آموزش 5 روش مشاهده و پیدا کردن مک آدرس لپ تاپ ویندوز 11

آموزش ۵ روش مشاهده و پیدا کردن مک آدرس لپ تاپ ویندوز ۱۱

گاهی اوقات ممکن است شما به هر دلیلی نیاز به پیدا کردن مک آدرس ویندوز ۱۱ داشته باشید. 💻 برای این کار راه های مختلفی وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۵ روش مشاهده و پیدا کردن مک آدرس لپ تاپ ویندوز ۱۱ میپردازیم.

چگونه مک آدرس ویندوز ۱۱ را پیدا کنیم؟

?How to Find Your MAC Address in Windows 11

پیش از این در انزل وب به آموزش ۶ روش پیدا کردن آی پی آدرس (IP Address) در ویندوز ۱۱ پرداختیم. یکی دیگر از چیز هایی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید مک آدرس ویندوز ۱۱ است. MAC که مخفف کلمه Media Access Control است به نام آدرس فیزیکی نیز شناخته میشود. برای آشنایی بیشتر با مک آدرس میتوانید مطلب معرفی مک آدرس گوشی ، کامپیوتر ، مودم و.. را مطالعه کنید. در ادامه نحوه پیدا کردن Mac Address در ویندوز ۱۱ را بررسی میکنیم.

پیدا کردن مک آدرس لپ تاپ ویندوز ۱۱ از طریق Settings

اولین راهی که میتوانید برای پیدا کردن Mac Address در ویندوز ۱۱ از آن استفاده کنید، استفاده از تنظیمات ویندوز است. شما به راحتی میتوانید از طریق تنظیمات ویندوز، مک آدرس ویندوز را پیدا کنید. برای پیدا کردن Mac Address در ویندوز ۱۱ از طریق تنظیمات ابتدا کلید های Windows+ I را فشار دهید تا Setting ویندوز برای شما باز شود. بعد از باز شدن تنظیمات روی Network and Internet در منو سمت چپ کلیک کنید. در سمت راست صفحه اگر به صورت وایرلس به اینترنت متصل هستید روی WiFi و اگر با کابل به اینترنت متصل هستید روی Ethernet کلیک کنید.

مک آدرس کامپیوتر در ویندوز 11

اکنون به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه Hardware properties را انتخاب کنید.

پیدا کردن مک آدرس لپ تاپ ویندوز 11

در پایین صفحه باز شده شما میتوانید مک آدرس ویندوز ۱۱ خود را ببینید.

مک آدرس ویندوز 11

دیدن مک آدرس کامپیوتر در ویندوز ۱۱ با کنترل پنل

شما از کنترل پنل نیز میتوانید برای مشاهده مک آدرس ویندوز ۱۱ استفاده کنید. برای باز کردن کنترل پنل و دیدن مک آدرس ویندوز ۱۱ ابتدا ابزار Run را باز کنید. برای باز کردن ابزار Run کلید های Windows+ R را از روی کیبورد خود فشار دهید. در کادر آن Ncpa.cpl را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید تا صفحه مورد نظر در کنترل پنل باز شود.

پیدا کردن Mac Address در ویندوز 11

حالا در صفحه ای که باز میشود اینترنتی که به آن متصل هستید را پیدا کنید. روی آن راست کلیک کرده و از گزینه های باز شده Status را انتخاب کنید.

بدست آوردن مک آدرس ویندوز 11

در کادر باز شده گزینه Details را انتخاب کنید تا جزئیات شبکه وای فایی که به آن وصل هستید را ببینید.

یافتن مک آدرس ویندوز 11

اکنون شما میتوانید مقابل قسمت Physical Address مک آدرس ویندوز ۱۱ خود را ببینید.

دیدن مک آدرس در ویندوز 11

دیدن مک آدرس در ویندوز ۱۱ با استفاده از System Information

یکی دیگر از راه‌ هایی که شما می توانید مک آدرس ویندوز ۱۱ را ببینید از طریق System Information است. به غیر از تنظیمات و کنترل پنل برنامه System Information نیز اطلاعات مک آدرس شما را ذخیره میکند. برای باز کردن System Information در قسمت جست جو ویندوز System Information را تایپ کنید و روی نتیجه ظاهر شده کلیک کنید تا باز شود.

مک آدرس کامپیوتر در ویندوز 11
مسیر Components> Network> Adapter را طی کنید.

پیدا کردن مک آدرس لپ تاپ ویندوز 11

در سمت راست صفحه گزینه MAC Address را پیدا کنید. عبارت مقابل آن مک آدرس ویندوز ۱۱ شما است.

مشاهده مک آدرس ویندوز 11

یافتن مک آدرس ویندوز ۱۱ از طریق Command prompt

روش دیگری که شما میتوانید برای پیدا کردن مک آدرس ویندوز ۱۱ از آن استفاده کنید، استفاده از Command prompt است. برای باز کردن Command prompt در قسمت جست جو ویندوز ۱۱ کلمه Command prompt را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا Command prompt برای شما باز شود.

مشاهده مک آدرس ویندوز 11

بعد از باز شدن Command prompt دستور getmac /v /fo list را وارد کنید . این دستور تمامی شبکه ها به همراه مک آدرس را به شما نشان میدهد. توجه داشته باشید که در این لیست Physical Address در واقع مک آدرس ویندوز شما است.

آدرس مک ویندوز 11

همچنین شما میتوانید دستور ipconfig /all را برای دیدن مک آدرس در ویندوز ۱۱ وارد کنید. این دستور اطلاعات بیشتری به شما نمایش میدهد. برای دیدن مک آدرس خود اگر به وای فای متصل هستید به بخش Wireless LAN Wi-Fi بروید و در این بخش Physical Address را پیدا کنید. عبارت مقابل Physical Address مک آدرس ویندوز شما است.

یافتن مک آدرس ویندوز 11

پیدا کردن آدرس مک ویندوز ۱۱ با استفاده از پاورشل

به غیر از Command prompt شما میتوانید از پاورشل نیز برای دیدن مک آدرس ویندوز ۱۱ استفاده کنید. برای مشاهده مک آدرس ویندوز ۱۱ با استفاده از PowerShell در قسمت جست جو ویندوز PowerShell را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

دیدن مک آدرس در ویندوز 11

بعد از باز شدن PowerShell دستور get-netadapter را تایپ کنید و از روی کیبورد خود Enter را فشار دهید. حالا شما میتوانید مک آدرس ویندوز ۱۱ خود را مشاهده کنید.

مک آدرس کامپیوتر در ویندوز 11

همچنین مطلب آموزش ۶ روش تغییر آی پی آدرس در ویندوز ۱۰، ۱۱ و ۸ میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات؟

در مطلب امروز چند روش برای بدست آوردن مک آدرس ویندوز ۱۱ را بررسی کردیم. شما از کدام روش برای مشاهده مک آدرس ویندوز ۱۱ استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه پیدا کردن Mac Address در ویندوز ۱۱ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما: مک آدرس گوشی ، کامپیوتر ، مودم و.. چیست و چه کاربردی دارد؟
راهنما: مک آدرس گوشی ، کامپیوتر ، مودم و.. چیست و چه کاربردی دارد؟
how-to-limit-and-block-guest-access-to-wifi-router-modem - چگونه سرعت و حجم اینترنت وای فای مهمان را مخفیانه محدود کنیم
چگونه سرعت و حجم اینترنت وایرلس مهمان را مخفیانه محدود کنیم

نظرات

  • Mohsen says:

    سلام وقتتون بخیر
    تشکر از سایت و راهنماییتون
    سوال داشتم، در روش کنترل پنل ، روی wifi کلیک راست میکنم status برای من غیر فعال هستش
    چطوری میتونم فعالش کنم؟