نرم افزارهای مدیریت فرآیند های کسب و کار چیست؟

نرم افزارهای مدیریت فرآیند های کسب و کار چیست؟

مقدمه

ما در این مقاله قصد داریم که در مورد نرم افزارهای مدیریت فرآیندهای کسب وکار صحبت کنیم . نرم افزار BPM (BPMS) یک ابزار اتوماسیون فرآیند است. نرم افزارها به شما کمک می کند تا فرآیندهای روزمره خود را برای شناسایی و از بین بردن گلوگاهها  ترسیم کنید، هزینه های شرکت خود را کنترل کنید، فرآیندهای روزانه خود را تا حد امکان کارآمد کنید و از اثربخشی افراد درگیر در فرآیندهای خود اطمینان حاصل کنید.

مجموعه نرم افزاری BPM بر چهار روش اساسی استوار است:

مدل سازی : فرآیند خود را ترسیم کنید و زمان و هزینه مورد نیاز برای اجرای فرآیند خود را اندازه گیری کنید.

خودکارسازی : فرآیند خود را از یک فرآیند دستی به یک فرآیند سیستمی تبدیل کنید که در آن داده‌ها در فرم ‌های وب جمع‌آوری می‌شوند.

مدیریت : دیدگاهی در مورد فرآیندهای خود، داده های کسب وکار در آن فرآیندها و اثربخشی شرکت کنندگان در فرآیند به دست آورید.

بهینه سازی : یاد بگیرید که چگونه فرآیند کسب و کار روزانه خود را کارآمدتر، مقرون به صرفه تر کنید و خطاهای ورود داده و برنامه را کنترل کنید.

نرم افزار های مدیریت کسب وکار (BPMS) چیست؟

BPMS  یا سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار نرم افزاری است که با استفاده از BPM در تمام مراحل، فرآیندها را ترسیم، خودکارسازی، اجرا و نظارت می کند. فناوری اطلاعات راپشتیبانی می کند و امکان سازماندهی فرآیندهای پیچیده را به منظور موفقیت و سرعت بخشیدن به فعالیت های شرکت در سطوح استراتژیک و عملیاتی فراهم می کند. با این نرم افزار، شرکت ها می توانند تمام فرآیندهای خود را ترسیم و خودکار کنند، بنابراین برای همه افرادی که درگیر وظایف هستند، مشخص تر و در دسترس هستند. در نتیجه فوایدی که ایجاد می شود:

۱- گلوگاهها شناسایی می شوند.

۲- فرآیندها  براساس نیاز دسته بندی می شوند.

۳- اهداف و KPI شناسایی می شوند.

۴- استاندارهای کیفیت ایجاد می شود.

۵- گزارش ها، نمودارها و داده های پیشرفته در زمان واقعی ایجاد می شود.

۶- گردش کار را در بخش ها و سیستم های مختلف به هم وصل می کند.

۷- تسریع در تصمیم گیری

۸- ایجاد نمونه های اولیه و امتحان کردن راه حل ها

در دنیای امروزه نرم افزار های گوناگونی جهت ترسیم و خودکارسازی فرآیند ها سازمانی به وجود امده اند که یکی از بهترین های آنها نرم افزار بیزاجی می باشد.

بیزاجی یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت کسب و کار

بیزاجی یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت کسب و کار

Bizagi یک شرکت نرم افزاری با مالکیت خصوصی است که در سال ۱۹۸۹ با دفتر مرکزی در ایالات متحده و دفاتری در بریتانیا، اسپانیا، آلمان و آمریکای لاتین تاسیس شد.

نرم افزار بیزاجی به عنوان یک زیر ساخت نرم افزاری می باشد که بوسیله این نرم افزار ما می توانیم فرآیندهای خود را با حداقل کدنویسی مدل کنیم.

نرم افزار bizagi همانند بقیه ی نرم افزارها (BPMS)از دو محیط تشکیل شده است:

۱.نرم افزار طراحی و ساخت فرآیندها که معمولا تحت سیستم عامل ویندوز می باشند.

محیط کارتابل جریان کار که امکان استفاده را به کاربران نهایی که تحت وب هست می باشد.

مراحل سیستمی کردن فرآیند ها :

۱- طراحی نمودن مدل فرآیند

۲- طراحی مدل داده (دیتا مدل)

۳- طراحی کردن فرم ها

۴- تعریف کردن قوانین تجاری

۵- تعریف کردن کاربران

۶- یکپارچه کردن

۷- در نهایت ران گرفتن از فرآیند

نرم افزار بیزاجی به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت کسب و کار در جهان می باشد.  بسیاری از کسب وکارها در کشور ما این نرم افزار را پیاده کرده اند و این نرم افزار را بومی سازی کرده اند.

مزایای استفاده از بیزاجی برای سازمان ها

استفاده از نرم افزار بیزاجی در سازمان ها باعث چابکی، پویا، پاسخگو، مبتنی بر قوانین و انعطاف پذیری می شود. مدیران می توانند به راحتی بر اجرای روال های سازمان نظارت کنند و گزارش های آماری ایجاد شده  این سیستم جهت بهینه سازی مستمر فرآیندها مورد استفاده قرار می گیرد. مسئولینی که اجرای فرآیند را بر عهده دارند در مورد فرآیندی که مسئولیت بر عهده دارند اطلاعات کامل و بروزی را دریافت کرده و بر روند اجرای فرآیندها تاثیر گذار شوند. تحلیلگرانی که در توسعه و تعالی سازمان هستند می توانند فرآیندهای سازمان را بدون دانش برنامه نویسی ایجاد نموده و هر زمان لازم است تغییرات را در کوتاهترین زمان ممکن اعمال کنند.

 نتیجه گیری

نرم افزار مدیریت کسب وکار بیزاجی یا Bizagi BPMS به عنوان بهترین نرم افزار پیاده سازی فرآیند از بعد کیفیت و تجربیات موفقیت آموزی شرکت های کشور در استفاده از این نرم افزار کسب نموده اند. شرکت فناوران خبره لوتوس با چندین سال سابقه در زمینه مدلسازی، بهبود و پیاده سازی فرآینده ها، مکانیزه سازی و اتوماسیون با Bizagi، آموزش سازمانی BPMN، BPM، BPMS، مشاوره و پشتیبانی و …. آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات