آموزش اجرا و نصب چند نسخه از یک برنامه همزمان در گوشی اندروید

آموزش اجرا و نصب چند نسخه از یک برنامه همزمان در گوشی اندروید

آیا چندین اکانت از یک برنامه خاص مانند تلگرام، واتساپ یا حتی برنامه شاد را دارید اما گوشی اندروید شما فقط اجازه استفاده یکی از آنها را می دهد؟ نگران نباشید در برخی از گوشی های جدید قابلیتی وجود دارد که به شما اجازه نصب دو ورژن از یک برنامه در اندروید ➿ را می دهد. اگر می خواهید بدون استفاده از برنامه های جانبی چند اکانت از یک برنامه را مدیریت کنید آموزش اجرا و نصب چند نسخه از یک برنامه همزمان در گوشی اندروید امروز انزل وب را دنبال کنید.

نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید

How to Install Two Copies of the Same App in Android

آیا تا به حال شده بخواهید چندین نسخه از یک برنامه اندرویدی خاص را همزمان اجرا کنید؟ به طور مثال میخواهید دو نسخه از فیس بوک را به طور همزمان اجرا کنید ( یکی برای پروفایل شخصی و دیگری برای پروفایل بیزنسی). خوشبختانه در گوشی های جدید شیائومی، هواوی، سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی می توانید بیش از یک نسخه از یک برنامه خاص را بدون استفاده برنامه های جانبی اجرا کنید. این دستگاه های جدید از نام ای مختلفی مانند Dual App یا Dual Massenger، Phone Clone یا هر اسم مشابه دیگری استفاده می کنند اما کلیت یکی است.

به این ترتیب، می توانید یک کپی دیگر از برنامه مورد علاقه خود ایجاد کنید، حساب ثانویه خود را به آن اضافه کنید و از آن استفاده کنید، به گونه ای که گویی از برنامه اصلی استفاده می کنید.

اجرای چند نسخه از یک برنامه (مانند چند نسخه از تلگرام) به شما امکان می دهد از چندین حساب کاربری در گوشی خود استفاده کنید. با این ویژگی حالا می توانید بدون نیاز به پیدا کردن برنامه ها جانبی از چندین حساب کاربری خود استفاده کنید.

چگونه از یک برنامه کپی بگیریم؟

قبل از اینکه به این سال پاسخ دهیم؛ باید مطمئن شوید که دستگاه شما از قابلیتی مانند Dual Messenger ، Clone APP یا هر نام مشابه دیگر پشتیبانی می کند. معمولا این ویژگی را می توان در گوشی های سامسونگ، شیائومی، و وان پلاس جدید مشاهده کرد. اگر گوشی شما این ویژگی را ندارد می توانید از برنامه های جانبی استفاده کنید.

در حالی که هر سازنده از نام بخصوصی برای این ویژگی استفاده می کند تقریبا عملکرد همه آنها یکسان است. در ادامه ما از یک گوشی وان پلاس مجهز به سیستم عامل اندروید ۱۰ برای فعال کردن چند نسخه واتساپ استفاده کرده ایم:

Settings را باز کنید.

به پایین اسکرول کنید و روی Utilities و سپس Parallel Apps ضربه بزنید .

در اینجا فهرستی از برنامه هایی را می بینید که می توانید از آنها کپی کنید. توجه داشته باشید که از همه برنامه ها پشتیبانی نمی شود. برنامه ای را که می خواهید کپی کنید را پیدا کنید و نوار لغزنده آن را در حالت فعال یا روشن قرار دهید. گوشی شما یک کپی از برنامه مورد نظر شما ایجاد کرده و به فهرست برنامه های شما اضافه می کند.

برنامه جدید ایجاد شده شما هیچ یک از تنظیمات موجود شما را منتقل نخواهد کرد. این به شما فرصتی می دهد تا این برنامه را به روشی کاملاً متفاوت از برنامه اصلی شخصی سازی کنید.

اکنون برای استفاده از برنامه کپی شده خود آماده هستید.

چگونه از یک برنامه کپی بگیریم؟

مکان ذخیره چند نسخه از یک برنامه اندروید

اندروید داده های برنامه های کپی شده را کجا ذخیره می کند؟ گوشی اندروید شما داده‌های دو یا چند نسخه از برنامه های اندروید شما را در فهرستی مشابه برنامه‌های اصلی ذخیره نمی‌کند. با این حال، یافتن این داده ها نباید خیلی سخت باشد.

در گوشی  OnePlus، داده های برنامه های شبیه سازی شده خود را در بخش Parallel Apps storage پیدا خواهید کرد. می توانید با استفاده از یک منیجر فایل اندروید به این فضای ذخیره سازی دسترسی پیدا کنید.

مکان ذخیره چند نسخه از یک برنامه اندروید

محدودیت نصب دو ورژن از یک برنامه در اندروید

یک محدودیت عمده برای نصب دو بار یک برنامه در اندروید این است که نمی توانید همه برنامه های اندروید خود را کپی کنید. برخی از برنامه‌ها مانند Google Chrome وجود دارند که هنوز نمی‌توانید آن‌ها را کپی کنید.

اساسا، شما فقط می توانید از برنامه های موجود در بخش Parallel Apps storage کپی کنید. اگر برنامه‌ای در این بخش فهرست نشده است، نمی‌توانید از آن کپی کنید.

غیر فعال کردن اجرای چند نسخه از یک برنامه همزمان در اندروید

برای غیرفعال کردن چند نسخه از یک برنامه مراحل زیر را دنبال کنید:

به Settings > Utilities > Parallel Apps بروید .

برنامه‌ای که می‌خواهید نسخه آن را حذف کنید، را پیدا کنید و نوار لغزنده آن را در حالت غیر فعال قرار دهید.

دستگاه شما نسخه تکراری برنامه و همچنین تمام داده های آن را حذف می کند. این هیچ تاثیری بر نسخه اصلی برنامه نخواهد داشت. می توانید به استفاده از آن ادامه دهید.

برای حذف چند برنامه در اندروید به طور همزمان هم می توانید از ۴ روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

نصب دو نسخه از یک برنامه در سامسونگ با Parallel Space

Parallel Space برنامه ای پیشگام جهت نصب دو نسخه از یک برنامه در سامسونگ، هواوی و غیره است. این برنامه که مبتنی بر MultiDroid است اولین و سریعترین سیستم مجازی سازی اندروید است. می توانید از آن برای ایجاد دو نسخه از یک برنامه با فایل های داده جداگانه استفاده کنید، بنابراین هر دو نسخه به طور مستقل اجرا می شوند.

نصب دو نسخه از یک برنامه در سامسونگ با Parallel Space

ویژگی‌های حریم خصوصی عالی را برای محافظت از داده‌های شما فراهم می‌کند و می‌توانید برنامه‌های شبیه‌سازی‌شده را در یک فضای مخفی با یک قفل امنیتی نگهداری کنید.

Parallel Space به شما امکان می دهد به راحتی بین برنامه های شبیه سازی شده تنها با یک ضربه جابجا شوید و دارای حالت Speed ​​Mode برای افزایش سرعت است. این می تواند تقریباً تمام برنامه های محبوب از جمله فیس بوک، واتس اپ، اینستاگرام، توییتر و بسیاری دیگر را شبیه سازی کند. علاوه بر این، می توانید تم ها را برای برنامه های کلون شده سفارشی کنید.

Parallel Space را باز کنید و روی برنامه هایی که می خواهید کلون کنید ضربه بزنید.

Add to Parallel Space را انتخاب کنید .

هنگامی که برنامه ها در Add to Parallel Space قرار گرفتند، روی برنامه ای که می خواهید اجرا شود ضربه بزنید.

برای اجرای همزمان چند پنجره از برنامه در کنار هم می توانید از  ۳ روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

نصب دو برنامه آپ روی یک گوشی با Dual Space

Dual space یکی دیگر از برنامه های نصب دو برنامه در یک گوشی شیائومی؛ هواوی و غیره است که از پردازنده کمی استفاده می کند و پشتیبانی عالی از اکانت های شبکه اجتماعی دارد. این می تواند تقریباً تمام برنامه های اجتماعی از جمله WhatsApp را شبیه سازی کند و به شما امکان می دهد از برنامه های استاندارد و شبیه سازی شده به طور همزمان بدون تداخل داده استفاده کنید.

Dual Space همچنین اعلان های برنامه های شبیه سازی شده را به طور موثر مدیریت می کند، بنابراین آنها با برنامه های معمولی تداخل نخواهند داشت. ویژگی فضای خصوصی آن به شما امکان می دهد از چندین حساب با حریم خصوصی کامل و بدون ردیابی استفاده کنید. و با ویژگی شبیه سازی سریع آن، می توانید به سرعت همه برنامه ها را کپی کنید.

برای شروع برنامه Dual Space را باز کنید و برنامه ای که می خواهید نسخه برداری کنید را انتخاب کنید. بعد برنامه کپی شده و شما می توانید از آن استفاده کنید.

نصب دو برنامه آپ روی یک گوشی با Dual Space

نصب دو نسخه شاد و.. با ۲Accounts

۲Accounts یکی دیگر از ابزارهای عالی برای نصب دو برنامه در یک گوشی هواوی اندرویدی است. تقریباً از همه برنامه های پیام رسان فوری و بسیاری از بازی ها پشتیبانی می کند. ۲Accounts دارای یک ویژگی فضای مجازی است که تمام داده های برنامه های شبیه سازی شده را ذخیره می کند. این به جلوگیری از تداخل داده‌ها بین برنامه‌های معمولی و شبیه‌سازی‌شده کمک می‌کند و اعلان‌های هر دو نسخه روان هستند.

با ۲Accounts می توانید دو اکانت بازی برای Google Play خود ایجاد کنید. همچنین دارای یک منطقه مخفی و ویژگی های قفل امنیتی برای محافظت از حریم خصوصی و داده های شما است. برای کلون کردن یک برنامه با استفاده از ۲Accounts، کافی است آن را باز کنید و هر برنامه ای که می خواهید نسخه برداری کنید، را انتخاب کنید.

نصب دو نسخه شاد با 2Accounts

نظرات و پیشنهادات شما؟

با استفاده از آموزش اجرا و نصب چند نسخه از یک برنامه همزمان در گوشی اندروید شما می توانید برای نصب دو واتساپ در یک گوشی یا دو نسخه از یوتیوب، تلگرام ، اینستاگرام یا برنامه شاد اقدام کنید. شما می توانید با استفاده از ویژگی های داخلی مانند Dual Messenger یا نصب برنامه های جانبی این کار را به راحتی انجام دهید. روش مورد علاقه شما کدام است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات