چگونه کاشی سرویس بهداشتی و حمام را تمیز کنیم؟

چگونه کاشی سرویس بهداشتی و حمام را تمیز کنیم؟

تمیز کردن کاشی سرویس‌بهداشتی بخصوص در زمان خانه تکانی یکی از خسته‌کننده‌ترین کارهاست. اگر کاشی سرویس بهداشتی سالم باشد و جرم زیادی به خود نگرفته باشد تمیز کردن سرویس بهداشتی تایم و انرژی زیادی را از شما نخواهد گرفت ولی اگر کاشی‌ها قدیمی باشند و نیاز به مرمت نیز داشته باشند از طرفی جرم گرفته باشند وقت و انرژی زیادی را از شما می‌گیرد.

برخی از افراد که حوصله تمیز کردن سرویس بهداشتی را ندارند آن را به شرکت‌های خدمات رسانی همچون لوله بازکنی تهران که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌سپارند ولی برخی خود دست به کار می‌شوند و خودشان کار تمیزکردن کاشی سرویس بهداشتی را انجام می‌دهند.

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص نکات مهم تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی مطالبی را خدمتتان ارائه کنیم. اگر قصد نظافت منزل و بخصوص تمیز کردن سرویس بهداشتی را دارید مطالب این مقاله را از دست ندهید.

 تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی

تمیز کردن کاشی سرویس‌بهداشتی بستگی به نوع کاشی، نو یا کهنه بودن و جرم داشتن یا نداشتن آن متفاوت است. اگر کاشی‌ها سالم و نو باشند و زمان زیادی از عمر آنها نگذشته باشد براحتی می‌توانید با روش‌های خانگی تمیزشان کنید ولی اگر کاشی‌ها جرم گرفته باشند و کهنه باشند و شما عادت نداشته باشید در تایم‌های مشخصی برای پاک‌ کردن کاشی‌های سرویس بهداشتی وقت بگذارید باید از مواد پاک‌کننده استفاده کنید و وقت زیادی را صرف کنید تا بتوانید کاشی‌ها را درست و حسابی تمیز کنید.

قبل از ادامه مقاله، یادآوری می کنیم که در زمان تمیز کردن کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی، ممکن است بوی فاضلاب را در حمام حس کنید، بهتر است در اینگونه مواقع با شرکت های تخلیه چاه تهران، تماس بگیرید تا چاه را مورد بررسی قرار دهند و در صورت نیاز به تخلیه، به موقع اقدام کنند.

استفاده از مقداری پودر و آب گرم

استفاده از مقداری پودر و آب گرم

اگر تمیز کردن کاشی سرویس‌بهداشتی نیاز به زحمت زیادی نداشته باشد و کاشی‌ها زیاد کثیف نشده باشند می‌توانید مقداری پودر را داخل یک ظرف آب گرم بریزید و با یک دستمال نخی این ترکیب را روی کاشی‌ها بکشید تا کاشی‌ها تمیز و براق شود و در انتها مقداری آب روی کاشی‌ها بگیرید تا باقی مانده پودر از روی کاشی‌ها شسته شود. اگر در طول هفته یکبار اینکار را انجام دهید نیازی نیست از مواد پاک‌کننده شیمیایی استفاده کنید و وقت زیادی را صرف اینکار کنید ولی باید به طور منظم این کار را انجام دهید تا هیچوقت تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی برایتان معظل نشود.

گاهی اوقات گرفتگی لوله تخلیه حمام، باعث کندی تخلیه آب می شود و در برخی موارد هم آب لوله برمی گردد. همین دلیل باعث می شود که سرامیک اطراف کفشور حمام، زردتر باشند، ما در لوله بازکنی پیروزی، دلایل گرفتگی لوله حمام و توالت را بررسی کرده ایم.

تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی با سرکه

سرکه یک مایع اسیدی است و می‌تواند باعث از بین رفتن جرم و آلودگی کاشی سرویس بهداشتی شود. مقداری سرکه را داخل یک اسپری بریزید و آن را روی نقاط جرم گرفته کاشی اسپری کنید و اجازه دهید نیم ساعتی بگذرد سپس کاشی‌ها را با آب بشویید و با یک حوله یا دستمال خشک کنید. با این روش جرم‌های سطحی و آلودگی‌ها از بین می‌رود. برای از بین رفتن بوی سرکه نیز تهویه را روشن کنید تا هوای تازه جریان یابد.

پاک کردن درزهای کاشی سرویس بهداشتی

پاک کردن درزهای کاشی سرویس بهداشتی

درزهای بین کاشی‌ها نیز باید زود به زود تمیز شود چون تمیز کردن این بخش سخت‌تر از کاشی است بخصوص اگر رنگ آن تغییر کرده باشد و بر اثر رطوبت کپک زده باشد. بهتر است برای این بخش کار از موادی استفاده کنید که خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و پاک‌کننده قوی تری هستند مثل سرکه یا جوش شیرین و اگر آلودگی و جرم زیاد بود این دو ماده را ترکیب کنید مثلا یک فنجان سرکه را با نصف فنجان جوش شیرین ترکیب کنید اگر تمایل داشتید می‌توانید پودر لباسشویی نیز داخل محلول بریزید و محلول را داخل یک اسپری بریزید. حالا این محلول را روی درزهای بین کاشی‌ها اسپری کنید و اجازه دهید ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بماند سپس با یک فرچه یا برس یا حتی مسواک روی درزها بکشید تا جرم‌ها و کثیفی‌ها را به راحتی پاک کنید و در نهایت با آب گرم دیوارها ‌را بشویید تا کثیفی‌ها شسته شوند.

پاک کردن کاشی‌های نانو پولیش

این کاشی‌ها با استفاده فناوری نانو ساخته می‌شوند و خاصیت آبگریزی دارند و از نشستن آلودگی بر روی کاشی جلوگیری می‌کنند و شست و شوی آن را آسان می‌کنند. این کاشی را به راحتی با آب و دستمال می‌توانید تمیز کنید.

تمیز کردن لکه خون و جوهر از روی کاشی

شاید برایتان پیش‌آمده باشد که روی کاشی سرویس‌بهداشتی لکه خون یا جوهر افتاده باشد و نیاز به تمیز کردن داشته باشد. اگر لکه خون یا جوهر تازه است و خشک نشده با آب گرم خیلی سریع اقدام به شستن کنید و اجازه خشک شدن به آن ندهید و اثر آن را نیز می‌توانید با پودر لباسشویی پاک کنید ولی اگر لکه خشک شده و به این راحتی پاک نمی‌شود سعی کنید از مواد شوینده رقیق استفاده کنید و لکه را از بین ببرید.

تمیز کردن چسب ، آدامس و شمع

این مواد خاصیت چسبندگی دارند و ممکن است بر اثر بی‌احتیاطی بر روی کاشی سرویس بهداشتی بچسبند. در این شرایط بهتر است دمای این مواد را پایین بیاورید تا سفت شده و راحت کنده شوند. برای اینکار یک تکه یخ را بردارید و روی این مواد قرار دهید تا سفت شوند سپس با کاردک آن را از کاشی جدا کنید.

اهمیت نظافت کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی

تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی خیلی کار سختی نیست به شرط آنکه در تایم‌های منظمی این کار صورت بگیرد و کثیفی و آلودگی‌ها سخت نشوند. هر چه در پاک کردن کاشی سرویس بهداشتی سهل انگاری کنید بعدها مجبورید تا زمان و انرژی زیادی را صرف آن کنید. برای اینکه کاشی‌های سرویس بهداشتی همواره نو و بدون رنگ پریدگی باقی بمانند سعی کنید از مواد شوینده ضعیف همچون پودر لباسشویی، مایع ظرفشویی، سرکه و جوش شیرین و آب گرم استفاده کنید و تا مجبور نشدید سراغ سفیدکننده‌ها و مواد شیمیایی همانند آن نروید زیرا هم برای سلامتی خودتان خطرناک است هم ممکن است به کاشی‌ها آسیب بزند و آنها را از جلوه بندازد.

اگر هم به هر دلیلی مجبور به استفاده از این مواد شدید حتما از رقیق شده آن استفاده کنید و هرگز این محلول‌های شیمیایی را با هم ترکیب نکنید و نکات ایمنی را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. اگر قصد دارید که خودتان را درگیر تمیز کردن سرویس بهداشتی نکنید می‌توانید از شرکت‌های خدمات رسان که در زمینه نظافت منزل فعالیت دارند برای تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی کمک بگیرید.

سخن پایانی

سرویس بهداشتی یکی از مکان‌های با اهمیت در منزل است و تمیزکردن کاشی سرویس بهداشتی در نظافت کلی سرویس بهداشتی نقش مهمی دارد. در این مقاله سعی کردیم در خصوص تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی مطالبی را خدمتتان ارائه کنیم تا در صورت نیاز از این مطالب بهره ببرید. امیدواریم سودمند واقع شود.

معرفی شرکت خدمات فنی پارسیان

این شرکت با سال ها تجربه در زمینه لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله ها در تهران، کلیه خدمات خود را به صورت ۱۰۰درصد تضمینی، بدون کثیف کاری و شبانه روزی ارائه می دهد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

  • سعیده says:

    به نکات جالب و ترفندهای فوری از بین بردن لکه های کاشی حمام و روش تمیز کردن کاشی و سرامیک حمام و توالت اشاره کردین. اتفاقاً از بین بردن لکه ها همیشه برای خانم ها یک چالش اساسیه

  • رویا says:

    سلام. مقاله خیلی مفیدی بود. اتفاقا من همیشه برای تمیز کردن لکه های کاشی حمام مشکل داشتم. ترفندهای جالبی برای تمیز کردن کاشی ها گفتین

×