شادوبن (Shadowban) اینستاگرام چیست؟ آموزش رفع شادوبن شدن پیج اینستاگرام

شادوبن (Shadowban) اینستاگرام چیست؟ آموزش رفع شادوبن شدن پیج اینستاگرام

تجربه کاهش ناگهانی نرخ تعامل یا اینگیجمنت یا از دست دادن فالورها به صورت ناگهانی و در یک شب، عدم نمایش پست های شما در نتایج جستجوی هشتگ از جمله اتفاقاتی است که به دلیل شادوبن شدن اینستاگرام 👻 رخ می دهد. هر کسب و کاری بر اثر این واقعه دچار خسارات جبران ناپذیری خواهد شد چون به راحتی مشتریان خود را از دست خواهند داد. اگر نمی دانید شادوبن (Shadowban) اینستاگرام چیست؟ آموزش رفع شادوبن شدن پیج اینستاگرام امروز انزل وب را دنبال کنید.

آموزش نحوه خروج از شادوبن اینستاگرام

What is an Instagram Shadowban?

بن شدن در اینستاگرام چیست؟ در پاسخ به شادوبن اینستاگرام چیست؟ باید بگوییم که به طور کلی Shadowban به مسدود شدن محتوای رسانه های اجتماعی کاربر اشاره دارد. این اتفاق به گونه ای رخ می دهد که کاربر از آن بی خبر است. بنابراین اگر در اینستاگرام shadowbaned شوید به احتمال زیاد نمی دانید که چه اتفاقی برایتان افتاده است. محتوای شما در فیدهای اینستاگرام کسی ظاهر نمی شود، مگر اینکه آنها شما را دنبال کرده باشند.

شادوبن شدن اینستاگرام می تواند به شدت دیده شدن و در نتیجه نرخ تعامل شما را کاهش دهد. به طور کلی می تواند منجر به عدم رشد پیج اینستاگرام شما شود. در برخی موارد، حتی می تواند باعث شود که نرخ رشد شما منفی شود.

شما می توانید Shadowban را به عنوان یک ممنوعیت مخفی در نظر بگیرید. حتی اینستاگرام نیز ادعای شادوبن کردن را رد می کند و اگر محتوای شما را مسدود کند، از آن مطلع نخواهید شد.

چرا شادوبن اینستاگرام مورد نیاز است؟

شادوبن اینستاگرام می تواند بازاریابان را دچار سردرگمی و درماندگی کند؛ اما اگر از دیدگاه اینستاگرام به این مسئله نگاه کنید؛ متوجه خواهید شد که Shadowban به این شبکه اجتماعی اجازه می دهد تا اکانت هایی که قوانین و ضوابط را رعایت نمی کنند را حذف کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اکانت اینستاگرام بعد از چه مدت پاک می‌شود؟ علت حذف اکانت چیست؟ می توانید پست قبلی انزل وب را مطالعه کنید.

بسیاری از بازاریابان از ربات های افزایش تعداد فالوور برای افزایش دیده شدن و تعامل خود استفاده می کنند. این نقض مستقیم قوانین اینستا است. با این حال برهی از بازاریابان هنوز از چنین ابزارهایی برای رشد حساب های اینستاگرام خود استفاده می کنند.

اینستاگرام با شادوبن کردن چنین اکانت هایی می تواند اطمینان حاصل کنید که اعتبار خود را از دست نمی دهد.

استفاده از هشتگ های زیاد یک علامت خطر بزرگ برای اینستاگرام است. اگر از هشتگ ها نامربوط فقط برای بدست آوردن ویو بیشتر استفاده می کند در معرض شادوبن شدن قرار دارید. یا اگر در همه پست های خود از هشتگ های یکسانی استفاده می کنید پست های شما به عنوان هرزنامه شناخته می شود و احتمالا در معرض شادوبن شدن قرار می گیرد.

علاوه بر این اگر کاربران روی گزینه Don’t Show For This Hashtag پست شما کلیک کنند می تواند بر اعتبار شما تاثیر بگذارند. این امر همچنین می تواند روی قابل مشاهده بودن یا نبودن پست شما در نتایج جستجوی این هشتگ تاثیر بگذارد.

با این حال، اینستاگرام همیشه وجود شادوبن را در پلتفرم خود رد کرده است. در سال ۲۰۱۸، آنها به گروهی از خبرنگاران سانفرانسیسکو گفتند که shadowbanning یک چیز واقعی نیست. اگرچه اینستاگرام ممکن است مستقیماً به استفاده از اصطلاح “shadowban” اعتراف نکرده باشد، اما به طور غیرمستقیم اهمیت آن را تصدیق کرده است.

چرا شادوبن اینستاگرام مورد نیاز است؟

در حالی که اینستاگرام ممکن است وجود شادوبن را رد کرده باشد، بسیاری از کاربران از ممنوع شدن مکرر پست‌هایشان شکایت دارند.

فیس‌بوک از استراتژی به نام « Remove, Reduce, And Inform» برای مراقبت از محتوای مشکل‌ساز در تمامی برنامه‌های خود از جمله اینستاگرام استفاده می‌کند.

این استراتژی شامل کاهش انتشار پست‌هایی است که ممکن است نامناسب باشند یا قوانین را نقض کرده است می باشد. چنین پست هایی در صفحات جستجو یا در صفحات جستجوی هشتگ توصیه نمی شوند.

فیس‌بوک در صفحه Newsroom خود همچنین تصریح کرده است که چنین پست‌هایی تنها در صورتی در فید کاربرانی که آنها را فالو کرده اند ظاهر می شوند. توضیحات و اظهارات آنها کاملاً شبیه به shadowbanning است.

نحوه فهمیدن شادوبن شدن پیج اینستاگرام

از کجا بدانیم که شادوبن شده ایم؟ اگر به تازگی شاهد کاهش خیلی زیاد نرخ تعامل خود شده اید این می تواند نشان دهنده این باشد که تحت تاثیر Shadowban قرار گرفته اید.

اینستاگرام همیشه الگوریتم خود را تغییر می دهد، بنابراین این تغییرات همچنین می تواند به دلیل عدم مشارکت کافی شما باشد. با این حال چند روش دیگر وجود دارد که می توانید متوجه شوید که پیچ اینستاگرام شما شادوبن شده است یا نه:

تشخیص شادوبن اینستاگرام  با جستجوی هشتگ

این ساده ترین روش برای بررسی shadowban در اینستاگرام است. ابتدا باید یک عکس در اینستاگرام ارسال کنید، در پست خود از هشتگ استفاده کنید (هشتگی که زیاد استفاده نمی شود و گرنه باید زمان زیادی را بری پیدا کردن پست خود صرف کنید).

بعد از رسال عکس از پنج نفر از دوستان خود بخواهید این هشتگ را سرچ کنند. اگر پست شما در نتایج جستجوی آنها ظاهر نمی شود؛ احتمالا اکانت شما شادوبن شده است.

از ابزارهایی برای تست Shadowban استفاده کنید

ابزارهایی مانند Triberr و The Heist می توانند پست های شما را تجزیه و تحلیل کنند و به شما کمک کنند تا بفهمید که آیا shadowban  شده اید یا نه.. با استفاده از این ابزارها، حتی می توانید متوجه شوید که اکانت شما برای کدام هشتگ ها شادوبن شده است.

همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهده می کنید، هشتگ هایی که منجر به Shadowban شده اند با رنگ قرمز مشخص شده اند.

از ابزارهایی برای تست Shadowban استفاده کنید

از Instagram Analytics استفاده کنید

روش دیگر برای فهمیدن شادوبن شدن پیج اینستاگرام استفاده از Instagram Analytics است.

می‌توانید تعداد بازدیدهای پروفایل، نمایش‌ها و سایر معیارها را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا نرخ تعامل شما به طور ناگهانی کاهش یافته است یا نه.

از Instagram Analytics استفاده کنید

از کجا بفهمیم شادوبن شدیم؟ تست شادوبن اینستاگرام

از آنجایی که اینستاگرام به طور رسمی شادوبن ها را تایید نمی‌کند، نمی‌توانید مستقیماً به پشتیبانی مشتری بروید تا وضعیت چنین ممنوعیتی را بررسی کنید. در پایگاه داده پلتفرم نیز هیچ دستورالعملی پیدا نخواهید کرد. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که وضعیت حساب خود را بررسی کنید. به مسیر Settings → Account → Account Status بروید. اگر چیزی را پست کرده اید که حذف شده است، آن را در اینجا فهرست شده پیدا خواهید کرد. اگر همه چیز خوب است، یک یادداشت ساده نیز خواهید دید که از شما برای پیروی از دستورالعمل های انجمن تشکر می کند.

از کجا بفهمیم شادوبن شدیم؟ تست شادوبن اینستاگرام

از دوستی که اکانت شما را هنوز فالو نکرده است بپرسید که پست هشتگ داری که اخیرا منتشر کرده اید را در فید هشتگ خود مشاهده می کند. اگر برای بار اول ظاهر نشد دوباره بررسی کنید. اگر هنوز پست شما نمایش داده نمی شود احتمالا شادوبن شده اید.

برای بررسی کمی بیشتر، Insights اینستاگرام خود را هر روز زیر نظر داشته باشید و مراقب کاهش مداوم تعداد فالورها و تعاملات باشید. اگر حتی پس از افزایش کیفیت پست‌هایتان، تعداد فالور و نرخ تعاملات شما به طور مداوم در حال کاهش است، حساب شما همچنان از شادوبن شدن رنج می برد.

اگر قبلاً در اینستاگرام گزارشی مبنی بر عدم نمایش پست هایتان در فیدها ارسال کرده اید، می توانید وضعیت درخواست خود را از مسیر Settings → Help → Support Requests → Reports بررسی کنید.

رفع شادوبن اینستاگرام به صورت گام به گام

اغلب محدودیت هایی که به دلیل شادوبن شدن پیج اینستاگرام رخ می دهد فقط برای مدت زمان محدودی رخ می دهد. حتی اگر هیچ اقدامی انجام ندهید این محدودیت اینستا در نهایت بعد از چند هفته برداشته می شود. با این حال، برداشته نشدن این محدودیت باعث کاهش نرخ تعامل شما می شود. بسته به اینکه چه چیزی باعث Shadowband شدن اکانت شما شده است، در اینجا برخی از مراحلی وجود دارد که می توانید برای رفع شادوبن اینستاگرام خود انجام دهید.

 مشکل را به اینستاگرام گزارش دهید

اگر پست‌های شما در فیدها نمایش داده نمی‌شوند و کاملاً مطمئن هستید که دستورالعمل‌های انجمن را نقض نمی‌کنید، می‌توانید مشکل را از طریق صفحه پشتیبانی اینستاگرام گزارش دهید.

وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. به مسیر Settings → Account → Account Status بروید. اگر پست شما حذف شده است، لطفاً مستقیماً از صفحه اکانت درخواست خود را مطرح کنید.

از طرف دیگر، از طریق  Settings → Help → Report a Problem می توانید به صفحه پشتیبانی بروید و مشکلتان را مطرح کنید. وقتی پیام خود را می نویسید، چیزی در مورد shadowban ننویسید. توضیح دهید که پست‌های شما در فیدها نمایش داده نمی‌شوند و این مسئله برند یا کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

خارج شدن از شادوبن اینستاگرام با حذف برنامه های جانبی

برای رهایی از شادوبن اینستاگرام باشد برنامه هایی اتوماسیونی که استفاده می کنید و قوانین اینستاگرام را نقض می کنند را حذف کنید.

برنامه هایی را که به حساب اینستاگرام خود وصل کرده اید را بررسی کنید. آنهایی را که شریک رسمی اینستاگرام نیستند یا آنهایی که از ارائه دهندگان معتبر ارائه نشده اند را حذف کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings → Security → Apps and Websites بروید. لیستی از برنامه های فعال به همراه برنامه های منقضی شده و حذف شده را مشاهده خواهید کرد. برنامه‌هایی که فعال هستند را بررسی کنید و برنامه‌های بالقوه خطرناک یا مشکوک را حذف کنید.

خارج شدن از شادوبن اینستاگرام با حذف برنامه های جانبی

عدم فعالیت یک راه رهایی از شادوبن اینستاگرام

برای رفع بن اینستاگرام مدتی فعالیت نداشته باشید. Shadowban ها اغلب به دلیل فعالیت بیش از حد ایجاد می شوند. کاربرانی که فعالیت زیاد دارند به عنوان ربات شناسایی می شوند. مدتی عدم فعالیت می تواند به رفع سریع این ممنوعیت کمک کند. از حساب خود خارج شوید و چند روز لاگین نکنید. از ارسال پست، نظر، لایک یا ارسال پیغام در دایرکت خودداری کنید. بعد از اینکه به اینستاگرام برگشتید برنامه های غیر مجازی که استفاده می کنید را حذف کنید. اگر هنوز در shadowban هستید و درخواست تجدید نظر کنید، این به شما کمک می کند ثابت کنید که ربات نیستید.

رفع مشکل شادوبن اینستاگرام با عدم استفاده از هشتگ های ممنوعه

شما باید مراقب باشید از هشتگ های ممنوعه استفاده نکنید. به عنوان مثال، در کریسمس، روز شکرگزاری، ۴ ژوئیه و غیره، این هشتگ ها به طور گسترده توسط کاربران در پلتفرم استفاده می شود. اینستاگرام به طور ناگهانی (و بدون هشدار) این هشتگ ها را در لیست سیاه قرار می دهد و کاربرانی که از این لیست سیاه استفاده می کنند را شادوبن می کند. برخی از هشتگ های ممنوعه در ادامه لیست شده است:

#alone

#assday

#antivax

#beautyblogger

#bikinibody

#boho

#brain

#costumes

#curvygirls

#date

#dating

#desk

#dm

#elevator

#graffitiigers

#hardworkpaysoff

#happythanksgiving

#humpday

#iphonegraphy

#italiano

#kansas

#killingit

#kissing

#master

#models

#mustfollow

#nasty

#newyearsday

#petite

#pornfood

#pushups

#saltwater

#shit

#shower

#single

#singlelife

#skype

#snap

#snapchat

#snowstorm

#sopretty

#stranger

#streetphoto

#sunbathing

#swole

#tag4like

#tanlines

#teens

#thought

#undies

#valentinesday

#workflow

متن انگلیسی برای رفع شادوبن اینستاگرام

اگر به دنبال متن خروج از شادوبن اینستاگرام هستید ما در ادامه چند نمونه برای شما قرار داده ایم:

Hi, my posts are not displayed in the hashtag feed, please check.

Hi, my posts are not displayed in the hashtag feed and it has affected my business. please check it.

Hi, I have not violated Instagram rules, please check and remove my account restrictions.

Hi, I deleted my irrelevant posts and hashtags. Please remove my account restrictions.

از نمونه های بالا یا هر نوشته مرتبطی می توانید به عنوان متن برای رفع محدودیت اینستاگرام خود استفاده کنید.

جلوگیری از شد و بن اینستاگرام

دلایل مختلفی برای شاد و بن در اینستاگرام وجود دارد. اگر می خواهید از شد و بن اینستاگرام جلوگیری کنید چند نکته زیر را مد نظر داشته باشید:

– از ربات استفاده نکنید. لیست فالورهای خود را بررسی کنید و دسترسی ربات ها را به اکانت های خود لغو کنید. برای حفظ اعتبار خود، مهم است که خود را از همه اکانت های مشکوک جدا کنید.

– از هشتگ هایی که در لیست ممنوعه قرار دارند استفاده نکنید.

– از هشت های مرتبط در پست های خود کم استفاده کنید. گرچه اینستاگرام اجازه استفاده از ۳۰ هشتگ را در هر پست می دهد؛ استفاده از این تعداد توصیه نمی شود. در هر پست بیش از ۵ تا ۶ هشتگ استفاده نکنید.

– در پست های اینستاگرام کامنت های واقعی بنویسید. اگر کامنت های عمومی بنویسید ممکن است با ربات اشتباه گرفته شوید.

– به شدت لایک نکنید و کامنت نگذارید. گذاشتن ۶۰ کامنت و لایک کردن ۱۰۰ پست در یک ساعت یا ارسال پیام های زیاد در دایرکت باعث افزایش نرخ تعامل شما نمی شود.

– برای افرادی که شما را فالو می کنند مزاحمت ایجاد نکنید. ارسال بیش از حد پیام در دایرکت یا ارسال کامنت در اکانت هایی که شما را دنبال می کنند باعث می شود شما را به عنوان مزاحم گزارش دهند و احتمالا شما را در معرض شادوبن شدن قرار می دهد.

– به مدت ۴۸ ساعت از اینستاگرام استفاده نکنید.

– برای حفظ امنیت، شرایط استفاده و دستورالعمل های اینستاگرام را مطالعه کنید و قوانین را نقض نکنید.

رفع تضمینی شادوبن وجود ندارد

با همه توضیحاتی که در بالا دادیم توجه داشته باشید که رفع تضمینی شادوبن وجود ندارد. سعی کنید که قوانین اینستاگرام را نقض نکنید و موارد ممنوعه اشاره شده در بالا را رعایت کنید. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشید در عرض چند روز از این ممنوعیت بیرون خواهید آمد. در نهایت به این مسئله دقت کنید که در حین استفاده از اینستاگرام اطلاعات ورود شما ذخیره نشود چون حریم خصوصی شما را به خطر می اندازد. پس برای حذف اکانت ذخیره شده در اینستاگرام هر چه سریعتر اقدام کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

مطلب امروز انزل وب را به شادوبن (Shadowban) اینستاگرام چیست؟ آموزش شادوبن شدن پیج اینستاگرام اختصاص دادیم. حالا شما در مورد شاد و بن چیست، چه خطراتی برای شما دارد و نحوه جلوگیری از این ممنوعیت اطلاعاتی دارید که می تواند به کسب و کار و برند شما کمک کند. نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش جدید پيدا كردن افراد با شماره موبايل در اینستاگرام
آموزش جدید پیدا کردن افراد با شماره موبایل در اینستاگرام
آموزش کار و قرار دادن استاتوس با قابلیت Notes دایرکت اینستاگرام
آموزش کار و قرار دادن استاتوس با قابلیت Notes دایرکت اینستاگرام
آموزش تغییر اکانت اینستاگرام شخص فوت شده به حالت یادبود Remembering
آموزش تغییر اکانت اینستاگرام شخص فوت شده به حالت یادبود Remembering

نظرات