری تیپاکس خود می توانید از اپلیکیشن این شرکت استفاده کنید. وارد گوگل پلی استور، بازار، مایکت یا اپ استور شوید و برنامه را دانلود و نصب کنید. آیکن برنامه My TIPAX به برنامه های شما اضافه می شود. آن را تپ کنید.

رهگیری تیپاکس با اپلیکیشن تیپاکس من

برای رهگیری بسته خود ابتدا باید در برنامه ثبت نام کنید. کافیست که فیلدهای  مربوطه را پر کنید. کدی به شماره همراه شما ارسال می شود، آن را وارد کنید و در برنامه لاگین کنید.

رهگیری تیپاکس با اپلیکیشن تیپاکس من  رهگیری تیپاکس با اپلیکیشن تیپاکس من

حالا می توانید از صفحه اصلی برنامه یا از منو برای رهگیری مرسوله خود اقدام کنید.

رهگیری تیپاکس با اپلیکیشن تیپاکس من

رهگیری تیپاکس با برنامه تحت وب تیپاکس من

اگر علاقه ای به نصب اپلیکیشن تیپاکس من ندارید می توانید از برنامه تحت وب My TIPAX استفاده کنید.

نحوه کار بسیار ساده است کد رهگیری خود را در کادر بالای صفحه وارد کنید و اطلاعات را مشاهده کنید.

ارسال محصولات در تیپاکس

پیگیری مرسوله تیپاکس با شماره موبایل

شما می توانید با شماره گیری ۰۲۱۸۴۵۷ از وضعیت بسته خود اطلاعات کسب کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات لازم برای رهگیری را باید در اختیار داشته باشید. در صورتی که از پست سفارشی استفاده می کنید می توانید ۴ روش پیگیری بسته و مرسولات پستی پیشتاز و معمولی، کارت ماشین و گواهینامه با کد رهگیری و.. استفاده کنید.

رهگیری تیپاکس به صورت حضوری

اگر به اینترنت دسترسی ندارید یا نمی توانید جواب قانع کننده ای دریافت کنید می توانید به صورت حضوری به نزدیکترین نمایندگی مراجعه کنید و پیگیری های لازم را انجام دهید.

پیگیری مرسوله پستی تیپاکس با نام خانوادگی

متاسفانه در حال حاضر امکان پیگیری مرسوله پستی تیپاکس با نام خانوادگی وجود ندارد و شما باید از یکی از روش های ذکر شده در بالا استفاده کنید.

لغو سفارش

اگر بعد از ثبت سفارش پشیمان شدید می توانید به صفحه لغو سفارش تیپاکس مراجعه کنید، دلیل لغو سفارش، کد رهگیری، شماره موبایل را وارد کنید و دکمه ثبت و بررسی را کلیک کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش و راهنما تصویری رهگیری بسته و ارسال محصولات در تیپاکس امروز انزل وب ما تمام روش هایی که می توانید برای ردیابی مرسوله خود دنبال کنید را توضیح دادیم. همانطور که مشاهده کردید کد رهگیری بسیار مهم است و شما باید بعد از ثبت سفارش خود آن را پرینت یا یادداشت کنید. در صورتی که در مورد مطلب امروز نظر یا پیشنهادی دارید می توانید با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 4 روش رهگیری گواهینامه رانندگی
آموزش ۴ روش سریع رهگیری گواهینامه رانندگی
کد رهگیری املاک چیست؟ نحوه دریافت کد رهگیری املاک

نظرات