آموزش 6 روش ساخت مشعل در طبیعت و خانه

آموزش ۶ روش ساخت مشعل در طبیعت و خانه

از مشعل 🔥 می توان برای روشن کردن و ایجاد نور در فضای بیرون استفاده کرد. یا حتی می توانید از آن برای روشن نگه داشتن آتش در هنگام کمپینگ استفاده کرد. با این حال هنگام روشن کردن مشعل باید مراقب باشید و تمام اقدامات ایمنی را در نظر داشته باشید. بسته به موادی که در دسترس دارید می توانید انواع مختلفی از مشعل ها را بسازید. در مطلب امروز انزل وب شما آموزش ۶ روش ساخت مشعل در طبیعت و خانه را بررسی میکنید.

نحوه ساخت مشعل در جنگل

How to Make Torches

ما قبلا ۱۱ روش جهت یابی در طبیعت بدون قطب نما: با ستاره در شب ، ساعت ، خورشید و.. را به شما آموزش دادیم. مسلما زمانی که در طبیعت گم می شوید به مشعل هم نیاز پیدا خواهید کرد. ساخت مشعل در طبیعت، به ویژه در مواقع اضطراری، به مهارت و برخی مواد ضروری نیاز دارد. بدیهی است که شما به چوب، مواد قابل اشتعال، و مقداری سوخت کند سوز (شیره کاج، پارافین، روغن پخت و پز) نیاز دارید.

اگر نمی توانید برای ساخت مشعل نفتی اقدام کنید. می توانید از مواد قابل اشتعال خاصی مانند روغن گیاهی، روغن حیوانی یا حتی روغن موتور، موم و غیره استفاده کنید. متاسفانه در برخی مواقع ما موادی مانند نفت و بنزین را در اختیار نداریم.  بنابراین می توانید از پیه گاو یا خوک استفاده کنید. چربی اردک یا غاز گزینه های بعدی هستند. پیه های گاو را تکه تکه کنید و در ظرفی که زیر آن حرارت است ذوب کنید و از آن در روش هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده کنید.

نحوه ساخت مشعل در جنگل

ساخت مشعل در خانه

زمانی که در خانه لوازم زیادی در دسترس ندارید می توانید برای ساخت مشعل مینیمالیستی اقدام کنید. برای ساخت مشعل در خانه به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک چوب یا شاخه سبز رنگ با طول حداقل ۶۱ سانتیمتر و ضخامت ۵ سانتیمتر
  • پارچه پنبه ای
  • نفت یا بنزین یا چربی حیوانی یا گیاهی
  • کبریت یا فندک

ساخت مشعل در خانه

شما می توانید از پارچه لباس های قدیمی خود استفاده کنید. پارچه را به نوارهایی با عرض ۳۰ سانتیمتر و طول ۶۱ سانتیمتر برش بزنید یا پاره کنید.

ساخت مشعل در خانه

انتهای نوار پارچه ای را به صورت عرضی به بالای چوب یا شاخه سبز خود ببندید و به خوبی بپیچید تا یک برآمدگی ضخیم ایجاد شود. وقتی به انتهای پارچه رسیدید، آن را در زیر قسمت های پیچیده شده قبلی فرو ببرید و محکم کنید.

ساخت مشعل در خانه

این فتیله را با مایع قابل اشتعال (یکی از موارد اشاره شده در بالا) خیس کنید. برای این کار کافی است که انتهای فتیله مشعل را در داخل سوخت قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه خیس بخورد تا از اشباع پارچه اطمینان حاصل کنید.

ساخت مشعل در خانه

با استفاده از کبریت یا فندک مشعل را روشن کنید و آن را به صورت عمودی نگه دارید تا فتیله مشتعل شود. بعد از روشن شدن مشعل باید ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت روشن باشد. توجه داشته باشید که مشعل را در مناطق خشک و پر درخت، خانه، مکان های حاوی مواد قابل احتراق روشن نکنید.

ساخت مشعل در خانه

ساخت مشعل با لوله و کتیل

اگر در اطراف خود می توانید کتیل پیدا کنید برای ساخت مشعل با لوله و کتیل اقدام کنید. شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • کتیل
  • لوله یا چوب یا یک قطعه بامبو
  • نفت یا بنزین یا چربی حیوانی یا گیاهی
  • کبریت یا فندک

در اطراف دریاچه ها، برکه ها، مرداب ها و سایر مناطق تالابی یک کتیل پیدا کنید.

ساخت مشعل با لوله و کتیل

از آنجایی که کتیل ها نسبتا سست هستند باید یک لوله هم پیدا کنید که بتوانید کتیل را در آن فرو کنید. لوله به عنوان نگهدارنده عمل خواهد کرد. مطمئن شوید که لوله حداقل ۶۱ سانتیمتر طول دارد.

ساخت مشعل در خانه

کتیل را با مایع قابل اشتعال خیس کنید. برای این کار اجازه دهید که کتیل حداقل یک ساعت در مایع خیس بخورد. کتیل مقدار قدرت جذب بالایی دارد و برای مدت طولانی می تواند روشن بماند.

ساخت مشعل در خانه

بعد از خیس خوردن، کتیل را در داخل لوله یا چوب تو خالی فرو کنید و در نهایت با فندک یا کبریت آنر ا روشن کنید. یک مشعل کتیل می تواند تا ۶ ساعت روشن بماند.

ساخت مشعل دستی

یکی دیگر از مشعل های پارچه ای مینیمالیستی که در خانه می توانید درست کنید را در ادامه توضیح خواهیم داد. برای این کار شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • پارچه کولار
  • طناب
  • چوب
  • قیچی
  • مایع قابل اشتعال
  • کبریت یا فندک
  • حوله کهنه

حوله یا هر پارچه ای که دارید را به صورت نواری برش بزنید. حالا پارچه کولار را برش بزنید. با استفاده از قیچی نوارهای با عرض ۱۰ سانتیمتر و طول ۶۱ سانتیمتر ایجاد کنید. کولار یک پارچه مصنوعی با دوام است که از پلاستیک ساخته شده است. با این حال در برابر آتش مقاوم است و ذوب نمی شود.

ساخت مشعل دستی

حوله یا پارچه را به دور چوب ببندید و سوراخ هایی در آن ایجاد کنید و با استفاده از کولار آن را محکم کنید. این کار از سر خوردن پارچه جلوگیری می کند.

ساخت مشعل دستی

فتیله مشعل را به مایع قابل اشتعال آغشته کنید و اجازه دهید چند ساعت خیس بخورد.

ساخت مشعل دستی

حالا مشعل خود را بیرون بکشید و آن را روشن کنید.

ساخت مشعل دستی

ساخت مشعل با میوه کاج

اگر در محیط و شرایطی قرار گرفتید که به میوه کاج دسترسی داشتید می توانید از این روش برای ساخت مشعل استفاده کنید.

ساخت مشعل با میوه کاج

برای نگه داشتن میوه کاج شما باید انتهای چوبی که از آن به عنوان دسته مشعل استفاده می کنید را برش (به شکل +) بزنید. توجه داشته باشید که چوب های خشک و مرده می توانند به راحتی بسوزند اما چوب درخت هایی مانند بلوط و افرا حتی در صورت خشک شدن در برابر آتش گرفتن مقاومت می کنند.

ساخت مشعل با میوه کاج

برای برش دادن این چوب به شکل + می توانید از چاقو یا هر چیز تیزی استفاده کنید. تیغه چوب را روی قطر چوب قرار دهید و با سبک روی آن بکوبید. چاقو را تکان دهید تا شکاف باز شود. حالا کافیست که میوه کاج را در بین این شکاف تعبیه کنید.

ساخت مشعل با میوه کاج

حالا می توانید از روغن حیوانی یا گیاهی و یا هر ماده قابل اشتعال دیگری استفاده کنید.

ساخت مشعل با میوه کاج

میوه کاج را در روغن بخیسانید و در نهایت آن را روشن کنید.

اگر احساس می کنید که به غیر از مشعل به سرپناه هم نیاز پیدا خواهید کرد می توانید از آموزش تصویری ساخت سرپناه و پناهگاه در جنگل ، طبیعت و… کمک بگیرید.

ساخت مشعل چوبی قدیمی با صمغ درخت

درختانی مانند کاج که دارای شیره یا صمغ هستند نسبتا رایج هستند.

ساخت مشعل چوبی قدیمی با صمغ درخت

برای ساخت این مشعل مانند روش بالا چوب را به صورت + برش دهید. در اینجا علاوه بر چاقو می توانید از تبر استفاده کنید.

ساخت مشعل چوبی قدیمی با صمغ درخت

بعد از این که این کار را انجام دادید می توانید تراشه های چوب درخت کاج صمغ دار یا هر درخت دیگری را در بین شکاف قرار دهید. اگر می توانید صمغ های فشرده و سفتی که روی درخت ایجاد شده اند را هم جدا کنید رو روی مشعل خود قرار دهید.

ساخت مشعل چوبی قدیمی با صمغ درخت

حالا کبریت یا فندک را به مشعل خود نزدیک کنید تا مشاهده کنید صمغ خیلی سریع شروع به آتش زدن می کند.

ساخت مشعل چوبی قدیمی با صمغ درخت

ساخت مشعل با استفاده از پوست درخت توس

پوست درخت توس را به صورت نواری برش دهید.

ساخت مشعل با استفاده از پوست درخت توس

آن را به شکل مربعی دربیاورید و به چوبی که آماده کرده اید وصل کنید.

ساخت مشعل با استفاده از پوست درخت توس

برای وصل کردن باید پوسته چوب توس تا شده را بین شکاف – که روی چوب ایجاد کرده اید فرو کنید.

ساخت مشعل با استفاده از پوست درخت توس

در نهایت از مایع مشتعل استفاده کنید و مشعل خود را روشن کنید.

ساخت مشعل قرون وسطی با استفاده از میوه کاج و تراشه های چوب

شما می توانید دو روش توضیح داده شده در بالا را با هم ادغام کنید و برای ساخت مشعل قرون وسطی اقدام کنید. چوب را به صورت + برش دهید و از تراشه های چوب حاوی شیره یا صمغ و میوه کاج استفاده کنید. بسته به موادی که پیدا می‌کنید و اینکه چقدر خوب ترکیب شده‌اند و در کنار هم قرار می‌گیرند، این مشعل می‌تواند ۱۰ تا ۲۰ دقیقه یا بیشتر بسوزد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ساخت مشعل با چوب و پارچه تنها بخشی از آموزش ۶ روش ساخت مشعل در طبیعت و خانه امروز انزل وب بود. ما سعی کردیم روش هایی که نیاز به مواد اولیه پیچیده ندارند را به شما توضیح دهیم. چنانچه شما روش های دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش ساخت اجاق گاز سفری و قابل حمل
آموزش ۸ روش ساخت اجاق گاز سفری و قابل حمل
آموزش تصویری نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی
آموزش تصویری نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی
سیستم هشدار دهنده تشخیص دود و حریق
آموزش نحوه کار و استفاده از سیستم هشدار دهنده تشخیص دود و حریق
چگونه با استفاده از لیمو ترش آتش درست کنیم؟
چگونه با لیمو ترش آتش درست کنیم ؟

نظرات